| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 124
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
ANALIZA ZAHTEV ZA BLAGAJNIŠKO POSLOVANJE V PRODAJNEM CENTRU
Sonja Pirš, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Blagajniško poslovanje je sestavni del gotovinskega plačilnega prometa, ki ga za gospodarstvo upravljajo banke in hranilnice. Blagajniško poslovanje pomeni sprejemanje gotovine v poslovnih sistemih in izplačevanje gotovine iz poslovnega sistema. To so poslovni dogodki, ki se zgodijo med dvema ali več gospodarskimi subjekti ali fizično osebo. Blagajna je prioriteta za vsako poslovanja, ki jo mora upravljati blagajnik. Blagajnik skenira vse izdelke s pomočjo črtne kode, ki je nekje na izdelku, to izvede s pomočjo laserske tehnologije. Ko je vso blago poskenirano, kupec izbire način plačila: knjižni denar, gotovina ali denar na poti. Zaradi hitrega razvoja tehnologije, je vedno pogostejša samopostrežna blagajna. To je naprava, ki vodi kupca skozi nakup glasovno, kot tudi z navodili na zaslonu preko vseh korakov nakupa. Kupec ima pregled nad procesom skeniranja in plačevanja ter občutek večje vključenosti v proces. Da bi lahko zmanjšali čas čakanja na blagajni, sem skozi diplomsko delo predstavila kdaj nastanejo zastoji in podala rešitve za odpravo zastojev na blagajni. Reševala sem probleme, kako bi bile blagajničarke hitrejše pri svojem delu in kako bi jih razbremenili pri zaključevanju blagajne.
Keywords: blagajna, blagajničarka, blagajniško poslovanje, kartica ugodnosti, plačilna kartica, vrste blagajn
Published: 18.03.2021; Views: 46; Downloads: 1
.pdf Full text (1,30 MB)

2.
Načrtovanje spletnega mesta športnega društva
Kevin Belšak, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Organizacija je v digitalni dobi bistvenega (ključnega) pomena, saj z njo dosežemo zainteresirane strani in se lotimo konkurence. Velika večina preden vstopi v stik z organizacijo poišče spletno mesto le te in se vnaprej prepriča in pouči o organizaciji. Zato torej spletno mesto tako na nek način služi kot orodje za predstavitev organizacije potencialno novim obiskovalcem/ ljudem kot tudi drugim organizacijam. Sledeče velja ravno za športne klube, torej neprofitne organizacije in podjetja. Viri za razvoj spletnega mesta so običajno omejeni, zato smo v ta namen raziskali, da je s pomočjo uporabe nepoklicnih orodij in veščin mogoče razviti celotno spletno mesto. Raziskava je bila izvedena na primeru športnega kluba, pri čemer je bil preučevan postopek načrtovanja spletne strani. Ker športno društvo KMN Tomaž ŠIC bar še nima svojega spletnega mesta, smo se odločili, da s pomočjo spletne razvojne storitve WIX, z razvojem prototipa oblikujemo načrt spletnega mesta. Potrebe in želje smo zbrali v seriji delno strukturiranih intervjujev na podlagi katerih smo dobili za oblikovanje ustreznega prototipa in načrta za razvoj spletne strani dragocene in potrebne informacije. Med procesom oblikovanja smo upoštevali vse informacije o tem, kaj ljudem najbolj pade v oči, kaj na spletni strani pravzaprav iščejo in jih vključili v prototip. Tako bi lahko potrdili vse tri zastavljene hipoteze: - H1: Dobro načrtovano spletno mesto zadosti potrebam oseb, povezanih s spletnim mestom., - H2: Procesi načrtovanja spletnega mesta športnega društva imajo posebnosti in se razlikujejo od drugih spletnih mest. - H3: Spletno mesto športnega društva je mogoče izdelati brez profesionalne pomoči. S pomočjo naše spletne strani bi tako športni klub razširil svojo prepoznavnost in si pridobil nove navijače, ki bi se udeleževali tekem. Spletno mesto bi omogočalo tudi predvajanje in ogled tekem za navijače, ki se tekem ne bi mogli udeležiti v živo.
Keywords: načrtovanje, spletno mesto, splet, športno društvo, prototip.
Published: 08.12.2020; Views: 186; Downloads: 44
.pdf Full text (1,85 MB)

3.
Power bi kot orodje za poslovno obveščanje v malih in srednjih podjetjih
Jan Sedlanič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Ko se lotimo študiranja vsebin o poslovnem obveščanju, si težko predstavljamo, da veliko podjetij posluje brez primernih poslovnih orodji oziroma na svoj prilagojen način. V naši diplomski nalogi bomo najprej razdelali pojem poslovno obveščanje. Kaj pomeni, kaj ga sestavlja in kaj se z njim lahko počne. Glede na temo naše naloge se bomo kasneje dotaknili tudi malih in srednjih podjetji, v nadaljevanju s kratico MSP. Predstavili bomo predvsem to, kako jih med seboj ločimo, kakšne so njihove posebnosti ter ugotavljali, kakšne smernice bi MSP morala upoštevati pri izbiri orodja za poslovno obveščanje. Na koncu jih bomo primerjali tudi s tem, kar ponuja orodje Power BI. Microsoft je na področju poslovnega obveščanja dolga leta vztrajal z dodatki k orodju Excel, vendar s tem komaj sledil konkurenci. Kot odgovor na to, je Microsoft razvil povsem novo orodje, Power BI, ki ga je v tem segmentu poslovanja ponovno povzdignil v sam vrh. Čeprav sta na trgu prisotni tudi dve plačljivi verziji orodja, nam že brezplačna verzija ponuja neverjetne možnosti upravljanja s podatki, pri čemer je omejitev le uporabnikova domišljija.
Keywords: Microsoft, MSP, poslovno obveščanje, Power BI
Published: 17.11.2020; Views: 178; Downloads: 22
.pdf Full text (1,25 MB)

4.
Elektronsko izobraževanje kadrov v podjetju Pošta Slovenije, d. o. o.
Martina Medved, 2020, master's thesis

Abstract: Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) nas zadnja desetletja pomembno in zvesto spremlja na vsakem koraku in pripomore k oblikovanju našega vsakdana. Zaradi hitro spreminjajoče se tehnologije se moramo tako posamezniki kot podjetja, ki želijo biti v koraku s časom, prilagajati. V današnjem času že skorajda ni zaposlenega, ki ne bi bil primoran uporabljati tehnologijo tako v službi kot v prostem času (računalnik, pametni telefoni ipd.). Vsako večje podjetje je v teh časih v svoje poslovanje že vključilo (delno ali pa v celoti) elektronsko izobraževanje. Ta vrsta izobraževanja je pomembna predvsem zaradi lažje izvedbe izobraževanj in usposabljanj za podjetja, ki imajo zelo razgibana in različna delovna mesta. Tovrstna (elektronska) izobraževanja pripomorejo k zmanjševanju stroškov izobraževanj in k hitrejši ter kakovostnejši izvedbi izobraževanj. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu so predstavljena teoretična izhodišča za obravnavano temo, v drugem delu pa je analiza izbranih orodij. V uvodnem poglavju so opisani namen, cilji in hipoteze raziskave ter predvidene metode, po katerih smo se orientirali med izdelavo magistrskega dela. V drugem poglavju sta podrobneje opisana razvoj in izobraževanje kadrov. Najprej so opredeljeni osnovni pojmi, kaj razvoj in izobraževanje kadrov sploh predstavljata, nato pa sta opisani vloga in pomen izobraževanja kadrov tako za organizacijo kot tudi za posameznika. Opredeljeni so modeli procesa izobraževanja, kako se sploh lotiti izvajanj izobraževanj, nato pa so opisane različne metode in oblike izobraževanja, ki se uporabljajo v podjetjih. Tretje poglavje smo namenili razlagi, kaj je e-izobraževanje in opisu začetkov e-izobraževanja. Nato so predstavljene oblike in vrste elektronskega izobraževanja ter prednosti in slabosti le-tega. Na koncu tretjega poglavja so opisana še orodja, ki so dostopna na slovenskem trgu. V četrtem poglavju smo podrobneje opisali izbrano podjetje, tj. Pošta Slovenije, d. o. o. O podjetju smo zapisali osnovne informacije in raziskali, kako se je podjetje razvijalo skozi zgodovino. Kasneje smo navedli, kakšno je trenutno stanje izobraževanj v podjetju (kakšne metode in oblike izobraževanj uporabljajo) ter kakšne načrte in strategije snujejo za prihodnost. Na koncu četrtega poglavja smo izdelali še tabelo, s katero prikazujemo zahteve in pričakovanja podjetja pri uvedbi e-izobraževanja. V petem poglavju smo predstavili izbrana orodja za elektronsko izobraževanje. Na podlagi izdelane tabele in kriterijev smo jih nato opisali ter jih na koncu poglavja med seboj primerjali.
Keywords: e-izobraževanje, kadri, LMS, Pošta Slovenije, ECHO+, eCampus, MS Teams
Published: 09.11.2020; Views: 162; Downloads: 54
.pdf Full text (1,85 MB)

5.
Stopnja digitalne zrelosti slovenskih podjetij
Mateja Orešek, 2020, master's thesis

Abstract: Ker v današnjem času digitalne tehnologije drastično preoblikujejo industrijo v vseh panogah, si mnoga podjetja prizadevajo za obsežne spremembe, da bi ujela prednosti teh trendov, ali preprosto, da bi bila v koraku s konkurenti. Digitalna preobrazba je kulturna, organizacijska in operativna sprememba organizacije, industrije ali ekosistema s pametnim povezovanjem digitalnih tehnologij, procesov in kompetenc na vseh ravneh in funkcijah na stopenjski in strateški način. V teh tezah podrobneje opisujemo model digitalne zrelosti podjetij in naklonjenost digitalni transformaciji. V skladu s tem preučujemo anketna poročila slovenskih podjetij, da ugotovimo razmerja med digitalno zrelostjo in industrijo podjetja (IT oziroma ne-IT) ter velikostjo podjetja in naložbami v zvezi z digitalizacijo. Zanimivo je, da v vseh treh pregledanih temah raven korelacije ni statistično pomembna. Rezultati magisterskega dela so zato pomembni za nadaljnje raziskave za ugotavljanje razmerja med lastnostmi digitalizacije v podjetju.
Keywords: Digitalna preobrazba, digitalna zrelost, digitalizacija, stopnja zrelosti, Slovenska podjetja
Published: 09.11.2020; Views: 143; Downloads: 50
.pdf Full text (849,04 KB)

6.
Digitalizacija it podjetja: analiza primera
Primož Kokot, 2020, master's thesis

Abstract: Spreminjanje trga, ki se odraža skozi vedno nove zahteve, vse več digitalne tehnologije, drugačnih navad in zahtev kupcev itd. so podjetja pravzaprav prisilila, da začnejo izkoriščati, ali pa vsaj razmišljati o tem, kako izkoristiti digitalno tehnologijo, da ta prispeva h koristim podjetja. Zmotno je misliti, da je dovolj le vpeljava digitalne tehnologije, potrebna je namreč digitalizacija, ki pa v glavnem zahteva transformacijo celotnega poslovanja podjetja. Morda se nekatera slovenska podjetja še ne zavedajo njenega pomena, vendar bodo morala o tem kmalu razmisliti, če bodo želela ostati konkurenčna na našem trgu. Pri tem o tujem trgu pravzaprav niti ne morejo veliko razglabljati, sploh če digitalizacije še ne vidijo kot vir preživetja na trgu oziroma kot nekaj, kar jih sploh lahko postavi ob bok tujemu podjetju, tuji trgi so namreč veliko bolj neizprosni. V magistrskem delu smo preučevali digitalizacijo podjetji ter prenovo poslovnih procesov in vpliv sprememb digitalne transformacije na poslovne procese v podjetju. V empiričnem delu pa smo se posvetili analizi podjetja FlawlessCode, kjer smo preučili možnost uvedbe digitalizacije ter njen vpliv na procese v podjetju, na poslovanje podjetja ter na rezultate in cilje, ki jih podjetje želi doseči. V nalogi je predstavljena uvedba celovitih poslovnih rešitev v ključnih procesih podjetja. Navedene so rešitve v obliki nadgradenj in prenove, ki obravnavajo tudi uvedbo posameznih sistemov digitalne tehnologije. Ugotovili smo, da bi podjetje z uvedbo navedenih rešitev, torej z digitalno transformacijo lahko med drugim začelo tudi svojo pot na področju mednarodnih projektov, v katerih ne bi zgolj sodelovali kot partner, pač pa bi lahko prevzeli vodilno vlogo.
Keywords: digitalizacija, digitalna transformacija, prenova poslovnih procesov, management poslovnih procesov, IT podjetje
Published: 06.11.2020; Views: 301; Downloads: 135
.pdf Full text (1,03 MB)

7.
Primerjava uporabniške izkušnje operacijskih sistemov Android in iOS
Sabina Potočnik, 2020, master's thesis

Abstract: Operacijski sistem je dandanes glavna sestavina vseh naprav, ali so to pametni mobilni telefoni, tablični računalnik, PC-ji ali druge. Podjetja se vedno bolj osredotočajo na izboljšanje uporabniške izkušnje. Podjetje Google in Apple poskušata izboljšati uporabniško izkušnjo operacijskih sistemov Android in iOS skozi nenehen razvoj novih verzij operacijskih sistemov. Z uporabo pametnih telefonov z naloženima operacijskima sistemoma Android in iOS je mogoče primerjati različne aplikacije, ki jih imata oba operacijska sistema predhodno naložene. S tem dobimo realno sliko, kateri od njiju ponuja boljšo uporabniško izkušnjo. Rezultati raziskave bi lahko bili z drugimi verzijami operacijskih sistemov popolnoma drugačni, zato sem izbrala dve napravi, ki sta prišli na trg v približno enakem obdobju. To magistrsko delo predstavlja predvsem proces opredeljevanja pojmov, kot je operacijski sistem, predstavitev operacijskega sistema Android in operacijskega sistema iOS, opredeljevanje pojma uporabniške izkušnje, predstavitev posameznih aplikacij na obeh napravah ter primerjava skupnih aplikacij, ki so naložene vnaprej na napravi z operacijskim sistemom Android kot tudi na napravi z operacijskim sistemom iOS. Na koncu so predstavljeni rezultati te raziskave in sklepna misel o vsem raziskanem in napisanem.
Keywords: operacijski sistem, uporabniška izkušnja, Android, iOS, aplikacije, primerjava.
Published: 02.11.2020; Views: 225; Downloads: 32
.pdf Full text (1,87 MB)

8.
Primerjalna analiza mobilnih denarnic
Neja Sedovnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Sodobna tehnologija vedno bolj vpliva na način plačevanja in želi kupcu zagotoviti čim bolj hitro in preprosto izkušnjo plačila. Obstaja že veliko vrst elektronskih plačilnih sredstev, ki gotovino vedno bolj potiskajo v preteklost. Da pa vse finančne storitve delujejo kar se da dobro, pa skrbijo finančne ustanove, katere se specializirajo za opravljanje na trgu denarja in kapitala. Med novejša plačilna sredstva spada mobilna denarnica. Ta posamezniku omogoča, da lahko opravi nakup brez fizične denarnice in nepotrebnega kopičenja računov. Na njej se shranjuje vsa zgodovina transakcij, kar olajša uveljavljanje garancij. Kakšni so pogoji in način plačila z mobilno denarnico smo opisali na primeru Apple Pay, mBills in VALÚ. Glede na pridobljene podatke smo opravili primerjalno analizo mobilnih denarnic in opisali osebno izkušnjo plačila z izbrano mobilno denarnico.
Keywords: Mobilna denarnica, elektronska plačilna sredstva, elektronski denar, finančne storitve, finančne ustanove.
Published: 28.10.2020; Views: 117; Downloads: 32
.pdf Full text (589,71 KB)

9.
Uporaba interaktivne table v osnovnih šolah pomurske regije
Boštjan Kosednar, 2020, master's thesis

Abstract: Cilj tega dela je predstaviti in prikazati medij, ki nosi ime "interaktivna bela tabla", nove možnosti, ki jih njegova uporaba odpira za poučevanje in didaktično smiselne možnosti za uporabo tega tehnološkega učnega orodja. V ta namen so teoretični in praktični vidiki med seboj povezani. Pričujoče delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu je treba ustvariti splošni pregled osnov interaktivnih tabel, informacijsko komunikacijske tehnologije, saj je zelo pomembna tehnologija interaktivne bele table in njena uporaba v šoli. Nato je na kratko pojasnjen pristop učne teorije, na podlagi katerega lahko interaktivna tabla najde pot v učilnico. Kaj obljublja uporaba interaktivne bele table pri poučevanju? Za odgovor na to vprašanje je potreben uvod, ki med drugim temelji na izrazu "novi mediji", ki je omenjen v naslovu diplomske naloge in na teoretičnem ozadju konstruktivizma v poučevanju tujih jezikov. Pomembno je razložiti zahteve za optimalno uporabo in možne uporabe interaktivnih tabel v učilnici. Interaktivna tabla s svojimi orodji, spremljajočo programsko opremo in obrobnimi napravami odpira nove in zahtevne priložnosti za poučevanje. Potreben je tudi podroben opis prednosti in slabosti interaktivnih tabel. V drugem delu magistrske naloge je povzet rezultat raziskave. Ta del dela je namenjen učiteljem pomurskih šol, ki uporabljajo ali ne interaktivne bele table v učilnici ali ki jih zanima učinkovito poučevanje z interaktivnimi tablami, njihov namen pa je, da jim ponudi vpogled v rezultate in glavne zaključke različnih študij. Izbrane so bile raziskave, ki se osredotočajo na različna stališča. Večina študij v drugih državah sproža dodatna vprašanja in priporočila. Naloga nadaljnjih raziskav ostaja širša znanstvena raziskava, ki se veliko ukvarja s ciljnimi vprašanji. Poskuša se predstaviti predmetna področja za poznejše študije, ki bi verjetno prinesle plodne rezultate. To delo je za učitelje še posebej zanimivo zaradi vsebinske usmeritve v teoretične in praktične vidike uporabe interaktivnih tabel in izvedbe rezultatov različnih študij, ki so še vedno skeptični do novega medija ali so šele stopili v stik s tem novim medijem, morda pa tudi za tiste, ki že imajo izkušnje z uporabo interaktivnih tabel.
Keywords: interaktivna bela tabla, informacijsko komunikacijska tehnologija, učitelj, učenec, motivacija
Published: 27.08.2020; Views: 226; Downloads: 25
.pdf Full text (1,30 MB)

10.
Model mobilne aplikacije za naturopatijo
Tjaša Marovt, 2020, master's thesis

Abstract: Živimo v času informacijske dobe, ko nam modernizacija sledi na vsakem koraku. Internet in pametni telefoni so postali stalnica našega vsakdana. Posledično narašča uporaba mobilnega interneta in različnih aplikacij, ki jih ponujajo pametni telefoni. Mobilne aplikacije za zdravo prehrano odpirajo nove in inovativne načine, ki nam lahko veliko pomagajo pri našem zdravju. Namen naturopatske obravnave je celosten pristop do človeka. Naloga naturopata je stremeti k zdravju in ne k bolezni. Naturopat išče vzroke, zakaj je prišlo do bolezni, in osebi nudi pomoč, da začne proces samozdravljenja. Uporabljajo se različne naravne metode, ki skrbijo za zdravje ljudi na način, da spoštujejo naravne zakone, ki nadzirajo življenje. Danes je naturopatija uradni medicini enakovredna samo v Kanadi in ZDA. Naturopati imajo v teh dveh državah medicinsko izobrazbo s specializacijo v tej smeri. Uradna medicina jo po večini zavrača zaradi znanstveno nedokazanih učinkov zdravljenja na naraven način, ki ni podprt s številnimi študijami. V današnjem modernem življenju so ljudje vedno manj potrpežljivi. Hiter ritem življenja uničuje njihovo zdravje, zato bomo v nadaljevanju naredili model mobilne aplikacije za zdravo prehranjevanje. S tem želimo ljudem omogočiti hiter dostop do informacij o zdravem načinu življenja. Mobilna aplikacija bo enostavna za uporabo, vsebovala bo samodejno sinhronizacijo in glavno podatkovno bazo, ki bo tako podjetju z zdravo prehrano kot tudi njihovim strankam v veliko pomoč.
Keywords: naturopatija, naturopat, pametni telefoni, mobilna aplikacija, iridologija, oligoelementi
Published: 27.08.2020; Views: 248; Downloads: 45
.pdf Full text (2,17 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica