4.
VPLIV SPREMEMB DAVČNIH PREDPISOV NA IZVAJANJE DAVČNEGA KONTROLINGAAleš Obal, 2012, magistrsko delo
Opis: Koncept naloge temelji na pregledu domače zakonodaje s področja obdavčitve pravnih oseb in njen vpliv na pravilno izvajanje davčnega kontrolinga ter organiziranost slednjega v podjetju. Podjetja pogosto naletijo na pomanjkljivo poznavanje davčne problematike svojih davčnih obveznosti, ravno tako pa jim večinoma primanjkuje orodij za uspešno ocenjevanje vpliva poslovnih odločitev na davčne obveznosti. Področje davčnega kontrolinga lahko z ustreznimi orodji prepozna vpliv sprememb pravnih predpisov na poslovanje podjetja in odpravi morebitno davčno tveganje. Davčno tveganje je namreč verjetnost, da bo uresničitev poslovne odločitve drugačna od pričakovane, za nas najbolj verjetne. Cilj podjetja je doseči načrtovani poslovni izid, s pomočjo davčnega kontrolinga pa tudi skupno znižanje davčnih obremenitev, toda dejavniki tveganja to pogosto preprečijo, ker popolnih informacij ni bilo ali ker so se pravni predpisi od odločitve podjetja spremenili. Davki podjetja so torej eden od morebitnih dejavnikov tveganja pri poslovanju podjetja. Podjetja pa tovrstnim tveganjem posvečajo različno pozornost.
V nalogi sem podrobneje utemeljil potrebo po izvajanju davčnega kontrolinga v podjetju, in to pri vsaki odločitvi, ki ima za posledico spremembo davčne osnove. Tako sem dokazoval hipotezo, da je izvajanje davčnega kontrolinga v primeru, da gre za veliko podjetje ali za podjetje, ki posluje v mednarodnem okolju, težje in zahtevnejše (zaradi obsežnosti procesov v podjetju in zaradi nujnosti poznavanja mednarodnih davčnih predpisov), kot v primeru, da gre za podjetje, ki deluje zgolj v domačem okolju, ali da gre za majhno oziroma srednje veliko podjetje. Po mojem mnenju se naj z davčnimi politikami, strategijami in svetovanji zunanji svetovalci ukvarjajo v majhnih in srednje velikih podjetjih, v primeru večjih ali mednarodnih podjetij pa bi naj taka podjetja sama organizirala svoj lastni davčni kontroling, ki bo deloval kot decentralizirana enota. V magistrski nalogi sem skušal tudi dokazati, da davčni kontroling podjetju koristi v smislu optimiranja davčnega poslovanja ter zmanjšanja tveganja, povezanega z naknadnimi popravki davčne osnove. Ker se tako vsako podjetje v okviru svojega poslovanja srečuje z zakonodajnim, davčnim in pravnim tveganjem, sem v zaključku magistrske naloge tudi natančneje opredelil, kakšen model je v podjetju najprimernejši za izvajanje davčnega kontrolinga.
V Sloveniji je izvajanje davčnega kontrolinga sicer še nepopolno razvito in delno tudi slabo poznano, klub temu pa se je zaradi liberalizacije trga, naraščajoče zahtevnosti in kompleksnosti davčne zakonodaje poudarek na tem področju povečal, saj vodstva podjetij potrebujejo pomoč in svetovanje, kako naj ravnajo, da bo podjetje na področju davčnih obveznosti čim bolj optimalno delovalo – to je, da ne bo plačalo več davka, kot je to potrebno, oziroma s katero odločitvijo lahko davčne obveznosti morebiti še znižajo. S pomočjo davčnega kontrolinga je v podjetju možno prepoznavati tudi napačni sistem transfernih cen ter z dobro opredeljenim sistemom ukrepov preprečiti notranje davčne prevare in ponaredbe ali se izogniti morebitnim kaznim za davčne prekrške.
Na podlagi izvedene raziskave sklepno ugotavljam, da podjetja v Sloveniji večinoma izvajajo davčni kontroling po metodi nemške šole kontrolinga in da je davčni kontroling v velikih in mednarodnih podjetjih organiziran praviloma ločeno od računovodstva ter kot posebna služba, v majhnih in srednje velikih podjetjih pa je izvajanje davčnega kontrolinga praviloma del službe računovodstva ali pa del nalog davčnega kontrolinga opravlja kar poslovodstvo samo. Pri slednjih se za določene davčne naloge pogosteje uporablja tudi zunanji izvajalec za področje upravljanja in svetovanja s področja davščin. S pomočjo izvajanja davčnega kontrolinga, ki vključuje orodja za prepoznavanje vplivov sprememb davčnih predpisov na cilje podjetja, podjetje pridobi tudi pri zmanjševanju števila in resnosti napak, ki se poja
Ključne besede: Kontroling, davčni kontroling, davčna politika, davčno pravo, davčno poročanje, organiziranost računovodstva in kontrolinga, raziskava izvajanja davčnega kontrolinga.
Objavljeno v DKUM: 21.03.2012; Ogledov: 2733; Prenosov: 274
Celotno besedilo (1,23 MB)