| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 149
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv čustvene inteligentnosti na odnose z nadrejenimi in na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu
Maja Črnič, 2021, master's thesis

Abstract: Zaradi hitrega tempa in količine dela danes nista več dovolj samo izobrazba in znanje, temveč tudi to, kako obvladujemo svoja čustva in kako se na delovnem mestu prilagajamo v medsebojnih odnosih. V magistrski nalogi smo prikazali pomembnost delovanja čustvene inteligentnosti pri zaposlenih in raziskali pomen čustvene inteligentnosti posameznika. Namen je bil proučiti mnenje posameznih zaposlenih respondentov o vplivu čustvene inteligentnosti. Cilj naloge pa je bil opredeliti zadovoljstvo pri delu, raziskati povezanost med čustveno inteligentnostjo in zadovoljstvom pri delu. V teoretičnem delu magistrske naloge smo podrobneje pregledali splošno stanje na področju čustvene inteligentnosti v povezavi z odnosi zaposlenih z nadrejenimi. Pregledali smo tudi vpliv čustvene inteligentnosti na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu. V tem delu naloge smo pregledali različne teorije posameznih avtorjev o definicijah čustvene inteligentnosti in o njenem vplivu na odnose z vodjo ter na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu. Opredelili smo tudi pojme čustvene inteligentnosti in njene lastnosti. V empiričnem delu smo uporabili metode za zbiranje in generiranje podatkov. Izvedli smo kvantitativno statistično metodo zbiranja podatkov, in sicer anketo. Anketo smo izvedli po metodi »snežne kepe« s pomočjo spletnega orodja 1ka, za analizo dobljenih podatkov pa smo uporabili statistični program SPSS. Zanimalo nas je splošno mnenje o čustveni inteligentnosti in o njenem vplivu na odnose z vodjo in na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu. Na podlagi rezultatov raziskave smo ocenili razvojne trende in aktualne izzive na področju povezave čustvene inteligentnosti v povezavi z odnosi z vodjo in z zadovoljstvom zaposlenih na delovnem mestu. Ugotovili smo, da je večina anketiranih z visokošolsko izobrazbo, da so korespondenti v večini zadovoljni z medsebojnimi odnosi na delovnem mestu in da imajo dober odnos z vodjo. Respondentom največji dejavnik zadovoljstva predstavlja dober odnos z vodjo. Ugotovili smo, da čustvena inteligentnost skoraj ne vpliva na dejavnike zadovoljstva na delovnem mestu. Z raziskavo smo tudi ugotovili, da stopnja izobrazbe ne vpliva na stopnjo čustvene inteligentnosti. Ravno tako smo ugotovili, da med moškimi in ženskami ne obstajajo statistično pomembne razlike. Ugotovili smo, da ima čustvena inteligentnost vodje pozitiven vpliv na uspešno komuniciranje na delovnem mestu. Respondenti so bili mnenja, da čustvena inteligentnost vodje srednje vpliva na komunikacijo vodje z zaposlenimi. Ugotovili smo tudi, da se stopnja zadovoljstva na delovnem mestu ne razlikuje glede na različne starostne skupine. Prepričani smo, da smo z raziskavo v nalogi pripomogli k lažjemu razumevanju čustvene inteligentnosti, odnosov z nadrejenimi in zadovoljstva na delovnem mestu. Z raziskavo smo ugotovili, da ima čustvena inteligentnost vodje pozitiven vpliv na uspešno komuniciranje z drugimi na delovnem mestu. Morda bi vsak posameznik lahko pri sebi pomislil o svoji čustveni inteligentnosti, še posebej, ker glede na ugotovitve čustvena inteligentnost ni povezana s stopnjo izobrazbe.
Keywords: Čustvena inteligentnost, zadovoljstvo, odnosi, nadrejeni, test čustvene inteligentnosti
Published: 07.12.2021; Views: 96; Downloads: 13
.pdf Full text (1,42 MB)

2.
Usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja v izbranem podjetju
Tajda Lončar, 2021, master's thesis

Abstract: V življenju se je potrebno nenehno prilagajati in usklajevati. Vse večji je poudarek na problematiki usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja. Namen magistrske naloge je bilo raziskati, kako dobro je usklajeno poklicno in zasebno življenje zaposlenih v podjetju X. V teoretičnem delu smo predstavili pojem poklicno in zasebno življenje ter usklajevanje teh dveh področij. Predstavili smo razlike usklajevanja glede na spol. Podrobneje smo si pogledali posledice ter rešitve usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja. V empiričnem delu smo preko spletne ankete anketirali zaposlene podjetja X. Podatke smo analizirali ter jih grafično predstavili. Na podlagi zastavljenih hipotez smo prišli do zaključka, da ženske v podjetju X v primerjavi z moškimi nimajo več težav na področju usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja. Ugotovili smo, da imajo v tem podjetju zaposleni na višjih delovnih mestih večje obremenitve, ker delo opravljajo tudi izven delovnega časa. Zaposleni z dopoldanskim delovnim časom pogosto težje usklajujejo poklicno in zasebno življenje in bi si želeli možnost fleksibilnega delovnega časa. Opažamo, da imajo zaposleni z otroci več težav, a kljub temu si vzamejo čas za aktivnosti na tedenski ravni. Vodstvo podjetja se trudi pri reševanju težav, čeprav nekaj zaposlenih ne more zaupati svojih težav. V povprečju lahko trdimo, da imajo zaposleni kljub težavam dobro usklajeno poklicno in zasebno življenje. Priporočili bi, da se podjetje bolj osredotoča na težave in jih poskuša rešiti. Vpeljava fleksibilnega delovnega časa in delavnice o ozaveščanju težav zaposlenih bi morebiti pripomogle k večjemu zadovoljstvu.
Keywords: zasebno življenje, poklicno življenje, usklajevanje, konflikt med poklicnim in zasebnim življenjem, zaposleni
Published: 12.11.2021; Views: 72; Downloads: 7
.pdf Full text (1,97 MB)

3.
Motivacija športnikov za študij
Nina Klemenčič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je glavni element pri postavljanju in doseganju ciljev. Predstavljajo jo posamezni motivi, ki nam dajo zagon, da dosežemo cilj, ki smo si ga zadali. Motive pa predstavljajo želje in potrebe, ki narekujejo in pojasnjujejo naša ravnanja. Vsi smo se že srečali s pomanjkanjem motivacije na določenem področju. V diplomskem delu smo se osredotočili na motivacijo športnikov za študij. Poleg ukvarjanja s športom ima športnik, ki se izobražuje, v sebi več vlog, npr. vlogo dijaka ali študenta. Čeprav ves svoj čas posveča treningom in tekmovanjem, mora poleg tega s športno kariero usklajevati še študijske obveznosti. Usklajevanje izobraževanja in treniranja pa športnikom predstavlja zelo velik izziv. Nekateri obveznosti obeh področij usklajujejo brez težav, nekateri žal ne. To je odvisno predvsem od motivacije posameznika in njegovih motivov za študij.
Keywords: motivacija, šport, izobraževanje, dvojna kariera, študij
Published: 11.11.2021; Views: 118; Downloads: 13
.pdf Full text (913,32 KB)

4.
Vpliv pandemije covid-19 na zadovoljstvo zaposlenih v zasebnem sektorju
Neža Žugelj Gašperšič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjem letu in pol je življenje spremenila prisotnost koronavirusne bolezni Covid-19. Podjetja so morala v kratkem časovnem obdobju prilagoditi poslovne procese in reorganizirati delo zaposlenih. V diplomskem delu je raziskan vpliv pandemije koronavirusne bolezni Covid-19 na zadovoljstvo zaposlenih v zasebnem sektorju. V diplomskem delu se ugotavlja, ali so spremembe, ki so jih uporabila podjetja, vplivale na zadovoljstvo zaposlenih. V času pandemije je skrb za zadovoljstvo zaposlenih še bolj otežena kot sicer, saj se tudi podjetja spopadajo z nepredvidljivostjo prihodnosti in nestabilnostjo razmer. Raziskava je izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika med zaposlenimi v zasebnem sektorju. Rezultati kažejo, da človeški stik na delovnem mestu vpliva na zadovoljstvo zaposlenih. Možno je opaziti tudi, da so se organizacijske klime v podjetjih spremenile, vendar so zaposleni v večini z delom zadovoljni in za delo motivirani. Raziskava kaže, da nepredvidljivost razmer na zaposlene vpliva negativno in viša raven stresa. Hkrati so zaposleni z ukrepi podjetij za spopadanje s krizo zadovoljni. Možno je bilo opaziti še, da podjetja v večini zaposlenim niso nudila podpore in da niso skrbela za njihovo zadovoljstvo. V veliki meri so zaposleni v zasebnem sektorju kljub pandemiji koronavirusne bolezni Covid-19 z zaposlitvijo zadovoljni, vendar nepredvidljivost prihodnosti, nestabilnost zaposlitve in pomanjkanje človeškega stika na delovnem mestu negativno vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih.
Keywords: zadovoljstvo zaposlenih v zasebnem sektorju, pandemija koronavirusne bolezni COVID-19, dejavniki zadovoljstva, koronavirus
Published: 24.09.2021; Views: 310; Downloads: 123
.pdf Full text (892,09 KB)

5.
Proces zaposlovanja tujcev v Podjetju X
Tjaša Rus, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Delodajalci si velikokrat zaradi pomanjkanja ustreznega kadra na lokalnem trgu pomagajo z zaposlovanjem tujcev. Pri tem se srečujejo s številnimi izzivi, kot so trajanje postopka pridobitve pravne podlage za zaposlitev tujca, jezikovne ovire ter ustreznost samega selekcijskega postopka za zadrževanje novo zaposlenih v podjetju. Proces zaposlovanja tujcev je dolgotrajen in odvisen od različnih državnih institucij, zato je zaradi vloženih virov toliko večjega pomena ustreznost izbranih kadrov. Ugotovili smo, da je faza postopka zaposlovanja v Podjetju X, ki je za kandidate najtežja, obdobje pred pričetkom dela in sicer čakanje na pravno podlago za zaposlitev tujca, predvsem zaradi dolgotrajnosti postopka. Pojasnili smo zakaj sta elementa selekcijskega postopka, ki pripomoreta k znižanju stopnje fluktuacije realna predstavitev zahtev delovnega mesta in delovni preizkus. Postopkovno je proces zaposlovanja in selekcije kadrov v Podjetju X že optimiziran, možnosti za izboljšavo pa se kažejo predvsem pri integraciji tujcev v delovno okolje (tečaj slovenskega jezika). Rezultat zaključnega dela je izdelana analiza faz selekcijskega postopka Podjetja X.
Keywords: proces zaposlovanja, tujci, selekcijski postopek, delovni preizkus
Published: 24.09.2021; Views: 136; Downloads: 21
.pdf Full text (2,28 MB)

6.
Motivacija in zadovoljstvo zaposlenih v podjetju X
Nika Pirih, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem povzemamo teoretična izhodišča o motivaciji, zadovoljstvu, nezadovoljstvu, motivacijskih dejavnikih in motivih. Namen naloge je ugotoviti stanje motiviranosti in zadovoljstva zaposlenih v podjetju X in na podlagi rezultatov vodstvu podjetja podati predloge za izboljšavo. Motivacija in zadovoljstvo zaposlenih sta ključna za dobro in natančno opravljeno delo, s katerim lahko podjetje dobro posluje. V drugem delu diplomske naloge smo ugotovili, da so v podjetju X zaposleni dokaj motivirani in zadovoljni, vendar bi lahko njihovo stopnjo motiviranosti ter zadovoljstva še povečali. Ugotovili smo, da so najbolj motivirani moški; zaposleni, stari 30-44 let ter nad 59 let; z višješolsko izobrazbo ter tisti zaposleni, ki so v podjetju do 5 let ter tisti, ki so zaposleni v režiji. Najbolj zadovoljne delavke pa so ženske; zaposleni, stari 30–40 let ter nad 59 let; zaposleni z visokošolsko in višješolsko izobrazbo; zaposleni, ki so v podjetju manj kot 5 let ter tisti, ki delajo v režiji. Podjetju X predlagamo, da vodje za povečanje motivacije pogosteje pohvalijo delavce za dobro opravljeno delo in vložijo več truda v motiviranje zaposlenih. Za povečanje zadovoljstva pa predlagamo, da se izboljša organizacija dela ter se zagotovi dodaten kader v obdobjih, ko se poveča količina dela.
Keywords: motivacija, motivacijski dejavniki, zadovoljstvo.
Published: 23.09.2021; Views: 225; Downloads: 45
.pdf Full text (1,24 MB)

7.
Vpliv pandemije covid-19 na zaposlovanje v podjetju Iskra ISD d.o.o.
Tilen Andrej Grahek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Celotno lansko leto je zaznamovala pandemija koronavirusne bolezni covid-19, ki se je razširila po vsem svetu in nas prisilila v nov način življenja, ki ga nismo bili vajeni. Enako velja za podjetja in celotno gospodarstvo, ki se je moralo prilagoditi novim razmeram in priporočilom glede poslovanja. Povečala se je brezposelnost, po nekaj letih je bilo ponovno opaziti upad bruto domačega proizvoda v gospodarstvu. V diplomskem delu obravnavamo situacijo zaposlovanja in ukrepov podjetij in države za zajezitev širjenja bolezni covid-19. Z intervjujem smo raziskali, kako je pandemija vplivala na rast in razvoj podjetja ter na strukturo zaposlenih glede na njihovo stopnjo izobrazbe. Ugotovili smo, da lahko podjetje ob nastopu krize začasno ustavi razvoj ali naredi korak nazaj, da oceni svojo situacijo, hkrati pa poskrbi za svoje zaposlene in jim zagotovi čim boljše pogoje za opravljanje svojega dela.
Keywords: pandemija, covid-19, zaposlovanje, brezposelnost
Published: 23.09.2021; Views: 145; Downloads: 33
.pdf Full text (632,46 KB)

8.
Ukrepi za izboljšanje položaja mladih na trgu dela
Simona Peklaj, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Stopnja brezposelnosti mladih v Sloveniji je po podatkih Zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje (v nadaljevanju ZRSZ) še vedno višja od stopnje brezposelnosti vseh starostnih skupin. V diplomskem delu smo predstavili in raziskali področje aktivnih ukrepov za izboljšanje položaja mladih na trgu dela. Raziskovalni del naloge je usmerjen v analizo ukrepa Usposabljanje na delovnem mestu – mladi (v nadaljevanju UDM – mladi), v ljubljanski regiji, ki ga izvaja ZRSZ. Z analizo smo raziskovali smiselnost tega ukrepa ter ugotavljali kolikšen odstotek vseh brezposelnih mladih se vključi v ta ukrep in kolikšen odstotek se jih po tem usposabljanju zaposli. Ugotovili smo, da je bilo med mladimi v UDM – mladi Urada za delo (v nadaljevanju UD) Ljubljana v vseh letih od 2013 do 2018 vključenih več oseb ženskega spola; da so vključeni pretežno brezposelni mladi, stari od 25 do 29 let ter da je bilo v vseh preučevanih letih, torej od 2013 do 2018, vključenih v programe usposabljanja med mladimi največ takšnih s srednjo strokovno in srednjo splošno izobrazbo. Trajanje brezposelnosti ob vključitvi v program UDM - mladi se je po letu 2013 začelo daljšati. Podatki kažejo, da je bilo v vseh proučevanih letih največ mladih brezposelnih, ki so bili vključeni v UDM – mladi UD Ljubljana, vključenih v splošne izobraževalne aktivnosti ter v področje Poslovne in Upravne vede. Izjema je leto 2017, kjer je bilo na drugem mestu največ vključenih v področje Družbene vede. Uspešnost in učinkovitost vseh ukrepov, namenjenih spodbujanju in pospeševanju zaposlovanja mladih, je treba redno spremljati ter iskati šibke točke za izboljšave
Keywords: mladi, trg dela, brezposelnost, aktivna politika zaposlovanja
Published: 07.06.2021; Views: 223; Downloads: 33
.pdf Full text (1,08 MB)

9.
Brezposelnost mladih in migracije
Jon Peršin, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo problematiko mladih na trgu dela in njihovo brezposelnost, ki je posledica zahtevnega vključevanja na precej velik in spreminjajoč trg dela. Brezposelnost med mladimi nima le kratkoročnih, ampak tudi dolgoročne posledice, zaradi katerih mladi sprejemajo fleksibilne in manj varne oblike dela. Ravno nezadovoljstvo na domačem trgu dela velikokrat privede do migracij mladih v tujino, kjer iščejo boljše možnosti za delo in življenje. Namen diplomskega dela je preučiti mlade na trgu dela in določiti njihove značilnosti ter stanje brezposelnosti mladih v Sloveniji. Cilj diplomskega dela je raziskati položaj mladih na trgu dela in migracije ter ugotoviti, kako na migracije vplivajo dejavniki, kot so spol, starost in pridobljena stopnja izobrazbe. V teoretičnem delu smo z deskriptivno metodo opredelili definicije mladih, mladosti, mladih na trgu dela, njihovo brezposelnost ter migracije kot možno posledico brezposelnosti. V raziskovalnem delu pa smo s podatki, pridobljenimi na Statističnem uradu Republike Slovenije, poiskali odgovore na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da spol, starost in pridobljena stopnja izobrazbe v določeni meri vplivajo na izseljevanje v tujino. Predlagamo, da Republika Slovenija nadaljuje s programi za zaposlovanje mladih, saj podatki kažejo na to, da ti programi ugodno vplivajo na zadrževanje mlade delovne sile v Sloveniji.
Keywords: mladi, brezposelnost, migracije
Published: 05.05.2021; Views: 244; Downloads: 56
.pdf Full text (949,53 KB)

10.
Izzivi kadrovskega managementa v XXI. stoletju
Marko Ferjan, Iztok Podbregar, Antonia Novak, Polona Šprajc, Eva Jereb, Vesna Novak, Marko Urh, 2021, scientific monograph

Abstract: Marko Ferjan obravnava fenomene: zadovoljstva pri delu, organizacijske klima in zavzetosti. Koncept zadovoljstva pri delu izhaja iz paradigme organizacijskega vedenja. Konec 20. stoletja se je že zdelo, da v teoriji in praksi kadrovskega managementa koncept zadovoljstva ni več aktualen. Vendar v zadnjem obdobju merjenje zadovoljstva v povezavi z merjenjem zavzetosti spet postaja aktualno. Marsikatera današnja anketa zadovoljstva pa ne upošteva spoznanj znanosti, ni pa zanemarljivo, da je pri uporabi anket o zadovoljstvu vačsih prihajalo tudi do zlorab. Zato se je avtor odločil za ponovno obravnavo te teme. Iztok Podbregar, Antonia Novak in Polona Šprajc obravnavajo prepoznavanje, spodbujanje in vključevanje raznolikosti talentov. Eva Jereb v prispevku poda značilnosti trenutno najbolj zastopanih generacij na delovnih mestih v organizacijah. Vesna Novak obravnava razširjenost prekarnega dela. nameni posledicam prekarnosti. Eva Jereb in Marko Urh se ukvarjata s spremembami in tranzicijo v času krize ter vloga vodstva organizacij pri tem.
Keywords: kadrovski management, zavzetost, delo s talenti, pekarno delo, krizni management, medgeneracijsko sodelovanje pri delu
Published: 09.03.2021; Views: 327; Downloads: 47
URL Link to file

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica