| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 205
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Dejavniki izbora stila vodenja
Teja Dušej, 2024, diplomsko delo

Opis: Na stil vodenja običajno gledamo kot na obliko vedenja, ki se kaže na različne načine. Torej vedenje je posledica medsebojnega vpliva med tem, kaj mislimo in kako čutimo, in je odraz značaja in osebnosti vodje. Ko pride do stila vodenja, pa je učinkovit stil vodenja tisti, ki odraža tip značaja vodje, značilnosti zaposlenih in razmere, v katerih se vodenje odvija. Vodje se morajo ves čas prilagajati in iskati pravilen stil vodenja, ki bo odgovarjal njegovi organizaciji, vendar pa pri vsem tem prilagajanju ne smejo izkrivljati svoje osebnosti in karakteristike. V diplomski nalogi smo raziskovali, kateri dejavniki vplivajo na izbor stila vodenja, ki ga izbere vodja v organizaciji. V prvem delu diplomske naloge smo opredelili, kaj je stil vodenja, in teorije stilov vodenja, prav tako pa smo opredelili vodenje, vodjo in zaposlene. Temu sledijo dejavniki za izbor stila vodenja, torej skupine dejavnikov, in povezava dejavnikov na stil vodenja. V drugem delu, ki je praktičen, smo izvedli intervjuje z več vodji, skozi katere smo spoznali lastnosti uspešnih vodij in njihov stil vodenja. Ugotavljali smo, kakšni so ti dejavniki, ki vplivajo na izbor stila v praksi, in kako se med seboj povezujejo med različnimi situacijami. V praktičnem delu smo izvedli intervjuja, pri katerih smo spoznali, da se vodje poslužujejo kombinaciji stilov vodenja, saj je današnji turbolenten poslovni svet poln nepričakovanih situacij, na katere se je potrebno dobro odzvati in prilagoditi. Ugotavljamo, da je najpomembnejši dejavnik vsekakor osebnost vodje in organizacijska kultura, ki spada v skupino dejavnikov, ki se navezuje na notranje okolje podjetja. Komunikacija pa je ključ do uspeha vsake organizacije.
Ključne besede: Stili vodenja, dejavniki stila vodenja, vodenje, teorije vodenja.
Objavljeno v DKUM: 18.04.2024; Ogledov: 28; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (822,89 KB)

2.
Vpeljava digitalnih delovnih nalogov v Vulkanizerstvo Furlan d.o.o. : diplomsko delo
Matic Furlan, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o procesni problematiki v storitvenem podjetju in ugotavlja kakšni so potenciali ter možne variantne rešitve za izboljšavo. Središče naloge je vpeljava digitalnih delovnih nalogov, kateri so ključni za učinkovito delovanje celotnega procesa. S pomočjo znanstveno-raziskovalnih metod, je bila izbrana najboljša rešitev za podjetje. Na podlagi tržnih in vrednostnih analiz, pa izbran najboljši produkt, kateri je predlagan za implementacijo. Obravnavana je tudi problematika prerazporeditve delovnih mest in zaposlenih.
Ključne besede: poslovni procesi, tržna analiza, vrednostna analiza, digitalizacija, prenova poslovnih procesov, delovni nalogi, COMBINEX metoda, 635 metoda, amortizacija
Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 134; Prenosov: 0

3.
Vodenje zalog in digitalizacija procesa nabave v podjetju Doorson : magistrsko delo
Tine Glodež, 2024, magistrsko delo

Opis: V predloženem magistrskem delu je predstavljen proces digitalizacije v podjetju Doorson s posebnim poudarkom na digitalizaciji v oddelku nabave. V teoretičnem delu so najprej na splošno opisani nabavni procesi v podjetju, ki v splošnem zajemajo ustrezno spremljanje in analiziranje zalog v podjetju in potem metode naročanja za uravnavo teh zalog. V nadaljevanju je teoretično opisan še proces digitalizacije in z njo povezane glavne značilnosti in usmeritve industrije 4.0. Glavni del naloge predstavlja digitalizacija procesa nabave v podjetju Doorson. Najprej je podana analiza trenutnega stanja na tem področju in ocena trenutnih možnosti za uvedbo digitalizacije z uporabo informacijskega sistema Pantheon. Ugotavljeno je bilo, da predstavlja digitalna transformacija velike izzive in priložnosti pri vodenju zalog in nabavnem procesu ter ima velik vpliv na učinkovitost nabavnega procesa v podjetju Doorson. Na podlagi teh ugotovitev so podane tudi nadaljnje smernice za uvajanje digitalizacije nabave v podjetju Doorson.
Ključne besede: proces nabave, vodenje zalog, digitalizacija, industrija 4.0
Objavljeno v DKUM: 04.03.2024; Ogledov: 96; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

4.
Uvajanje pristopa 6-sigma za izboljšanje kakovosti procesov v podjetju strojegradnja horvat d.o.o. : magistrsko delo
Domen Vršič, 2023, magistrsko delo

Opis: V prejšnjih stoletjih so se snovalci ukvarjali predvsem s tem, kako kaj narediti. Danes pa je čas, ko razmišljamo, kako določene izdelke ali stvari narediti čimbolj učinkovito in enostavno, čim ceneje in predvsem kvalitetno. Zato je vodenje kakovosti za podjetje eden od ključnih parametrov za tržno uspešnost podjetij. S pomočjo kakovosti ostane podjetje uspešno in ohrani konkurenčno prednost ter tržno moč, zato je visoka raven kakovosti procesov in proizvodov v poslovnem svetu za podjetje, ki želi dolgoročno uspešno poslovati, nujna. Obvladovanje kakovosti v proizvodnem podjetju, kot je podjetje Strojegradnja Horvat d.o.o, je zelo kompleksna naloga, saj potrebujemo celovit pristop na področju organizacije, načrtovanja, vodenja in nadzora procesov. Razvite so bile številne metode in orodja, ki jih lahko uporabljamo v vseh proizvodnih ali storitvenih procesih. V naprednih podjetjih s ciljem zagotavljanja proizvodnje brez napak se danes uporablja koncept 6-sigma, ki temelji na uporabi večine razvitih metod in orodij in zagotavlja visoko zanesljivost procesov praktično brez odpovedi. Zato smo se odločili, da jo v tej magistrski nalogi podrobneje predstavimo na realnem primeru. V podjetju Strojegradnja Horvat d.o.o smo se odločili, da z uvedbo pristopa 6-sigma povečamo učinkovitost oddelka kakovosti in se približamo proizvodnji brez napak, saj ocenjujemo, da so na tem področju še rezerve za optimizacijo delovanja. Rezultat magistrskega dela je bil, da zmanjšamo število odkritih napak med proizvodnim procesom in eksternih reklamacij, za zmanjšanje stroškov, ter tako povečamo konkurenčnost na trgu.
Ključne besede: kakovost, nadzor procesov, organiziranost procesov, 6-sigma
Objavljeno v DKUM: 11.12.2023; Ogledov: 315; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (5,39 MB)

5.
Predelava rudnega ostanka v podjetju Cinkarna Celje d.d. : magistrsko delo
Janez Palčnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Skrb za okolje in ekološke regulacije so podjetja v zadnjih letih vzpodbudila v iskanje trajnostnih industrijskih rešitev. Čeravno se zdi, da ekološki oziroma okoljski inženiring in posodabljanje proizvodnje prinašata le veliko investicij ter manjše končne prihodke, ni tako. Z razvojem novih metod in tehnologij je možno v veliki meri enake procese izvesti ceneje, učinkoviteje ter bolj trajnostno naravnano. V magistrskem delu je predstavljen razvoj metode ponovne uporabe odpadnega rudnega ostank, z namenom povečanja učinkovitosti končne proizvodnje pigmentnega titanovega dioksida. Raziskave kažejo, da je možno z relativno ugodnimi in preprostimi postopki iz odpadnega materiala pridobiti med 65 in 75 odstotki titanovega dioksida, ki bi drugače pristal na deponiji, pri čemer se masa končnega odpada zmanjša tudi do 65 odstotkov.
Ključne besede: titanov dioksid, ponovna uporaba, hidrotermalna sprememba, sulfatni postopek
Objavljeno v DKUM: 21.11.2023; Ogledov: 241; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (4,49 MB)

6.
Vpliv elektrifikacije vozil na avtomobilsko industrijo v državah Evropske unije
Jernej Masten Toplak, 2023, diplomsko delo

Opis: Avtomobilska industrija se zaradi elektrifikacije sooča z spremembami brez primere, ki so se zgodile v njeni zgodovini. Trg potrebuje prilagoditve in razširitev iz večinoma same prodaje avtomobilov in rezervnih delov. Diplomska naloga se osredotoča na analizo procesnega delovanja organizacij v avtomobilski industriji, zlasti v kontekstu elektrifikacije vozil. V nalogi so podrobno razloženi poslovnih procesi, vrste procesov ter upravljanje poslovnih procesov. V nadaljevanju je predstavljena avtomobilska industrija, vključno z njeno zgodovino, delovanjem električnih vozil, vzdrževanjem in rezervnimi deli ter tehnologijo polnilne infrastrukture. Glavni izzivi in trendi v industriji so prav tako izpostavljeni. V osrednjem delu pa se osredotočamo na vpliv elektrifikacije na avtomobilsko industrijo zaradi regulativnih pritiskov tako Evropske Unije, kot potrošnikov iz celega sveta, ki zahtevajo premik k bolj trajnostnem in čistem okolju in poslovanju. Ob tem pričakujejo zmanjšanje toplogrednih plinov in odmik od uporabe fosilnih goriv. Tem potrebam se prilagaja celotna avtomobilska infrastruktura in je zato morala spremeniti svoje poslovne procese proizvodnje, ter ostale poslovne prakse, da bo lahko proizvajala električna vozila. S pojavom in hitrim pridobivanjem priljubljenosti električnih vozil, prihaja tudi do sprememb v sami vrednostni verigi avtomobilskih proizvajalcev. Prihaja do sprememb na področju logistike in dobavne verige, sprememb v potrebah po delovni sili zaradi manjše količine gibljivih delov, ki jih potrebujejo električna vozila, ter sprememb v načinu vzdrževanj teh vozil. Razvoj tehnologije privede tudi do novih potencialnih smeri razvoja in načinov pridobitve prihodkov, ki bodo nadomestili izpad zaradi zmanjšanja števila delov in stroškov vzdrževanja.
Ključne besede: Elektrifikacija, preoblikovanje trga, avtomobil, avtomobilska industrija, okoljska politika, elektrifikacija vozil
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 244; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (831,38 KB)

7.
Diskriminacija na delovnem mestu
Klara Zalokar, 2023, diplomsko delo

Opis: V današnji kulturi se srečujemo z vprašanji, ki nas spodbujajo k razmisleku o vrednotah enakosti, strpnosti in etičnega vedenja na delovnem mestu. Diskriminacija na delovnem mestu je še vedno resen problem, ki vpliva na življenja številnih ljudi. Diskriminacija na podlagi spola, etnične pripadnosti, starosti, invalidnosti ali drugih osebnih lastnosti globoko zaznamuje posameznikovo samozavest in prihodnost. Žal se še vedno srečujemo z nepravičnim obravnavanjem in neenakimi možnostmi na delovnem mestu, ki naj bi bil prostor produktivnega sodelovanja in napredka. V diplomski nalogi smo predstavili pomen etike in etičnega kodeksa, ki sta ključnega pomena za preprečevanje diskriminacije v podjetjih. Analizirali smo delovanje etičnih kodeksov, ki naj bi služili kot vodilo za etično in moralno ravnanje v organizacijah in kako dobro obravnavajo vprašanje diskriminacije. Etičnim vprašanjem se večina sodobnih vodij ne more izogniti ne glede na to, ali gre za vprašanje poštenega plačila in delovnih pogojev, spolnega nadlegovanja na delovnem mestu ali zgolj uporabe poslovnih sredstev za osebno korist. Opisali smo osebne okoliščine, na podlagi katerih je lahko posameznik diskriminiran, vrste diskriminacije, ki se pojavljajo v organizacijskem okolju, ter posledice za zaposlene. V drugem delu diplomskega dela, in sicer v empiričnem, smo naredili raziskavo, kako so urejeni etični kodeksi v podjetjih, kakšna je stopnja diskriminacije in v kakšnih oblikah jo zaposleni občutijo. Od petih zastavljenih hipotez smo dve hipotezi potrdili. Ugotovili smo, da so na splošno etični kodeksi v podjetjih dobro urejeni in da je diskriminacija še vedno prisotna, ampak ne v tolikšni meri, kot smo pričakovali.
Ključne besede: etika, etični kodeks, diskriminacija, delovno mesto, neenakost.
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 264; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

8.
Prenova poslovnih procesov
Marija Ratkovac, 2023, diplomsko delo

Opis: Prenova poslovnih procesov je ključni korak k izboljšanju organizacije in njenega konkurenčnega položaja na trgu. Ta naloga se bo osredotočila na pomen prenove poslovnih procesov, koristi, ki jih prinaša, in ključne korake pri njegovi implementaciji. Prenova poslovnih procesov predstavlja sistematičen pristop k redefiniranju, optimiziranju in izboljšanju obstoječih procesov v organizaciji z namenom doseganja boljših rezultatov, povečanja učinkovitosti, znižanja stroškov in izboljšanja kakovosti izdelkov ali storitev. V današnjem dinamičnem poslovnem okolju se organizacije soočajo z nenehnimi spremembami in izzivi, zato je prenova poslovnih procesov nujna za prilagajanje novim zahtevam trga. Z odpravo nepotrebnih korakov, uvedbo avtomatizacije in optimizacijo virov lahko organizacija doseže boljše rezultate z manj truda. Prav tako lahko to privede do skrajšanega časa izvajanja storitev, kar izboljša zadovoljstvo strank. Z bolje definiranimi procesi se lahko organizacija hitreje odziva na spremembe v okolju, pa tudi na nove priložnosti in izzive. To je ključnega pomena za dolgoročni uspeh in vzdržnost na trgu. Diplomsko delo najprej obsega teorijo, kjer razložimo od osnov, natančneje kaj so poslovni procesi, načine prenove in morebitne izboljšave le-teh. Poslovni procesi so kompleksen del, ki zahteva natančno razlago tako v teoriji kot v praksi. Teorija in praksa ne gresta ena brez druge, saj lahko podjetje tako najbolje deluje brez večjih izpadov, ki ga lahko stanejo dobrega in uspešnega dela. Prav tako je pomembno upoštevati želje, možnosti in trud zaposlenih, brez katerih podjetje ne more delovati. Predstavili bomo primere izboljšave in rešitve problemov. Ti primeri ilustrirajo različne načine, kako lahko prenova poslovnih procesov prinese pozitivne spremembe, optimizira delovanje podjetja ter prispeva k večji uspešnosti in konkurenčnosti. Ugotovimo lahko, da prenova poslovnih procesov pomembno vpliva na organizacijo dela in samo počutje v gostilni. Poleg organizacije dela je zelo pomembna perspektiva strank in kako stranke dojemajo prenovo poslovnih procesov. Dosedanje izkušnje so pokazale pozitivne odzive na prenovo poslovnih procesov in njihovo zadovoljstvo. Zadovoljstvo se je odražalo v vseh delih, ki so prenovljeni in opaženi, kot so hitrost naročanja, izboljšana ponudba, izgled in sama kvaliteta hrane.
Ključne besede: prenova, poslovni procesi, gostinska panoga.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 225; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

9.
Pristopi k vodenju uspešnih podjetij
Urška Klopčič, 2023, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje si želi v svojem delovanju in poslovanju doseči maksimalno zmogljivost in dobiček ter uspeh na splošno. Pomembni elementi, ki k sami uspešnosti poslovanja pripomorejo, so predvsem dober vodja, zadovoljni zaposleni, dobri motivatorji ter medsebojno razumevanje. Podjetje, ki nima teh elementov razvitih na visoki ravni, bo malo verjetno izkoristilo svoje sposobnosti maksimalno ali pa bo že na sredini življenjskega cikla propadlo. Dober vodja mora biti oseba, ki trdno stoji za svojimi odločitvami, jih korektno predaja svojim podrejenim in jih tudi sam upošteva. Vodja, ki je v dobrih odnosih s svojimi zaposlenimi, bo bolj uspešen kot vodja, ki svoje podrejene zapostavlja oziroma jim daje občutek manjvrednosti. Vodja, ki ima takšen način vodenja, je pogosto že na samem začetku obsojen na neuspeh. Ljudje potrebujemo medsebojno razumevanje, občutek stabilnosti ter varnosti in to predvsem na delovnem mestu. Dober vodja, ki se z zaposlenimi razume, bo dosegel večji uspeh, saj mu bodo zaposleni zaupali in ga tudi upoštevali. Dobro medsebojno sodelovanje v samem podjetju prinese tudi pozitiven signal zunanjim udeležencem podjetja in ljudem, ki so na kakšen drugačen način povezani s podjetjem. Uspešno vodenje podjetja je lahko za vodje in managerje izziv, zato se ga je treba lotiti premišljeno, zbrano in samozavestno. Uspešno podjetje lahko daje dober vtis in zgled tudi sami konkurenci. Uspešnost podjetja bo podjetje lahko pripeljala v sam vrh konkurenčnosti, kar je cilj vsakega podjetnika in organizacije, skupaj z vsemi zaposlenimi. Vodja mora torej pri svojem vodenju gledati na več dejavnikov, ki bodo vplivali na uspešnost podjetja. Pozoren mora biti na to, da z zaposlenimi delajo v dobro samega podjetja ter so usmerjeni k istim ciljem po istih načrtih. Vodja za uspešnost podjetja poskrbi tudi s svojo odločnostjo in pripadnostjo, vztrajnostjo in trdim delom.
Ključne besede: vodenje, uspešnost, vodja, zaposleni, organizacija, podjetje
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 265; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

10.
Vodenje in organizacijska klima
Iza Matelič, 2023, diplomsko delo

Opis: Zaradi vedno večjih sprememb na trgu dela podjetja postajajo med seboj vse bolj konkurenčna. Zaposleni so eden izmed ključnih virov uspeha, zato je pomembno, da podjetja za svoje delavce ustvarjajo dobro delovno okolje – ugodno organizacijsko klimo. Z vzpostavljanjem le-te ne bo podjetje doseglo le zadovoljstva svojih zaposlenih, temveč bo zanimivo tudi za potencialno novo zaposlene. Organizacijska klima je eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na produktivnost, učinkovitost in sposobnost organizacije, da doseže svoje cilje. Podjetje bo doseglo ugodno klimo z ustreznim vodenjem, ki je proces usmerjanja ljudi k uresničevanju željenih ciljev. Vodje morajo poskrbeti za dobro počutje svojih delavcev, njihov razvoj in zdravje, saj bodo le tako lahko dobro delali, pri tem pa bo uspešno tudi podjetje. Zato bomo v diplomskem delu podrobneje obravnavali dva pomembna pojma. Začeli bomo z vodenjem in nato nadaljevali z organizacijsko klimo. Spoznali bomo proces vodenja in glavne managementske funkcije, prednosti dobre klime, njene značilne dimenzije, in opredelili še nekaj sorodnih pojmov, kot so organizacijska kultura in zadovoljstvo na delovnem mestu. V diplomskem delu smo ugotovili, da je povezava med organizacijsko klimo in vodenjem zelo tesna. Dobro in uspešno vodenje managerjev in vodij bo pripeljalo do tega, da bo v podjetju vladalo pozitivno delovno vzdušje, v katerem bodo delavci motivirani, s tem pa bodo dosegali dobre in nadpovprečne rezultate. Ugotovili smo, da se klima ustvari na podlagi zaznav zaposlenih o organizaciji in njenem notranjem okolju, kar pa odločilno vpliva na njihovo motivacijo. Prav tako smo ugotovili, da organizacijsko klimo oblikujejo različni dejavniki, kot so vodenje, zadovoljstvo delavcev pri delu, fizično okolje, notranji odnosi in komuniciranje, pripadnost organizaciji itd. Organizacijsko klimo smo bolje spoznali na primeru izbranega podjetja, pri čemer smo ugotovili, da ima podjetje ugodno klimo. To je podlaga za to, da bo podjetje lahko še naprej dosegalo dobre rezultate. Diplomsko delo prikazuje, kako je pomembno, da podjetja skrbijo za pozitivno organizacijsko klimo na delovnem mestu in zakaj je pomembno, da jo merijo. Predstavlja pomen zadovoljstva zaposlenih v organizaciji, saj le zadovoljni zaposleni prispevajo k odličnim delovnim rezultatom, zaradi česar je podjetje uspešno in ugledno.
Ključne besede: vodenje, organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, merjenje organizacijske klime, dimenzije organizacijske klime.
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 354; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici