| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 430
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Humor v spletnem oglaševanju
Karmen Šprah, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo raziskuje raznolikost humorja v spletnem oglaševanju, pri čemer najprej obravnava zgodovinski razvoj, pomen in različne vrste humorja in oglaševanja, ki se uporabljajo v digitalnem (spletnem) okolju. Namen magistrske naloge je razčleniti, kako se je humor skozi čas preoblikoval v oglaševalskih praksah, njegov vpliv na znamke in potrošnike ter učinkovitost različnih vrst humorja pri različnih izdelkih in ciljnih skupinah (kot je prikazano v empiričnem delu v nadaljevanju). Teoretično ozadje magistrske naloge obravnava različne pristope k oglaševanju, vrste oglaševanja, in vlogo humorja v njem ter zagotavlja celovit pregled literature o oglaševalskih strategijah in aplikacijah ter učinkovitosti humorja. Raziskovalni del magistrske naloge vključuje poglobljeno vsebinsko analizo spletnih oglasov z uporabo humorja, pri čemer so podatki pridobljeni z razbiranjem, kako humor prispeva k uspešnim oglaševalskim kampanjam. Raziskovalni pristop ponuja analizo spletnih oglasov in opredelitev najbolj razširjenih vrst humorja. Poleg tega uporablja induktivno-deduktivno sklepanje za oblikovanje smernic za učinkovito uporabo humorja v spletnem oglaševanju, s čimer želi izboljšati razumevanje in pomagati podjetjem pri optimizaciji njihovih oglaševalskih strategij. Magistrsko delo tako prispeva k zbirki znanja o spletnem oglaševanju s predstavitvijo praktičnih smernic, ki temeljijo na empiričnih ugotovitvah. Poudarja pomen izbire ustreznih vrst humorja in upoštevanja ciljnega občinstva za dosego želenih oglaševalskih ciljev in okrepitev prodaje izdelkov ali ciljev blagovne znamke. Naloga v diskusiji tudi predlaga, kako lahko humor v strateškem in celovitem spletnem oglaševanju ustvari pozitivno povezavo med blagovnimi znamkami in potrošniki, kar vodi k večji prepoznavnosti blagovne znamke in prodaji.
Ključne besede: humor, spletno oglaševanje, digitalni marketing, vsebinska analiza.
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 174; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

2.
Is there a relationship between self-enhancement, conservation and personal tax culture?
Aleksandra Hlastec, Damijan Mumel, Lidija Hauptman, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Sustainability gets higher on the policy agenda of many countries in terms of the UN Sustainable Development Goals. Unethical tax behaviour diminishes the tax system’s sustainability, but paying taxes is necessary if we want to contribute to society. There is a deeper need to understand the factors that influence taxpayers’ perceptions, personal values and personal tax culture. Previous research by the OECD (2013, 2019) using the World Values Survey (WVS) did not provide a sufficient explanation of all the socio-economic factors associated with personal tax culture. As the behaviour of an individual is shaped by a set of values, and values can provide predictive and explanatory power in the analysis of attitudes, opinions and actions by policymakers, it is necessary for them to understand such when proposing tax morale incentives within the institutional pillar. A literature review showed that the research topics on personal tax culture present specific assumptions and gaps. To contribute to this topic, a conceptual model was developed, and the relationship between personal values (conservation/self-enhancement), measured by the widely accepted and recognised Schwartz’s circular model, and personal tax culture was analysed with the aim of formulating recommendations for policymakers. The survey conducted in Slovenia involved 202 respondents. Based on exploratory factor analysis and the performed correlation analysis, empirical research suggests that a relationship between personal values and personal tax culture as the cornerstones of an individual’s tax-compliant behaviour and their attitude towards the ethics of tax evasion is significant. The correlation between personal values and an individual’s attitude towards the tax system is insignificant. By understanding the relationships between individuals’ personal and tax culture values, policymakers can achieve a greater sustainable tax system.
Ključne besede: personal values, self-enhancement, conservatism, tax culture, personal tax culture, tax system, tax compliance, tax evasion, conceptual model, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 133; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
ANALIZA TRGA PROIZVODOV IN STORITEV IZ SLOVENSKIH GOZDOV IN SEGMENTIRANJE LASTNIKOV GOZDOV
Žan Rola, 2023, magistrsko delo

Opis: Gozdovi so naše bogastvo bi bil primeren začetek razmišljanja o gozdu, o pomenu gozdov in raziskovanju trga proizvodov in storitev iz slovenskih gozdov. Slovenija je dežela gozdov in Slovenci smo tako ali drugače povezani z gozdovi in številnimi vlogami gozdnih sestojev. Pri opredelitvi pomena gozdov in gospodarjenja z gozdovi lahko rečemo, da je bogastvo gozdov težko meriti, saj ima gozd poleg proizvodne še ekološke in socialne funkcije, obenem pa je sestavni del našega življenja, saj z njim sobivamo. Gozd moramo poznati kot ekosistem, poznati moramo vse njegove vloge in prav zato je upravljanje gozdov in gospodarjenje z njimi zahtevna naloga, pred katero so postavljeni njihovi lastniki. Ključnega pomena je torej poznavanje danosti gozda in pa ozaveščanje lastnikov gozdov o pravilnem in gospodarnem ravnanju z gozdovi. Namen magistrskega dela je bil identificirati slovenske proizvode in storitve, ki izhajajo iz slovenskih gozdov, hkrati pa analizirati trg proizvodov in storitev in segmentirati lastnike gozdov v Sloveniji ter njihovo ravnanje z mladimi gozdnimi sestoji. Uporabljena metodologija magistrskega dela zajema sistematičen pregled obstoječe literature, člankov in spletnih virov na temo proizvodov in storitev ter gozdov samih. Poleg teoretičnega pregleda metod analize podatkov pa zajema metodologija tudi praktično uporabo segmentacijske analize. Pri zagotavljanju dobrih pogojev slovenskega gozdarstva potrebujemo učinkovite strategije ozaveščanja in vodenja lastnikov gozdov, ki jih razvijamo na podlagi dobrega poznavanja populacije lastnikov. Raziskava kaže, da so lastniki gozdov večinoma moški, stari okoli 60 let, s srednješolsko izobrazbo in upokojeni. Imajo približno 18 hektarjev gozdne posesti, pri upravljanju katere se večinoma zanašajo na lastne izkušnje. Segmentacija lastnikov razkriva razlike glede na starost, izobrazbo in tehnologije, ki jih uporabljajo pri redčenju, ne pa tudi značilnih razlik v pridobivanju znanj in veščin. Ključni izzivi ustreznega upravljanja lastnikov gozdov vključujejo njihovo nizko zaupanje v zunanje vire informacij in redko uporabo teh virov. Prihodnje strategije moramo zato prilagoditi različnim segmentom populacije in jih usmeriti v povečanje zaupanja in uporabo različnih informacijskih virov za optimizacijo gospodarjenja z gozdovi.
Ključne besede: gozd, gozdni sestoj, gozdarstvo, trg proizvodov, lastniki gozdov, upravljanje, gospodarjenje z gozdovi, segment, segmentacijska analiza
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 169; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

4.
Analiza zveze med osebnimi vrednotami in osebno davčno kulturo glede na percepcijo davčnega sistema v Sloveniji pri računovodjih in neračunovodjih
Aleksandra Hlastec, 2023, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji proučujemo kakšna je zveza med posameznikovimi osebnimi vrednotami in njihovo osebno davčno kulturo. Razumevanje posameznikovega odnosa do davčnega sistema, do etičnosti davčnega utajevanja in posameznikovega davčno skladnega vedenja postaja vse pomembnejše. To potrjuje tudi raziskava OECD o svetovnih vrednot WVS, ki je izpostavila globlji pomen razumevanja davkoplačevalcev in njihovega odnosa do davkov, davčnega sistema, davčne skladnosti in davčnega utajevanja. Po mnenju OECD-ja (2019) je kratkoročno izboljšanje davčne morale mogoče doseči z vedenjskimi ekonomskimi pristopi, medtem ko je dolgoročno potrebnih več strukturnih sprememb za izgradnjo zaupanja in legitimnosti med davkoplačevalci. Temeljni cilj doktorske disertacije je, preveriti osnovno tezo doktorske disertacije «Osebne vrednote davčnih zavezancev – računovodjev in neračunovodjev – so povezane z njihovo osebno davčno kulturo.« Da bi temeljni cilj dosegli, smo si zastavili več raziskovalnih ciljev. Raziskovalni cilji teoretičnega dela doktorske disertacije je bili pregled in proučitev dosedanjih raziskav na področju davčne kulture in njenih gradnikov, oblikovanje izvirne definicije osebne davčne kulture na nivoju posameznika, kar predstavlja izviren in pomemben prispevek k znanosti, proučitev skupine osebnih vrednot in na temelju teoretičnih spoznanj oblikovati izviren model za merjenje povezanosti osebnih vrednot in osebne davčne kulture posameznika. Slednjo smo tudi empirično preverili. Zaključki teoretičnega raziskovanja osebnih in davčnih vrednot posameznika na področju davčne utaje, davčne skladnosti in davčnega sistema so sledeči. Pri proučevanju gradnikov osebne davčne kulture smo spoznali, da so študije v preteklosti temeljile večinoma na makroekonomskem proučevanju, dandanes pa vedno bolj raziskujejo na mikroravni in v ospredje je postavljen posameznik, njegova percepcija, odnosi, družbene vrednote, osebne vrednote, njegovo vedenje. V pregledu literature o osebni davčni kulturi in njenih gradnikih smo ugotovili, da je postalo pomembno tudi vprašanje, kaj motivira posameznika za neko dejanje. S tem ko smo v doktorski disertaciji podali pregled dosedanje svetovne literaturi na področju davčne kulture, davčne skladnosti (vedenjske pristop in obravnava davčnih zavezancev v davčnem sistemu), davčne utaje in davčnega sistema smo ugotovili, da medsebojne povezave med osebnimi vrednotami in gradniki osebne davčne kulture ni proučeval še nihče. Teoretična izhodišča so bila podlaga za oblikovanje izvirnega modela, s pomočjo katerega smo nadalje analizirali zvezo med osebnimi vrednotami in osebno davčno kulturo glede na percepcijo pravičnosti davčnega sistema v Sloveniji pri davčnih zavezancih - računovodjih in neračunovodjih. Raziskavo smo izvedli s pomočjo oblikovanega vprašalnika, pri tem smo za merjenje davčne utaje, davčne skladnosti, davčnega sistema in osebnih vrednot izhajali iz obstoječih merskih instrumentov, katere smo za potrebe doktorske disertacije prilagodili. S tem smo povečali zanesljivost merskega instrumenta, ki smo ga preverjali s Cronbachovim koeficientom alfa. V raziskavi smo uporabili neslučajen vzorec, saj smo vzorčili po principu metode progresivnega podvajanja oziroma snežne kepe. To metodo smo uporabili v naši raziskavi na vzorcu računovodij in neračunovodij. V vzorec je bilo zajetih 202 davčnih zavezancev iz Republike Slovenije. Zajeli smo vse statistične regije na območju in tako povečali razpršenost vzorca. Znotraj skupine davčnih zavezancev smo se omejili na specifične skupine posameznikov po poklici, računovodje in neračunovodje. Oblikovan izvirni model, meri povezanost med skupinami osebnih vrednot (samoizboljšanje, samotranscendenca, odprtost za spremembe in konzervativnost) na eni strani in osebno davčno kulturo posameznika na drugo strani. V model smo vključili tudi moderatorsko spremenljivko posameznikovo percepcijo pravičnosti davčnega sistema. Gre za prvo tako raziskavo pri nas.
Ključne besede: osebna davčna kultura, osebne vrednote, davčni sistem, Slovenija, (ne)računovodje
Objavljeno v DKUM: 29.11.2023; Ogledov: 436; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (4,44 MB)

5.
Odnos športno aktivnih oseb do nakupa in uporabe prehranskih dopolnil
Polona Brglez, 2023, magistrsko delo

Opis: Različni načini življenjskega sloga ljudi prispevajo k temu, da imajo posamezniki posledično tudi različne interese. Med interese se štejejo tudi športne dejavnosti, s katerimi se ukvarjajo. Vsak posameznik ima svoje osebne cilje in želje pri športu, ki jih poskuša tudi učinkovito zadovoljiti. Pomoč lahko vidijo v nakupu in uporabi športnih prehranskih dopolnil, ki lahko pomembno prispevajo k hitrejšim rezultatom. Vrsto let je bilo mnenje o uporabi tovrstnih prehranskih dopolnil deljeno. S spoznanjem, da je prehrana pomemben del priprav na težje fizične napore oziroma športne dejavnosti, se je na trgu povečala ponudba prehranskih dopolnil, namenjenih športno aktivnim osebam. Njihova uporaba je danes nekaj običajnega in celo pričakovanega, saj marsikateri športnik ne verjame, da lahko samo skozi običajno prehrano zadovolji svoje nutricionalne potrebe, ki nastanejo kot posledica različnih športnih dejavnosti. Športna prehranska dopolnila lahko opredelimo kot sestavo točno določenih hranilnih komponent, ki se namensko uporabljajo za spodbujanje določenih procesov telesa oziroma izboljšanje telesne zmogljivosti, pred, med in po športni dejavnosti. Z magistrskim delom smo želeli ugotoviti, kakšen odnos imajo športno aktivne osebe do nakupa in uporabe športnih prehranskih dopolnil. Ugotavljali smo, kateri dejavniki pomembno vplivajo na odločitev o nakupu in kakšno je mnenje o uporabi tovrstnih izdelkov. V raziskavi je sodelovalo 189 oseb, od katerih je bilo 104 oseb ženskega spola in 85 oseb moškega spola. Povprečna starost sodelujočih je bila 30 let, največ jih je imelo status zaposlenega. Ugotovili smo, da 76,2 odstotka sodelujočih športna prehranska dopolnila pozna in uporablja. Rezultati raziskave kažejo, da imajo sodelujoči pozitivno mnenje glede učinkovitosti športnih prehranskih dopolnil in jim koristijo pri doseganju športnih ciljev, prav tako menijo, da ne škodujejo zdravju. Pomembni dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu, so kakovost, učinkovitost, okus in vsebnost sestavin športnih prehranskih dopolnil.
Ključne besede: Prehranska dopolnila, šport, prehrana, odnos športno aktivnih oseb
Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 377; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

6.
Priljubljenost vrste alkoholnih pijač med študenti Univerze v Mariboru
Tadej Tomažič, 2023, diplomsko delo

Opis: Prisotnost alkoholnih pijač pri študentih in njihovem študentskem slogu življenja ni nekaj novega. Alkoholno popivanje oziroma Binge drinking je eden izmed nevarnejših načinov uživanja alkohola, ki lahko povzroči dolgotrajne zdravstvene posledice. Na vzorcu študentov Univerze v Mariboru je že bila opravljena raziskava, v kateri so preverjali količine popitega alkohola, preference ter razlike med moškimi in ženskami, ker je bila raziskava narejena le na Fakulteti zdravstvene nege, je postal cilj te diplomske naloge razširiti analizo še na ostale fakultete pod Univerzo v Mariboru. V pisnem delu sem preučil osnovne informacije o alkoholnih pijačah, kot je zgodovina, katere so glavne vrste alkoholnih pijač, svetovni in evropski trg ter negativne učinke na zdravje posameznika in okolico. V poglavju raziskava sem s spletno anketo pridobljene informacije predstavil s pomočjo raznih grafov in tabel, ki dajejo vpogled v pivske značilnosti, preference glede alkoholnih pijač in pivske navade študentov Univerze v Mariboru. Za razumevanje trga alkoholnih pijač iz zornega kota ponudnika sem izvedel tudi intervju z Rokom Smonkarjem, ki je skozi nekaj vprašanj napovedal trende trga alkoholnih pijač, težave, s katerimi so se na tem trgu že srečali in kakšne razlike je opazil med študenti različnih univerz.
Ključne besede: Alkoholne pijače, pivske navade študentov, Univerza v Mariboru.
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 438; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

7.
Primerjava embalaže vlažilnih krem za obraz glede na spol ciljnih odjemalcev in analiza preferenc odjemalcev do embalaže vlažilnih krem za obraz
Laura Broder Vogrinčič, 2023, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili kozmetično panogo, vpliv družbenih omrežij na nego kože posameznika ter najbolj vplivna kozmetična podjetja in znamke tako v svetu kot Sloveniji. Osredotočili smo se na embalažo kozmetičnih izdelkov in njene lastnosti, kot so oblika, material, slog pisave, barva ter funkcionalnost. V središču dela je embalaža vlažilnih krem za obraz in kako jo podjetja diferencirajo glede na spol ciljnih odjemalcev. Raziskavo smo naredili z namenom, da ugotovimo razlike v embalaži vlažilnih krem za obraz glede na spol ciljnih odjemalcev in s pomočjo ankete preverimo, kakšna embalaža odjemalce dejansko pritegne med nakupovanjem. Primerjava izdelkov je pokazala, da se za embalažo, ki je namenjena moškim, uporabljajo predvsem močne in hladne barve, nekoliko bolj barvita in manj dekorativna pisava ter širša oblika embalaže. Uporabljen material je v večini primerov plastika. Embalaža, namenjena ženskam, je po obliki nekoliko ožja, za pisavo pa so uporabljeni bolj dekorativni slogi. Barve so toplejše in oblika nekoliko ožja, večkrat pa sta kot material uporabljena tudi steklo ali akrilna plastika. Glede funkcionalnosti so embalaže na približno enaki ravni. Rezultati v raziskavi se skladajo z razlikami, ki smo jih opisali v primerjavi embalaž, predvsem glede barve in materiala.
Ključne besede: embalaža, kozmetika, nakupno vedenje, obraz, spol, vlažilna krema
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 257; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

8.
Vedenje porabnikov glede na spremembe elementov spletne strani
Tilen Piskule, 2023, magistrsko delo

Opis: Razvoj družbe in dejstvo, da se vedno več ljudi odloča za nakup izdelkov in storitev preko spleta, je pomembno, da je vsebina spletne strani dobro opremljena s pravilno izbranimi, oblikovanimi in odzivnimi spletnimi elementi. Pojma uporabniški vmesnik (ang. User interface) in uporabniška izkušnja (user experience) sta med seboj zelo povezana, vendar obstajajo določene razlike. Uporabniški vmesnik (UI) zajema interaktivno plat spletne strani, pri kateri uporabnik uporablja pripomočke kot so tipkovnica, miška, ipd., da se skozi vmesnik navigira in pride do želenih podatkov spletne strani, medtem ko se uporabniška izkušnja nanaša na celotno izkušnjo, ki jo ima oseba pri interakciji s spletno stranjo. Zajema vse vidike uporabnikove interakcije, vključno z njihovimi zaznavami, čustvi, preferencami in mislimi pred, med in po uporabi spletne strani. V magistrskem delu želimo raziskati področje vedenja porabnikov glede na spremembo elementov spletne strani. Zanima nas kako se porabniki obnašajo glede na spremembe subtilnih elementov spletne strani in v kakšni meri lahko opazimo to razliko. Namen je ugotoviti s pomočjo katerih dejavnikov, spletna stran, dobi največ klikov na ponudbo in kako pomembna je mobilna odzivnost v današnjem času. Ugotoviti želimo kako so porabniki občutljivi na spremembe in enostavnost uporabniške izkušnje. V sodobni digitalni dobi je naša raziskava razkrila izjemen pomen odzivnega dizajna spletnih strani. Celo najmanjše subtilne spremembe elementov spletne strani lahko pomembno vplivajo na vedenje uporabnikov ter lahko znatno vplivajo na prihodek podjetij. Raziskava je nedvoumno poudarila nujnost odzivnega oblikovanja v digitalni dobi. Neuspeh pri optimizaciji mobilnega spletnega mesta zatira konkurenčnost podjetij. Tukaj lahko predvsem poudarimo pomembnost testiranja (A/B) subtilnih sprememb elementov, kljub temu, da na prvi pogled spremembe ne delujejo pomembne. Iz raziskave je razvidno, da strateško postavljenega gumba za poziv k dejanju nad mejo vidnega polja prinese pomembne pozitivne spremembe poslovanja. Odziven dizajn ni več možnost, ampak je strateški temelj digitalnega uspeha.
Ključne besede: Poslovno komuniciranje, vedenje porabnikov, zadovoljstvo porabnikov, uporabniška izkušnja, odziven uporabniški vmesnik
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 400; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (6,80 MB)

9.
Zaznavni zemljevid slovenskih vplivnežev pri generaciji Z
Nika Koziker, 2023, diplomsko delo

Opis: Vplivneži so v današnjem času doživeli velik razcvet predvsem kot posledica digitalizacije, ki je omogočila enostaven dostop do različnih platform in omrežij. Z vplivneži so neposredno povezani tudi njihovi sledilci, ki so največji kritiki, kar se tiče ustvarjanja vsebin. Namen raziskave je bil na podlagi subjektivnih mnenj ustvariti zaznavni zemljevid slovenskih vplivnežev za generacijo Z. V teoretičnem delu smo podali definicijo vplivnežev, našteli ključne slabosti in prednosti sodelovanja z vplivneži, omenili razvoj vplivnežev ter na kratko predstavili nekatere slovenske vplivneže. Opredelili smo tudi generacijo Z in izpostavili njene značilnosti. Kot ključni rezultat naše raziskave smo predstavili zaznavni zemljevid vplivnežev generacije Z.
Ključne besede: generacija Z, vplivneži, zaznavni zemljevid
Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 397; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

10.
Vpliv socialnih omrežij na nakupno vedenje slovenskih milenijcev
Špela Vesna Opalič, 2023, diplomsko delo

Opis: Socialna omrežja so povezala ljudi po vsem svetu in jim omogočila lažjo komunikacijo. Postala so izdaten vir informacij, tudi takšnih o izdelkih in storitvah. Uporablja jih že več kot polovica svetovnega prebivalstva, število uporabnikov pa iz dneva v dan narašča. Nič drugače ni v Sloveniji, kjer je ustvarjen profil na vsaj enem izmed socialnih omrežij, po podatkih iz leta 2019, imelo kar 82 % Slovencev, starih med 16 in 74 let. Podjetja želijo biti tam, kjer so porabniki, zato ne čudi, da na socialnih omrežjih narašča tudi število profilov, ustvarjenih s strani podjetij. Tako kot imajo porabniki z ustvarjanjem vsebin o izdelkih in storitvah moč vplivati še na ostale porabnike, skušajo tudi podjetja vplivati na nakupno vedenje porabnikov in jih prepričati v nakup njihovih izdelkov. Z ustreznim nastopom in pravimi promocijskimi aktivnostmi na socialnih omrežjih lahko učinkovito vplivajo na vse stopnje procesa nakupnega odločanja, katerega rezultat je nakup ali nenakup izdelka. Proces odločanja je zaradi tega za tržnike še posebej pomemben, zato ga tudi v tem diplomskem delu podrobneje obravnavamo. Posredovanje informacij na socialnih omrežjih je popularno tudi zato, ker je mogoče zelo natančno določiti ciljno skupino. Če segmentiramo porabnike po starosti, so milenijci tista generacija, ki je glede na raziskave najtesneje povezana s socialnimi omrežji, zato so milenijci predmet raziskave v empiričnem delu in podrobneje predstavljeni v teoretičnem delu. V empiričnem delu sem s pomočjo ankete spraševala slovenske milenijce o vplivu informacij, pridobljenih na socialnih omrežjih, nanje oziroma na njihovo nakupno vedenje. S preverjanjem zastavljenih raziskovalnih vprašanj sem ugotovila, da tovrstne informacije vplivajo na njihovo nakupno vedenje. K nakupu jih najbolj spodbudijo pozitivni komentarji drugih uporabnikov, objavljene slike ter videoposnetki in tudi to, če nek izdelek na socialnih omrežjih postane zelo popularen. Večina pred nakupom pregleda informacije in »reviewe«, kar tudi vpliva na njihovo nakupno odločitev. To je tudi faza v procesu odločanja, v kateri je vpliv socialnih omrežij nanje oziroma na njihovo nakupno vedenje najbolj opazen, prisoten pa je v vseh petih fazah procesa odločanja. Slovenski milenijci se vpliva informacij na njihovo nakupno vedenje tudi dobro zavedajo. Socialno omrežje, ki s svojimi vsebinami najbolj vpliva na nakupno vedenje slovenskih milenijcev, je Facebook.
Ključne besede: socialna omrežja, milenijci, nakupno vedenje, proces odločanja
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 321; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici