SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 225
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
ŠPORTNA AKTIVNOST NOSEČNIC IN MAMIC Z DOJENČKI
Breda Slovenc, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem želela ugotoviti, koliko mamic je bilo športno aktivnih pred nosečnostjo, med nosečnostjo in po porodu, koliko mamic izvaja vadbo z dojenčki ter kakšen odnos imajo mamice do tovrstne športne aktivnosti V teoretičnem delu sem s pomočjo izbrane literature opisala pomen športne dejavnosti med nosečnostjo, vrste športne dejavnosti, športno dejavnost v poporodnem obdobju, vadbo mamic z dojenčki, ter opisala vaje, ki so primerne tako za nosečnice, kot tudi za mamice z dojenčki. V empiričnem delu sem s pomočjo anketnega vprašalnika za mamice želela ugotoviti, koliko mamic je bilo aktivnih pred porodom, med nosečnostjo, ter če obiskujejo oziroma so obiskovale vadbo z dojenčkom. Zanimalo me je tudi, s katero obliko športne dejavnosti se največkrat ukvarjajo, koliko se jim zdi športna aktivnost pomembna in kako vpliva na otroka in njihovo počutje. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem ugotovila, da je veliko mamic športno aktivnih pred nosečnostjo, med nosečnostjo manj, po nosečnosti pa se spet začnejo rekreativno ukvarjati s športom. Vadbo z dojenčkom obiskuje manj anketiranih mamic. Tako vadbe med nosečnostjo kakor vadbe z dojenčki bi se udeleževalo več mamic, če bi bila takšna vadba bolje organizirana.
Ključne besede: Ključne besede: športna vadba nosečnic, športna vadba z dojenčki, motorične sposobnosti dojenčka, dojenčkov motorični razvoj.
Objavljeno: 18.03.2009; Ogledov: 2966; Prenosov: 412
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

3.
ANALIZA MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI PET DO ŠEST LET STARIH OTROK ORMOŠKIH VRTCEV
Franja Grof Štumberger, 2009, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu z naslovom Analiza motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti pet do šest let starih otrok ormoških vrtcev smo skušali prikazati razlike v rezultatih, ki so jih dosegli pri testiranju otroci v starosti od pet do šest let. Otroke smo testirali s pomočjo osmih motoričnih testov (Rajtmajer, 1997), s katerimi smo ugotavljali razvitost ravnotežja, koordinacije, eksplozivno moč, agilnost in vzdržljivost kot funkcionalno sposobnost. Raziskovalni problem so predstavljale razlike med posameznimi starostnimi kategorijami otrok, razlike med spoloma in razlike v motoričnih sposobnostih ter morfoloških značilnostih v obdobju štirih mesecev. Vsa testiranja so bila opravljena v mesecu januarju in maju 2008, v šestih enotah VIZ Ormož. V teoretičnem delu je predstavljen gibalni razvoj otroka. V nadaljevanju so podrobno opisane motorične in funkcionalne sposobnosti predšolskih otrok ter njihove morfološke značilnosti. Na podlagi dobljenih povprečnih rezultatov ugotavljamo, da v povprečju starejši predšolski otroci dosegajo boljše rezultate kot mlajši. Med spoloma ni bilo večjih razlik v povprečnih rezultatih. V obdobju štirih mesecev tudi ni bistvene razlike v motoričnih sposobnostih in morfoloških značilnostih, in sicer ne med dečki in ne med deklicami, kakor tudi ne v starostni razliki. Menimo, da je obdobje štirih mesecev prekratek čas, da bi se ob redni gibalno-športni aktivnosti v vrtcu pokazale bistvene razlike v motoričnih sposobnostih in morfoloških značilnostih pet do šest let starih otrok.
Ključne besede: Ključne besede: motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, predšolski otrok, testiranje.
Objavljeno: 22.04.2009; Ogledov: 3569; Prenosov: 942
.pdf Celotno besedilo (369,68 KB)

4.
POVEZANOST MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI ŠEST LET STARIH OTROK
Maja Ozmec, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom »Povezanost motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti šest let starih otrok« smo z rezultati testiranja želeli ugotoviti povezanost motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnostih. V teoretičnem delu so predstavljene motorične sposobnosti in morfološke značilnosti šest let starih otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testiranja 128 otrok prvih razredov sedmih osnovnih šola spodnjega Podravja. Otroke smo testirali z osmimi motoričnimi testi, s katerimi smo ugotavljali ravnotežje, koordinacijo, eksplozivno moč in repetativno moč in te motorične sposobnosti primerjali z njihovimi morfološkimi značilnostmi. Na osnovi povprečnih rezultatov testiranja ugotavljamo, da morfološke značilnosti ne vplivajo na motorične sposobnosti otrok. Ugotavljamo tudi, da so deklice dosegle boljše rezultate od dečkov na testih repetativne moči, dečki pa so dosegli boljše rezultate od deklic na testih koordinacije, ravnotežja in eksplozivne moči.
Ključne besede: motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, telesna teža, telesna višina, indeks telesne mase, šest let stari otroci
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 2815; Prenosov: 503
.pdf Celotno besedilo (589,32 KB)

5.
RAZVIJANJE MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK S POMOČJO ELEMENTARNIH IGER
Lidija Toš, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomski nalogi »Razvijanje motoričnih sposobnosti otrok s pomočjo elementarnih iger« je v teoretičnem delu posebna pozornost posvečena opisu motoričnih sposobnosti, ki smo jih testirali pri otrocih, starih od štiri do pet let, motoričnemu razvoju otroka v predšolskem obdobju, naravnim oblikam gibanja, njihovi uporabi in namenu ter elementarnim igram, ki so jih izvajali kot vodeno gibalno-športno dejavnost otroci eksperimentalne skupine v obdobju dveh mesecev. V empiričnem delu so predstavljene razlike v rezultatih testiranja motoričnih sposobnosti otrok, ki so bili deležni dodatne gibalno-športne dejavnosti v obliki elementarnih iger, ter otrok, ki teh dejavnosti niso bili deležni. Rezultati raziskave kažejo, da so otroci, ki so v času dveh mesecev v okviru redne gibalno-športne dejavnosti imeli načrtovane in strokovno vodene elementarne igre, dosegli boljše rezultate pri testiranju motoričnih sposobnosti od otrok, ki v tem času niso imeli posebnega poudarka na elementarnih igrah.
Ključne besede: Ključne besede: predšolski otrok, elementarne igre, motorične sposobnosti, motorični testi
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 8534; Prenosov: 3017
.pdf Celotno besedilo (444,22 KB)

6.
LJUDSKE IGRE KOT SREDSTVO ZA RAZVIJANJE MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK
Gabrijela Pori, 2009, diplomsko delo

Opis: Ljudske igre so preproste in lahko razumljive. Glavni namen iger ni samo tekma, temveč tudi dokazovanje zmogljivosti in uspešnosti. Čeprav so se ljudske igre skozi leta spreminjale je v njih še začutiti življenjske izkušnje človeštva in spoznanja, ki so se razvijala skozi spremembe načina življenja. V teh igrah je skritih veliko prvin športa, ki ga tako lahko približamo otrokom na njim prijeten način. Orodja oziroma rekviziti, ki so jih nekoč uporabljali v ljudskih igrah, so preprosti in vzeti iz vsakdanjega življenja oziroma dela. Prav zaradi tega so te igre primerne tudi v predšolski dobi. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, v kakšni meri so te igre zastopane v vrtcih, koliko in katere ljudske igre vzgojiteljice poznajo in uporabljajo pri svojem delu, kakšen je njihov namen vključevanja ljudskih iger v delo z otroci ter kako in koliko s pomočjo teh iger razvijajo motoriko predšolskih otrok. V teoretičnem delu je predstavljena zgodovina ljudskih iger ter pogoji, ki so potrebni za izvajanje ljudskih iger in možnosti razvijanja motoričnih sposobnosti s pomočjo ljudskih v vrtcih. Opisanih je tudi nekaj preprostih iger s poudarkom na razvijanju motoričnih sposobnosti predšolskih otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete, ki je bila izvedena na vzorcu 55 vzgojiteljev. Na osnovi rezultatov ankete ugotavljamo, da vzgojiteljice v vrtcih še vedno uporabljajo veliko ljudskih iger, tudi za razvoj motoričnih sposobnosti pri otrocih. Rezultati ankete so tudi pokazali, da imajo otroci najraje gibalno-športne dejavnosti.
Ključne besede: Predšolski otroci, vzgojiteljice, gibanje, ljudske igre, gibalne igre, motorične sposobnosti.
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 4926; Prenosov: 1124
.pdf Celotno besedilo (374,28 KB)

7.
VLOGA STARŠEV PRI GIBALNO-ŠPORTNI DEJAVNOSTI OTROK PTUJSKIH VRTCEV
Vanja Hotko, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri gibalno-športni dejavnosti otrok ptujskih vrtcev je sestavljeno iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorični razvoj otroka, vlogo in pomen družine pri motoričnem razvoju otroka, koliko časa namenijo odrasli športnim aktivnostim in kako zelo je pomemben vpliv staršev na motorični razvoj otroka. Empirični del diplomskega dela zajema ugotovitve raziskave, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 105 staršev otrok ptujskih vrtcev. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšen vpliv in kakšno vlogo imajo starši pri motoričnem razvoju otroka glede na njihov spol, starost, poklic, izobrazbo in okolje, v katerem živijo. Pri obdelavi podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: starši nimajo dovolj časa za gibalno-športne aktivnosti skupaj z otrokom; ukvarjanje z gibalno-športnimi dejavnostmi staršev skupaj z otroki je odvisno od stopnje izobrazbe in deloma od starosti staršev; otroci staršev, kateri so ali so bili sami športno aktivni, niso bolj športno aktivni kot otroci, katerih starši se niso ukvarjali s športom; otroci, ki živijo v mestu, so več gibalno-športno aktivni kot otroci, ki živijo na podeželju; starši so športno aktivni zaradi boljšega počutja in vzdrževanja telesne kondicije; očetje niso pogosteje športno aktivni z otroki kot mame; najpogostejši razlog staršev za neukvarjanje s športom je pomanjkanje časa.
Ključne besede: Ključne besede: predšolski otrok, motorične sposobnosti otroka, družina in šport
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 2984; Prenosov: 735
.pdf Celotno besedilo (570,97 KB)

8.
VLOGA STARŠEV PRI GIBALNO-ŠPORTNI DEJAVNOSTI OTROK IZ VRTCEV V SLOVENSKI BISTRICI
Katja Smogavec, 2009, diplomsko delo

Opis: Avtorica v diplomskem delu raziskuje vpliv in vlogo staršev pri motoričnem razvoju otroka. Za raziskavo je uporabila anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 91 staršev otrok starih 5-6 let v vrtcih v Slovenski Bistrici. V teoretičnem delu je predstavila motorični razvoj otroka, faze in načela, ki vplivajo na njegov razvoj, naravne oblike gibanja in motorične sposobnosti otroka. Opisala je vlogo družine v motoričnem razvoju otroka in pomembnost skupnega družinskega preživljanja prostega časa. V empiričnem delu je predstavila rezultate ankete. Ugotavlja, da si starši vzamejo čas za svoje otroke in so z njimi tudi športno aktivni. Mame so bolj aktivne skupaj s svojimi otroki kot očetje. Starši, ki opravljajo lažja fizična dela, so bolj aktivni s svojimi otroki kot starši, ki opravljajo teža fizična, administrativna ali umska dela. Veliko otrok tistih staršev, ki so športno aktivni, je tudi vključenih v organizirane športne dejavnosti. Rezultati so tudi pokazali, da je dvakrat večji delež mestnih otrok v primerjavi z vaškimi otroki vključenih v organizirano dodatno športno dejavnost.
Ključne besede: motorične sposobnosti otrok, predšolski otrok, športna aktivnost staršev, športna aktivnost otrok, preživljanje prostega časa
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 2268; Prenosov: 428
.pdf Celotno besedilo (543,45 KB)

9.
VLOGA STARŠEV PRI GIBALNO-ŠPORTNI DEJAVNOSTI OTROK MARIBORSKIH VRTCEV
Sabina Slamar, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo želeli ugotoviti, ali se starši zavedajo pomembnosti gibalno-športne dejavnosti svojih otrok, kakšen pomen ji pripisujejo v svojem in otrokovem življenju in kakšna je vloga staršev pri gibalno-športni aktivnosti otrok. V teoretičnem delu je opisan motorični razvoj otroka, vloga staršev pri motoričnem razvoju, pomen gibalnih dejavnosti za otroke skupaj s starši, motivacija otrok in staršev, otrokova igra in preživljanje prostega časa otrok skupaj s starši. V empiričnem delu ugotavljamo, da so starši skupaj z otrokom športno aktivni in da najpogosteje izbirajo igre z žogo. V glavnem izvajajo dejavnosti na prostem. Nekaj otrok je vključenih v organizirane dejavnosti, vzroka pa sta izboljšanje gibalne aktivnosti otroka in želja otroka. Kot najpogostejši vzrok za športno neaktivnost pa je pomanjkanje prostega časa.
Ključne besede: motorični razvoj, predšolski otrok, gibalno-športna dejavnost, vloga staršev
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 2784; Prenosov: 384
.pdf Celotno besedilo (518,04 KB)

10.
VPLIV HOJE NA RAZVOJ MOTORIČNIH IN FUNKCIONALNIH SPOSOBNOSTI PREDŠOLSKIH OTROK
Darja Solina, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem na osnovi empiričnih rezultatov motoričnih testov želela ugotoviti razvoj motoričnih sposobnosti in spremembo morfoloških značilnosti v obdobju štirih mesecev. Dobljene rezultate sem nato analizirala med posameznimi starostnimi skupinami, spoloma in indeksom telesne mase ter primerjala rezultate med eksperimentalno skupino, ki je v tem času poleg rednih aktivnosti v okviru gibalno-športne dejavnosti vsakodnevno izvajala še načrtovane in vodene različne oblike hoje v naravi, in kontrolno skupino, ki je v tem času izvajala samo redne aktivnosti v okviru gibalno-športne dejavnosti. V teoretičnem delu je predstavljena hoja kot naravna oblika gibanja in kot sredstvo za razvijanje motoričnih sposobnosti. V empiričnem delu sem na podlagi dobljenih povprečnih rezultatov ugotovila, da starejši otroci v povprečju dosegajo boljše rezultate od mlajših otrok. Med spoloma ni bilo večjih razlik v povprečnih rezultatih, bistveno opazna je bila le pri testu eksplozivne moči, kjer so bili v vseh starostnih skupinah boljši dečki. Prav tako ni bilo večjih razlik med otroki z višjim in nižjim indeksom telesne mase. Primerjava rezultatov eksperimentalne in kontrolne skupine pokaže, da so otroci kontrolne skupine dosegli v povprečju boljše rezultate od otrok eksperimentalne skupine. Ob dejstvu, da so bili otroci kontrolne skupine v poprečju štiri mesece starejši od otrok eksperimentalne skupine in da so bile razlike v rezultatih minimalne, sklepam, da hoja vpliva na razvoj motoričnih sposobnosti predšolskega otroka.
Ključne besede: testiranje motoričnih sposobnosti otrok, hoja v predšolskem obdobju, indeks telesne mase, eksperimentalna in kontrolna skupina
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 3272; Prenosov: 792
.pdf Celotno besedilo (328,29 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici