| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 77
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Entrepreneurship for Sustainable Future : GEM Slovenia 2023, Executive Summary
Karin Širec, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Matej Rus, Barbara Bradač Hojnik, 2024, higher education textbook

Abstract: The GEM survey offers an in-depth analysis of the various social, cultural, political, and economic factors that impact the entrepreneurial landscape and activities, serving as a comprehensive framework for understanding national and entrepreneurial conditions. These factors play a crucial role in shaping individuals' entrepreneurial decisions and the success of starting and operating businesses. Survey delivers unparalleled insights into a nation's entrepreneurial characteristics, surpassing the information available from traditional statistical sources. The study also explores individuals' and societies' attitudes towards entrepreneurship, alongside the aspirations and qualifications of people at different entrepreneurial stages. By examining these aspects across countries, GEM identifies key drivers and obstacles for entrepreneurship, enabling stakeholders to cultivate a supportive entrepreneurial ecosystem. The monograph also addresses the growing link between entrepreneurial endeavors and sustainable development. The research emphasizes the importance of sustainable development as an integral part of entrepreneurial thinking and action in Slovenia, which is key to promoting innovation, competitiveness and long-term prosperity in
Keywords: Global Entrepreneurship Monitor, entrepreneurship, early-stage entrepreneurial activity, economic development, entrepreneurship ecosystem, entrepreneurship policy, sustainable development
Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 114; Downloads: 6
.pdf Full text (9,90 MB)
This document has many files! More...

2.
Podjetništvo za trajnostno prihodnost : GEM Slovenija 2023
Karin Širec, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Matej Rus, Barbara Bradač Hojnik, 2024, higher education textbook

Abstract: Raziskava GEM ponuja poglobljeno analizo različnih družbenih, kulturnih, političnih in ekonomskih dejavnikov, ki vplivajo na podjetniško okolje in podjetniško aktivnost, ter predstavlja celovit okvir za razumevanje nacionalnih podjetniških razmer. Ti dejavniki imajo ključno vlogo pri oblikovanju podjetniških ambicij posameznikov in uspešnosti ustanavljanja ter delovanja podjetij. Raziskava s tem zagotavlja neprimerljiv vpogled v nacionalno podjetništvo in njegove značilnosti ter presega informacije, ki so na voljo v drugih statističnih virih. Raziskava namreč vključuje tudi odnos posameznikov in družbe do podjetništva ter želje in usposobljenost ljudi za podjetništvo, v vseh fazah podjetniškega procesa. S proučevanjem teh vidikov v različnih državah, GEM ugotavlja ključna gonila in ovire za podjetništvo, kar zainteresiranim stranem omogoča, da razvijajo podporni podjetniški ekosistem. Monografija se dotika tudi vse večje povezave med podjetniškimi prizadevanji in trajnostnim razvojem. V raziskavi je poudarjen pomen trajnostnega razvoja kot integralnega dela podjetniške miselnosti in prakse v Sloveniji, kar je ključno za spodbujanje inovativnosti, konkurenčnosti in dolgoročne blaginje v družbi.
Keywords: Globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem, podjetniška politika, trajnostni razvoj
Published in DKUM: 06.05.2024; Views: 132; Downloads: 16
.pdf Full text (23,08 MB)
This document has many files! More...

3.
Podjetniška demografija in značilnosti podjetništva mladih : Slovenski podjetniški observatorij 2023
Karin Širec, Barbara Bradač Hojnik, Dijana Močnik, 2024

Abstract: V okviru Slovenskega podjetniškega observatorija 2023 smo proučevali demografijo slovenskih podjetij in značilnosti podjetništva mladih v Sloveniji in primerjalno z Evropo. Kot vsako leto, smo tudi tokrat v prvem delu raziskave Slovenskega podjetniškega observatorija analizirali demografske značilnosti slovenskih podjetij, medtem ko smo drugi del posvetili aktualni temi tako v slovenskem kot evropskem gospodarstvu, analizi podjetništva mladih. Demografska analiza je bila usmerjena v razumevanje profilov slovenskih podjetij na podlagi različnih kriterijev, kot so število podjetij, njihova velikost, ustvarjen prihodek, stroški dela in dodana vrednost, razčlenjeno po dejavnosti, regiji in velikosti podjetja. Proučevanje značilnosti podjetništva mladih je zagotovilo vpogled v dinamiko podjetništva v izbrani ciljni skupini z namenom oblikovanja učinkovitih ukrepov spodbujanja razvoja podjetništva mladih.
Keywords: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, podjetništvo mladih, značilnosti, priložnosti in ovire, strategije in politike, empirična analiza
Published in DKUM: 24.04.2024; Views: 156; Downloads: 11
.pdf Full text (12,41 MB)
This document has many files! More...

4.
Vzpostavitev digitalno marketinške kampanje ob lansiranju novega produkta: primer Mirable planer
Jure Šadl, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja izvedbo in celovit pregled digitalno marketinške kampanje, ki smo jo vzpostavili ob lansiranju novega produkta Mirable planer. Teoretični del diplomskega dela se osredotoča na osnovne koncepte digitalnega marketinga, empirični del pa na konkretno izvedbo digitalno marketinške kampanje, analizo rezultatov in uspešnosti ter predloge za nadaljnje aktivnosti v sklopu digitalno marketinške kampanje. Uspešnost kampanje je potrjena z odličnim odzivom ciljne skupine, saj je bila že v času pisanja diplomske naloge (še pred zaključkom kampanje) prodaja za 20 % večja, kot celotna prodaja za lansko (staro) različico rokovnika. Ti rezultati potrjujejo uspešnost izvedbe naših digitalno marketinških aktivnosti.
Keywords: digitalni marketing, digitalno marketinška kampanja, Mirable planer
Published in DKUM: 24.11.2023; Views: 509; Downloads: 0

5.
Vloga aktivnosti na družbenih omrežjih pri oblikovanju dojemanja blagovne znamke na primeru nočnih lokalov v Mariboru : diplomsko delo
Sven Pušnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo opredelili družbena omrežja kot kanal, na katerem so prisotni uporabniki in različne blagovne znamke, tudi nočni lokali. V sklopu empiričnega dela smo izvedli anketo, s katero smo analizirali dojemanje aktivnosti mariborskih nočnih lokalov na družbenih omrežjih. Prav tako pa smo beležili tudi objave na družbenih omrežjih treh mariborskih nočnih lokalov z največ sledilci (Štuk, Trust, Niagara). Rezultati našega empiričnega dela so pokazali, da stranke aktivnost mariborskih nočnih lokalov na družbenih omrežjih dojemajo pozitivno. Pri vrstah objav najraje spremljajo zgodbe, med vsebinami pa so najbolj priljubljene fotografije in videoposnetki.
Keywords: družbena omrežja, blagovne znamke, nočni lokali, psihološka vrednost znamke, dojemanje blagovne znamke
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 271; Downloads: 22
.pdf Full text (1,32 MB)

6.
Aspiracije po rasti, inovativnost in internacionalizacija zgodnjih podjetnikov
Dijana Močnik, Karin Širec, 2014, original scientific article

Abstract: V prispevku smo empirično ocenjevali povezavo med aspiracijami po rasti in inovativno ter mednarodno naravnanostjo zgodnjih podjetnikov. Uporabili smo podatke raziskave Global Entrepreneurship Monitor Adult Population Survey za obdobje pred gospodarsko krizo med letoma 2003 in 2008 za osem držav jugovzhodne Evrope (JVED) in pet zahodnoevropskih držav (ZED). Rezultati kažejo, da novosti v uporabljeni tehnologiji in ponudbi ter internacionalizacija zavirajo aspiracije po rasti zgodnjih podjetnikov. V zgodnji fazi podjetja nimajo dovolj sredstev, izkušenj, spretnosti in mrežnih povezav, kar bi spodbujalo njihove aspiracije po rasti. Negativna povezava med aspiracijami po rasti in inovativno in mednarodno naravnanostjo je večja v ZED kot v JVED.
Keywords: podjetje, rast, inovativnost, mednarodno sodelovanje
Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 223; Downloads: 0

7.
Growth of entrepreneurial opportunities : GEM Slovenia 2017
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, Karin Širec, 2018, scientific monograph

Abstract: The scientific monograph comprises results of the Slovenian part of the largest global research project on entrepreneurship Global Entrepreneurship Monitor – GEM, which has completed its 19th cycle in 2017. GEM was established in order to (1) measure the differences regarding the relationship towards entrepreneurship, activities and aspirations of individuals in as many countries as possible, (2) uncover factors that encourage or hinder entrepreneurial activities, especially related to societal values, personal attributes and the entrepreneurship ecosystem, (3) provide a platform for assessing the extent to which entrepreneurial activity influences economic growth within individual economies and (4) uncover policy measures for the purpose of enhancing entrepreneurial capacity in an economy. The research helps to better understand the attitude of the society towards entrepreneurship and individual capabilities, among which are the perception of their own abilities for entrepreneurial activities, the ability to perceive opportunities, entrepreneurial intentions and fear of failure. As GEM monitors entrepreneurial activity throughout the phases of the life cycle (nascent, new businesses and established businesses, discontinuation), according to impact (high growth, innovation, internationalization) and by type (early-stage entrepreneurship activity, employee entrepreneurship activity), the picture is much richer than the one that is based only on data gathered from ordinary statistical databases.
Keywords: Global Entrepreneurship Monitor, entrepreneurship, early-stage entrepreneurial activity, economic development, entrepreneurship ecosystem
Published in DKUM: 02.08.2023; Views: 464; Downloads: 5
URL Link to full text

8.
Slovenska podjetniška demografija in prenos podjetij : slovenski podjetniški observatorij 2018
Dijana Močnik, Mojca Duh, Katja Crnogaj, 2019, scientific monograph

Abstract: V monografiji smo analizirali vse gospodarske družbe in samostojne podjetnike v Sloveniji za leto 2017 ter primerjali ključne podatke za leto 2016 oziroma 2015 med Slovenijo in EU-28 oziroma posameznimi članicami v nefinančnem sektorju gospodarstva (to so dejavnosti industrije, gradbeništva, trgovine in storitev). V Sloveniji je bilo leta 2017 v celotnem gospodarstvu 122.618 podjetij, ki so zaposlovala 563.356 ljudi. Največ podjetij (skoraj petina) je v Sloveniji leta 2017 delovalo v dejavnosti trgovine; vzdrževanja in popravil motornih vozil. Tudi v EU-28 je leta 2016 več kot četrtina podjetij (25,9 % ali 6,3 milijona) poslovala v dejavnosti trgovine; vzdrževanja in popravil motornih vozil. Ta dejavnost je zaposlovala največ ljudi, skoraj četrtino (23,4 % ali 33,3 milijona). Podjetja predelovalnih dejavnosti v EU-28 in Sloveniji so ustvarila največ dodane vrednosti. Povprečna dodana vrednost na zaposleno osebo za agregirane dejavnosti v EU-28 v letu 2016 je znašala 50.900 evrov, v Sloveniji pa 32.700 evrov (36 % manj), najvišja je bila na Irskem (135.600 evrov), najnižja pa v Bolgariji (12.600 evrov). V drugem delu smo proučevali prenos podjetij kot eno izmed od najbolj kritičnih faz v življenjskem ciklu podjetja. Anketirali smo izbrani vzorec strokovnjakov, ki na nacionalni ali regionalni ravni predstavljajo pomembne akterje v podpornem okolju za prenose MSP. Izvedli pa smo tudi raziskavo o prenosih podjetij med ustanovitelji/lastniki MSP v Sloveniji, saj nas je zanimalo, kako podjetniki načrtujejo izvedbo prenosa podjetja in kakšna je potreba po podpori v tem procesu. Pri tem smo se omejili na starostno skupino podjetnikov 55+ in poleg vidika upokojitve upoštevali tudi druge razloge za prenos podjetja.
Keywords: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, prenos podjetja, podporno okolje za prenose podjetij
Published in DKUM: 02.08.2023; Views: 403; Downloads: 34
URL Link to full text
This document has many files! More...

9.
Podjetniška demografija in značilnosti startup in scaleup podjetij : Slovenski podjetniški observatorij 2022
Matej Rus, Dijana Močnik, Katja Crnogaj, 2023

Abstract: V prvem delu monografije smo proučevali temeljno poslovno demografijo slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2021 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V drugem delu raziskave smo proučevali značilnosti startup in scaleup podjetij. Osredotočili smo se predvsem na proučevanje nihovih značilnosti, potreb in izzivov, saj podjetja na začetku razvoja in pri prehodu v rast potrebujejo največ podpore in spodbud. Proučili smo njihov strateški pomen, naredili mednarodno primerjavo startup in scaleup podjetij, analizirali podporno okolje zanje ter na osnovi primarne raziskave med njimi podali ključne značilnosti ter priporočila za njihovo podporo in razvoj v Sloveniji.
Keywords: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, startup podjetja, scaleup podjetja, strategije in politike, empirična analiza
Published in DKUM: 19.04.2023; Views: 572; Downloads: 60
.pdf Full text (12,77 MB)
This document has many files! More...

10.
Poslovni model dropshipping v e-trgovini za ustvarjanje novih prodajnih priložnosti : diplomsko delo
Jan Ključevšek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplome je bil analizirati poslovni model dropshipping in ugotoviti, kako se danes uporablja v e-poslovanju. V teoretičnem delu smo najprej raziskali e-trgovine ter podrobneje pojasnili delovanje poslovnega modela dropshipping, hkrati pa razložili oglaševanje v e-poslovanju. Ugotovili smo, da je glavna prednost e-trgovine poslovnega modela dropshipping v manjšem obsegu potrebnega začetnega kapitala, glavna slabost pa nizke marže in velika odvisnost od dobaviteljev. Za najenostavnejšo metodo iskanja dobrih dobaviteljev se je izkazala uporaba brezplačnih ali plačljivih imenikov dobaviteljev, v katerih so dobavitelji zbrani in organizirani glede na izdelke, ki jih ponujajo. Ugotovili smo tudi, da je uspeh e-trgovine večji, če ponuja več vrst izdelkov.
Keywords: dropshipping, e-poslovanje, e-trgovina, oglaševanje
Published in DKUM: 21.10.2022; Views: 473; Downloads: 48
.pdf Full text (3,27 MB)

Search done in 0.48 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica