1. Investigating the impact of supply chain management practices on customer relationship management objectives : doctoral dissertationNourhan Ahmed Saad, 2023, doktorska disertacija Opis: Mikro, mala in srednje velika podjetja (v nadaljevanju MMSP) imajo pomembno vlogo pri gospodarski rasti in razvoju zlasti držav v razvoju in vzponu. Nedavna pandemija Covid-19 je močno prizadela sektor MMSP, kar je vplivalo na ponudbo in povpraševanje ter posledično na preživetje organizacij. Ob tem se je uspešnost sektorja MMSP dramatično zmanjšala, stranke pa niso mogle zadovoljiti svojih potreb in zahtev, kar je povzročilo ranljivost oskrbovalnih verig in manjše zadovoljstvo strank. Ob omenjenem izzivu se je naša raziskava osredotočila na izboljšanje medorganizacijskega upravljanja odnosov s strankami oziroma partnerji v MMSP z razvojem okvira, ki upravlja dejavnosti in prakse oskrbovalnih verig v organizacijah.
V naši raziskavi je bila izvedena empirična študija egiptovskega sektorja MMSP z uporabo kvalitativnih in kvantitativnih raziskovalnih metod. Najprej je bil za vse raziskovalne spremenljivke opravljen poglobljen sistematični pregled literature v dveh pomembnih znanstvenih bazah (Scopus in Web of Science) v skladu s smernicami PRISMA. S tem smo raziskali vzročno povezanost med raziskovalnimi spremenljivkami, na podlagi katerih je bil razvit teoretični okvir. Nato so bili na podlagi teoretičnih ugotovitev izvedeni polstrukturirani intervjuji z deležniki MMSP, da bi analizirali trenutne razmere v egiptovskem sektorju MMSP in potrdili prej razvit teoretični okvir. V ta namen smo uporabili analizo vsebine na podlagi programskih paketov NVivo, s katerimi je bil določen konceptualni okvir. Nazadnje je bil končnim potrošnikom MMSP razdeljen anketni vprašalnik, da bi s pomočjo pametnega modeliranja strukturnih enačb (PLS-SEM) raziskali vzročno povezanost med spremenljivkami raziskave. Na osnovi slednjega smo opredelili ključne spremenljivke, ki vplivajo na egiptovski sektor MMSP, in oblikovali priporočila in načrt za deležnike MMSP, da bi se ti lahko čim bolj kakovostno spopadli z dinamičnim poslovnim okoljem in zadovoljili potrebe svojih potrošnikov.
Ugotovitve pričujoče raziskave so pokazale vzročno povezanost med praksami upravljanja oskrbovalne verige in cilji upravljanja odnosov s strankami (tj. zadovoljstvo in zvestoba strank) prek operativne uspešnosti MMSP, pri čemer je SEM analiza rezultirala v opredelitvi glavnih dejavnikov, ki vplivajo na egiptovski sektor MMPS. Rezultati so pokazali pozitiven statistično značilen vpliv strateškega partnerstva z dobavitelji v oskrbovalnih verigah, praks upravljanja odnosov s strankami, ravni in kakovosti izmenjave informacij ter vitkih praks upravljanja na operativno uspešnost MMSP. Prav tako so rezultati pokazali pozitiven statistično značilen vpliv strateškega partnerstva z dobavitelji, ravni izmenjave informacij, vitkih praks upravljanja oskrbovalnih verig na zadovoljstvo strank. Ob tem operativna uspešnost pomembno vpliva na zadovoljstvo strank, ki nadalje pozitivno vpliva na dolgoročno zvestobo strank. Uspešna operativna izvedba ima hkrati pomemben vpliv na odnos med partnerji v oskrbovalnih verigah (tj. strateškim partnerstvom z dobavitelji, praksami upravljanja odnosov s strankami, ravnijo izmenjave informacij, kakovostjo izmenjave informacij in vitkimi praksami) in zadovoljstvom strank. Na koncu je bil kot rezultat raziskave zainteresiranim stranem MMSP predstavljen načrt za izboljšanje njihove operativne uspešnosti in zadovoljstva strank, zlasti med pandemijami in podobnimi kriznimi situacijami. Ključne besede: prakse upravljanja oskrbovalne verige, operativna uspešnost, zadovoljstvo strank, zvestoba strank, mikro, mala in srednje velika podjetja Objavljeno v DKUM: 22.07.2024; Ogledov: 185; Prenosov: 15 Celotno besedilo (9,71 MB) |
2. Assessing the situation of micro, small, and medium-sized enterprises in the emerging markets of Egypt under COVID-19 implicationsNourhan Ahmed Saad, Sonja Mlaker Kač, Sara El Gazzar, 2023, izvirni znanstveni članek Opis: Micro, Small, and Medium-sized Enterprises (MSMEs) play a vital role in emerging economies, thus this research aims at assessing the current situation of Egyptian MSMEs under COVID-19 pandemic and identifying the role of Egyptian MSMEs in economic growth and development. This research adopted qualitative design; 24 semi-structured interviews were conducted with different eco-system stakeholders and MSMEs’ managers using content analysis to analyse collected data based on NVivo software. The findings revealed the importance of MSMEs sector in the emerging markets as well as global ones. Additionally, MSMEs play a significant role in enhancing country’s economic growth and development, particularly in GDP, job opportunities, domestic products/services, national income, sub-contractor, and individual/society welfare. Furthermore, the findings identify the main challenges that face Egyptian MSMEs under COVID-19 implications through analysing the four main strategic factors and concluded by policy recommendations that could be implemented by MSMEs’ owners to take full advantage in the Egyptian context and their contribution on country’s economic growth. Ključne besede: MSMEs sector, COVID-19, economic growth, egyptian context, policy action Objavljeno v DKUM: 17.07.2024; Ogledov: 127; Prenosov: 10 Celotno besedilo (587,68 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Investigating the impact of resilience, responsiveness, and quality on customer loyalty of MSMEs : empirical evidenceNourhan Ahmed Saad, Sara El Gazzar, Sonja Mlaker Kač, 2022, izvirni znanstveni članek Opis: Due to the importance of the micro, small, and medium-sized enterprises (MSMEs) sector and the negative implications of COVID-19, which resulted in decreasing resource availability, shortages of supply, declining consumer demand and requirements, and a lack of consumer satisfaction and loyalty, this research investigates the impact of resilience, responsiveness, and quality on customer loyalty in MSMEs. An online questionnaire was conducted on MSMEs’ end consumers in the Egyptian context. The analysis was conducted through Amos and SPSS, and the research hypotheses were tested through covariance-based structural equation modelling for 891 valid questionnaires. The findings exposed that there is a positive significant impact for operational resilience (flexibility and technology adoption), responsiveness (delivery fulfillment and speed and after-sale service), and product/service quality on customer loyalty in terms of behavioral, attitudinal dimensions. It contributes to understanding how MSMEs could enhance their sustainable performance (resilience, responsiveness, quality) to reach better customer loyalty. This research presents insights on how the MSMEs sector can adapt to the dynamic business environment in terms of COVID-19 crisis and consumer behavior, which has changed the nature and needs of the market and consumers. In addition, this research extends the theories of Resource-Based View (RBV), Dynamic Capability View (DCV), and Theory of Consumption Value (TCV) in an empirical contribution through filling the gap in understanding consumers’ needs in terms of resilience, responsiveness, and quality. Ključne besede: responsiveness, resilience, quality, Egypt, customer loyalty, micro enterprises, small enterprises, mediumsized enterprises Objavljeno v DKUM: 04.07.2024; Ogledov: 124; Prenosov: 13 Celotno besedilo (1,56 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Logistics aspect of organizational culture and normative commitment in electric energy supply chainSebastjan Lazar, Vojko Potočan, Sonja Mlaker Kač, Gözde Yanginlar, Dorota Klimecka-Tatar, Matevž Obrecht, 2022, izvirni znanstveni članek Opis: Companies are increasingly aware that employees are an important factor in success, so they pay more and more attention to them. Because of that, organizational culture and normative commitment are also included as ex-tremely important factors. The research includes a systematic and comprehensive review of the literature and at the same time obtaining and analysing data from practice through a survey. The research focuses on employees from the logistics departments in the supply chain of electronic component production and supply. Group of com-panies across Europe were included in the survey (Austria, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Czech Re-public, Germany, Hungary, Latvia, Lithuania, North Macedonia, Poland, Romania, Russia, Serbia, Slovenia and Ukraine). The research demonstrates the realization that the types of classification of organizational culture have different effects on direct and indirect normative commitment. Gender differences were also found. The re-search-based on the calculated average mean values shows the classifications of organizational culture and nor-mative commitment. The latter follows the organizational culture with minor deviations. The order of classifica-tion of organizational culture follows the current economic situation, where according to the studied criteria, the first is a culture of the market. The research shows that men’s rate of normative commitment is better than wom-en's, while in organizational culture the situation is exactly the opposite. One of the most significant findings is based on the Pearson correlation coefficient with the SPSS program was found that, according to the classifica-tion, Hierarchy culture has a positive effect on indirect normative commitment. Ključne besede: organizational culture, commitment, normative commitment, logistics, supply chain, environmental management, ISO 14001 Objavljeno v DKUM: 26.06.2024; Ogledov: 161; Prenosov: 10 Celotno besedilo (635,71 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Povezanost organizacijske klime z zavzetostjo zaposlenih v proizvodnem podjetju : magistrsko deloNina Vugrinec, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali organizacijsko klimo in njeno povezavo z zavzetostjo zaposlenih. Raziskavo smo izvedli med zaposlenimi v oddelku logistike in nabave v večjem slovenskem proizvodnem podjetju. Glavno raziskovalno vprašanje je bilo, ali med organizacijsko klimo in zavzetostjo zaposlenih obstaja povezava, in če da, kako močna je. Za merjenje organizacijske klime smo uporabili vprašalnik, ki je bil razvit v okviru projekta Slovenska organizacijska klima (v nadaljevanju: SiOK). Gre za projekt, v katerem je skupek svetovalnih podjetij spremljal in meril organizacijsko klimo v slovenskih organizacijah. Podrobneje nas je zanimalo tudi, ali obstaja povezava med posamezno dimenzijo izmed 12 dimenzij organizacijske klime, kot jih opredeljuje SiOK, in zavzetostjo zaposlenih. Prav tako smo raziskali, kolikšen je delež zavzetih, nezavzetih in aktivno nezavzetih zaposlenih. Za analizo smo uporabili program Statistical Package for the Social Sciences. Ključne besede: organizacijska klima, zavzetost zaposlenih, povezava, SiOK, Gallup Objavljeno v DKUM: 20.03.2024; Ogledov: 342; Prenosov: 48 Celotno besedilo (1,48 MB) |
6. Kompetence na področju logistike 4.0 : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaAnja Blažan Cvikl, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so obravnavane kompetence na področju logistike 4.0. S pomočjo analize objavljenih zaposlitvenih oglasov prostih delovnih mest v Sloveniji v obdobju od januarja 2020 do konca junija 2020 je bila narejena raziskava o tem, katere kompetence so zahtevane v logistiki in oskrbovalnih verigah in če so to kompetence, ki so značilne za logistiko 4.0. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo podrobno raziskali kompetence, definicije kompetenc, delitev kompetenc in opredelili kompetence v logistiki. Poudarek je predvsem na kompetencah v logistiki 4.0. V empiričnem delu smo proučili in analizirali zaposlitvene oglase, raziskali, katere kompetence potrebuje zaposleni v Sloveniji oz. katere kompetence zahtevajo delodajalci na delovnih mestih s področja logistike in oskrbovalnih verig. Kompetence smo po vzoru Grodek-Szostaka, Ochoa Siguencia, Szelag-Sikora in Marzana (2020) razdelili v tri skupine; tehnične, metodološke in socialne kompetence. Rezultati kažejo, da so najbolj iskane socialne kompetence, sledijo jim metodološke, najmanj zahtev pa je po tehničnih kompetencah. Med socialnimi kompetencami prevladuje potreba po znanju tujega jezika. Znotraj skupine metodoloških kompetenc so najpogosteje iskane administracijske veščine. Najbolj iskana kompetenca v skupini tehničnih kompetenc pa je osnovno znanje računalništva. Pet najpomembnejših in najpogosteje zahtevanih kompetenc v Sloveniji predstavljajo znanje tujega jezika, komunikacijske veščine, osnovno znanje računalništva, timsko delo in administracijske veščine. Nekaterih pomembnih kompetence s področja logistike 4.0, kot so na primer znanje na področju avtomatizacije procesov in robotizacije, znanje naprednih informacijskih tehnologij, programiranje itd., delodajalci v Sloveniji še ne zahtevajo, čeprav so ključne za razvoj logistike v sklopu industrije 4.0. Ključne besede: kompetence, industrija 4.0, logistika 4.0, zaposlitveni oglasi, digitalizacija, oskrbovalna veriga Objavljeno v DKUM: 15.02.2024; Ogledov: 285; Prenosov: 52 Celotno besedilo (1,11 MB) |
7. Influence of explainer videos in marketing communication for tourism and health servicesTanja Sedej, Sonja Mlaker Kač, 2022, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Digital marketing has been gaining more attention in last years. Several researchers have shown that it is a very powerful tool in the field of storytelling. In the last decade tourism has changed from typical destination marketing to approaches that often use storytelling, augmented reality, the sharing economy, all-year tourism, etc. Most of these tourism offers can be best promoted via digital media. Especially when it comes to the younger generation, social and digital media are crucial for success. Our research focuses on explainer videos and their importance in marketing for the tourism sector aimed at young people. Our research was conducted with a group of Slovenian students. The results show that explainer videos have great potential in field of destination marketing, event promotion (such as for sport and cultural events) and services (such as sharing-economy systems and health services) among the student population. Our research has also shown the content and animation/images used in explainer videos are the most important elements in attracting and holding the attention of younger generation. Ključne besede: explainer videos, storytelling, tourism, health services, marketing Objavljeno v DKUM: 17.01.2024; Ogledov: 405; Prenosov: 16 Celotno besedilo (19,75 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Investigating the impact of supply chain management practices on customer satisfaction through flexibility and technology adoption : empirical evidenceNourhan Ahmed Saad, Sara El Gazzar, Sonja Mlaker Kač, 2023, izvirni znanstveni članek Opis: The aim of this research is to empirically investigate the influence of supply chain management practices (SCMPs) on customer satisfaction through the mediating rolesof flexibility and technology adoption. A questionnaire was used to collect data from organizational consumers in the Egyptian context, in which hypotheses were analyzed through covariance-based structural equation modeling for 1009 usable questionnaires. The findings revealed the positive relationship between SCMPs and flexibility, technology adoption, and customer satisfaction. Moreover, it revealed the positive relationship between technology adoption and customer satisfaction, however, the direct impact of flexibility on customer satisfaction is not significant. Empirical evidence also illustrated that technology adoption can significantly mediate the relationship between SCMPs and customer satisfaction. Ključne besede: customer satisfaction, Egypt, flexibility, micro, small and medium-sized enterprises, supply chainmanagement practices, technology adoption Objavljeno v DKUM: 15.12.2023; Ogledov: 106; Prenosov: 12 Celotno besedilo (2,45 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Kako obiskovalca spletne trgovine prepričati v nakup : magistrsko deloAndrej Hodnik, 2023, magistrsko delo Opis: V tem magistrskem delu smo preučevali, kako obiskovalca spletne trgovine spremeniti v kupca. Zanimalo nas je torej, kaj vse vpliva na posameznikovo nakupno namero pri obisku spletne trgovine. V prvem poglavju dela smo preučevali dosedanjo literaturo s področja spletne prodaje. Opisali smo različne tipe poslovnih modelov, načine spletne prodaje ter najpogostejše marketinške kanale. Večji poudarek smo namenili sami uporabniški izkušnji obiskovalca spletne trgovine. Preučili smo pomen prilagajanja cen z uporabo spletnih kuponov, uporabo barv, uporabo animiranih slik, postavitev izdelkov, povezavo med ocenami izdelka ter prodajo in ceno izdelka, na kratko pa smo opisali tudi dostavo, Googlove smernice za kreiranje ciljne strani in Googlove smernice za ustvarjanje oglasa.
V drugem poglavju smo izvedli anketo, kjer smo želeli pridobiti podatke, ki bi bili v korist spletnim trgovcem. Naša ciljna publika so bili vsi z dostopom do interneta. Prejeli smo 231 veljavnih anket in izmed vprašanih sta 202 (87 %) anketiranca že nakupovala preko spleta. Z anketo smo želeli ugotoviti posameznikov pogled na spletno nakupovanje. Zastavljali smo vprašanja, vezana na pogostost nakupov, izbiro trgovine, težo posameznih postavk, ki vplivajo na posameznikovo odločitev glede nakupa, vprašanja, vezana na uporabo družabnih omrežij in oglaševanja na njih, o branju elektronskih novic ter klikih na posamezni zadetek v spletnem iskalniku. Zanimalo nas je tudi, kaj se najpogosteje kupuje preko spleta, katero plačilno sredstvo se najpogosteje izbere in kateri brskalnik se najpogosteje uporablja. Vse rezultate smo statistično ustrezno obdelali in tudi grafično prikazali. Za tem smo preverili zastavljene hipoteze in prišli do ugotovitve, da lahko že izbira barv in postavitev spletne trgovine vplivata na posameznikovo namero o nakupu. Ključne besede: spletna prodaja, spletna trgovina, konverzija, spletni trgovec, elektronsko poslovanje Objavljeno v DKUM: 06.04.2023; Ogledov: 837; Prenosov: 134 Celotno besedilo (3,94 MB) |
10. Psihološka pogodba v izbranem zavodu javne uprave: primerjava med logističnim oddelkom in ostalimi oddelki : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaAlen Krajnc, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu obravnavamo poznavanje psihološke pogodbe in motiviranost zaposlenih v izbranem zavodu javne uprave. S pomočjo anketnega vprašalnika bomo ugotovili, katere psihološke pogodbe so zastopane med zaposlenimi in katera prevladuje.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del sestoji iz psihološke pogodbe in motivacije. Za psihološko pogodbo smo navedli nekaj definicij različnih avtorjev, opisali posamezne oblike psiholoških pogodb in z navedbo bistvenih sestavin psihološke pogodbe poudarili pomembnost te. Opredelili smo tudi motivacijo zaposlenih v povezavi s psihološkimi pogodbami. Podali smo nekaj razlag različnih avtorjev, opisali nekatere motivacijske teorije in navedli bistvene motivatorje in demotivatorje za posamezno psihološko pogodbo. Opisali smo tudi pojav demotivacije.
V empiričnem delu smo predstavili metode dela in s pomočjo anketnega vprašalnika za psihološko pogodbo avtorice Renate Mihalič in motivacije avtorja Vida Pogačnika, pridobili rezultate o prevladujoči psihološki pogodbi in stopnji motivacije zaposlenih v izbranem zavodu. Opravili smo tudi primerjavo med zaposlenimi v logističnem oddelku in v drugih oddelkih ter statistično pomembno povezanost med psihološkimi pogodbami in motivacijo. Preverili smo zadane hipoteze in v zaključku strnili ugotovitve raziskave. Ključne besede: psihološka pogodba, motivacija zaposlenih, oblike psiholoških pogodb, psihološka pogodba v javni upravi Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 580; Prenosov: 60 Celotno besedilo (2,48 MB) |