1. Preventivni obisk patronažne medicinske sestre pri nosečniciSuzana Mlakar, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili patronažno zdravstveno varstvo ter delovanje patronažne medicinske sestre pri nosečnici, z raziskavo pa ugotovili ali je to delovanje zaželeno s strani nosečnic in tako kot ga opredeljuje Navodilo za izvajanje preventivnega zdravstvenega varstva na primarni ravni. Uporabili smo deskriptivno (opisno) metodo dela. S pomočjo študija domače in tuje literature ter internetnih virov smo predstavili teoretična izhodišča. Opisali smo zdravstveno varstvo žensk, predstavili nosečnost, spremembe, ki nastopijo pri nosečnicah in zdrav način življenja. Poudarek smo dali na patronažno zdravstveno varstvo, patronažno medicinsko sestro, splošne naloge patronažne medicinske sestre in na specifične naloge patronažne medicinske sestre pri obravnavi nosečnice. Podatke, ki smo jih uporabili v empiričnem delu diplomskega dela smo zbrali s pomočjo ankete, ki smo jo izvedli v Zdravstvenem domu dr. Adolfa Drolca Maribor. Ugotovili smo, da vse anketirane patronažne medicinske sestre opravljajo preventivne obiske pri nosečnicah, na katerem jih večina opravi naloge, ki so opredeljene v Navodilu za izvajanje preventivnega zdravstvenega varstva na primarni ravni. Patronažne medicinske sestre menijo, da si večina nosečnic želi njihovega obiska, saj je obisk le manjšina nosečnic zavrnila. Ključne besede: Patronažna zdravstvena nega, patronažna medicinska sestra, preventivni obisk, nosečnost. Objavljeno v DKUM: 08.12.2011; Ogledov: 5489; Prenosov: 1040 Celotno besedilo (551,77 KB) |
2. LIK MEDVEDA V PLESNIH DRAMATIZACIJAH OB LITERARNIH DELIH IZ OTROŠKE KNJIŽEVNOSTISuzana Mlakar, 2011, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Lik medveda v plesnih dramatizacijah ob literarnih delih iz otroške književnosti obravnava tematiko plesnega gibanja. Namen našega dela je bil obogatiti gibalno-plesne motive živalskega lika medveda, ki se kontinuirano pojavlja v mladinski literaturi. Vloga medveda v izbranih živalskih pravljicah je bila dovolj raznolika za bogatenje gibalno-plesnih motivov, zato smo lahko lik medveda v plesu uprizorili z različnimi gibalno-plesnimi motivi. Ugotovili smo, da je v strokovni literaturi za plesno vzgojo dovolj teoretičnih izhodišč, ki obravnavajo gibalno-plesno motiviko, ta pa nas je usmerjala pri zamislih zapisanih scenarijev plesnih dramatizacij. Zastavljene hipoteze smo potrdili.
V diplomskem delu so bile predstavljene gibalno-plesne dejavnosti na področju plesne vzgoje pri predšolskih otrocih. Podrobneje je bila razčlenjena plesna dramatizacija, njeni elementi nastajanja, organizacijska priprava in naloge vzgojitelja ter celoten potek načrtovanja. Izhodišče so bile analize literarnih del iz otroške književnosti, natančneje živalske pravljice in pripovedke, s poudarkom na literarnem liku medveda. Izbrana so bila besedila, kjer je medved glavni literarni lik in je njegova vloga večplastna. Po besedilih živalskih pravljic in pripovedk pa so bili zapisani plesni scenariji, iz katerih je razvidna raznolikost gibalnih motivov glede na vsebinske motive. Ključne besede: plesna vzgoja, plesna dramatizacija, živalske pravljice o medvedu, gibalno-plesni motiv Objavljeno v DKUM: 30.05.2011; Ogledov: 2968; Prenosov: 734 Celotno besedilo (1,34 MB) |
3. ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA IN VODASuzana Mlakar, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu Zdrav način življenja in voda proučujemo pomen zdravega načina življenja in pomembnost pitja vode med osnovnošolci in njihovimi starši. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili življenjski slog ljudi, prehrano ter vodo kot najpomembnejšo naravno dobrino za življenje. V empiričnem delu je predstavljena analiza raziskave med učenci osnovne šole v okolici Maribora in njihovimi starši, kjer smo preverjali odnos do zdravega načina življenja, vode in drugih pijač, izbor pijač ob različnih priložnostih ter znanje o zdravem načinu življenja, vodi in drugih pijačah. Anketirani učenci in njihovi starši so dobro osveščeni o zdravem načinu življenja, pitju vode in drugih zdravih pijač ter dajejo vodi kot najpomembnejši vrednoti za zdravje zelo velik in poglavitni pomen. Ugotovljene so bile statistično značilne razlike med učenci in njihovimi starši glede na spol. Statistično značilne razlike so opazne pri vprašanjih, ki se nanašajo na prinašanje pijače anketiranih učencev v šolo, pri mnenju o zdravih in škodljivih pijačah anketiranih učencev, pri izbiri pijač v šoli v času malice in doma pri kosilu ali po njem anketiranih učencev in pri osveščenosti glede izbire zdravih pijač anketiranih staršev. Ključne besede: zdravo življenje, prehrana, voda, pomen pitja vode, zdrave pijače, osnovna šola, učenci, starši Objavljeno v DKUM: 02.07.2010; Ogledov: 5403; Prenosov: 702 Celotno besedilo (4,21 MB) |