1. Zavedanje o pomenu energijske učinkovitosti v podjetju Eurel d.o.o. in percepcija le-te pri odjemalcihJakob Korbar, 2024, magistrsko delo Opis: V današnjem poslovnem svetu, ki je vedno bolj dinamičen, se raznorazna proizvodna podjetja soočajo z vedno večjim pritiskom, da morajo delovati energijsko učinkovito, hkrati pa zmanjšati svoj vpliv na okolje. Pri tem ne gre le za stvar prihranka stroškov, temveč gre za strateški imperativ, ki se prepleta s širšim konceptom trajnosti. Z optimizacijo energijske porabe lahko podjetja dosežejo proizvodnjo z manj vložka, kar jim veča konkurenčnost na trgu. Sprejem energijsko učinkovitih tehnologij in praks podjetja velja tudi za odraz zavezanosti podjetja k inovativnosti in razmišljanju o prihodnosti. Odjemalci, lastniki in drugi regulativni organi od podjetij vse bolj zahtevajo, da ta izkazujejo odgovornost do okolja. Trajnostne prakse, kot je uporabljanje obnovljivih virov, postajajo sestavni del ugleda podjetja in njegovega dolgoročnega poslovanja. Trendi energetske učinkovitosti se bliskovito razvijajo, poganjajo pa jih tehnološki napredek, spremembe politike in pritiski globalne pobude. Zavedanje o energijski učinkovitosti in prizadevanje za trajnost nista le etična izbira, ampak tudi strateška poslovna odločitev, ki kroji prihodnost proizvodnih podjetij.
V teoretičnem delu smo opredelili marketing na splošno ter tudi zeleni marketing oziroma marketing okoljsko sprejemljivih izdelkov. Predstavili smo tudi sedem ključnih področij zelenega marketinga. Opredelili smo splošno marketinško komuniciranje in percepcijo odjemalcev; v tem delu smo podrobno predstavili še družbeno odgovornost podjetij, dojemanje le-te, vedenje in zadovoljstvo odjemalcev. Analizirali smo še proces nakupne odločitve in njen proces pri okolju prijaznejših izdelkih. Opredelili smo tudi raziskovalne koncepte, kot so zaznan vpliv na okolje, skrb za okolje, »zeleno zavajanje«, znanje o okoljskih pobudah in okoljske vrednote odjemalcev. Na koncu smo predstavili še pojem ogljični odtis in energijsko učinkovitost ter predstavili standard ISO50001.
V empiričnem delu smo raziskovali, kako odjemalci zaznavajo podjetje Eurel, d. o. o., in njegov vpliv na okolje v primerjavi s konkurenčnim podjetjem ter kako dojemajo verodostojnost njihove komunikacije glede okoljske politike v primerjavi z njihovim konkurentom. Raziskali smo še, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja ob nakupu upoštevali morebiten škodljiv vpliv, ki ga ima podjetje na okolje. Ugotavljali smo tudi, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja imeli bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost.
Rezultati raziskave kažejo, da se podjetje Eurel odjemalcem zdi bolj verodostojno in manj škodljivo do okolja kot njemu konkurenčno podjetje. Izkazalo se je tudi, da bodo odjemalci, ki imajo višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja, upoštevali morebiten škodljiv vpliv podjetja na okolje pri nakupu. Prav tako se je izkazalo, da imajo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost. Ključne besede: energijska učinkovitost, percepcija odjemalcev, zeleni marketing, zeleno zavajanje, Eurel, korporativna trajnost, družbena odgovornost podjetja Objavljeno v DKUM: 17.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6 Celotno besedilo (1,91 MB) |
2. Vloga družbenih omrežij pri vzpostavljanju odnosa med blagovno znamko in odjemalciLara Kozoderc, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi obravnavam vlogo družbenih omrežij pri vzpostavljanju in krepitvi odnosa med blagovno znamko in njenimi odjemalci. Marketing se vse bolj osredotoča na izkoriščanje potenciala družbenih omrežij, ki omogočajo neposreden stik z odjemalci ter gradnjo dolgoročnih odnosov, ki temeljijo na zaupanju in vzajemni koristi.
Diplomsko delo vključuje teoretični in empirični del. V okviru raziskave smo analizirali vpliv družbenih in funkcionalnih koristi, ki jih odjemalci pridobijo prek Swyevih družbenih omrežij, na njihov odnos do spletnih strani znamke in na odnos do same blagovne znamke.
Rezultati raziskave kažejo, da sta obe vrsti koristi, tako družbene kot funkcionalne, ključnega pomena za oblikovanje pozitivnega odnosa do blagovne znamke. Odjemalci, ki zaznavajo višje družbene koristi, kot so uživanje v pogovorih in povezovanje z drugimi člani na Swyevih družbenih omrežjih, kažejo večjo stopnjo zvestobe. Podobno so funkcionalne koristi, kot so dostop do uporabnih informacij in posebnih ponudb, povezane s pozitivno zaznavo blagovne znamke in večjo naklonjenostjo do nje. Sklepi raziskave potrjujejo, da so družbena omrežja pomembno orodje za krepitev blagovnih znamk, saj omogočajo podjetjem, da z uporabo strateških komunikacijskih aktivnosti učinkovito vplivajo na percepcijo in vedenje odjemalcev. Ključne besede: Družbena omrežja, blagovna znamka, koristi blagovne znamke, odnos, Swy Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 15 Celotno besedilo (1,72 MB) |
3. Marketinško komuniciranje v organizaciji marketautoSonja Sandić, 2024, diplomsko delo Opis: Komunikacija je osnovna človeška potreba, brez katere si težko predstavljamo življenje. Sicer je ključnega pomena za uspešne osebne, poslovne in družbene odnose, zato je marketinško komuniciranje pomemben del marketinga. Marketinško komuniciranje ima namreč ključno vlogo pri razvoju podjetja, saj vključuje vse aktivnosti, s katerimi podjetje posreduje informacije o svojih izdelkih ali storitvah na trg. Uspešno marketinško komuniciranje je pomembno za uspešno delovanje vsakega podjetja.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu sem predstavila osnovne koncepte komuniciranja ter vrste komunikacije, nadalje pa tudi osnove marketinškega komuniciranja z vidika različnih avtorjev ter proces in orodja marketinškega komuniciranja.
Na podlagi teoretičnega dela in pridobljenega znanja sem izpeljala praktični del. Ob primeru izbranega podjetja Marketauto sem opisala marketinško komuniciranje. Na podlagi pogovora z zaposlenimi v podjetju sem dobila odgovore na vsa raziskovalna vprašanja in ugotovila da ima podjetje Marketauto uspešno marketinško komuniciranje z nekaj manjšimi pomanjkljivostmi, ter s tem uspešno izpolnila cilje, ki sem si jih zadala ob začetku pisanja diplomskega dela. Ključne besede: marketing, komuniciranje, orodja marketinškega komuniciranja, Marketauto Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4 Celotno besedilo (1,41 MB) |
4. Marketing prireditevNevena Pantović, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so opisane marketinške aktivnosti, ki se izvajajo na primeru prireditve Lovefest. Cilj diplomskega dela je pokazati, kako se marketinške strategije in komunikacija uporabljajo pri organizaciji prireditev in kako te strategije oblikujejo interakcijo občinstva.
Teoretični del diplomskega dela zajema preučevanje in analizo ključnih vidikov načrtovanja in organizacije prireditev, identifikacijo dejavnikov uspeha in oceno vpliva marketinške komunikacije na uspeh prireditve. Empirični del diplomskega dela se osredotoča na konkreten primer Lovefesta, analizirajoč proces načrtovanja, ključne korake in izzive skozi intervjuje s člani organizacijskega tima kot tudi marketinške aktivnosti festivala. Analiza vsebine intervjujev je omogočila identifikacijo vzorcev in tem iz kvalitativnih podatkov, kar je prispevalo k razumevanju marketinga prireditev in zagotavljanju praktičnih smernic za organizatorje. Ključne besede: marketing prireditev, marketinške strategije, privlačnost občinstva, angažiranost, glasbeni festival, Lovefest Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 15 Celotno besedilo (2,31 MB) |
5. Model of socially responsible transfer of parent organization culture to the subsidiary organization in a foreign cultural environment concerning internal communication, stress, and work satisfactionDarja Kukovec, Borut Milfelner, Matjaž Mulej, Simona Šarotar Žižek, 2021, izvirni znanstveni članek Opis: The organizational culture is a significant construct in a time of change during the organizational transition, and it plays an important role in achieving goals of social responsibilities, which is an important part of sustainability. The literature shows the gap of socially responsible transfer of organizational culture with the impact on employee’s well-being. The cultural changes of the organization during the transition are particularly in connection with the impact on internal communication where organizational culture presents a part of values, norms, and ethics, which influences successfully implemented changes and in such a way has an influence on the stress and work satisfaction. The main purpose of the presented study is the development of the model of socially responsible transfer of organizational culture to the foreign subsidiaries on a basis of adjusted internal communication, which reduces stress and increases work satisfaction. Impacts of organizational culture on internal communication, stress, and work satisfaction are clearly presented, as well as inter-related impacts of the constructs concerning national culture, leadership, and organizational knowledge. Thus, the new holistic model of socially responsible transfer of the parent organization culture to foreign subsidiaries clearly defines steps of organizational culture, internal communication, stress management, and work satisfaction. Managerial implications are discussed. Ključne besede: organizational culture, internal communication, work stress, work satisfaction, organizational change, organizational transfer, social responsibility, sustainability Objavljeno v DKUM: 16.09.2024; Ogledov: 14; Prenosov: 10 Celotno besedilo (648,92 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Vpliv internega marketinga na sposobnost zaposlenih za agilnostGaja Šimić, 2024, magistrsko delo Opis: Sposobnost hitrega prilagajanja spreminjajočim se tržnim razmeram in negotovostim je v sodobnem času postala bistvena konkurenčna prednost organizacij. Za učinkovito odzivanje na nepredvidene situacije je nujna agilnost, tako na ravni organizacije kot na ravni zaposlenih. Agilnost ne predstavlja zgolj metodologije, temveč povzema celotno miselnost o načinu vedenja in procesih odločanja, ki se dogajajo znotraj organizacije. Ključne značilnosti agilnosti vključujejo prilagodljivost, proaktivnost in odpornost na spremembe, ki imajo pomembne koristi tako za zaposlene kot tudi organizacijo samo. Interne marketinške strategije igrajo ključno vlogo pri spodbujanju te agilnosti, saj zaposlene obravnavajo kot interne odjemalce. Glavne aktivnosti internega marketinga se osredotočajo na spodbujanje motivacije in internega komuniciranja, izvajanje internih tržnih raziskav in nenehno usposabljanje, ki skupaj ustvarjajo podporno okolje za vzpostavitev agilnega vedenja. V magistrskem delu smo podrobneje opredelili posamezne dimenzije preučevanih konceptov in obravnavali, kakšen vpliv ima interni marketing na sposobnost zaposlenih za agilnost. Pri tem je pomembno upoštevati, da respondenti največjo vrednost internega marketinga zaznavajo v jasnem zaznavanju podobe blagovne znamke, usklajenih sporočilih, ki jih prejemajo v okviru delovnega mesta ter v organizacijskih prizadevanjih za usposabljanje zaposlenih. V okviru agilnosti pa povprečno najvišje strinjanje izkazujejo na področju iskanja priložnosti za izboljšave pri delu in pri iskanju učinkovitejših načinov za opravljanje svojega dela. Nadaljnje raziskave, ki smo jih izvedli, so pokazale, da interni marketing pozitivno vpliva na vse obravnavane dimenzije agilnosti. Na podlagi podatkov pridobljenih v magistrskem delu, lahko trdimo, da imajo zaposleni v organizacijah, ki izvajajo strategije internega marketinga, večjo verjetnost, da bodo razvili proaktivno vedenje, se hitro prilagodili različnim situacijam ter postali odporni na nenadne spremembe in stresne okoliščine. Te ugotovitve poudarjajo pomen internega marketinga pri oblikovanju agilne delovne sile. Ključne besede: interni marketing, agilnost, proaktivnost, prilagodljivost, odpornost na spremembe Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 24; Prenosov: 7 Celotno besedilo (3,01 MB) |
7. Model ogljičnega odtisa organizacije in predlog za njegovo komuniciranje za podjetje emo-orodjarna d.o.o.Hana Brecl, 2024, magistrsko delo Opis: Proizvajalci avtomobilov se soočajo z vse večjim pritiskom, da zmanjšajo emisije iz vozil, ki jih proizvajajo, saj je približno 15 % skupnih emisij CO2 po vsej EU mogoče zaslediti v osebnih avtomobilih. Glede na stroge predpise sprejetih uredb EU v zvezi z avtomobilsko zakonodajo, proizvajalci avtomobilov vedno bolj zahtevajo odgovorno ravnanje svojih dobaviteljev do poročanja o izpustih TGP.
Namen magistrske naloge je predstaviti in analizirati metodologijo določanja ogljičnega odtisa organizacije na podlagi metode Greenhouse Gas Protocol za Obseg 1 in Obseg 2 podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. , identificirati vse ključne vire emisij TGP, postavitit model izračuna in izračunati ogljični odtis organizacije ter v nadaljevanju pripraviti predlog za komuniciranje ogljičnega odtisa organizacije na primeru podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. , ki posluje izključno na trgu avtomobilske industrije, kar pomeni, da mora slediti trendom in smernicam avtomobilskih proizvajalcev na področju nizkoogljičnih zahtev.
Glavni cilj magistrske naloge je postavitev modela ogljičnega odtisa za podjetje EMO – Orodjarna d.o.o. po mednarodno uveljavljeni metodologiji GHG Protokola. Izračun ogljičnega odtisa organizacije podjetja je pokazal, da največ emisij TGP v dveh poslovnih letnih povzroči Obseg 2 – električna energija. V nalogi smo se omejili na postavitev izračuna ogljičnega odtisa za Obseg 1 in Obseg 2.
Cilj marketinške raziskave je preučiti načine komuniciranja ogljičnega odtisa naših poslovnih partnerjev in na podlagi tega oblikovati predlog za promocijo ogljičnega odtisa podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. Osredotočili smo se na poslovne partnerje podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. in sicer sistemske orodjarne; Voestalpine, Gestamp, Gedia in Benteler. V zadnjem delu marketinške raziskave smo pripravili predlog komuniciranja aktivnosti ogljičnega odtisa organizacije, s katerimi bo podjetje EMO – Orodjarna d.o.o. lahko učinkovito komuniciralo aktivnosti svojega ogljičnega odtisa ter okrepilo svojo trajnostnostno zavezo in ugled med poslovnimi partnerji, kupci ter širšo javnostjo.
Rezultati, ki smo jih zasledovali skozi marketinški del naloge, so pokazali najbolj optimalne načine komuniciranja ogljičnega odtisa organizacij v avtomobilski industriji in kazali, kako lahko ocena ogljičnega odtisa organizacije pripomore k marketinškim aktivnostim za pridobivanje novih kupcev in partnerjev podjetja. Ključne besede: ogljični odtis, GHG Protokol, avtomobilska industrija, orodjarstvo, emisije TGP. Objavljeno v DKUM: 09.09.2024; Ogledov: 74; Prenosov: 15 Celotno besedilo (5,28 MB) |
8. Merjenje stališč odjemalcev do blagovne znamke zaraSandra Angelovska, 2024, diplomsko delo Opis: Stališča lahko definiramo kot sistem trajnega pozitivnega in negativnega ocenjevanja, občutenja in dejanja do različnih družbenih situacij in objektov. Stališča do blagovne znamke pa predstavljajo mnenja odjemalcev o izdelku ali storitvi do določene blagovne znamke; povedo nam, kaj si ljudi mislijo o izdelkih in storitvah, ki so del te blagovne znamke, ali le-ti ustrezajo potrebam odjemalcev in koliko si jih odjemalci želijo. V diplomskem delu so me zanimala stališča odjemalcev do oblačil blagovne znamke Zara.
Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. Teoretični del zajema osnovna poznavanja oziroma spoznanja, ki se nanašajo na vedenje odjemalcev, njihova stališča, pomen in vrednost blagovne znamke ter na pomen in raziskovalne metode in tehnike za merjenje stališč.
Praktični del pa s pomočjo strukturiranega vprašalnika raziskuje in ugotavlja, kakšna so stališča odjemalcev do oblačil blagovne znamke ZARA. Iz ankete so razvidna njihova čustvena, kognitivna in vedenjska stališča do oblačil blagovne znamke ZARA ter kakšna je njihova idealna predstava. Ključne besede: stališča, blagovna znamka, odjemalec, vedenje, stališča do blagovne znamke Objavljeno v DKUM: 20.08.2024; Ogledov: 136; Prenosov: 26 Celotno besedilo (1,03 MB) |
9. Vpliv organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres in zadovoljstvozaposlenih v materinski in hčerinski multinacionalni organizacijiDarja Kukovec, 2024, doktorska disertacija Opis: Organizacije, ki delujejo na multinacionalni ravni, zaradi strateških razlogov širijo svoje poslovanje v tuje hčerinske organizacije, torej v druga nacionalna okolja. Ob tem multinacionalne organizacije pogosto implementirajo v tuje hčerinske organizacije svojo neprilagojeno izvirno materinsko organizacijsko kulturo, in to ne glede na vplive nacionalne kulture države gostiteljice na preneseno organizacijsko kulturo ter posledično tudi ne glede na negativne vplive prenesene organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres zaposlenih in povišano nezadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu zaradi neprilagoditve. Kadar se v primeru avtomatičnega prenosa izvirne materinske organizacijske kulture vrednote prenesene organizacijske kulture v tuji hčerinski organizaciji začnejo razlikovati od vrednot zaposlenih tuje hčerinske organizacije, lahko to vpliva na zaposlene v organizaciji na več ravneh. Ta vpliv je mogoče zaznati na ravni internega komuniciranja, stresa in zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu.Namen doktorske disertacije je bil na podlagi pregleda obstoječih znanstvenih spoznanj in raziskave oblikovati izviren in celovit managerski model širjenja izvirne materinske organizacijske kulture v tuje hčerinske organizacije, ki delujejo v tujih nacionalnih okoljih s pomočjo primernega internega komuniciranja, managementa stresa in tehnik izboljševanja zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu. Ker je bil pomemben cilj doktorske disertacije tudi ugotavljanje posledic oz. vplivov neustreznega prenosa izvirne materinske organizacijske kulture v organizacije v tujih nacionalnih okoljih, smo v empiričnem delu v času prenosa organizacijske kulture proučili vpliv organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres in zadovoljstvo zaposlenih v enakem času v izvirni materinski in tuji hčerinski organizaciji. Za lažje razumevanje uspešnosti prenosa organizacijske kulture v tuje nacionalno okolje je nato sledilo še preučevanje razlik med omenjenima organizacijama v dimenzijah organizacijske kulture, internega komuniciranja, stresa in zadovoljstva na delovnem mestu. Ključne besede: Organizacijska kultura, interno komuniciranje, stres zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih, multinacionalna organizacija. Objavljeno v DKUM: 13.08.2024; Ogledov: 127; Prenosov: 50 Celotno besedilo (7,10 MB) |
10. The importance of intergenerational leadership praxes and availability of key information for older employee burnout and engagement in the context of firm sizeMaja Rožman, Borut Milfelner, 2022, izvirni znanstveni članek Opis: The main aim of this study was to analyze the effects of availability of key information and intergenerational leadership on burnout divided into physical symptoms of burnout and emotional symptoms of burnout and work engagement regarding the firm size during the coronavirus disease 2019 (COVID-19). The empirical study included 583 older employees in Slovenia who participated in the survey during the COVID-19 pandemic. Structural equation modeling was used to explore the effects between constructs. We analyzed structural paths for the entire sample and for the two groups (small and large companies). According to the results concerning both groups, the impact of the availability of key information on emotional burnout is negative only for small companies. Contrary to that the negative impact of intergenerational leadership on emotional burnout is much stronger in large companies. Concerning the impact of physical burnout on emotional burnout, the positive impact of physical burnout exists in both types of companies but is stronger in small companies. The findings will contribute to a clearer picture and the adoption of further measures to prevent burnout in the workplace and increase work engagement concerning the firm size, especially during the COVID-19 pandemic. Ključne besede: leadership, burnout, work engagement, older employees, firm size, quality Objavljeno v DKUM: 03.07.2024; Ogledov: 124; Prenosov: 10 Celotno besedilo (523,24 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |