| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 180
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Merjenje stališč odjemalcev do blagovne znamke zara
Sandra Angelovska, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Stališča lahko definiramo kot sistem trajnega pozitivnega in negativnega ocenjevanja, občutenja in dejanja do različnih družbenih situacij in objektov. Stališča do blagovne znamke pa predstavljajo mnenja odjemalcev o izdelku ali storitvi do določene blagovne znamke; povedo nam, kaj si ljudi mislijo o izdelkih in storitvah, ki so del te blagovne znamke, ali le-ti ustrezajo potrebam odjemalcev in koliko si jih odjemalci želijo. V diplomskem delu so me zanimala stališča odjemalcev do oblačil blagovne znamke Zara. Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. Teoretični del zajema osnovna poznavanja oziroma spoznanja, ki se nanašajo na vedenje odjemalcev, njihova stališča, pomen in vrednost blagovne znamke ter na pomen in raziskovalne metode in tehnike za merjenje stališč. Praktični del pa s pomočjo strukturiranega vprašalnika raziskuje in ugotavlja, kakšna so stališča odjemalcev do oblačil blagovne znamke ZARA. Iz ankete so razvidna njihova čustvena, kognitivna in vedenjska stališča do oblačil blagovne znamke ZARA ter kakšna je njihova idealna predstava.
Keywords: stališča, blagovna znamka, odjemalec, vedenje, stališča do blagovne znamke
Published in DKUM: 20.08.2024; Views: 104; Downloads: 21
.pdf Full text (1,03 MB)

2.
Vpliv organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres in zadovoljstvozaposlenih v materinski in hčerinski multinacionalni organizaciji
Darja Kukovec, 2024, doctoral dissertation

Abstract: Organizacije, ki delujejo na multinacionalni ravni, zaradi strateških razlogov širijo svoje poslovanje v tuje hčerinske organizacije, torej v druga nacionalna okolja. Ob tem multinacionalne organizacije pogosto implementirajo v tuje hčerinske organizacije svojo neprilagojeno izvirno materinsko organizacijsko kulturo, in to ne glede na vplive nacionalne kulture države gostiteljice na preneseno organizacijsko kulturo ter posledično tudi ne glede na negativne vplive prenesene organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres zaposlenih in povišano nezadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu zaradi neprilagoditve. Kadar se v primeru avtomatičnega prenosa izvirne materinske organizacijske kulture vrednote prenesene organizacijske kulture v tuji hčerinski organizaciji začnejo razlikovati od vrednot zaposlenih tuje hčerinske organizacije, lahko to vpliva na zaposlene v organizaciji na več ravneh. Ta vpliv je mogoče zaznati na ravni internega komuniciranja, stresa in zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu.Namen doktorske disertacije je bil na podlagi pregleda obstoječih znanstvenih spoznanj in raziskave oblikovati izviren in celovit managerski model širjenja izvirne materinske organizacijske kulture v tuje hčerinske organizacije, ki delujejo v tujih nacionalnih okoljih s pomočjo primernega internega komuniciranja, managementa stresa in tehnik izboljševanja zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu. Ker je bil pomemben cilj doktorske disertacije tudi ugotavljanje posledic oz. vplivov neustreznega prenosa izvirne materinske organizacijske kulture v organizacije v tujih nacionalnih okoljih, smo v empiričnem delu v času prenosa organizacijske kulture proučili vpliv organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres in zadovoljstvo zaposlenih v enakem času v izvirni materinski in tuji hčerinski organizaciji. Za lažje razumevanje uspešnosti prenosa organizacijske kulture v tuje nacionalno okolje je nato sledilo še preučevanje razlik med omenjenima organizacijama v dimenzijah organizacijske kulture, internega komuniciranja, stresa in zadovoljstva na delovnem mestu.
Keywords: Organizacijska kultura, interno komuniciranje, stres zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih, multinacionalna organizacija.
Published in DKUM: 13.08.2024; Views: 109; Downloads: 27
.pdf Full text (7,10 MB)

3.
The importance of intergenerational leadership praxes and availability of key information for older employee burnout and engagement in the context of firm size
Maja Rožman, Borut Milfelner, 2022, original scientific article

Abstract: The main aim of this study was to analyze the effects of availability of key information and intergenerational leadership on burnout divided into physical symptoms of burnout and emotional symptoms of burnout and work engagement regarding the firm size during the coronavirus disease 2019 (COVID-19). The empirical study included 583 older employees in Slovenia who participated in the survey during the COVID-19 pandemic. Structural equation modeling was used to explore the effects between constructs. We analyzed structural paths for the entire sample and for the two groups (small and large companies). According to the results concerning both groups, the impact of the availability of key information on emotional burnout is negative only for small companies. Contrary to that the negative impact of intergenerational leadership on emotional burnout is much stronger in large companies. Concerning the impact of physical burnout on emotional burnout, the positive impact of physical burnout exists in both types of companies but is stronger in small companies. The findings will contribute to a clearer picture and the adoption of further measures to prevent burnout in the workplace and increase work engagement concerning the firm size, especially during the COVID-19 pandemic.
Keywords: leadership, burnout, work engagement, older employees, firm size, quality
Published in DKUM: 03.07.2024; Views: 112; Downloads: 3
.pdf Full text (523,24 KB)
This document has many files! More...

4.
5.
University of Maribor Faculty of Economics and Business Research Achievements and Impact
2024

Abstract: This research report comprehensively overviews the research activities of the Faculty of Economics and Business (FEB) between 2021 and 2023. It shows the significant academic and practical contributions made by the FEB in various research fields, highlighting its commitment to addressing contemporary challenges and achieving excellence. The repo rt outlines the various achievements of the FEB, such as research projects, applied projects for businesses, publications, citations, scientific journal publications, conferences organized, and doctoral dissertations. It also emphasizes the significant involvement of students in research, showcasing the FEB's dedication to practical experience and its adherence to research ethics and alignment with Sustainable Development Goals (SDGs). The report presents a balanced view of the Faculty's research landscape, highlighting successes and ongoing development areas. It is a detailed document that effectively communicates the vibrant research culture at the Faculty of Economics and Business, University of Maribor, and its significant contributions to academic and practical fields.
Keywords: research projects, research institutes, sustainable development, practical lmplications, Faculty of Economics and Business at University of Maribor, research
Published in DKUM: 23.05.2024; Views: 249; Downloads: 11
.pdf Full text (36,05 MB)
This document has many files! More...

6.
Vpliv spletnih recenzij na nakupne namere odjemalcev
Manca Simetinger, 2024, master's thesis

Abstract: Internetno elektronsko poslovanje hitro raste s širjenjem komercialnih spletnih mest in vse večjim izvajanjem spletnih transakcij s strani odjemalcev. Svetovni splet se kot nov marketinški kanal v mnogih pogledih razlikuje od tradicionalnih maloprodajaln. V današnjem hitro spreminjajočem se okolju morajo biti organizacije zelo fleksibilne in hitro prilagodljive na nenadne spremembe na trgu, saj lahko le tako ostajajo konkurenčne. Bistvenega pomena zanje predstavlja uspešna marketinška komunikacija z odjemalci, ki so ključnega pomena za obstoj katere koli organizacije na trgu. Poznavanje in uporaba spletnih recenzij lahko organizacijam pomaga pri izboljšanju njihovih izdelkov, povečanju ugleda blagovne znamke podjetja in doseganju novih odjemalcev. Spletne recenzije predstavljajo resnične izkušnje uporabnikov, ki potencialnim odjemalcem omogočajo vpogled v kakovost, vrednost in zanesljivost izdelka ali storitve, o kateri razmišljajo. S spletnimi recenzijami se odjemalci veliko bolj povežejo in poistovetijo kot z oglaševanjem, zato lahko imajo te bistven vpliv na njihove nakupne odločitve. To pomeni, da pozitivna spletna prisotnost organizacije ne glede na panogo prinaša mnogo prednosti in postaja ključni del oblikovanja blagovne znamke. V magistrskem delu smo podrobneje definirali in opisali spletne recenzije, opredelili njihovo relevantnost in učinkovitost v procesu odločanja odjemalca ter ugotovili, kako pomembno vlogo imajo te pri odjemalčevi izbiri za nakup izdelka ali storitve. Skozi nalogo smo raziskovali, kakšen namen imajo spletne recenzije, kako jih odjemalci zaznavajo ter kako pogosto se nanje zanašajo. Predvsem pa je bil poudarek na njihovi prepričljivosti in uporabnosti. Natančno smo preučili, kako poteka proces odločanja odjemalca in kakšen vpliv imajo spletne recenzije na nakupne namere odjemalcev. To smo podrobneje raziskali s pomočjo dosedanjih raziskav ter lastne analize, ki smo jo izvedli v nadaljevanju tega magistrskega dela. Rezultati analize so pokazali, da odjemalci v spletnih recenzijah najpogosteje zasledijo informacije o učinkovitosti izdelka ter da tiste odjemalce, ki menijo, da so spletne recenzije koristne, to spodbudi k nakupu izdelka oziroma storitve. Prav tako odjemalce stališča, ki so si jih ustvarili o spletnih recenzijah, spodbudijo k nakupu in so ob enem na splošno pozitivno povezana z njihovimi mnenji o koristnosti spletnih recenzij.
Keywords: spletne recenzije, nakupna namera, odjemalec, nakupovanje, vpliv
Published in DKUM: 23.04.2024; Views: 261; Downloads: 45
.pdf Full text (2,52 MB)

7.
Maximizing employee engagement through artificial intelligent organizational culture in the context of leadership and training of employees : testing linear and non-linear relationships
Maja Rožman, Polona Tominc, Borut Milfelner, 2023, original scientific article

Abstract: The paper’s main aim is to analyze five constructs of organizational culture, AI-supported leadership, AI-supported appropriate training of employees, teams’ effective performance, and employee engagement, and their relationship through the prism of artificial intelligence on a sample of large and medium-sized Slovenian companies. The second aim of the paper is to test the proposed model with two different statistical techniques in the scope of structural equation modeling (SEM) that enable us to assess linear (PLS-SEM) and non-linear relationships (CB-SEM) among the constructs. The empirical research included 437 medium-sized and large Slovenian companies. From each company, a CEO or owner participated in our research. The findings of the research with both techniques show that organizational culture had no impact on AI-supported appropriate training of employees and was not significant as well as that organizational culture had an impact on AI-supported leadership. The impact of AI-supported leadership on AI-supported appropriate training of employees were supported only for the PLS-SEM model. The impact of AI-supported leadership for employees on teams was positive. Contrary to that, the impact of AI-supported leadership for business solutions on teams was non-significant. In both cases, AI-supported appropriate training of employees’ impact on teams was strong and positive. Also, employee engagement impact on teams was positive and statistically significant with PLS-SEM and CB-SEM methods. The research yields important implications for companies seeking to integrate artificial intelligence effectively in their operations. It emphasizes the critical role of AI-supported leadership in driving positive outcomes, such as improved employee training and enhanced team effectiveness. Companies should focus on developing leaders who can leverage AI tools to foster a skilled and engaged workforce. By adopting data-driven decision-making processes and incorporating insights from structural equation modeling, organizations can develop effective AI integration strategies. These provide valuable guidance for enhancing human resource management practices and achieving successful AI adoption across companies. The findings contribute to the formation of new views in the field of artificial intelligence implementation in the companies and show companies a broader picture of which aspects of human resource management need to be improved.
Keywords: leadership, organizational culture, employee engagement, artificial intelligent
Published in DKUM: 22.04.2024; Views: 167; Downloads: 9
.pdf Full text (3,09 MB)
This document has many files! More...

8.
Vloga življenjskega sloga pri nakupu oblačil
Jan Stramec, 2024, master's thesis

Abstract: Na podlagi teorije življenjskega sloga smo obravnavali vpliv življenjskega sloga na odjemalce in na njihove nakupe. Obravnavali smo impulzivne nakupe odjemalcev ter hedonistično in utilitarno motivacijo za nakupovanje. Impulzivni nakupi so nenačrtovani nakupi, ki jih odjemalec opravi brez prehodnega razmišljanja. Nanje poleg življenjskega sloga vpliva tudi motivacija za nakupovanje. V magistrski nalogi smo merili vpliv življenjskega sloga na odjemalčev nakup oblačil. Nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili pojme, kot so življenjski slog, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje in utilitarna motivacija za nakupovanje. V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo, v kateri smo statistično zbirali in obdelovali podatke. Osredotočili smo se na vlogo življenjskega sloga odjemalcev pri nakupu oblačil. Ugotavljali smo, ali obstajajo razlike med impulzivnimi, hedonističnimi in utilitarnimi nakupi glede na življenjski slog odjemalca. Za merjenje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih podatkov, zastavljenih hipotez in analize anketnega vprašalnika smo prišli do naslednjih spoznanj: Pri impulzivnih nakupih smo glede na življenjski slog odjemalca odkrili, da obstajajo razlike samo pri stremečih odjemalcih. Pri hedonističnih nakupih glede na življenjski slog odjemalca razlik nismo zaznali. Pri utilitarnih nakupih smo zaznali razlike pri izkušenih odjemalcih. Ugotovili smo le majhne razlike v zvezi z impulzivnim in utilitarnim nakupovanjem. Na podlagi tega smo lahko hipotezi, ki se navezujeta na impulzivno nakupovanje in utilitarno motivacijo za nakupovanje, delno potrdili. Hipotezo, ki se navezuje na hedonistično motivacijo za nakupovanje, pa smo zavrnili, saj nismo zaznali razlik glede na življenjski slog odjemalca.
Keywords: Življenjski slog, oblačila, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje, utilitarna motivacija za nakupovanje.
Published in DKUM: 09.04.2024; Views: 277; Downloads: 40
.pdf Full text (2,06 MB)

9.
Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporaba
Matjaž Iršič, 2024

Abstract: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu.
Keywords: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt
Published in DKUM: 27.02.2024; Views: 604; Downloads: 412
.pdf Full text (14,09 MB)
This document has many files! More...

10.
The development of e-banking services quality measurement instrument : MPQe-BS
Domen Malc, Jasmina Dlačić, Aleksandra Pisnik, Borut Milfelner, 2023, original scientific article

Abstract: Perceived service quality is a well-researched concept in the marketing literature. Several measurement scales have been proposed, including for banking services, but most apply to the physical service environment. On the other hand, there is a lack of instruments available to measure the quality of banking services in a digital environment. Nowadays, especially pushed by the COVID-19 situation and sustainable development goals promoted by the United Nations, digitalization of services is a new normal. It is often perceived as a green banking practice and a prerequisite to contribute to the SDGs and environment per se. The purpose of this paper is to develop and validate a perceived quality scale of e-banking services. The proposed measurement model was tested on a convenience sample of 335 respondents from Slovenia and Croatia via web-based questionnaires. Content validity, construct validity, dimensionality, and discriminant validity were assessed with EFA and CFA. The results prove that the instrument is appropriate for measuring the perceived quality of e-banking services. It measures six dimensions: efficiency, availability, contact, design, security, and fulfillment. Additional group analysis shows that the scale applies to different cultural contexts. The main limitation of the research is that the instrument measures only the perceived quality of e-banking services provided through online channels. The main theoretical and managerial implications are also discussed.
Keywords: perceived quality, customer satisfaction, e-banking
Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 397; Downloads: 13
.pdf Full text (561,33 KB)
This document has many files! More...

Search done in 17.83 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica