| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VPLIV IZBRANIH DEJAVNIKOV NA PRIPRAVLJENOST DAVČNEGA SODELOVANJA DAVČNIH ZAVEZANCEV Z DAVČNO UPRAVO
Maja Matajič, 2015, magistrsko delo

Opis: Glavni ekonomski in politični cilj vsake države je gospodarska rast in razvoj, ki ga ta lahko doseže na podlagi ustrezne višine pobranih javnofinančnih prihodkov za proračun države, kar pa je v veliki meri odvisno tudi od davčnega sodelovanja njenih državljanov. Pri davčnem sodelovanju proučujemo raven do katere davčni zavezanec deluje v skladu z davčnimi predpisi, pri tem pa ugotavljamo, katera so tista sporna področja, zaradi katerih državljani morda ne izpolnjujejo svojih davčni obveznosti v polni meri. V sklopu raziskave področja davčnega sodelovanja smo v samem začetku preučili v kolikšni meri je omenjeno področje raziskano v tuji literaturi. Tako smo v uvodnih poglavjih napravili pregled študij in raziskav po posameznih obdobjih, kar nam je omogočilo vpogled v razvoj davčnega sodelovanja. Prav tako smo napravili pregled modelov, ki predstavljajo nadgradnjo davčnega sodelovanja. Davčno sodelovanje je prav tako odsev številnih dejavnikov, ki se med seboj prepletajo in kot končni produkt prikazujejo realno sliko sodelovanja davkoplačevalcev z davčnim organom. Dobro analitično poznavanje posameznega dejavnika nam omogoča njegovo podrobno segmentacijo, saj lahko ugotovimo, kaj je za davčne zavezance najbolj moteče, kar nam zakonodajno omogoča, da sprejmemo ukrepe, ki krepijo prostovoljno davčno sodelovanje. V magistrski nalogi smo dejavnike kategorizirali v ekonomske, psihološke in demografske ter pod vsako kategorijo predstavili vse tiste dejavnike, ki imajo pomembno vlogo pri proučevanju davčnega sodelovanja. Pomemben del naloge predstavlja empirična raziskava v sklopu katere smo analizirali dejavnike verjetnost inšpekcijskega nadzora, osebne, družbene ter nacionalne norme in pravičnost postopkov. V omenjenem delu smo prav tako preverili hipoteze in primerjali pridobljene podatke lastne raziskave s podatki drugih raziskav.
Ključne besede: davčno sodelovanje, davki, FURS, davčna utaja
Objavljeno v DKUM: 27.08.2015; Ogledov: 1289; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

2.
Davčna morala podjetnikov v severovzhodni Sloveniji
Lidija Hauptman, Maja Matajič, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: Davčna morala (etika) zajema moralna in etična načela ter vrednote posameznika, ki vplivajo na odločitev o plačevanju davkov. V prvem delu prispevka predstavljamo družbenodemografske in družbenoekonomske dejavnike, ki v skladu z raziskavami vplivajo na odnos posameznika do davčne morale. V drugem delu razkrivamo in analiziramo rezultate empirične analize, ki je bila izvedena v letu 2011 na območju severovzhodne Slovenije, kjer smo merili odnos podjetnikov do davčne morale. Analiza rezultatov razkriva, da je mnenje podjetnikov o davčni upravi in njenih uslužbencih ter zakonodaji relativno slabo, proučitev vpliva družbenih vrednot in norm na davčno moralo pa pokaže, da so družbene norme in vrednote v severovzhodni Sloveniji dobro razvite.
Ključne besede: davki, davčna morala, podjetnik, vrednote, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1647; Prenosov: 87
URL Povezava na celotno besedilo

3.
DAVČNA MORALA DAVČNIH ZAVEZANCEV SEVEROVZHODNE SLOVENIJE
Maja Matajič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju smo definirali davčno moralo, dejavnike, ki jo oblikujejo, zgodovino in njeno stanje v Sloveniji skozi različna časovna obdobja. Davčno moralo lahko na kratko opišemo kot odnos davčnih zavezancev do plačevanja davkov. V interesu vsake države bi moralo biti, da je davčna morala državljanov visoka, saj glede na dejstva, da se državni proračuni vedno bolj šibijo pod težo vse večjih izdatkov, države posledično davke višajo in oblikujejo nove. Diplomsko delo vsebuje tudi empirični del, v katerem s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljamo, kakšna je davčna morala podjetnikov posameznikov na območju severovzhodne Slovenije.
Ključne besede: davčna morala, davčna utaja, Davčna uprava Republike Slovenije
Objavljeno v DKUM: 25.11.2011; Ogledov: 2652; Prenosov: 334
.pdf Celotno besedilo (502,30 KB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici