| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 58
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
RAZVOJ GIBALNO-ŠPORTNE VZGOJE V SLOVENSKIH VRTCIH PO LETU 1945
Zorica Petrović, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi Razvoj gibalno-športne vzgoje v slovenskih vrtcih od leta 1945 je bil moj namen predstaviti učne načrte in kurikule, ki so krojili razvoj gibalno-športne vzgoje v slovenskih vrtcih po letu 1945. Ker so temu botrovale tako družbene spremembe kot razvoj na področju poznavanja motorike otroka v predšolskem obdobju, sem učne načrte raziskovala v razumevanju širšega družbenega konteksta, obenem pa sem iskala predvsem podobnosti in razlike v konkretnih ciljih, načelih, metodah in vsebinah gibalno-športne vzgoje predšolskih otrok. Za poglavitno metodo sem uporabila zgodovinsko metodo preučevanja bližnje in daljne preteklosti. Tu sem skušala predvsem ugotoviti, koliko so se avtorji starejših del opirali na sokolsko tradicijo pristopa k gibalno-športni vzgoji, in kako so svoj pristop skozi čas nadgrajevali z novimi spoznanji na področju športa in motorike predšolskega otroka sploh. Obenem sem posebno pozornost posvetila tranzicijskemu obdobju, ki je tudi na področju predšolske vzgoje s kurikularno prenovo prineslo precejšnje spremembe. Prišla sem do ugotovitve, da so vse do leta 1980 razvoj predšolske in gibalno-športne vzgoje v vrtcih formalno določale predvsem smernice Zavoda za šolstvo, ki pa so bile v glavnem rezultat takratnih potreb in posebnosti družbenega razvoja. Pri podrobnejšem pregledu literature sem prišla do zaključka, da sama zakonodaja pri predšolski vzgoji gibalno-športne vzgoje ni konkretizirala v njihovih oblikah in vsebinah, marveč se je pretežno omejila na splošne cilje in metode pedagoškega dela, ki so bile v določenem obdobju aktualne. Šele Vzgojni program za vzgojo in varstvo predšolskih otrok (1980) in Kurikulum za vrtce (1999) sta v tem pogledu prinesla določene spremembe.
Keywords: Ključne besede: gibalno-športna vzgoja, kurikulum, učne vsebine, razvoj, zgodovina
Published: 12.07.2010; Views: 2641; Downloads: 345
.pdf Full text (409,55 KB)

2.
PRIMERJAVA DVEH RAZLIČNIH NAČINOV POUČEVANJA ALPSKEGA SMUČANJA MLAJŠIH OTROK
Valentina Šipec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil ugotoviti razliko v usvajanju smučarskega znanja mlajših otrok (starih od 4 do 7 let) in motivaciji za smučanjem med klasičnim načinom poučevanja smučanja in poučevanjem smučanja na otroškem poligonu. Pri diplomski nalogi smo uporabili eksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Diplomska naloga temelji predvsem na študiji različne literature in na lastnem učenju mlajših otrok smučarskih osnov, opažanju in ocenjevanju pridobljenega smučarskega znanja. Ugotovili smo, da so otroci, ki so se učili smučati na otroškem smučarskem poligonu, bolje usvojili osnove smučanja, kot tisti otroci, ki so vadili po klasičnem načinu vadbe. Ugotovili smo tudi, da ni bilo razlike v motiviranosti otrok na enem ali drugem smučarskem tečaju (na otroškem smučarskem poligonu in na tečaju, ki je potekal po klasičnem načinu vadbe), saj so bili vsi otroci zelo zainteresirani in motivirani za učenje smučanja. Razlika se je pokazala tudi pri uporabi smučarske žičnice; vsi otroci, ki so obiskovali smučarski tečaj na otroškem smučarskem poligonu so se naučili samostojno uporabljali smučarsko žičnico, medtem ko otroci, ki so vadili po klasičnem načinu vadbe te niso uporabljali. Udeleženci obeh smučarski tečajev pa so potrdili željo po nadaljnjih smučarskih tečajih, kar pa pomeni, da je bilo vsem otrokom (ne glede na vrsto smučarskega tečaja) na smučarskem tečaju všeč in imajo željo po nadaljnjem smučarskem izobraževanju.
Keywords: Ključne besede: alpsko smučanje, smučarski poligon, smučarski tečaj.
Published: 11.10.2010; Views: 2314; Downloads: 545
.pdf Full text (2,26 MB)

3.
ZNAČILNOST TEKA 3-6 LET STARIH OTROK
Aleksandra Strašnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Značilnosti teka 3–6 let starih otrok obsega teoretični in empirični del. Teoretični del zajema otrokov gibalni razvoj, pomen in oblike gibanja, didaktična načela, oblike in metode dela, motorične sposobnosti in motorično učenje ter dosedanje raziskave s področja teka, empirični del pa obsega analizo podatkov, pridobljenih o predšolskih otrocih vrtca Borisa Pečeta, enota Bresternica. Testiranih je bilo 15 otrok starosti 3–6 let. Ugotavljali smo razlike med spolom in starostjo ter tehniko teka. Ugotovljeno je bilo, da starost otroka vpliva na značilnosti teka, spol enako starih otrok pa ne.
Keywords: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, tek.
Published: 04.04.2011; Views: 2964; Downloads: 409
.pdf Full text (977,00 KB)

4.
VPLIV NEPRAVILNOSTI STOPAL NA TELESNO DRŽO PREDŠOLSKIH OTROK
Jasna Lipovec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi Vpliv nepravilnosti stopal na telesno držo predšolskih otrok je bil moj namen ugotoviti, ali obstajajo razlike v nepravilnostih stopal med različno starimi otroki in ali obstajajo razlike v nepravilnostih stopal med spoloma. Za to sem uporabila deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Raziskovala sem v vrtcu Ljutomer, kjer sem zbrala odtise stopal sto štiriindvajsetih otrok. Podatke sem nato obdelala s pomočjo Mayerjeve črte in jih prikazala v tabelah. Poleg vsega tega pa me je zanimalo tudi, kakšen odnos in znanje imajo o ploskih stopalih starši otrok iz vrtca Ljutomer ter tudi vzgojiteljice, ki so zaposlene v vrtcu Ljutomer. Tako starše kot tudi vzgojiteljice sem anketirala in razultate prikazala v tabelah. Ugotovila sem, da obstajajo razlike v nepravilnostih stopal med različno starimi otroki in da ni razlik v nepravilnostih stopal med spoloma. Dobila pa sem tudi zanimive povratne informacije vzgojiteljic in staršev. Predvsem nekateri starši so še vedno mnenja, da je za otroke najbolje, če nosijo ortopedske čevlje. Večina vzgojiteljic pa mi je znala opisati kar nekaj vaj, ki so primerne za normalen razvoj stopalnih lokov, kar je seveda pozitivno.
Keywords: stopala, stopalni loki, obutev, telesna drža, gibalno-športna vzgoja
Published: 04.04.2011; Views: 1813; Downloads: 357
.pdf Full text (2,31 MB)

5.
ZNAČILNOSTI HOJE PREDŠOLSKIH OTROK
Tea Tajhmajster, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Hoja kot način premikanja je kompleksna aktivnost, ki se je človek nauči po dolgotrajnem procesu poskusov in napak. Sestavljena je iz gibov, ki so stabilni le, če se človek giblje. Prvi samostojni koraki so pomemben mejnik v življenju vsakega človeka, zato moramo biti na razvoj hoje najbolj pozorni v obdobju, ko otrok samostojno naredi prvih nekaj korakov. Izrednega pomena je, da pozorno spremljamo razvoj hoje skozi otrokovo rast. Cilj diplomske naloge je ugotoviti, ali se v značilnostih hoje predšolskih otrok pojavljajo razlike. To smo ugotavljali s pomočjo video posnetkov hoje 40 otrok, starih od 3 do 6 let. Rezultati naše analize so pokazali, da se hoja različno starih otrok zelo razlikuje.
Keywords: vrste hoje, potek hoje, predšolski otroci, kot gležnja, kolena in kolka, sekvenca koraka, drža rok, opora na nogah
Published: 04.05.2011; Views: 2152; Downloads: 391
.pdf Full text (2,08 MB)

6.
VPLIV 12 TEDENSKE VADBE NA RAZVOJ SENZORIKE PRI PREDŠOLSKIH OTROCIH
Damjan Baš, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu želi avtor preko testov preveriti, če lahko s kontinuirano vadbo vpliva na razvoj senzorike pri predšolskih otrocih. Raziskava je zajemala 40 otrok, in sicer 20 dečkov in 20 deklic. V vsaki skupini je bilo 10 dečkov in 10 deklic. Z eksperimentalno skupino je opravil 12 vadbenih ur. Vadbene ure je izvajal enkrat tedensko. Kontrolna skupina je izvajala program v skladu s kurikulumom za vrtce in letnim delovnim načrtom vzgojiteljice. Cilj je bil ugotoviti, ali lahko s prilagojenimi elementarnimi igrami in poligonom vpliva na razvoj senzorike. Kot so pokazali rezultati raziskave, so napredovali tako otroci v eksperimentalni kot tudi otroci v kontrolni skupini, vendar je bil napredek otrok v eksperimentalni skupini večji, kar se je pokazalo predvsem na testu 1 in 2. Avtor tudi ugotavlja, da test 3 ni bil najbolj primeren za dokazovanje napredka in da bi v prihodnje bilo priporočljivo izvesti test, kjer bi senzoriko lahko očitali tudi s časovnim odzivom. Prav tako bi bilo smiselno vpeljati prilagojene elemantarne igre v letni delovni načrt vzgojiteljice in tako redno razvijati senzoriko pri otrocih.
Keywords: senzorika, razvoj otrok, zaznavanje, gibanje, delovanje možganov
Published: 01.07.2011; Views: 2447; Downloads: 527
.pdf Full text (1,19 MB)

7.
POSTAVITEV STOPAL MED HOJO V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Petra Vollmaier, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bila ugotovitev postavitve stopal med hojo v predšolskem obdobju. V teoretičnem delu je predstavljena hoja in vloga stopala pri hoji. V nadaljevanju so opisane stopnje sposobnosti od 12 meseca do 5 leta. V nadaljevanju je bila anatomija stopala, ki zajema kožo stopala, mišice in vezi stopal, žile in živčni sistem, stopalni sklep in kosti. Opis se je nadaljeval z razvojem stopala od rojstva do vstopa v šolo ter prirojene in pridobljene deformacije stopal. Opisan je normalen razvoj stopala ter stopala z nizkim lokom, normalnim lokom in visokim lokom. Opisane so tudi značilnosti otroškega čevlja: podplat, peta, zgornji del čevlja. Vključila sem določanje in ustreznosti otroškega čevlja in kaj je priporočljivo upoštevati pri nakupu otroškega čevlja. Predstavljeno je tudi določanje ustreznosti in velikosti obuvala v prvem letu življenja ter ortopedska obutev. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, s katero sem ugotavljala postavitve stopal med hojo v predšolskem obdobju. V raziskavo, ki sem jo izvedla meseca decembra 2010, sem vključila petdeset otrok različnih starosti iz Vrtca Radlje ob Dravi. Rezultati raziskave so pokazali, da predšolski otroci med hojo in postavitvami stopal nimajo statično značilnih razlik. Otroci imajo normalen razvoj stopali in da se stopala normalno razvijajo, moramo paziti, da stopalom ne škodujejo preozki in premajhni čeveljci, ki omejujejo gibanje prstov.
Keywords: •vloga stopala, •anatomija stopal, •deformacije otroških stopal, •otroška obutev, •obutev v prvem letu življenja.
Published: 01.07.2011; Views: 2048; Downloads: 265
.pdf Full text (2,07 MB)

8.
VPLIV SMUČARSKEGA PREDZNANJA, GIBALNIH SPOSOBNOSTI IN TELESNIH ZNAČILNOSTI OTROK NA NAPREDEK PRI UČENJU ALPSKEGA SMUČANJA
Maruša Žgank, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi Vpliv smučarskega predznanja, gibalnih sposobnosti in telesnih značilnosti otrok na napredek pri učenju alpskega smučanja je v teoretičnem delu nekaj besed iz literature namenjenih predstavitvi gibalnih značilnosti otrokovega razvoja, pomenu telesne aktivnosti in individualnih značilnosti otrok. Opisana je začetna šola smučanja in pomen zimovanja za mlajše otroke ter pomembnost strokovnega pristopa. Osnovna naloga diplomske naloge je zajeta v samem naslovu diplome. V empiričnem delu so zajeti rezultati testiranja otrokovih gibalnih sposobnosti in telesnih značilnosti 14 dni pred odhodom na zimovanje ter rezultati testiranja terenskega smučanja prvi in zadnji dan zimovanja. Analizirani so rezultati napredovanja otrok glede na smučarsko predznanje, gibalne sposobnosti in telesne značilnosti, ter rezultati napredovanja po spolu. Prišli smo do zaključka, da so otroci s smučarskim predznanjem slabše napredovali od otrok brez smučarskega predznanja ter da gibalne sposobnosti in telesne značilnosti ne vplivajo na otrokov napredek pri učenju alpskega smučanja.
Keywords: šola smučanja, gibalne sposobnosti, telesne značilnosti, smučarsko predznanje, zimovanje, otrokov razvoj.
Published: 01.07.2011; Views: 2051; Downloads: 262
.pdf Full text (933,30 KB)

9.
VPLIV TERAPIJ S POMOČJO KONJA NA OTROKE Z MOTNJAMI V RAZVOJU
Marjeta Žvikart, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Konj izžareva moč, ponos, spoštovanje, sprejema nas take, kot smo. Z vsakim človekom je pripravljen sodelovati in ga vzljubiti. Tako so se ustanovile terapije s pomočjo jahanja, kjer se lahko otroci z motnjami v razvoju naučijo sodelovati s konjem, se z njim povežejo, mu zaupajo in se s pomočjo vodenih terapij hitreje in bolje razvijajo. Prav zaradi zgoraj navedenih razlogov sem se tudi sama odločila opazovati terapije s pomočjo konja (TPK). Tri mesece sem se enkrat na teden srečevala z deklico, ki ima cerebralno paralizo, in dečkom z Downovim sindromom. Sestavila sem lastne kriterije, po katerih sem ocenjevala njun napredek na motoričnem in psihosocialnem področju. Staršem, terapevtki in vodički konja sem razdelila ankete, tako da sem pridobila podatke o predhodnih terapijah in njihovo mnenje o TPK. V svojem diplomskem delu sem ugotovila pozitivne učinke na obeh področjih. S konstantnimi vajami, ki smo jih izvajali, se je pri obeh otrocih izboljšalo ravnotežje, postala sta gibčnejša, razvila se je tudi koordinacija oko–roka. Tako sta sčasoma lažje zajahala in razjahala konja ter vsakič bolje izvajala dane naloge. Zravnala se jima je tudi hrbtenica. Zaupanje do konja sta prenašala tudi na druge ljudi, prav tako name, postala sta tudi komunikativnejša. Ugotovila sem, da so anketiranci s TPK zadovoljni, menijo celo, da bi jih bilo potrebno izvajati večkrat tedensko. Vsi se strinjajo, da pozitivno vplivajo na otroke in da so vidni pozitivni učinki na več področjih.
Keywords: Ključne besede: konj, TPK – terapije s pomočjo konja, hipoterapija, specialno pedagoško jahanje, športno-rekreativno jahanje, gibalni in psihosocialni razvoj, otroci z motnjami v razvoju.
Published: 05.09.2011; Views: 2234; Downloads: 418
.pdf Full text (2,65 MB)

10.
PRIMER TABORNIŠKIH DELAVNIC V VRTCU
Nina Kukovič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil izdelati program taborniških delavnic, nato pa ugotoviti učinek taborniških delavnic pri otrocih. Že na začetku pisanja sem ugotovila, da taborniških delavnic v vrtcih še ni bilo moč zaslediti, hkrati pa nisem zaznala niti literature, ki bi nam pri delu s predšolskimi otroki na področju taborništva lahko bila v pomoč. Želimo si torej izdelati program taborniških delavnic, ki bo lahko primeren za uporabo na področju predšolske vzgoje. V diplomski nalogi Primer taborniških delavnic v vrtcu je v teoretičnem delu nekaj besed namenjenih posameznim področjem s področja taborništva, kjer sem predstavila taborniške vsebine do mere, ki jo predšolskim otrokom lahko predstavimo, vsebine pa jim bodo še vedno lahko razumljive. V empriričnem delu se bolj posvetimo vrednotenju in ocenjevanju znanja in vedenja otrok o taborniških vsebinah, ki jih skozi začetno in zaključno anketiranje povzamemo in analiziramo. Program taborniških delavnic je bil zastavljen tako, da je otrokom omogočal pridobivanje novega znanja in spretnosti s področja taborništva. Končna spoznanja govorijo o tem, da je bil program taborniških delavnic dobro zastavljen, saj so vsi otroci pridobili nova spoznanja, spretnosti in predstave o taborništvu. Otroci so ob koncu taborniških delavnic izrazili tudi pozitivna občutja o delavnicah.
Keywords: taborništvo, taborniške vsebine, taborniške delavnice, taborniški program, predšolski otrok
Published: 05.09.2011; Views: 1902; Downloads: 213
.pdf Full text (601,38 KB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica