1. Priprava poslovnega načrta za znamko ženskega spodnjega perilaPia Šoško, 2024, diplomsko delo Opis: Pripravili smo teoretični ter finančni del. Teoretični obsega en del, ki sodi k poslovnem načrtu, ter enega, ki opisuje teorijo same naloge vse od uvoda, metodologije, teoretičnih osnov, raziskave ter zaključka. Za pisanje naloge s tem naslovom sem se odločila, ker smo se v preteklosti že srečali s podobno izkušnjo ter posledično z željo izboljšanja le te. V mladosti smo namreč začeli s svojo znamko kopalk, takrat brez poslovnega načrta.
Z anketo smo potipali trg in raziskali kakšne so potrebe oziroma želje žensk na področju spodnjega perila. Spoznali smo ali bi naši ciljni publiki ugajali naši produkti, katere kvalitete najbolj cenijo in kakšne vrste produktov se jim zdijo najbolj privlačne.
Ker me veseli področje podjetništva in v sebi nosim ustvarjalno žilico ter željo, da ustvarim nekaj svojega, sem se odločila da spišem nalogo z izbranim naslovom in jo v bližnji prihodnosti tudi uresničim. Zajema torej področje mode, ustvarjanja ženskega spodnjega perila. Rezultat naloge je pripravljen poslovni načrt za ustanovitev lastne blagovne znamke spodnjega perila, ki bo vodil k uresničitvi sanj ter uspešnemu poslovanju našega podjetja.
Ob pisanju smo ugotovili, kako pomembno je napisati v potankosti vse detajle vsakega posameznega dela, s katerim se srečamo na naši poslovni poti. Saj tako lažje predvidimo vse stroške, si olajšamo delo in optimiziramo naše poslovanje. Preverili smo kakšna je naša konkurenca, kakšen je trg ter trenutni trendi. Ključne besede: Spodnje perilo, ženske, trendi, podjetništvo, poslovno načrtovanje. Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 0 Celotno besedilo (1,36 MB) |
2. Upravljanje s časom med pripadniki generacije ZJustyna Karolina Juralewicz, 2024, diplomsko delo Opis: Generacija Z so osebe, ki počasi vstopajo v »odraslo življenje«, kar pomeni, da se v njihovem življenju pojavlja veliko obremenitev zaradi povečanega števila obveznosti. Naš namen je bil raziskati, kako pripadniki generacije Z upravljajo s časom in ali so pri tem uspešni, ali so uspešni pri določanju prioritet ter kako jih določajo in ali pogosto odlašajo svoje obveznosti. Zanimalo nas je tudi, ali ima lahko slabo upravljanje s časom negativne posledice.
Raziskavo smo izvedli tako, da smo zbrali podatke, pridobljene z anketo v obliki spletnega vprašalnika, ki smo ga poslali preko socialnih omrežij in elektronske pošte. Te podatke smo kasneje analizirali in svoje ugotovitve tudi zapisali. Ugotovili smo, da večina anketirancev ve, kaj je upravljanje s časom, pri upravljanju s časom in pri določanju prioritet so dokaj uspešni, vendar pogosto odlašajo svoje obveznosti.
Slabo upravljanje s časom pa jim prinaša stres, padec motivacije in produktivnosti, slabo voljo in izgorelost. Za boljše upravljanje s časom je pomembna odstranitev vseh motenj in zmanjšanje odlašanja. To je pomembno predvsem zato, ker ima slabo upravljanje s časom lahko veliko negativnih posledic. Ključne besede: generacija, pripadniki, čas, upravljanje Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (2,59 MB) |
3. Ženske na vodilnih položajih v SlovenijiPatricija Lavtižar, 2024, diplomsko delo Opis: Delež žensk v Sloveniji na vodilnih položajih se z vsakim letom povečuje. Sposobnost, odločnost in prepričanje v zmožnost vodenja so elementi, ki so ključni za vodjo. Ženske organizacijo vodijo na drugačen način, kot jo moški. Razlike so torej občutne, vse pa je odvisno od posameznice, ki je na položaju vodje. Ženske se na poti do vodilnega položaja srečujejo z različnimi ovirami. Nekatere ženske se do vodilnega položaja srečujejo s steklenim stropom in s pomanjkanjem podpore nadrejenih. Ženske, ki imajo družine, težko usklajujejo svoje poklicno in zasebno življenje oziroma osebno življenje. V raziskovalnem delu smo intervjuvali štiri posameznice, ki so na vodilnem položaju. Pridobljene odgovore smo med seboj primerjali in odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, s katerimi ovirami se ženske na poti do vodilnega položaja srečujejo in kako se na svojem delovnem mestu počutijo. Ključne besede: vodenje, vodilni položaj, ženske Objavljeno v DKUM: 27.08.2024; Ogledov: 93; Prenosov: 29 Celotno besedilo (1,46 MB) |
4. Vpliv strank na zadovoljstvo zaposlenih v gostinstvuAnja Milkić, 2024, diplomsko delo Opis: Zadovoljstvo zaposlenih je eden ključnih dejavnikov v gostinstvu. Na zadovoljstvo zaposlenih vpliva veliko dejavnikov, eden izmed njih so stranke. Stranke so nepogrešljiv del vsakega gostinskega posla in prav njim in njihovemu zadovoljstvu se posveča največ pozornosti.
Zaradi tega so zaposleni bolj zapostavljeni, njihovemu zadovoljstvu pri delu se ne posveča toliko pozornosti. Premalo se govori o vplivu strank na zaposlene in njihovo delo. Zato je cilj raziskati vpliv strank na zaposlene v gostinstvu, na njihovo delo in zadovoljstvo pri delu.
To smo raziskali s pregledom že obstoječe literature in teorije. Nato smo skozi intervjuje z zaposlenimi v konkretnem gostinskem podjetju dobili odgovore na vprašanja, ki so nam pomagali bolje razumeti odnos med zaposlenimi in strankami.
Izvedeli smo, da imajo stranke velik vpliv na zaposlene in da je zadovoljstvo zaposlenih odvisno od tega, ali stranka pristopa k zaposlenemu pozitivno ali negativno. Ključne besede: zaposleni, stranke, zadovoljstvo, gostinstvo Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 148; Prenosov: 36 Celotno besedilo (590,92 KB) |
5. Zadovoljstvo pri delu v državnem nadzornem organuKaja Brecelj, 2024, diplomsko delo Opis: Zadovoljstvo pri delu je ključno za uspeh in produktivnost zaposlenih ter organizacije kot celote. Nanaša se na to, kako zadovoljni so zaposleni s svojim delovnim mestom in vključuje več dejavnikov, kot so delovni pogoji, odnosi med sodelavci, plača, možnosti za napredovanje, stil vodenja vodje in motivacije.
Raziskali smo zadovoljstvo pri delu, opredelili ključne dejavnike, ki nanj vplivajo ter podali priporočila za izboljšanje zadovoljstva pri delu. V teoretičnem delu smo s pomočjo sekundarnih virov obravnavali koncept zadovoljstva pri delu, opredelili glavne dejavnike zadovoljstva ter pojasnili njegov pomen. Podrobneje smo opisali dejavnike, kot so plača in nagrade, delovni pogoji, motivacija, položaj v organizaciji, zvestoba zaposlenih, stil vodenja, opolnomočenje, sodelovanje pri odločanju in delovno okolje. V raziskovalnem delu smo preverjali zadovoljstvo pri delu med zaposlenimi v sektorju za nadzor Finančnega urada Kranj. Za potrebno analizo in raziskavo smo med zaposlenimi v sektorju za nadzor izvedli anonimno anketo in opravili intervju z vodjo sektorja.
Analiza rezultatov je pokazala, da je večina zaposlenih v sektorju za nadzor zadovoljna s trenutnim delovnim mestom ter da večinoma z veseljem prihajajo na delo. Opazili smo tudi, da so ženske v večji meri bolj zadovoljne v primerjavi z moškimi ter da so mlajši zaposleni bolj zadovoljni kot drugi, prav tako pa tudi tisti, ki so krajši čas zaposleni v FU Kranj. Kot ključne dejavnike, ki vplivajo na njihovo zadovoljstvo pri delu, so izpostavili delovne pogoje, delovno okolje ter medsebojne odnose. Ključne besede: zadovoljstvo, dejavniki zadovoljstva, zaposleni, delovno okolje Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 452; Prenosov: 33 Celotno besedilo (1,60 MB) |
6. Vpliv govoric na kadre znotraj podjetjaSofija Debeljak, 2024, diplomsko delo Opis: V sodobnih organizacijskih okoljih je širjenje govoric med kadri postalo pogost pojav, ki lahko pomembno vpliva na delovno okolje, medosebne odnose ter poslovno uspešnost podjetja. Govorice, kot neformalen način komunikacije, lahko izvirajo iz različnih virov in se lahko dotikajo različnih vidikov delovanja podjetja, vključno z organizacijsko kulturo, produktivnostjo, motivacijo kadrov ter delovnim zadovoljstvom. Kljub svoji pogosti prisotnosti in vplivu na organizacijsko dinamiko pa je še vedno relativno malo raziskav, ki bi sistematično proučile ta pojav in njegove posledice znotraj podjetja.
Zato je osrednji namen tega raziskovalnega dela temeljito analizirati vpliv govoric na kadre znotraj podjetja ter razumeti, kako različne oblike govoric vplivajo na delovno okolje in medsebojne odnose med kadri. Raziskava se bo osredotočila na identifikacijo različnih vzrokov, ki spodbujajo širjenje govoric, ter njihovih posledic na organizacijsko kulturo, produktivnost, motivacijo kadrov ter delovno zadovoljstvo. S poglobljenim razumevanjem tega fenomena bomo lahko identificirali ključne dejavnike, ki prispevajo k nastanku in širjenju govoric, ter razvili strategije za njihovo obvladovanje in upravljanje z njimi v organizacijskem kontekstu.
Ugotovljeno je, da polovica podjetji niti ne izvaja ukrepe za obvladovanje govoric v delovnem okolju in da se premalo ukvarja s preprečevanjem širjenja govorice, ali pa da odziv vodstva podjetja na upravljanje z govoricami ni učinkovit. Rezultati raziskave kažejo, da obstaja prostor za izboljšanje v vlogi vodstva pri obvladovanju in preprečevanju širjenja govoric znotraj podjetja. Občasna proaktivnost vodstva je korak v pravo smer, vendar je treba poudariti, da bi moralo biti prizadevanje za obvladovanje govoric stalno in sistematično. Pomembno je tudi opaziti, da so nejasni komunikacijski kanali prispevali k širjenju govoric, kar kaže na potrebo po izboljšanju transparentnosti in jasnosti komunikacije v podjetju.
Z analizo in interpretacijo pridobljenih podatkov želimo prispevati k boljšemu razumevanju tega pomembnega aspekta delovnega življenja ter ponuditi smernice in priporočila za izboljšanje komunikacijskih procesov in delovne klime znotraj podjetij. Naša raziskava bo tako pripomogla k dvigu zavedanja o pomenu učinkovitega upravljanja komunikacije in obvladovanja govoric v sodobnih organizacijskih okoljih ter prispevala k razvoju strategij, ki bodo podpirale vzpostavitev pozitivnega delovnega okolja in spodbujale produktivnost ter dolgoročno uspešnost podjetij. Ključne besede: govorica, kadri, organizacijska klima, delovna motivacija, management Objavljeno v DKUM: 18.06.2024; Ogledov: 191; Prenosov: 37 Celotno besedilo (3,32 MB) |
7. Izzivi pri delu zavarovalnih zastopnikovJulija Delfina Čarman, 2024, diplomsko delo Opis: Zavarovalni zastopniki so posamezniki, ki delujejo v imenu zavarovalnic ali zavarovalnih agencij in so odgovorni za prodajo zavarovalnih produktov ter storitev. Njihova glavna naloga je svetovanje strankam glede različnih zavarovalnih možnosti, prilagajanje teh možnosti glede na potrebe strank ter sklepanja zavarovanj.
Danes je sodobno zavarovalništvo postalo bolj kompleksno in raznoliko, saj ponuja široko paleto zavarovalnih produktov in storitev ter uporablja napredno tehnologijo in analitične metode za obvladovanje tveganj. Delo zavarovalnih zastopnikov prinaša številne izzive, ki zahtevajo sposobnost prilagajanja, vztrajnosti in profesionalnosti.
V raziskovalnem delu smo si zastavili raziskovalna vprašanja. Potrebne odgovore na raziskovalna vprašanja smo pridobili z intervjuji. Ugotovili smo s katerimi izzivi se zavarovalni zastopniki soočajo, kako se s temi izzivi spopadajo, kako to vpliva na njihovo delo, v čem so oni kot posamezniki boljši od ostalih ter kako delujejo v digitalnem svetu. Raziskovali bomo ali so se zavarovalni zastopniki z leti navadili na izzive s katerimi se soočajo ali imajo probleme z digitalizacijo in kako se izobražujejo če pride do sprememb na trgu. Podali smo svoja priporočila kaj bi lahko zavarovalni zastopniki pri svojem delu še izboljšali. Ključne besede: zavarovalništvo, zavarovalni zastopniki, vztrajnost Objavljeno v DKUM: 28.05.2024; Ogledov: 200; Prenosov: 33 Celotno besedilo (715,83 KB) |
8. Spletni vplivneži in digitalni marketingMaja Cafuta, 2024, diplomsko delo Opis: V digitalnem marketingu imajo pomembno vlogo tako virtualni vplivneži kot resnični vplivneži. Virtualni vplivneži blagovnim znamkam ponujajo priložnosti za inovativno sodelovanje ciljne publike, pri čemer je uporabljena umetna inteligenca. Zagotavljajo nadzorovane platforme za partnerstva z blagovnimi znamkami, čeprav sta pristnost in zaupanje lahko vprašljiva.
Virtualni vplivneži so računalniško ustvarjeni liki, zasnovani za sodelovanje z občinstvom na družbenih medijih, ki nimajo fizičnega obstoja, vendar ponujajo stalno dostopnost. Realni vplivneži po drugi plati ustvarjajo pristno vsebino, pri čemer izkoriščajo svojo osebnost in izkušnje, s katerimi dokazujejo, da resnično podpirajo izdelek podjetja, ki ga oglašujejo.
V raziskovalnem delu diplomskega dela smo ugotavljali glavne razlike med virtualnimi in resničnimi vplivneži. Raziskovali smo, koliko ljudi sploh pozna virtualne vplivneže in ali jih ločijo od resničnih. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, ali imajo sledilci sploh zaupanje v izdelke, ki jih oglašujejo spletni vplivneži na splošno. Ključne besede: vplivnež, marketing, socialna omrežja Objavljeno v DKUM: 28.05.2024; Ogledov: 283; Prenosov: 47 Celotno besedilo (2,71 MB) |
9. Vpliv znamčenja podjetja Boltez d.o.o. na proces zaposlovanjaPetra Boltez, 2024, magistrsko delo Opis: Raziskave kažejo, da je znamčenje postalo ključen dejavnik za uspeh v sodobnem poslovnem svetu. S pojmom znamčenje zajemamo celosten proces, ki vključuje upravljanje z blagovno znamko in vzpostavljanje identitete podjetja, kar pomaga pri procesu zaposlovanja in ohranjanja kadra. Naš namen je bil predstaviti podjetje Boltez d.o.o. in posnetek stanja trenutnega znamčenja ter kako le-to vpliva na privlačnost dela in ohranjanje zaposlenih.
V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature prikazali teoretične osnove znamčenja in vpliv, ki ga ima na proces zaposlovanja in ohranjanja kadrov. S pomočjo kvantitativne raziskave in analize v podjetju smo zbrali podatke in jih interpretirali ter podali ustrezno rešitev za podjetje na področju znamčenja v povezavi s procesom zaposlovanja. V empiričnem delu smo odgovorili na hipoteze, ki smo si jih postavili.
Preverba šestih raziskovalnih hipotez je pokazala, da doslednost sporočanja blagovne znamke na različnih kanalih predstavlja ključen dejavnik za privlačnost podjetja, medtem ko izobrazba in dolžina delovne dobe nista bistvenega pomena pri oblikovanju mnenj zaposlenih, kot na primer v podjetju Boltez d.o.o. Poudarja se pomembnost delovnih izkušenj in okolja pri oblikovanju percepcije o delodajalcu. Predlogi za nadaljnje delo vključujejo identificiranje dodatnih dejavnikov, ki vplivajo na pripadnost zaposlenih, ter izboljšanje strategije znamčenja podjetja Boltez d.o.o. na podlagi povratnih informacij, s ciljem stalnega spremljanja in prilagajanja pristopkov glede na nova spoznanja in trende na področju zaposlovanja. Ključne besede: znamčenje, vpliv znamčenja na zaposlovanje, proces zaposlovanja, Boltez d.o.o. Objavljeno v DKUM: 15.05.2024; Ogledov: 248; Prenosov: 24 Celotno besedilo (2,05 MB) |
10. Stili vodenja v franšizah bencinskih servisov logo d. o. o.Pia Bodiroža, 2024, diplomsko delo Opis: Temeljni problem, ki smo ga raziskovali, je, kakšen stil vodenja uporablja posamezni poslovodja v franšizah bencinskih servisov Logo, d. o. o. V podjetju poslovodje delujejo drugače že zaradi načina dela v podjetju, ki se med seboj razlikuje v vsaki franšizi. Proučili smo stile vodenja znotraj podjetja bencinskih servisov Logo, d. o. o., v njihovih franšizah, ki pripomorejo k boljšemu oz. uspešnemu delovanju.
Ugotovili smo, da večina poslovodij sledi pristopom, ki so usmerjeni v spodbujanje razvoja posameznika, odprtost komunikacije in sodelovanje v ekipi. Ti vodje pogosto uporabljajo prilagodljive pristope, ki temeljijo na empatiji, zaupanju in spoštovanju.
Pomembno se zavedajo pomena zadovoljstva zaposlenih in njihove motivacije.
Metodologija vključuje kritičen pregled literature, metodo intervjuja in analizo pridobljenih podatkov. Rezultati raziskave bodo pokazali, katere kombinacije stilov vodenja so prisotne v franšizah in kako te kombinacije vplivajo na organizacijsko delovanje.
Pomembne predhodne raziskave so nakazale, da so stili vodenja ključni dejavniki za organizacijsko učinkovitost in zadovoljstvo zaposlenih, medtem ko raznolikost spolov in kulturni vpliv pomembno vplivata na oblikovanje stilov vodenja v organizaciji. Naša raziskava lahko prinese pomembne uvide v to, kako različni stili vodenja vplivajo na uspešnost poslovanja v franšizah bencinskih servisov Logo, d. o. o.
Priporočila za nadaljnje poslovanje vključujejo vztrajanje v gradnji komunikacije med poslovodji in zaposlenimi. To lahko dosežemo z rednimi sestanki, spodbujanjem izmenjave idej in ustvarjanjem odprtega komunikacijskega okolja. Pomembno je ostati pozoren na zadovoljstvo in motivacijo zaposlenih v franšizi ter prispevati k ustvarjanju pozitivnega delovnega okolja in priznavanju njihovih dosežkov. Ključne besede: STILI VODENJA, VODENJE, VODJA Objavljeno v DKUM: 24.04.2024; Ogledov: 372; Prenosov: 39 Celotno besedilo (397,76 KB) |