| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 182
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Poslovni načrt za odprtje kozmetičnega salona za manikiro Rock your nails
Mateja Vukota, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Vsakodnevno smo obkroženi z ljudmi, ki so sami podjetniki ali pa si to vsaj želijo biti. Posledično nam je pojem podjetništva poznan, vendar pogosto ne vemo, kje in predvsem kako bi začeli našo podjetniško pot v svetu, v katerem je podjetnikov že mnogo. Naš namen je bil sestaviti ustrezen poslovni načrt za odprtje kozmetičnega podjetje Rock your nails. V teoretičnem delu smo se osredotočili na pregled tako domače kot tudi tuje literature, ki nam je v pomoč pri spoznavanju pojmov, kot so podjetje, podjetnik in poslovni načrt. Slednji nam je tudi vodilo za zapis poslovnega načrta za kozmetični salon. V raziskovalnem delu smo predstavili že ustanovljeno kozmetično podjetje M – cosmetics, kjer so nam tudi omogočili eno izmed metod raziskovanja, intervju z direktorico podjetja. Le-ta nam je v veliko pomoč tako pri pisanju poslovnega načrta kot tudi pri odprtju lastnega podjetja. Z analizo odgovorov in dobljenih podatkov iz ankete smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja, ki so se navezovala na starost strank, storitve, ki si jih želijo obiskovati ter dejavnike, ki vplivajo na obisk storitve. Skozi analizo rezultatov smo spoznali, katere so naše potencialne stranke in predvsem kaj si le-te želijo pri kozmetičnih salonih. Spoznali smo pomembnost poslovnega načrtovanja v večletnem obdobju, predvsem na področju širitve kozmetičnega salona. Naša ugotovitev je bila, da je poslovni načrt pomagal pri odprtju novega kozmetičnega salona Rock your nails.
Keywords: poslovni načrt, podjetje, podjetnik
Published in DKUM: 21.02.2025; Views: 0; Downloads: 26
.pdf Full text (1,57 MB)

2.
Government-funded sustainable development and professionalisation of NGOs
Livija Rojc Štremfelj, Jana Žnidaršič, Miha Marič, 2020, original scientific article

Abstract: This paper addresses the first financial initiative of the Slovenian government for the professionalisation and development of non-governmental organisations (NGOs) to promote sustainability in the third sector. The measure was the result of the Non-Governmental Organisations Act, adopted in 2018, and was followed by the Development strategy of non-governmental organisations and volunteering until 2023 (DSNGOV). The state’s contribution to an increased level of professionalisation was welcomed by NGOs because, compared to other EU28 states, which have an average employment rate of 4.18%, Slovenia is far behind, with only 0.82% of its active working population being employed in the NGO sector. In May 2018, the Ministry of Public Administration released invitations to fund projects for the development and professionalisation of NGOs and voluntary service, providing grants for 100 NGO jobs. The final project results were compiled in March 2020, and the findings were evaluated in 29 survey reports in April 2020. The research focused on the occupations for which employees were sought, legal forms of the applicant NGOs and recruitment methods. The results demonstrate that the state measure was successful, as 69% of the funded jobs were sustained. However, most of the retained jobs were filled by those who were previously employed in the NGO sector (84.6%), so the employment rate has barely risen.
Keywords: professionalization, NGO sector, sustainable third sector, development strategy, state measures, HRM, public financing, non governmental organisations, sustainable development
Published in DKUM: 18.12.2024; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (298,56 KB)
This document has many files! More...

3.
Dejavniki notranje in zunanje motivacije pri generaciji Z
Jelena Micova, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je ključen dejavnik, ki človeka žene k nekemu napredku. Spodbuja ljudi, da dosegajo najboljše rezultate in uresničujejo svoje zadane cilje. Sestavljena je iz treh prvin, to so potreba, dejavnost in cilj. Delimo jo na notranjo in zunanjo motivacijo. Notranja motivacija nastopi takrat, ko je posameznik motiviran zgolj zaradi lastne želje, kot je to npr. želja po novem znanju, po izzivu, užitku in raziskovanju samega sebe. Zunanja motivacija se deli na materialne in nematerialne nagrade. Materialne so npr. denar, darila in plača. Nematerialne pa so lahko pohvala, kariera in dobra ocena. Pripadniki generacije Z spadajo v obdobje od leta 1997 do leta 2012. To je generacija, ki je bila prisotna pri hitrem digitalnem napredku, prav tako je bila prisotna razcvetu pametnih naprav. Značilno zanje je, da jih najdemo na družbenih omrežjih. Motivirajo jih njihove vrednote, zelo pomemben pa jim je tudi osebni razvoj. Namen raziskave je bil raziskati in analizirati motivacijo generacije Z. V raziskovalnem delu smo si zastavili raziskovalna vprašanja, na katera smo odgovore pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, kaj generacijo Z najbolj motivira in kakšen vpliv imajo nanje določeni dejavniki notranje ter zunanje motivacije. Glavne ugotovitve izvedene ankete so, da so v večini odgovarjale ženske, stopnja izobrazbe anketiranih je v povprečju srednješolska. Izobrazba je anketirancem zmerno pomembna. V večini dajejo velik poudarek motivaciji, saj z njeno pomočjo lažje opravljajo zadane naloge. Glede zunanje motivacije je na prvem mestu denar, pri notranji motivaciji pa občutek dosežka. Ker so anketiranci rojeni v obdobje tehnologije, jim le-ta ne predstavlja večjih težav, tehnološko pa so podučeni do neke mere. Prav tako se anketiranci nekoliko strinjajo, da se nekaj stvari naučijo tudi od Youtuba. Povprašali smo jih tudi, ali so imeli njihovi starši vpliv pri izbiri njihove izobrazbene smeri, v večini niso imeli vpliva. Generacija Z se zaveda pomembnosti ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem. Povprečno so naklonjeni delu od doma. Velika večina anketirancev v prihodnosti želi postati samostojni podjetnik. Kljub teoretičnim izhodiščem smo s pomočjo analize podatkov pridobljenih z anketo ugotovili, da pripadniki generacije Z raje komunicirajo v živo.
Keywords: motivacija, notranja motivacija, zunanja motivacija, generacija Z
Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 98
.pdf Full text (544,32 KB)

4.
Stres na delovnem mestu in njegove posledice na ravni organizacije
Kristina Momčilov, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Stres na delovnem mestu predstavlja resen problem tako z vidika posameznika kot organizacije. Pri pregledu literature smo s pomočjo sekundarnih virov definirali vrste stresa, poiskali najpogostejše simptome in podrobneje opisali vzroke stresa na delovnem mestu, kot so nepošten odnos in pritisk vodstva, nezadostno število virov in časa, prevelika in zahtevna delovna obremenitev, neustrezno plačilo in konflikt med vlogami. Proučili smo poglavitne posledice stresa na delovnem mestu na ravni posameznika in organizacije ter načine spopadanja s stresom. V raziskovalnem delu smo s pomočjo teoretičnih izhodišč preverjali prisotnost stresa na delovnem mestu, njegove ključne dejavnike ter simptome, metode in tehnike obvladovanja stresa posameznika in organizacije. V namen raziskave smo izvedli anketo med zaposlenimi iz različnih organizacij, analiza rezultatov pa je pokazala, v kolikšni meri udeleženci doživljajo stres na delovnem mestu. Razlike med doživljanjem stresa in spolom ter povezanosti med doseženo stopnjo izobrazbe in doživljanjem stresa nismo potrdili zaradi neenakomerne zastopanosti anketirancev. Na podlagi rezultatov smo tudi ugotovili najpogostejše simptome, ki se pojavljajo med udeleženci, prav tako načine, ki pripomorejo k zmanjševanju stresa na ravni posameznika in organizacije. K temu smo podali še različna priporočila in ukrepe, ki so podrobneje opisani v nadaljevanju.
Keywords: stres na delovnem mestu, vrste stresa, vzroki in simptomi stresa na delovnem mestu, posledice stresa na delovnem mestu, premagovanje stresa na delovnem mestu
Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 50
.pdf Full text (2,11 MB)

5.
Izzivi širjenja poslovanja družinskih podjetij na mednarodni trg
Anastasiya Nikolaeva Stoyanovich, 2024, master's thesis

Abstract: Ukvarjali se bomo z družinskimi podjetji iz Republike Srbije, ki širijo svoje poslovanje na mednarodni trg. Zanimajo nas družinska podjetja, njihove družinske vrednote in izkušnje pri poslovanju na mednarodnem trgu. Na podlagi njihovih izkušenj, mnenj in stališč bomo dobili vpogled v to, kako razvijajo svoje poslovanje. Cilj je odkriti družinske vrednote, ki jih gojijo omenjena družinska podjetja, da bi bolje razumeli njihov način dela, položaj na mednarodnem trgu in konkurenčne prednosti, ki jih izpostavljajo. V teoretičnem delu bomo pojasnili pojme, kot sta družinski posel in trg, na katerem poslujejo družinska podjetja, da bi razumeli njihove osnovne značilnosti in posebnosti poslovanja. Nato bomo raziskali proces internacionalizacije družinskih podjetij, motive, prednosti in slabosti samega procesa internacionalizacije, pa tudi izzive, s katerimi se družinska podjetja lahko srečujejo. Prav tako bomo opredelili družinske vrednote, da bi razumeli njihov pomen in vpliv na poslovanje. Poslovanje družinskih podjetij iz Srbije na mednarodnem trgu smo raziskali s pomočjo strukturiranega intervjuja odprtega tipa. V empiričnem delu so prikazani odgovori na intervjuje, ki smo jih izvedli z lastniki in člani družinskih podjetij. Združili smo njihove izkušnje, razmišljanja in stališča ter ugotovili, da se srečujejo z različnimi izzivi pri poslovanju na mednarodnem trgu, kot so plačilna tveganja, pomanjkanje ustreznega obratnega kapitala in jezikovne ovire. Obstoječi stereotipi o družinskih podjetjih, ki poslujejo na mednarodnem trgu zgolj zato, ker prihajajo iz Srbije, so lahko izzivalni in zato dovolj močan motivator za dokazovanje in vztrajnost. Intervjuvana podjetja so podala nasvete za potencialno poslovanje na mednarodnem trgu drugih družinskih podjetij, ki temeljijo na vztrajnosti, doslednosti in poštenosti. S tem raziskovanjem pridobimo vpogled v izzive, s katerimi se družinska podjetja srečujejo, in smernice za tiste, ki bi se pogumno odločili za širjenje poslovanja na mednarodni trg. Delo lahko služi kot ideja za nadaljnje raziskovanje poslovnih tveganj na mednarodnem trgu in metod, ki bi lahko potencialno zmanjšale tveganja in stabilizirale poslovanje.
Keywords: družinska podjetja, mednarodni trg, družinske vrednote, kulturne razlike, poslovni izzivi.
Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (1,40 MB)

6.
Priprava poslovnega načrta za znamko ženskega spodnjega perila
Pia Šoško, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Pripravili smo teoretični ter finančni del. Teoretični obsega en del, ki sodi k poslovnem načrtu, ter enega, ki opisuje teorijo same naloge vse od uvoda, metodologije, teoretičnih osnov, raziskave ter zaključka. Za pisanje naloge s tem naslovom sem se odločila, ker smo se v preteklosti že srečali s podobno izkušnjo ter posledično z željo izboljšanja le te. V mladosti smo namreč začeli s svojo znamko kopalk, takrat brez poslovnega načrta. Z anketo smo potipali trg in raziskali kakšne so potrebe oziroma želje žensk na področju spodnjega perila. Spoznali smo ali bi naši ciljni publiki ugajali naši produkti, katere kvalitete najbolj cenijo in kakšne vrste produktov se jim zdijo najbolj privlačne. Ker me veseli področje podjetništva in v sebi nosim ustvarjalno žilico ter željo, da ustvarim nekaj svojega, sem se odločila da spišem nalogo z izbranim naslovom in jo v bližnji prihodnosti tudi uresničim. Zajema torej področje mode, ustvarjanja ženskega spodnjega perila. Rezultat naloge je pripravljen poslovni načrt za ustanovitev lastne blagovne znamke spodnjega perila, ki bo vodil k uresničitvi sanj ter uspešnemu poslovanju našega podjetja. Ob pisanju smo ugotovili, kako pomembno je napisati v potankosti vse detajle vsakega posameznega dela, s katerim se srečamo na naši poslovni poti. Saj tako lažje predvidimo vse stroške, si olajšamo delo in optimiziramo naše poslovanje. Preverili smo kakšna je naša konkurenca, kakšen je trg ter trenutni trendi.
Keywords: Spodnje perilo, ženske, trendi, podjetništvo, poslovno načrtovanje.
Published in DKUM: 08.10.2024; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (1,36 MB)

7.
Upravljanje s časom med pripadniki generacije Z
Justyna Karolina Juralewicz, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Generacija Z so osebe, ki počasi vstopajo v »odraslo življenje«, kar pomeni, da se v njihovem življenju pojavlja veliko obremenitev zaradi povečanega števila obveznosti. Naš namen je bil raziskati, kako pripadniki generacije Z upravljajo s časom in ali so pri tem uspešni, ali so uspešni pri določanju prioritet ter kako jih določajo in ali pogosto odlašajo svoje obveznosti. Zanimalo nas je tudi, ali ima lahko slabo upravljanje s časom negativne posledice. Raziskavo smo izvedli tako, da smo zbrali podatke, pridobljene z anketo v obliki spletnega vprašalnika, ki smo ga poslali preko socialnih omrežij in elektronske pošte. Te podatke smo kasneje analizirali in svoje ugotovitve tudi zapisali. Ugotovili smo, da večina anketirancev ve, kaj je upravljanje s časom, pri upravljanju s časom in pri določanju prioritet so dokaj uspešni, vendar pogosto odlašajo svoje obveznosti. Slabo upravljanje s časom pa jim prinaša stres, padec motivacije in produktivnosti, slabo voljo in izgorelost. Za boljše upravljanje s časom je pomembna odstranitev vseh motenj in zmanjšanje odlašanja. To je pomembno predvsem zato, ker ima slabo upravljanje s časom lahko veliko negativnih posledic.
Keywords: generacija, pripadniki, čas, upravljanje
Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (2,59 MB)

8.
Ženske na vodilnih položajih v Sloveniji
Patricija Lavtižar, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Delež žensk v Sloveniji na vodilnih položajih se z vsakim letom povečuje. Sposobnost, odločnost in prepričanje v zmožnost vodenja so elementi, ki so ključni za vodjo. Ženske organizacijo vodijo na drugačen način, kot jo moški. Razlike so torej občutne, vse pa je odvisno od posameznice, ki je na položaju vodje. Ženske se na poti do vodilnega položaja srečujejo z različnimi ovirami. Nekatere ženske se do vodilnega položaja srečujejo s steklenim stropom in s pomanjkanjem podpore nadrejenih. Ženske, ki imajo družine, težko usklajujejo svoje poklicno in zasebno življenje oziroma osebno življenje. V raziskovalnem delu smo intervjuvali štiri posameznice, ki so na vodilnem položaju. Pridobljene odgovore smo med seboj primerjali in odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, s katerimi ovirami se ženske na poti do vodilnega položaja srečujejo in kako se na svojem delovnem mestu počutijo.
Keywords: vodenje, vodilni položaj, ženske
Published in DKUM: 27.08.2024; Views: 93; Downloads: 75
.pdf Full text (1,46 MB)

9.
Vpliv strank na zadovoljstvo zaposlenih v gostinstvu
Anja Milkić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Zadovoljstvo zaposlenih je eden ključnih dejavnikov v gostinstvu. Na zadovoljstvo zaposlenih vpliva veliko dejavnikov, eden izmed njih so stranke. Stranke so nepogrešljiv del vsakega gostinskega posla in prav njim in njihovemu zadovoljstvu se posveča največ pozornosti. Zaradi tega so zaposleni bolj zapostavljeni, njihovemu zadovoljstvu pri delu se ne posveča toliko pozornosti. Premalo se govori o vplivu strank na zaposlene in njihovo delo. Zato je cilj raziskati vpliv strank na zaposlene v gostinstvu, na njihovo delo in zadovoljstvo pri delu. To smo raziskali s pregledom že obstoječe literature in teorije. Nato smo skozi intervjuje z zaposlenimi v konkretnem gostinskem podjetju dobili odgovore na vprašanja, ki so nam pomagali bolje razumeti odnos med zaposlenimi in strankami. Izvedeli smo, da imajo stranke velik vpliv na zaposlene in da je zadovoljstvo zaposlenih odvisno od tega, ali stranka pristopa k zaposlenemu pozitivno ali negativno.
Keywords: zaposleni, stranke, zadovoljstvo, gostinstvo
Published in DKUM: 01.07.2024; Views: 148; Downloads: 39
.pdf Full text (590,92 KB)

10.
Zadovoljstvo pri delu v državnem nadzornem organu
Kaja Brecelj, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Zadovoljstvo pri delu je ključno za uspeh in produktivnost zaposlenih ter organizacije kot celote. Nanaša se na to, kako zadovoljni so zaposleni s svojim delovnim mestom in vključuje več dejavnikov, kot so delovni pogoji, odnosi med sodelavci, plača, možnosti za napredovanje, stil vodenja vodje in motivacije. Raziskali smo zadovoljstvo pri delu, opredelili ključne dejavnike, ki nanj vplivajo ter podali priporočila za izboljšanje zadovoljstva pri delu. V teoretičnem delu smo s pomočjo sekundarnih virov obravnavali koncept zadovoljstva pri delu, opredelili glavne dejavnike zadovoljstva ter pojasnili njegov pomen. Podrobneje smo opisali dejavnike, kot so plača in nagrade, delovni pogoji, motivacija, položaj v organizaciji, zvestoba zaposlenih, stil vodenja, opolnomočenje, sodelovanje pri odločanju in delovno okolje. V raziskovalnem delu smo preverjali zadovoljstvo pri delu med zaposlenimi v sektorju za nadzor Finančnega urada Kranj. Za potrebno analizo in raziskavo smo med zaposlenimi v sektorju za nadzor izvedli anonimno anketo in opravili intervju z vodjo sektorja. Analiza rezultatov je pokazala, da je večina zaposlenih v sektorju za nadzor zadovoljna s trenutnim delovnim mestom ter da večinoma z veseljem prihajajo na delo. Opazili smo tudi, da so ženske v večji meri bolj zadovoljne v primerjavi z moškimi ter da so mlajši zaposleni bolj zadovoljni kot drugi, prav tako pa tudi tisti, ki so krajši čas zaposleni v FU Kranj. Kot ključne dejavnike, ki vplivajo na njihovo zadovoljstvo pri delu, so izpostavili delovne pogoje, delovno okolje ter medsebojne odnose.
Keywords: zadovoljstvo, dejavniki zadovoljstva, zaposleni, delovno okolje
Published in DKUM: 28.06.2024; Views: 452; Downloads: 44
.pdf Full text (1,60 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica