| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 169
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv znamčenja podjetja Boltez d.o.o. na proces zaposlovanja
Petra Boltez, 2024, master's thesis

Abstract: Raziskave kažejo, da je znamčenje postalo ključen dejavnik za uspeh v sodobnem poslovnem svetu. S pojmom znamčenje zajemamo celosten proces, ki vključuje upravljanje z blagovno znamko in vzpostavljanje identitete podjetja, kar pomaga pri procesu zaposlovanja in ohranjanja kadra. Naš namen je bil predstaviti podjetje Boltez d.o.o. in posnetek stanja trenutnega znamčenja ter kako le-to vpliva na privlačnost dela in ohranjanje zaposlenih. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature prikazali teoretične osnove znamčenja in vpliv, ki ga ima na proces zaposlovanja in ohranjanja kadrov. S pomočjo kvantitativne raziskave in analize v podjetju smo zbrali podatke in jih interpretirali ter podali ustrezno rešitev za podjetje na področju znamčenja v povezavi s procesom zaposlovanja. V empiričnem delu smo odgovorili na hipoteze, ki smo si jih postavili. Preverba šestih raziskovalnih hipotez je pokazala, da doslednost sporočanja blagovne znamke na različnih kanalih predstavlja ključen dejavnik za privlačnost podjetja, medtem ko izobrazba in dolžina delovne dobe nista bistvenega pomena pri oblikovanju mnenj zaposlenih, kot na primer v podjetju Boltez d.o.o. Poudarja se pomembnost delovnih izkušenj in okolja pri oblikovanju percepcije o delodajalcu. Predlogi za nadaljnje delo vključujejo identificiranje dodatnih dejavnikov, ki vplivajo na pripadnost zaposlenih, ter izboljšanje strategije znamčenja podjetja Boltez d.o.o. na podlagi povratnih informacij, s ciljem stalnega spremljanja in prilagajanja pristopkov glede na nova spoznanja in trende na področju zaposlovanja.
Keywords: znamčenje, vpliv znamčenja na zaposlovanje, proces zaposlovanja, Boltez d.o.o.
Published in DKUM: 15.05.2024; Views: 84; Downloads: 6
.pdf Full text (2,05 MB)

2.
Stili vodenja v franšizah bencinskih servisov logo d. o. o.
Pia Bodiroža, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Temeljni problem, ki smo ga raziskovali, je, kakšen stil vodenja uporablja posamezni poslovodja v franšizah bencinskih servisov Logo, d. o. o. V podjetju poslovodje delujejo drugače že zaradi načina dela v podjetju, ki se med seboj razlikuje v vsaki franšizi. Proučili smo stile vodenja znotraj podjetja bencinskih servisov Logo, d. o. o., v njihovih franšizah, ki pripomorejo k boljšemu oz. uspešnemu delovanju. Ugotovili smo, da večina poslovodij sledi pristopom, ki so usmerjeni v spodbujanje razvoja posameznika, odprtost komunikacije in sodelovanje v ekipi. Ti vodje pogosto uporabljajo prilagodljive pristope, ki temeljijo na empatiji, zaupanju in spoštovanju. Pomembno se zavedajo pomena zadovoljstva zaposlenih in njihove motivacije. Metodologija vključuje kritičen pregled literature, metodo intervjuja in analizo pridobljenih podatkov. Rezultati raziskave bodo pokazali, katere kombinacije stilov vodenja so prisotne v franšizah in kako te kombinacije vplivajo na organizacijsko delovanje. Pomembne predhodne raziskave so nakazale, da so stili vodenja ključni dejavniki za organizacijsko učinkovitost in zadovoljstvo zaposlenih, medtem ko raznolikost spolov in kulturni vpliv pomembno vplivata na oblikovanje stilov vodenja v organizaciji. Naša raziskava lahko prinese pomembne uvide v to, kako različni stili vodenja vplivajo na uspešnost poslovanja v franšizah bencinskih servisov Logo, d. o. o. Priporočila za nadaljnje poslovanje vključujejo vztrajanje v gradnji komunikacije med poslovodji in zaposlenimi. To lahko dosežemo z rednimi sestanki, spodbujanjem izmenjave idej in ustvarjanjem odprtega komunikacijskega okolja. Pomembno je ostati pozoren na zadovoljstvo in motivacijo zaposlenih v franšizi ter prispevati k ustvarjanju pozitivnega delovnega okolja in priznavanju njihovih dosežkov.
Keywords: STILI VODENJA, VODENJE, VODJA
Published in DKUM: 24.04.2024; Views: 112; Downloads: 16
.pdf Full text (397,76 KB)

3.
Pomen ohranjanja zaposlenih ob prevzemu ali prestrukturiranju podjetja
Eva Ziegler, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava pomen ohranjanja ključnega kadra v primeru prevzema in prestrukturiranja podjetja. Prevzemi so aktualna tematika tako globalno kot tudi v Sloveniji, kjer prav tako poznamo primere uspešnih prevzemov. Eden takih uspešnih primerov je tudi obravnavano slovensko podjetje, ki je prevzelo več različnih podjetij. Pri obravnavanih podjetjih je bil cilj izpostaviti ključne razloge za privolitev v prevzem, izpostaviti ključne spremembe v prevzetih podjetjih ter oceniti pomen ohranjanja ključnega kadra po prevzemu. Na podlagi intervjujev med direktorji matične družbe in prevzetih družb je prevladujoč dejavnik za prevzem finančne narave oz. slabo finančno stanje podjetij. Matična družba je z investicijami omogočila njihov razvoj in napredek, zaposleni pa niso občutili nikakršnih negativnih posledic prevzema ter so posledično tudi ostali v podjetju. Vsi direktorji so izpostavili, da je ohranjanje kadra ključnega pomena za nadaljnjo uspešnost poslovanja podjetja. Niso vsi prevzemi uspešni, zato kljub številnim nasvetom za uspešen prevzem menimo, da mora podjetje pred prevzemom upoštevati predvsem stopnjo samostojnosti in neodvisnosti od prevzemnega podjetja ter možnost ohranjanja ključnih zaposlenih po prevzemu.
Keywords: management človeških virov, ohranjanje ključnega kadra, prevzem, prestrukturiranje
Published in DKUM: 16.04.2024; Views: 128; Downloads: 14
.pdf Full text (758,99 KB)

4.
Vpliv avtentičnega vodenja na zadovoljstvo zaposlenih v družinskem podjetju god s. z. r.
Stanko Zdravković, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Vodenje kot del vodstvene funkcije danes dobiva vse večji pomen. Način, kako vodja vodi organizacijo, je temelj njenega uspeha. Vodja ima avtoriteto, ki mora biti usmerjena v doseganje organizacijskih ciljev, pri čemer mora biti način vodenja prilagojen stopnji zavzetosti in sposobnosti njegovih sodelavcev ter situaciji, v kateri se nahaja celoten tim. Ko je vodja odprt do svojih sodelavcev in jim daje možnost, da se izrazijo, ustvarja okolje, v katerem bodo sodelavci motivirani, da s svojim delom prispevajo k reševanju problemov in doseganju organizacijskih ciljev. Uspešni vodje si prizadevajo biti avtentični, saj so tako prepoznavni in njihova dejanja edinstvena. Avtentični vodje so ljudje, ki se zavedajo sebe in svojih zmožnosti, spoštujejo mnenja, poglede in stališča drugih ljudi (o poslu in njih kot vodij), vodijo jih visoka moralna načela ter prakticirajo transparentnost v poslovanju in komunikaciji z drugimi zaposlenimi. Namen raziskave je raziskati in analizirati vpliv avtentičnega stila vodenja na povečanje zadovoljstva zaposlenih v družinskem podjetju v Republiki Srbiji. Zato je pomembno analizirati vodenje, zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu in kako kadrovske službe prispevajo k večjemu zadovoljstvu v družinskem podjetju.
Keywords: avtentično vodenje, zadovoljstvo na delovnem mestu, družinsko podjetje
Published in DKUM: 05.04.2024; Views: 130; Downloads: 16
.pdf Full text (1,26 MB)

5.
Leader’s possession of linguistic intelligence in relation to leader–member exchange theory
Timotej Ribič, Miha Marič, 2023, original scientific article

Abstract: When practicing high-quality leader–member exchange (LMX) theory, the leader’s ability to communicate, build and maintain relationships is a vital part. Because leader–member exchange theory is a relationship-based approach to leadership that primarily includes social exchange and communication on a daily basis, we can highlight linguistic intelligence as a key leadership skill that is part of the multiple intelligences defined by Howard Gardner. The goal of this article was to conduct research into organizations where the leader applies LMX theory and examine whether the leader’s linguistic intelligence is positively related to the quality of the leader–member exchange. The dependent variable was the quality of the LMX. We were able to recruit 39 employees and 13 leaders. Correlations and multiple regressions were used to analyze our statement. The overall results are statistically significant and we conclude that there is a high positive correlation between LMX and linguistic intelligence in the organizations that were part of this study. A limitation of this study is the use of purposive sampling, which resulted in a relatively small sample size and may limit the generalization of the results to other populations.
Keywords: multiple intelligences, linguistic intelligence, communication, relationships, leadership, LMX, human resource management, organizational behavior
Published in DKUM: 26.03.2024; Views: 168; Downloads: 2
.pdf Full text (348,46 KB)
This document has many files! More...

6.
43rd International Conference on Organizational Science Development: Green and Digital Transition – Challenge or Opportunity : Conference Proceedings
2024, proceedings of peer-reviewed scientific conference contributions (international and foreign conferences)

Abstract: The 43rd International Scientific Conference on the Development of Organisational Science was held in Portorož from the 20th to the 22nd of March 2024. The main aim of the conference was to promote the importance of knowledge in the context of green and digital transtition of organizations, through academic and scientific debates and professional developments from the economic and non-economic worlds. The conference, which was held under the umbrella title " Green and Digital Transition - Challenge or Opportunity", aimed to highlight the importance of the green and digital transition for the successful achievement of organisational objectives and the appropriate overcoming of societal challenges. The objectives pursued in this context are related to the natural dimensions on the one hand, and to stimulating the economy through green technology, sustainable development and pollution reduction on the other. The green and digital transition is also an opportunity for organisations to make changes towards overarching environmental challenges. It is undoubtedly more important than ever to take decisions that generate synergies between innovation, different sciences, and applied approaches, and to promote changes in business models that will lead to a sustainable and socially responsible development environment. In Portorož, we have reconnected opinions, views, and scientific and professional debates that will stimulate all of us to act in the future, both in organizations and in society at large.
Keywords: organization, knowledge, interdisciplinarity, science, economy
Published in DKUM: 22.03.2024; Views: 222; Downloads: 43
.pdf Full text (21,17 MB)
This document has many files! More...

7.
Odlike vodenja v podjetju Autoclass d.o.o.
Irena Zmrzlikar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Direktor podjetja je kot »vrh piramide« in s svojo prezenco, osebnostjo in usmeritvami vpliva na vse zaposlene. Namenili smo se ugotoviti, kako direktor podjetja Autoclass, d. o. o., g. Siniša Jović, vidi sebe kot vodjo in kako ga v tej vlogi vidita njegova najožja sodelavca, vodji g. Janez Mahne in g. Rok Pevec. V teoretičnem delu smo uporabili metodo deskripcije in metodo kompilacije. Raziskali smo pojme vodenja, preverili, katere so odlike dobrega vodje in katere stile vodenja poznamo. Dotaknili smo se tudi teme karizme in narcisizma ter potencialnega prepletanja teh lastnosti pri vodjih. Nekaj besed smo namenili tudi teoriji vodenja manjših podjetij. V raziskovalnem delu smo sprva predstavili okolje in postavili raziskovalna vprašanja. Odgovore, potrebne za kvalitativno analizo, smo pridobili z intervjuji. Predstavili smo vprašalnik in pridobljene odgovore/rezultate ter odgovore na intervjuje. Skozi lastno raziskavo smo ugotovili, da je podjetje Autoclass, d. o. o., lahko zgled dobrega vodenja in odnosa med zaposlenimi ter da so bili rezultati naše raziskave zelo koristni. Iz zgodbe podjetja Autoclass, d. o. o., se lahko veliko naučimo in poskusimo to uporabiti v svojem okolju. V diskusiji smo se opredelili do ugotovitev raziskave in podali predloge za naprej.
Keywords: vodenje, odlike, stili vodenja, karizma, narcisizem, manjša družba
Published in DKUM: 15.01.2024; Views: 191; Downloads: 30
.pdf Full text (1,27 MB)

8.
Vpliv pandemije covid-19 na proces poslovnega načrtovanja
Tanja Fic, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Pandemija covida-19 je imela globok vpliv na globalno gospodarstvo in poslovanje podjetij. Diplomsko delo z naslovom "Vpliv pandemije covida-19 na proces poslovnega načrtovanja" se osredotoča na analizo, kako je ta nepričakovani dogodek vplival na proces poslovnega načrtovanja. Namen naloge je raziskati, kako so se organizacije prilagodile novim izzivom, ki jih je prinesla pandemija, ter kako so prilagodile svoje poslovne načrte za zagotovitev stabilnosti in trajnosti. Uporabljene so različne raziskovalne metode, vključno z deskriptivno analizo in strokovnimi intervjuji s področja poslovnega načrtovanja. Poglavitni rezultati raziskave vključujejo ugotovitve o spremembah, ki so se pojavile v procesih poslovnega načrtovanja med pandemijo, in oceno učinkovitosti ukrepov za zagotavljanje neprekinjenega poslovanja. Poleg tega naloga prinaša tudi ugotovitve o pomembnosti prilagodljivosti in inovativnosti v poslovnem načrtovanju v obdobjih nepredvidljivih kriz. Na podlagi analize in raziskave naloge so izpeljani zaključki, ki poudarjajo pomen prilagajanja procesa poslovnega načrtovanja na spremenljive razmere in potrebo po vključevanju scenarijev izrednih dogodkov v načrte neprekinjenega poslovanja. V zaključku bomo prav tako podajali priporočila za organizacije, kako izboljšati svoje procese poslovnega načrtovanja in povečati odpornost proti prihodnjim nepredvidljivim dogodkom, vključno s pandemijami, kot je pandemija covida-19. Zaključno delo služi kot prispevek k razumevanju vpliva pandemije na proces poslovnega načrtovanja in kot vodilo za prihodnje ukrepe v podjetjih in organizacijah.
Keywords: poslovno načrtovanje, načrtovanje neprekinjenega poslovanja, pandemija, SARS-CoV-2, covid-19
Published in DKUM: 14.12.2023; Views: 357; Downloads: 15
.pdf Full text (879,67 KB)

9.
Pričakovanja profesionalnih nogometašev v obdobju transferjev
Laura Šalja, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Nogomet je priljubljen in konkurenčen ekipni šport. Je med najbolj priljubljenimi in najbolj razširjenimi športi na svetu. Le redki profesionalni športniki ostanejo celo življenje v istem klubu. Nekateri igralci so morda imeli odlično sezono in je po njih veliko povpraševanje, zato so pogosti transferji v druge klube. Transferji v svetu nogometa igrajo ključno vlogo pri oblikovanju kariernih poti igralcev in so pogosto povezani z visokimi pričakovanji glede novega klubskega okolja, uspeha in priložnosti za razvoj. Namen naloge je raziskati in analizirati pričakovanja profesionalnih nogometašev v obdobju transferja.. Osredotočili smo se na zbiranje podatkov o izkušnjah štirih nogometašev, ki so opravili prenose med različnimi klubi. Cilj je bil razumeti, kako so bili igralci zadovoljni s svojimi prestopi, ali so se njihova začetna pričakovanja uresničila ter ali so se pričakovanja spreminjala skozi čas. Raziskava je potekala med profesionalnimi nogometaši iz različnih klubov in lig. Intervjuvji so bili izvedeni preko Whatss App aplikacije in v prostorih kluba, kjer so igralci trenirali in se pripravljali na tekme. Naša raziskava je uporabila kvalitativno metodologijo, da bi se bolj poglobili v posamezne iskušnje igralcev ter pridobili globlji vpogled v njihova čustva, razmišljanja in občutke glede prestopa. Naša raziskava je prinesla dragocene ugotovitve glede pričakovanj profesionalnih nogometašev v obdobju transferja. Igralci so pogosto imeli visoka pričakovanja v zvezi z novim klubom, igralnim časom in osebnim napredkom. Ugotovili smo, da so se pričakovanja igralcev včasih izpolnila, včasih pa tudi ne. Nekateri igralci so poročaali o večji prilagodljivosti svojih pričakovanj glede situacije, medtem ko so drugi ostali trdno zavezani prvotnim ciljem. Vpliv uspešnosti prestopa na njihove prihodnje prestopne odločitve je bil tudi pomemben dejavnik. Raziskava je prispevala k boljšemuu razumevanju psihološkega vidika transferjev v nogometu ter lahko služi kot osnova za nadaljne raziskave v tej smeri. Ugotovili smo, da je večina pričakovanj bila realistična, saj so temeljila na informacijah o novem klubu. Pomembna je bila dobra komunikacija med igralci, klubi in trenerji za obladovanje pričakovanj in preprečevanje nesporazumov. Zadovoljstvo igralcev se odraža v njihovem odnosu do dela. Bolj kot so igralci zadovoljni v klubu, bolj so produktivni in posledično predstavljajo pozitivne rezultate.
Keywords: pričakovanja, profesionalni nogometaši, transferji
Published in DKUM: 08.12.2023; Views: 258; Downloads: 12
.pdf Full text (4,04 MB)

10.
Vpliv gospodarskih kriz na podjetje elgo-nova d. o. o.
Lara Grobovšek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Obravnavali smo gospodarske krize in njihov vpliv na podjetje Elgo-Nova, d. o. o., ki je s svojim poslovanjem začelo leta 2001 in je v zadnjih 22 letih »preživelo« dve globalni krizi. Podjetje Elgo-Nova, d. o. o., je majhno podjetje, ki ponuja razne gradbene in elektro storitve ter temelji na zaupanju in dobrem odnosu z zaposlenimi in strankami. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kako so gospodarske krize v zadnjih 22 letih vplivale na podjetje Elgo-Nova, d. o. o. S tem razlogom smo proučili gospodarske krize, vse od značilnosti do posledic. Proučili smo dve krizi, ki sta se zgodili v tem času, in sicer krizo leta 2008 oziroma veliko recesijo in krizo zaradi covida-19. Podali smo statistiko posledic na globalni ravni, s pomočjo podatkov Statističnega urada Republike Slovenije pa smo preverili stanje Slovenije med in po gospodarski krizi. Ker letošnje leto 2023 kaže na prihod nove gospodarske krize, pa smo proučili še pripravo na prihajajoče krize. Postavili smo tri raziskovalna vprašanja, na katera odgovorimo s pomočjo intervjuja obeh lastnikov podjetja Elgo-Nova, d. o. o. S pomočjo intervjuja smo izvedeli, da so glavna težava gospodarskih kriz dolgovi in neplačniki. Predvsem kriza leta 2008 se je izkazala kot eno od težkih obdobij v času delovanja podjetja Elgo-Nova, d. o. o., covid-19 pa ni imel skoraj nikakršnega vpliva. Kot sta v intervjuju omenila solastnika podjetja, je za vzdrževanje in obstoj podjetja ključno varčevanje.
Keywords: Gospodarske krize, Elgo-Nova, d. o. o., vpliv
Published in DKUM: 08.12.2023; Views: 199; Downloads: 13
.pdf Full text (627,72 KB)

Search done in 3.69 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica