| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 144
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Raziskovalni trendi in trajnostne rešitve v inženiringu poslovnih sistemov
2024

Opis: V želji po oblikovanju trajnostno učinkovitega, uspešnega in stabilnega poslovnega okolja, so managerji v organizacijah v veliki meri odvisni od poznavanja ustreznih pristopov, metod in tehnik, ki jih bodo vodila k izbiri ustreznih ukrepov za dosego želenih rezultatov. V ta namen avtorji v tej monografiji predstavljamo raziskovalne trende in trajnostne rešitve v inženiringu poslovnih sistemov, ki organizacijam omogočajo dodatno podporo pri doseganju zastavljenih ciljev. Obvladovanje inoviranja, optimiranje vzdrževanja, vključevanje proaktivne ergonomije, obvladovanje učinkovitosti in uspešnosti poslovnih procesov in organizacijskih sprememb in obvladovanje trajnostnih oskrbovalnih verig so le nekateri izzivi, ki jim bodo managerji v organizacijah morali v prihodnje posvetiti več pozornosti v želji po ustvarjanju bolj trajnostne prihodnosti. Poleg teoretičnih predstavitev trendov uporabe posameznih pristopov, so predstavljeni tudi posamezni primeri njihove uporabe v praksi.
Ključne besede: organizacija, poslovni procesi, trajnostni razvoj, pristopi izboljševanja, model, dejavniki, inoviranje, vzdrževanje, kazalniki
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 67; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (7,46 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Analiza kakovosti storitve izposoje vozil v podjetju abc rent a car in turizem d.o.o.
Luka Založnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava analizo kakovosti storitve izposoje vozil v podjetju ABC rent a car in turizem, d. o. o. V teoretičnem delu smo povzeli zgodovino rent-a-car, opredelili storitev in kaj je kakovost storitve, opisali metode Net promotors score, Servqual, Rentqual in model Kano. V podjetju smo izvedli raziskavo pričakovanj kupcev storitve iz Velike Britanije z metodo Rentqual. Naši glavni cilji so bili, da določimo obstoječe stanje kakovosti storitve v podjetju in da odkrijemo pomanjkljivosti ter najpogostejše razloge za nezadovoljstvo kupcev storitve. Pri analizi smo se opirali na predhodne raziskave in nato določili predloge za izboljšave na podlagi analize podatkov.
Ključne besede: analiza kakovosti najema vozil, kakovost storitve, metoda Rentqual, rent-a-car
Objavljeno v DKUM: 20.12.2023; Ogledov: 155; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

3.
Analiza kulture zagotavljanja varnosti živil med zaposlenimi v gostinskih obratih hitre prehrane
Saša Čonjić, 2023, diplomsko delo

Opis: Moderni način življenja je prinesel nove standarde za vsakega posameznika. Dostopnost informacij in globalizacija sta prinesli veliko novih zahtev in izzive za vse deležnike na gospodarskem trgu. Stremljenje k zdravemu življenju je človeka usmerilo na zdrav način prehranjevanja. Zaradi modernega sloga življenja ljudje v velikih mestih nimajo dovolj časa, da bi svoj obrok pripravili, in je odhod v gostinski obrat vsakodnevni pojav. Želja po zdravem prehranjevanju je prinesla novo področje, ki se imenuje »kultura zagotavljanja varnosti živil«. V okviru diplomskega dela smo proučevali, kateri so ključni dejavniki kulture zagotavljanja varnosti živil. Raziskovalni del je potekal v podjetju, ki sodi med največja gostinska podjetja, in sicer v treh restavracijah, ki imajo dobro razvit sistem usposabljanja zaposlenih, visoke standarde in visoke zahteve po varnosti živil. Pri raziskavi smo uporabili kombinacijo kvantitativnih (anketiranje zaposlenih) in kvalitativnih metod (opazovanje zaposlenih med procesom dela). Rezultati empiričnega dela so nam pokazali, da ima podjetje odličen sistem zagotavljanja varnosti živil na podlagi rednega in dobrega usposabljanja vseh zaposlenih ter dobrega načina motiviranja zaposlenih. Vse to v kombinaciji s timskim delom je prineslo visoko zavest zaposlenih glede zagotavljanja varnosti živil v restavracijah. Naredili smo tudi demografske značilnosti zaposlenih, s čimer smo želeli ugotoviti povezanost z dobrimi rezultati na področju kulture zagotavljanja varnosti živil. Ugotovitev raziskave je, da je za dobre rezultate kulture zagotavljanja varnosti živil poleg usposabljanja in motivacije kot ključne dejavnike treba poskrbeti za moderno tehnologijo, dobro delovno okolje ter produktivna in moderna delovna sredstva in opremo.
Ključne besede: kultura zagotavljanja varnosti živil, usposabljanje zaposlenih, motivacija zaposlenih, varnost živil, standardi in procedure dela.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2023; Ogledov: 200; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

4.
Primerjalna analiza standardov kakovosti za medicinske pripomočke in dentalne zlitine
Jelena Manojlović Antić, 2023, magistrsko delo

Opis: Ključno vlogo pri zagotavljanju varnosti in kakovosti medicinskih pripomočkov, med katere spadajo tudi dentalne zlitine, igrajo zakoni in regulative. Pri tem pa imajo pomembno vlogo tudi standardi, ki služijo kot smernice in spodbujajo kakovost, strokovnost, izboljšujejo procese, povečujejo varnost pacientov in spodbujajo zaupanje v zobozdravstveno dejavnost. Namen zaključnega dela je bil, da skozi analizo standardov SIST EN ISO 13485 in SIST EN ISO 22674 prikažemo pomembnost le-teh in na kakšen način vplivajo na kakovost dentalnih zlitin ter posledično na varnost in zadovoljstvo pacientov. Preučili smo strokovno in znanstveno literaturo s področja obravnavane tematike in v teoretičnem delu uporabljali metodo analize in kompilacije, ki temelji na literaturi, izpiskih, citatih in navedbah drugih avtorjev, ter deskriptivno metodo, s katero opisujemo in interpretiramo najpomembnejše pojme s preučevanega področja. V empiričnem delu smo kot najbolj ustrezen raziskovalni pristop izbrali primerjalno analizo. Oba standarda smo podrobneje opisali in analizirali, nato pa zaradi lažje in preglednejše obdelave podatkov izvedli še tabelarično primerjavo. Ugotovili smo, da slovenska zakonodaja uspešno regulira področje medicinskih pripomočkov. Prav tako smo ugotovili, da vsi, ki so vključeni v izdelavo zobno protetičnih izdelkov, sledijo smernicam primerjanih standardov ISO. Z upoštevanjem teh standardov se doseže visoka raven kakovosti, zanesljivosti in varnosti medicinskih pripomočkov ter s tem prispeva k izboljšanju zdravja in dobremu počutju pacientov.
Ključne besede: standardi kakovosti, medicinski pripomočki, varnost medicinskih pripomočkov, dentalne zlitine
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 213; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

5.
Primerjalna analiza funkcionalnosti orodij za management idej
Jaša Leskovar, 2023, diplomsko delo

Opis: Za pridobivanje idej je dostopnih veliko različnih programskih orodij, ki ponujajo različne funkcije. Za podjetja je pomembno, da imajo urejen pregled nad idejami strank in zaposlenih v podjetju za nadaljnji razvoj. Namen diplomskega dela je ugotoviti, katero programsko orodje je najbolj primerno za management idej. Poleg tega je namen ugotoviti tudi, katero programsko orodje za svojo ceno prinaša največ funkcij. V diplomskem delu je uporabljena metoda pregledovanja različnih znanstvenih člankov in metoda primerjalne analize programskih orodij. Rezultat primerjalne analize je izbira programskega orodja, ki je za podjetja najbolj primeren za uporabo v kombinaciji z managementom idej. V diplomskem delu je predstavljeno, katero programsko orodje je najbolj primerno za upravljanje idej in zakaj ravno to programsko orodje. Predstavljen je tudi proces implementacije tega programskega orodja v podjetje.
Ključne besede: odprtokodna programska oprema, management idej, ustvarjalnost, inovacije
Objavljeno v DKUM: 15.09.2023; Ogledov: 153; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

6.
Raziskava vključevanja kupcev v trajnostno usmerjene inovacije
Lara Potočnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Potrošnikovo videnje in dojemanje se dandanes močno povezujeta z varovanjem okolja, saj se splošno zavedanje družbe na tem področju krepi. Način delovanja organizacije, ki ponudi določen izdelek oziroma storitev ter s tem vpliva na okolje, v katerem potrošnik živi, je vodilo za pozitivno ali negativno odločitev potrošnika o nakupu izdelka oziroma naročilu storitve, kar posledično vpliva na prodajo ter uspešnost organizacije. Organizacija pa v povratni zanki na potrošnikovo dojemanje lahko vpliva z uporabo trajnostnih inovacij, ki jih potrošnik občuti neposredno ali posredno. Magistrska naloga temelji na teoretičnem delu s pregledom in razumevanjem aktualne literature na področju trajnostnega delovanja ter vpliva potrošnika na organizacijo ter obratno. V nadaljevanju sledi empirični del, za katerega smo z anketiranjem potrošnikov pridobili podatke, ki smo jih nato statistično obdelali na podlagi treh predpostavljenih raziskovalnih vprašanj. Rezultati podajo razumevanje z vidika dojemanja potrošnika, in sicer v povezavi z njegovo izobrazbo, poznavanjem trajnostnega delovanja (kako ozaveščen je) ter s tem, kako se v tej luči odraža njegova splošna skrb. Ključna ugotovitev magistrske naloge služi kot vodilo organizacijam, da neposredni vpliv trajnostnih inovacij na potrošnika ni nujno tisti ključen oziroma tisti, za katerega bi v osnovi lahko predpostavljali, da se bo potrošnik nanj hitreje in dovzetneje odzval. Kljub temu pa morajo organizacije posvetiti veliko pozornosti trajnostno naravnanim inovacijam, ki v danem trenutku niso neposredno vidne potrošniku, vendar se je v raziskavi izkazalo, da so zanj izjemno pomembne, saj s posrednim učinkom organizacije s svojimi internimi procesi vplivajo na okolje, v katerem potrošnik živi.
Ključne besede: trajnostno delovanje, potrošnik, uspešnost organizacij, inovacije
Objavljeno v DKUM: 13.09.2023; Ogledov: 317; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

7.
Primerjalna analiza zahtev standarda SIST EN ISO 9001:2015 z zahtevami v letalstvu
Maša Rakovec, 2023, magistrsko delo

Opis: Podjetja morajo zagotavljati kakovost izdelkov in storitev. SIST EN ISO 9001:2015 je eden izmed standardov za vodenje kakovosti, ki se osredotoča na uspešnost in učinkovitost sistema vodenja kakovosti in je lahko uporabljen v vsaki panogi. V letalstvu letalski prevozniki kakovost in varnost zagotavljajo z upoštevanjem zahtev v letalstvu, kjer je fokus na zagotavljanju varnosti. Primer tega so letalski prevozniki v Evropski uniji, ki zagotavljajo kakovostne in varne storitve z upoštevanjem regulacij EASA (angl. European Union Aviation Safety Agency). Namen zaključnega dela je izvedba primerjalne analize zahtev standarda SIST EN ISO 9001:2015 in zahtev, ki veljajo na področju letalstva (kot npr. EASA). Delo izhaja iz koncepta stalnega izboljševanja kakovosti. Sprva je bila temeljito pregledana literatura in nato izvedena primerjalna analiza med sistemom kakovosti SIST EN ISO 9001:2015 in zahtevami v letalstvu, da se je lahko odgovorilo na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovljeno je bilo, da sta SIST EN ISO 9001:2015 in EASA različna seta standardov z različnimi nameni in cilji. Ključne razlike so glede obsega in področja uporabe, pravne veljavnosti načina certificiranja, preciznosti in poudarka na varnosti. Zahteve v letalstvu so do določene mere komplementarne zahtevam standarda SIST EN ISO 9001:2015. Zahteve v letalstvu so specifične za to panogo in so zasnovane za zagotavljanje varnosti, zanesljivosti in skladnosti v letalski industriji, medtem ko standard SIST EN ISO 9001:2015 določa splošne zahteve za sistem vodenja kakovosti. Element zahtev v letalstvu, ki bi se lahko prenesel v SIST ISO EN 9001:2015, je varnostno usmerjen pristop. Pod varnost spadajo tudi tveganja. Vključevanje nadzora tveganj v okvir SIST ISO EN 9001:2015 bi poudarilo pomembnost prepoznavanja in obvladovanja tveganj za dosego kakovostnih rezultatov in izdelkov. Ugotovljeno je bilo tudi, da podjetja, ki so certificirana s strani EASA, dodatno ne potrebujejo biti certificirana še za SIST EN ISO 9001:2015. Določene letalske družbe imajo implementirane določene standarde ISO. Največkrat so oddelki za vzdrževanje letal certificirani s standardom SIST EN ISO 9001:2015. Čeprav letalska podjetja, ki so certificirana s strani EASA, dodatno sicer ne potrebujejo biti certificirana še za SIST EN ISO 9001:2015, bi bil certifikat ISO 9001 prednost in dodana vrednost pri pridobivanju novih partnerjev ali pa novih strank.
Ključne besede: IST EN ISO 9001:2015, zahteve v letalstvu, stalno izboljševanje kakovosti
Objavljeno v DKUM: 13.09.2023; Ogledov: 335; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

8.
Analiza zadovoljstva strank s kakovostjo servisnih storitev v poslovalnici Porsche Verovškova
Laura Erdelić, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti zadovoljstvo strank s kakovostjo servisnih storitev v poslovalnici Porsche Verovškova. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela, kjer smo bolj podrobno razložili pojma, kot sta zadovoljstvo potrošnikov in kakovost storitev. V raziskovalnem delu pa smo uporabili analizo rezultatov anketnih vprašalnikov, kjer smo na različnih kazalnikih ugotovili zadovoljstvo strank. Preizkus je obsegal poslovalnico Porsche Verovškovo in stranke, ki so obiskale servis v letu 2021. S pomočjo grafov so bili predstavljeni kazalniki, kot so: splošno zadovoljstvo, obravnava strank, organizacija, usposobljenost in zadovoljstvo z vozilom. Rezultati so pokazali, da so se stranke sprva zelo težko prilagodile izrednim razmeram po svetu zaradi epidemiološke situacije, saj je le-ta prinesla precej sprememb. Kljub temu so se na spremembe, ki jih je prinesla digitalizacija poslovanja, hitro privadile in so začele uporabljati spletno naročanje na servis, obveščanje preko elektronske pošte, digitalizirano obliko dokumentov in možnost plačila računa z nakazilom, kar je za stranke tudi enostavneje. Pokazala pa se je tudi slaba stran digitalizacije, in sicer zaradi daljših čakalnih dob za servisni termin, manka osebnega stika, ki je strankam zelo pomemben, in višjih stroškov servisa. Glavna ugotovitev diplomskega dela je, da so stranke kljub velikim izzivom za servis v letu 2021 zadovoljne, skupna ocena zadovoljstva po znamkah se giblje od 4,8 do 4,9. Da bi bile stranke zelo zadovoljne oziroma navdušene, smo priporočali še nekaj izboljšav glede dostopnosti lokacije, dostopnosti preko telefona in komunikacije med zaposlenimi.
Ključne besede: zadovoljstvo strank, kakovost, storitev
Objavljeno v DKUM: 14.10.2022; Ogledov: 328; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (815,63 KB)

9.
Sodobni pristopi inženiringa poslovnih sistemov
2022

Opis: Sodobni pristopi inženiringa poslovnih sistemov so pomemben dejavnik bodi si pri ohranjanju ali oblikovanju konkurenčne prednosti organizacije. Pri tem je pomembno, da tako vodstvo kot zaposleni v organizaciji, poznajo koncepte posameznih pristopov. V pričujoči monografiji predstavljamo sodobne pristope, ki delovanje organizacije obravnavajo iz različnih vidikov njene konkurenčnosti in smo jim do sedaj morebiti namenili premalo pozornosti. Digitalizacija projektnega okolja, novi pogledi na razvoj produktov, obvladovanje premoženja, učinkovitosti in uspešnosti poslovnih procesov, uporaba sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije in njen vpliv na oblikovanje in delovanje organizacije ter zagotavljanje ustreznih delovnih pogojev in delovnega okolja za varnost in zdravje zaposlenih, so pristopi, ki jih bodo organizacije v prihodnje morale osvojiti, v kolikor želijo ohraniti svojo konkurenčnost. Poleg teoretičnih predstavitev vzpostavitve in uporabe posameznih pristopov, so predstavljeni tudi posamezni primeri uporabe le-teh v praksi.
Ključne besede: management, poslovni sistemi, učinkovitost in uspešnost, pristopi inženiringa, digitalna transformacija, razvoj, delovno okolje
Objavljeno v DKUM: 19.09.2022; Ogledov: 557; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (15,93 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Uvajanje krožnega gospodarstva na področju ravnanja z embalažo – primerjava Slovenije in EU
Armin Odobašić, 2022, magistrsko delo

Opis: Embalaža je v današnjem času zelo pomembna pri pripravi končnega izdelka za prodajo. Z zmanjšanjem količine embalaže se posledično zmanjša tudi količina odpadne embalaže. Ponovno uporabo lahko dosežemo z uvajanjem vračljive embalaže, vendar je to povezano z določenimi ekonomskimi, logističnimi in tudi okolijskimi problemi. Čim višjo stopnjo recikliranja embalaže lahko dosežemo z uvajanjem krožnega gospodarstva, vendar pa so na tem področju precejšnje razlike glede na snovno sestavo embalaže. V magistrskem delu smo raziskali stanje na področju ravnanja z odpadno embalažo v Sloveniji in na območju EU ter reference in stopnjo ozaveščenosti uporabnikov. V splošnem delu smo opravili pregled domače in tuje znanstvene in strokovne literature z obravnavanega področja. Vključili smo pregled posameznih vrst embalaže glede na snovno sestavo, predpise, trende in okvirne cilje. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika opravili raziskavo med državljani Slovenije in Nemčije. Pri izdelavi zaključnega dela smo uporabili metode deskripcije, kompilacije in analize.
Ključne besede: odpadna embalaža, krožno gospodarstvo, Slovenija, Evropska unija, Nemčija
Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 675; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici