| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 132
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Obvladovanje vidikov sistema ravnanja z okoljem v skladu s standardom sist en iso 14001
Danilo Jereb, 2021, diplomsko delo

Opis: Onesnaževanje okolja je vedno večji problem današnje družbe in pomembnosti varovanja okolja bi se morali bolj zavedati. Na pereče trenutno stanje obremenjevanja okolja so bile sprejete svetovne politike in različni ukrepi za zajezitev ter izboljšanje stanja. Velik del k doprinosu za izboljšanje okolja pa pade na podjetja, ki proizvajajo različne produkte in s potrebnimi tehnologijami za delovanje okolje obremenjujejo na različne načine. Vedno večje je zavedanje, da z uvedbo okoljevarstvenih standardov in z njihovim doslednim ravnanjem in upoštevanjem močno znižajo obremenitve okolja, obenem pa tudi izboljšajo poslovni izid, na katerega vplivajo z racionalnejšo porabo potrebnih energentov ter resursov. Skupina Kolektor se tega zaveda že vrsto let in z vpeljavo okoljevarstvenega standarda ISO 14001 je še okrepila konkurenčnost, sodelovanje ter zaupanje pri svojih kupcih. Prepoznali so dejavnike, ki vplivajo na okolje, in na podlagi teh so določili ter zastavili cilje, ki jih spremljajo, po potrebi spreminjajo ter nadgrajujejo. V diplomski nalogi so opisani postopki obvladovanja sistema SIST EN ISO 14001 v podjetju. Velik poudarek v nalogi pa smo namenili vlogi, namenu in ciljem notranjih presoj. Ti so lahko zelo učinkovito in uspešno sredstvo za izboljšanje sistema, če so pravilno zastavljeni, natančni, razumljivi in časovno točno zastavljeni.
Ključne besede: standard ISO 14001, varstvo okolja, notranja presoja
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 17; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

2.
Analiza povezanosti sindroma izgorelosti zdravstvenega osebja in kakovosti zdravstvene storitve v zdravstvenem domu x
Katarina Šuc, 2021, magistrsko delo

Opis: Sindrom izgorelosti zaradi hitrega tempa življenja vse bolj postaja del in stalnica vsakdanjega življenja. Prisoten je v vseh gospodarskih panogah, glede na predhodne študije pa je najbolj razširjen v zdravstvu, zato je bila izvedena raziskava sindroma izgorelosti med zdravstvenimi delavci. Sindrom izgorelosti smo primerjali s kakovostjo zdravstvenega doma x in ugotovili nekatere povezave. V teoretičnem delu je opredeljen pomen ključnih besed magistrskega dela, opredeljena je delovna izčrpanost in pojasnjeni so glavni dejavniki, ki ločijo posameznika od faze delovne izčrpanosti, deloholizma in sindroma izgorelosti; opisani so vzroki in posledice le tega ter povzete ugotovitve raziskav že razširjenih primerov tako iz Slovenije kot tudi iz tujine. Povzete so glavne značilnosti managementa in kakovosti v zdravstvu ter analizirana je povezanost med njimi. V empiričnem delu je bil na podlagi različnih anketnih vprašalnikov oblikovan enoten vprašalnik, ki je z rezultati odgovarjal na vsa raziskovalna vprašanja. V njem so bila povezana vprašanja o sindromu izgorelosti, adrenalni izgorelosti in kakovosti v zdravstvenem sistemu. Med zdravstvene delavce zdravstvenega doma x je bilo razdeljenih 60 anket, vrnjenih je bilo 50 izpolnjenih anket. Na podlagi rezultatov izgorelost ni bila dokazana kljub tezam, da se v zdravstvenem sistemu pojavlja v največji meri. Ugotovljeno pa je bilo, da se izgorelost v celoti povezuje s sistemom kakovosti zdravstvenega sistema in da komunikacija z zaposlenimi zelo vpliva na samopodobo posameznika ter na razvoj sindroma izgorelosti. Ugotovljeno je bilo, da je kakovost zdravstvene nege povezana s kakovostjo delovnih pogojev. Vedenjski vzorci posameznikov, ki privedejo do izgorelosti, se v veliki meri povezujejo s telesno govorico posameznikov; če so le-ti utrujeni in izgoreli, bo ogrožena kakovost zdravstvene storitve. Sicer pa je zdravstvena nega v zdravstvenem domu x ustrezna, zato je predlagano upoštevanje načel kakovosti, da bo kakovost zdravstvene nege ostala na ustrezni ravni.
Ključne besede: sindrom izgorelosti, kakovost v zdravstvu, zdravstveno osebje, adrenalna izgorelost, management v zdravstvu
Objavljeno: 15.11.2021; Ogledov: 33; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

3.
Zasnova sistema sledljivosti z vidika obvladovanja kakovosti
Lea Šunko, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je preučiti povezavo sledljivosti in kakovosti predvsem z vidika ugotavljanja, v kolikšni meri lahko uvedba celovitega sistema sledljivosti vpliva na kakovost izdelkov in proizvodnih procesov. Sledljivost je zakonsko predpisana na določenih področjih, a se v zadnjem času njen pomen širi tudi na široko paleto drugih področij, na katerih ni zakonsko obvezna. Konkurenčna podjetja si z vpeljanim sistemom sledljivosti lajšajo poslovanje predvsem z vidika reševanja reklamacij in odpoklicev. V teoretičnem delu smo preučili pojma sledljivost in kakovost, nato pa predstavili povezavo med njima. V praktičnem delu smo za prikaz procesa vpeljave sistema sledljivosti uporabili laboratorij IPPS, ki deluje v sklopu Fakultete za organizacijske vede. Laboratorij še nima vpeljanega omenjenega sistema, zato smo morali sistem zasnovati od začetka, hkrati pa ugotoviti, ali je vpeljava sistema v laboratorij sploh smiselna. V programu ARIS Express smo popisali proces izdelave brošk z logotipom, izdelali smo plan uporabe različnih črtnih kod za namen označevanja na različnih točkah skozi proizvodni proces, skozi ekonomski vidik pa smo opredelili stroške vpeljave sledljivosti v laboratorij. Med izdelavo diplomskega dela vpeljava sistema ni bila realizirana, a smo lahko na podlagi dokazov, pridobljenih iz teoretičnega dela, potrdili vpliv sledljivosti na izboljšano kakovost izdelkov.
Ključne besede: sledljivost izdelkov, kakovost, identifikacijska koda, standardi ISO
Objavljeno: 11.11.2021; Ogledov: 48; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Uporaba koncepta vitkosti in 6 sigme za stalno izboljševanje kakovosti poslovnega procesa dostave v podjetju PricePilot d.o.o.
Simon Čop, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem času in na današnjem trgu se razmere zelo hitro spreminjajo. Število uporabnikov, ponudnikov, zahtev, konkurenčnosti in inovacij se na trgu iz dneva v dan povečuje, prostora za napake, zaostajanje in neodzivnost pa je vsak dan manj. Ti dejavniki se še zlasti kažejo na spletnem trgu oziroma na trgu spletnih rešitev in digitalizacije. Diplomsko delo obravnava vpeljavo stalnega izboljševanja v proces dostave v podjetju PricePilot, s čimer želimo podjetju omogočiti boljšo učinkovitost procesa, še nadaljnjo konkurenčnost na trgu in večje zadovoljstvo strank. Raziskava v delu je bila narejena iz strokovne literature, analize pa so zajemale tako interne, že zbrane podatke, kot tudi anketo zadovoljstva strank. V raziskavi smo uporabljali metodo stalnega izboljševanja Lean Six Sigma, s katero smo iskali težave, njihov izvor in možne rešitve v procesu dostave v podjetju PricePilot. Rezultati raziskave kažejo, da je ukrepanje v procesu dostave nujno in predvidene rešitve kažejo velik potencial pri izboljšanju tako učinkovitosti procesa kot tudi splošnega delovanja podjetja.
Ključne besede: kakovost, učinkovitost, dostava, stalno izboljševanje, Lean Six-Sigma
Objavljeno: 04.11.2021; Ogledov: 38; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,89 MB)

5.
Analiza možnosti vpeljave modela poslovne odličnosti v organizacijo
Nik Bizjak, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu sta predstavljena pojem in pomen kakovosti za organizacijo. V okviru diplomskega dela so prikazani načini in orodja za izboljševanje kakovosti in sistematično vpeljavo stalnih izboljšav. Posebej je predstavljen sodoben pristop za izvedbo samoocene kakovosti in odličnosti v organizaciji, to je model EFQM, ki je akronim za European Foundation for Quality Management (EFQM, 2019). Struktura modela je zasnovana tako, da omogoča celosten pogled na organizacijo, in sicer od vizije in strategije do rezultatov. V nadaljevanju je predstavljeno orodje RADAR, ki omogoča enostavno in učinkovito ocenjevanje celotne organizacije. Na osnovi teoretičnih spoznanj so podane smernice in izdelan priročnik za vpeljavo modela v podjetje. V zaključnem delu diplomsko delo sestoji iz interpretacije ugotovitev in sklepnih spoznanj.
Ključne besede: organizacija, poslovna odličnost, model EFQM, orodje RADAR, bolnišnica
Objavljeno: 21.09.2021; Ogledov: 87; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

6.
Analiza prehoda v krožno gospodarstvo: primer mestne občine ljubljana
Bogdana Gorza, 2021, magistrsko delo

Opis: V zadnjih letih je človeštvo s svojim nespametnim ravnanjem močno ogrozilo okolje. Posledice egocentričnega odnosa do okolja se že kažejo v naravnih nesrečah (poplave, požari, suša, pomanjkanje pitne vode, svetovna lakota itn.). Gradbene odpadke uvršamo med t. i. težke kovine in nikakor ne bi smeli dopustiti, da končajo v okolju. V Sloveniji imamo kljub višji okoljski ozaveščenosti po vsej državi še vedno razpršena divja odlagališča. Odpadki, ne glede na vrsto in količino, ki pristanejo v okolju, povzročajo obremenitve okoljskega sistema. Posebej velike obremenitve za okolje povzročajo azbestni odpadki, kajti vsebujejo strupene kancerogene snovi in so zelo nevarni za okolje, človeka in živali. Pri prenovi bivše tovarne Rog nastanejo enormne količine gradbenega odpada. Evropska unija čedalje bolj spodbuja trajnostno gradbeništvo, torej predelavo nenevarnih gradbenih odpadkov v lahke frakcije in varno odstranitev gradbenih odpadkov. Pri prenovi bivše tovarne Rog bodo upoštevani vsi okoljski ukrepi in tudi smernice krožnega gospodarstva. Azbestni odpadki se morajo skupaj z ostalimi nevarnimi gradbenimi odpadki varno odstraniti in odpeljati v najbližji regijski center, nenevarne odpadke pa je treba ločiti od nevarnih. Pri gradnji Centra Rog bodo uporabljeni prijazni gradbeni materiali, center pa bo energetsko varčen in okolju prijazen. Na podlagi treh opravljenih intervjujev smo izvedeli, da imajo na Mestni občini Ljubljana zelo dobro zastavljeno strategijo na področju krožnega gospodarstva, ravnanja z gradbenimi odpadki in tudi z ostalimi vrstami odpadkov. V opravljenih intervjujih smo izvedeli, da bo projekt »Center Rog« veljal za okolju prijazen projekt.
Ključne besede: gradbeni odpadki, azbest, krožno gospodarstvo, Center Rog, Mestna občina Ljubljana.
Objavljeno: 18.08.2021; Ogledov: 280; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

7.
Vpliv okolja na kakovost življenja: primerjava Ljubljane in Frankfurta glede na čistost zraka in ekonomske kazalce
Simon Gabrovšek, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali vpliv okoljskih in ekonomskih dejavnikov na kakovost življenja v mestih za Ljubljano in Frankfurt. Za ugotavljanje kvalitete življenja smo se osredinili na čistost zraka in ekonomsko stanje, pri čemer smo želeli ugotoviti, kako se mesti, glede na primerjavo dejavnikov čistoče zraka in ekonomskega stanja, izkažeta kot kvaliteten bivanjski prostor. Za ugotovitev čistosti zraka smo primerjali in analizirali onesnaženost mestnega zraka s trdnimi delci in z ozonom, ekonomsko stanje pa smo ugotovili z analizo trga v obeh mestih. Glede na čistost zraka je Ljubljana relativno čistejša, saj so ravni najbolj škodljivih PM2,5 znatno nižje od koncentracij v Frankfurtu. Ekonomsko je Frankfurt bistveno močnejši in ponuja večje karierne možnosti glede zaposlitve. Kakorkoli že – izbira boljše kakovosti je, glede na analizo, prepuščena posamezniku, saj je presoja odvisna od posameznikovih prioritet glede želenega okolja.
Ključne besede: kakovost življenja, čistost zraka, ekonomski kazalci, Ljubljana, Frankfurt
Objavljeno: 17.08.2021; Ogledov: 96; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

8.
Analiza spodbujevalcev eko inovacij z vidika krožnega gospodarstva
Boris Stojić, 2021, magistrsko delo

Opis: Svet se vsakodnevno spoprijema z resnimi okoljskimi težavami, kot so spremembe podnebja, izčrpavanje naravnih virov, onesnaževanje zraka in izginjanje biotske raznovrstnosti. Potrebno se je zavedati, da imajo lahko vsi ti problemi katastrofalne posledice za življenje na Zemlji, zato je potrebno razviti izvirne rešitve in okolju bolj prijazne tehnologije. Za dosego tega cilja pomembno vlogo lahko igrata krožno gospodarstvo in razvoj eko-inovacij. Poleg pozitivnega vpliva na okolje predstavljajo krožno gospodarstvo in eko-inovacije še mnogo drugih pozitivnih vplivov, kot so izboljšanje ugleda podjetja, povečanje konkurenčne prednosti, vstop podjetja na nove trge, večja dobičkonosnost, itd. Z anketnim vprašalnikom v raziskovalnem delu tudi preverjamo, kateri so glavni spodbujevalci za eko-inovacije, gonila za krožno gospodarstvo, s katerimi izzivi in ovirami se slovenska podjetja največkrat srečujejo pri razvoju eko-inovacij in krožnega gospodarstva. Zanima nas tudi nivo učinkovitosti in uspešnosti v slovenskih podjetjih za določene kazalnike v zadnjih treh letih. Izvedena je tudi primerjava rezultatov z nekaterimi preteklimi raziskavi s podobnega področja.
Ključne besede: eko-inovacije, krožno gospodarstvo, ovire, vplivi na okolje
Objavljeno: 10.08.2021; Ogledov: 130; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

9.
Analiza zagotavljanja kakovosti v proizvodnem podjetju Sibo g d.o.o.
Bojana Radonić, 2021, diplomsko delo

Opis: Spremljanje procesa je eden ključnih dejavnikov pri načrtovanju, obvladovanju in izboljševanju procesa in izdelka. Le s hitrim in učinkovitim ukrepanjem ter s prepoznavanjem vzrokov lahko preprečimo, da bi neustrezen proizvod prišel do odjemalca. Zato je razumevanje in izpolnjevanje pričakovanj predvsem pa zahtev kupcev najpomembnejše in najbolj učinkovito sredstvo poslovne uspešnosti. Želimo prikazati ključne dejavnike in pomen razvoja kakovosti v podjetju, kjer so največji izzivi pri zagotavljanju kakovosti tisti, ki jih ne vidimo v proizvodnih linijah in se pomikajo z veliko hitrostjo. Namen diplomskega dela je preveriti postopke tesnenja na različnih analizah kakovosti skozi postopek brizganja zapiralne embalaže v podjetju Sibo G. Na podlagi preverjenih postopkov ugotoviti, ali v podjetju prihaja do slabe kakovosti izdelkov in kako ključni so ustrezno nastavljeni brizgalni procesi stroja, da je proizvod v skladu z zahtevami, ki izhaja iz specifikacije risbe proizvoda.
Ključne besede: management kakovosti, zagotavljanje kakovostnih zahtev, zadovoljstvo kupca, izvajanje tesnenja embalaže, končna kontrola izdelka
Objavljeno: 06.05.2021; Ogledov: 225; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

10.
Analiza kakovosti prodajnih storitev v telekomunikacijskem podjetju telemach
Urban Bajt, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je preučiti področje kakovosti prodajnih storitev, še zlasti s poudarkom na prodajno in produktno znanje osebja, motivacije zaposlenih in urejenost poslovalnic. Produktni in prodajni del vprašalnik smo sestavili kot anketo, pri kateri so zaposleni odgovarjali na vprašanja. Tudi pri motivacijskem delu je bila raziskava izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika, pri čemer smo uporabili Likertovo petstopenjsko lestvico. Anketo smo razposlali zaposlenim na prodajnih mestih. Analizirali smo 98 vrnjenih vprašalnikov, kar je manj kot polovica vseh zaposlenih. Ugotovili smo glavne motivatorje pri zaposlenih in dobro produktno znanje ter slabše prodajno znanje. Prodajno znanje smo na koncu tudi preverili preko skritih kupcev, ki so nam podali realno oceno. Preverili smo tudi urejenost 21 lastnih enot. Ocenjevalnik je bil sestavljen v programu MS Excel, kjer je bil vsak segment točkovan. Sestavljen je s pomočjo urejenosti enote in referenta. Večina enot je dosegla dobro urejenost, kar pomeni, da smo se gibali med 86 % in 95 % končne ocene. Seveda so bila tudi odstopanja v obe skrajnosti. Pri urejenosti zaposlenega smo ugotovili, da številni zaposleni ne nosijo službenih uniform, čeprav je to obvezno.
Ključne besede: kakovost storitev, urejenost, znanje, zaposleni, motivacija
Objavljeno: 02.12.2020; Ogledov: 175; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici