| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VPLIV IZOBRAŽEVANJA NA VARNOST V CESTNEM PROMETU GORENJSKE REGIJE
Miroslav Maksimović, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Kot učitelj vožnje »B« kategorije z desetletnimi izkušnjami v prometu se sprašujem, ali smo storili dovolj za našo varnost in za varnost naših otrok. Diplomsko delo smo omejili predvsem na Gorenjsko regijo, saj tu živimo in smo kot vsakodnevni udeleženci v prometu nevarnosti najbolj izpostavljeni. V teoretičnem delu smo predstavili pojma promet in usposabljanje, pri čemer se je potrebno zavedati, da se je promet skozi čas zelo razvil. Če želimo poskrbeti za varnost v prometu, je potrebno vse udeležence prometa konstantno usposabljati. Pri prometu smo proučevali, kaj sploh je promet ter kako se deli. Nato smo se osredotočili na cestni promet, ker je le-ta najbolj povezan z vožnjo motornih vozil in z usposabljanjem voznikov. Pri usposabljanju smo skušali predvsem predstaviti teorijo didaktičnih načelih, učnih metodah, oblikah in sredstvih. Predstavili smo, kakšna naj bi bila pot do samega znanja ter kakšno naj bi bilo ocenjevanje in sam potek vozniških izpitov. V empiričnem delu smo se odločili za analizo trenutnega stanja usposabljanja voznikov »B« kategorije, kategorije, ki predstavlja neko osnovo, saj je življenje brez opravljenega vozniškega dovoljenja za osebni avto bistveno težje oz. praktično nemogoče. Nekaj besed smo posvetili današnji vzgoji, kdo jo predpisuje, kdo predpisuje samo usposabljanje prometa in kdo to usposabljanje izvaja. Kasneje smo se poglobili v sam proces pridobitve vozniškega dovoljenja in trenutnemu stanju prometa, prebivalstva, voznikov in prometnih nesreč v Gorenjski regiji. Dotaknili smo se tudi samega izobraževanja učiteljev vožnje, predpisov in vodij šol vožnje. Življenja nas in naših otrok so neprecenljiva. Ko pogledamo v statistiko umrlih in hudo poškodovanih v prometnih nesrečah, se nam torej sama od sebe postavljajo številna vprašanja: Ali ni mogoče storiti kaj več za našo varnost? Kje so vzroki za tako visoko število hudih nesreč? Kaj vse izgubimo z nesrečo mi, sami udeleženci država itd.? Ugotovili smo, da sta za znanje in uspeh na izpitu najbolj odgovorna učitelj vožnje in kandidat sam, da ni bistvenih razlik v opremljenosti šol vožnje, ter da vsi učitelji vožnje niso enaki po kvaliteti usposabljanja. Pri odločitvenih kriterijih za izbiro šole vožnje je na prvem mestu sama ponudba šole, na drugem mestu pa je cena posamezne ure. Pri končnem izpitu na podlagi mnenj učiteljev vožnje ugotovimo, da izpit ni vedno pravičen, da ocenjevalec nima vedno enakega kriterija, in da je ocena odvisna tudi od samega razpoloženja ocenjevalca. Pri težavnosti izpita so učitelji vožnje mnenja, da je povezana s številom praktičnih ur.
Keywords: • usposabljanje • varnost • promet • šola vožnje • nesreča
Published: 23.06.2015; Views: 723; Downloads: 130
.pdf Full text (1,53 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica