| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 406
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Digitalna transformacija izbranega družinskega transportnega podjetja
Marko Maučec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Če hočejo podjetja dandanes preživeti, morajo slediti novim trendom, ki jih prinaša sodobna digitalna tehnologija. V diplomskem delu smo proučevali naše družinsko transportno podjetje in digitalno transformacijo. Raziskovali smo, kaj je digitalna transformacija, kakšne prednosti in učinke prinaša podjetjem, kakšno je obstoječe poslovanje v izbranem družinskem transportnem podjetju, zakaj bi bila digitalna transformacija pomembna in nujna za nadaljnje poslovanje izbranega družinskega transportnega podjetja ter kot povzetek proučevanja predlagali osnutek procesa oblikovanja strategije digitalne transformacije za izbrano družinsko transportno podjetje. Ugotovili smo, da je digitalna transformacija izbranega družinskega transportnega podjetja nujna za rast podjetja, povečanje njegove produktivnosti in konkurenčnosti v sodobnem svetu ter da je realna, konkretna, izvedljiva opcija, ki jo je mogoče razumljivo predstaviti nosilcem družinskega transportnega podjetja.
Keywords: digitalizacija, digitalna transformacija, transportno podjetje
Published: 10.11.2021; Views: 123; Downloads: 26
.pdf Full text (1,68 MB)

2.
Vloga logističnega managementa v izvajanju turističnih storitev
Lana Žabčič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt obravnava dve področji, turizem in logistiko, za katera menimo, da sta neločljivo povezani. Natančneje, zanima nas, kakšno vlogo ima logistični management kot funkcija in logistika ter management oskrbovalnih verig kot vedi pri učinkovitem izvajanju turističnih storitev v različnih turističnih segmentih. V kritičnem pregledu literature predstavimo te segmente, možne vloge logistike, nabave in ostalih deležnikov oskrbovalnih verig ter omenimo trajnostna načela v turizmu, pri katerih lahko doseganje omogoča tudi logistični management. Nadaljujemo z analizo treh primerov (vinjet) in v diskusiji predstavimo konceptualni integrativni model izvajanja storitev v turizmu, ki upošteva vlogo logistike in zahteve trajnosti. V zaključku odgovorimo na raziskovalna vprašanja.
Keywords: turizem, logistika, oskrbovalne verige, storitev, management
Published: 28.10.2021; Views: 99; Downloads: 9
.pdf Full text (729,73 KB)

3.
Možnosti uporabe internetnih tehnologij za učnikovit management dobavnih verig
Irina Surladžioska, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali napredne internetne rešitve in njihovo neizogibnost v dobavnih verigah. Namen dela je izpostaviti pomembnost uporabe naprednih tehnoloških rešitev, temelječih na internetnem omrežju, v logistični industriji in dobavnih verigah. Temo smo obravnavali predvsem iz vidika managementa dobavnih verig, ki je še dokaj neznan pojem, vendar vse pomembnejši za podjetja, ki želijo delovati optimalno in se zavedajo pomembnosti dobre dobavne verige pri poslovanju. Dobavne verige, internet in tehnologija so gonilo današnje globalizacije, zato smo izpostavili pomembnost slednje v logističnih sistemih. Razvoj naprednih tehnologij namreč vse bolj razodeja pomankljivosti in neučinkovitost tradicionalnih dobavnih verig. Pomen vključevanja naprednih tehnoloških rešitev v dobavne verige smo preučevali predvsem z vidika finančnih prednosti in zmanjševanja tveganj. V magistrsko delo smo zajeli priložnosti, ki jih nudijo tehnološke rešitve za upravljanje dobavnih verig, kot tudi nevarnosti s katerimi se lahko podjetja soočijo. Ker je logistična industrija ena izmed največjih onesnaževalk našega planeta, pomen trajnosti pa čedalj bolj odmeven, smo obravnavali internetne rešitve kot temelj za vzpostavitev trajnostne logistike. Pogledali smo tudi v bližnjo in daljno prihodnost dobavnih verig.
Keywords: dobavna veriga, logistični sistemi, napredne tehnološke rešitve, internet, trajnostna logistika, management dobavnih verig
Published: 26.10.2021; Views: 166; Downloads: 50
.pdf Full text (888,96 KB)

4.
Analiza kitajskih prevzemov v Evropski uniji
Simon Popič, 2021, master's thesis

Abstract: Danes ambiciozna Kitajska je bila pred uvedbo gospodarskih reform, strateško zastavljenih strategij in politik za doseganje želene gospodarske rasti, med katere spadajo aktivne spodbude države k združitvam in prevzemom, ter vstopom v Svetovno trgovinsko organizacijo (v nadaljevanju STO) velika neznanka na mednarodnem trgu. Zaradi njene drugačnosti in načina poslovanja so druge države pred njo čutile strah. Nekatere ga čutijo še danes, le da se je ta zaradi močne notranje in zunanjepolitične, geografske in gospodarske prisotnosti države v globalnem svetu nekoliko spremenil. Zaradi prisotnosti v najrazličnejših svetovno strateško pomembnih panogah Kitajska za mnoge pomeni priložnost in hkrati nevarnost, in sicer predvsem zaradi lastnih geografskih, političnih in ekonomskih ciljev, ki jih namerava doseči s premišljenim načrtovanjem in skrbnim uresničevanjem zastavljenih gospodarskih in političnih politik ter strategij. Trenutno je na prehodu iz proizvodno usmerjene, delovno intenzivne in nizkocenovne države proti gospodarski velesili, kar bo dosegla z uporabo aktivnih neposrednih tujih investicij (v nadaljevanju NTI). Pri tem imajo še posebno pomembno vlogo prevzemi podjetij iz strateško pomembnih panog in kritičnih infrastrukturnih objektov. Pomembna je tudi Evropska unija (v nadaljevanju EU), ki s svojim investicijskim okoljem, z razvito infrastrukturo, s tehnološko naprednim in z enotnim trgom z visoko kupno močjo ter z mnogimi globalno uveljavljenimi blagovnimi znamkami na trgu predstavlja enega ključnih ciljnih trgov za kitajske naložbe.
Keywords: Evropska unija, Kitajska, prevzem, pojdi globalno, nova svilna cesta, kitajski petletni načrt, narejeno na Kitajskem, Kitajska 2049
Published: 21.10.2021; Views: 120; Downloads: 9
.pdf Full text (2,15 MB)

5.
Analiza tveganj v dobavnih verigah pri uvozu svežega sadja v Sloveniji
Aleksandra Amon, 2021, master's thesis

Abstract: Z večanjem pomena zdrave in sveže prehrane se premo sorazmerno veča tudi povpraševanje in zahteve pri uvozu svežega sadja. Tokovi materiala, informacij, plačil, izdelkov in storitev v dobavni verigi postajajo iz dneva v dan številčnejši in kompleksnejši, istočasno narašča medsebojna odvisnost med tržnimi akterji in drugimi dobavni verigami, vse to pa rezultira v večji izpostavljenosti dobavnih verig različnim tveganjem. Uvoz svežega sadja otežujejo rigorozne transportne in skladiščne zahteve, ki narekujejo kontinuirano nizkotemperaturno okolje in nadvse previdno ravnanje. Potencialne motnje lahko izvirajo tudi iz naslova neugodnih vremenskih razmer, sprememb v povpraševanju in carinski zakonodaji; prav tako pa so tukaj še konvencionalna tveganja, kot so pravno, operativno, politično in likvidnostno tveganje. V magistrskem delu razširjeno definiramo dobavne verige in z njimi povezana splošna in specifična tveganja. Podrobno opredelimo in razčlenimo vsa potencialna tveganja, ki lahko grozijo uvozniku svežega sadja na podlagi znanstvene literature in dolgoletnih izkušenj uvoznika svežega sadja Lidl Slovenija, d.o.o. k.d. in predstavimo učinkovite metode za obvladovanje obravnavanih tveganj.
Keywords: Dobavne verige, tveganja, hladne dobavne verige, uvoz svežega sadja.
Published: 20.10.2021; Views: 165; Downloads: 24
.pdf Full text (3,56 MB)

6.
Pomen logističnih storitev v trajnostnem razvoju turizma
Patricija Klinc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Države si že dlje časa prizadevajo za izboljšanje življenja ter stremijo k spodbujanju in iskanju rešitev za trajnostni razvoj. Turizem je največja in najpomembnejša industrija, ki venomer raste, vendar pa je obenem tudi velik krivec za negativne posledice na okolje in družbo. Ker je pomen trajnostnega turizma vedno večji, se podjetja v turistični panogi vseskozi trudijo najti nove rešitve, ki so trajnostne in okolju prijazne z namenom čim manjšega poseganja v naravo, a hkrati ohranjanjem kakovosti za turiste in obiskovalce. Za vse to pa mora biti logistika dobro dodelana, saj je ta s turizmom medsebojno povezana, in brez trajnostne logistike ne moremo imeti trajnostnega turizma. V diplomskem projektu obravnavamo trajnostni turizem ter opišemo pozitivne in negativne posledice turizma na okolje, družbo in ekonomijo. Nadalje opredelimo še logistiko in njeno vlogo v turizmu, posvetimo pa se tudi zeleni logistiki in upravljanju dobavne verige, ki je v turistični industriji nekoliko drugačna od drugih industrij. Na koncu podamo še pregled trajnostnega turizma v Sloveniji, navedemo nekaj destinacij, ki so prejele odlikovanja za trajnostno delovanje, in predstavimo, kaj delajo v smeri trajnostnega turizma. Prikažemo tudi rezultate ankete, ki smo jo izvedli z namenom ugotavljanja, koliko ljudje poznajo trajnostni turizem v Sloveniji in v kolikšni meri uporabljajo trajnostne storitve.
Keywords: trajnostni turizem, posledice turizma, logistične storitve v turizmu, zeleni turizem v Sloveniji
Published: 15.10.2021; Views: 105; Downloads: 22
.pdf Full text (1,81 MB)

7.
Nadgradnja pakirne linije v farmacevtskem podjetju
Matej Reberšak, 2021, master's thesis

Abstract: Farmacevtska industrija stremi k nenehnemu izboljševanju in optimiziranju pakirnih procesov. V podjetju Lek d. d. so nadgradnje in izboljšave nekaj vsakodnevnega, konkurenca je močna in časa za napake ni. Magistrsko delo opisuje primerjavo pakirne linije pred in po nadgradnji. S pomočjo ustrezne programske opreme in teoretičnega znanja smo prikazali spremembe nadgrajene pakirne linije. V nalogi so predstavljeni proizvodni sistemi v farmaciji in konkreten 3D model na primeru. Model smo s pomočjo programske opreme Inventor in Process Analysis simulirali, analizirali in interpretirali rezultate. Glavni cilj magistrskega dela je nadgradnja pakirne linije in s tem razbremenitev druge obstoječe pakirne linije. Z omenjeno nadgradnjo bo omogočena večja fleksibilnost pakiranja izdelkov na pakirnih linijah in s tem večja hitrost pakiranja. Glede na omejen prostor bo dosežena optimalna postavitev strojev. Z nadgrajeno linijo bomo lahko pakirali izdelke s celotnega sveta, neglede na zahtevnost posameznega trga.
Keywords: pakirna linija, farmacija, 3D modeliranje, optimizacija, izboljšave
Published: 05.10.2021; Views: 177; Downloads: 0
.pdf Full text (2,50 MB)

8.
Vpliv kulturnih razlik na strategijo trženja na evropskem in kitajskem trgu - primer družbe ikea
Mojca Pušnik, 2021, master's thesis

Abstract: Ikea, švedska multinacionalka, ustvarjena v petdesetih letih prejšnjega stoletja, danes velja za največjega svetovnega trgovca s pohištvom. Po obetavnih začetkih je podjetje sledilo tradicionalnemu vzorcu internacionalizacije, najprej širitev v sosednje države s podobnim jezikom, kasneje pa na druge, bolj oddaljene in eksotične trge. Podjetje se je sprva osredotočilo na iskanje lokacij v Skandinaviji, nato drugje v Evropi. Težnje po širitvi so podjetje kmalu pripeljale na kitajski trg. Kitajski, kot državi z največ prebivalci na svetu, nikoli ne primanjkuje kupne moči, zato je za podjetje Ikea veliko obetala. Podjetje Ikea je na kitajski trg vstopilo leta 1998, z odprtjem trgovine v Šanghaju. Čeprav so se v podjetju Ikea dobro pripravili za vstop na kitajski trg, se kljub temu niso mogli izogniti nekaterim nenačrtovanim izidom. Ker sta kitajski in evropski trg, kjer je podjetje nabiralo predhodne izkušnje, precej oddaljena, so se v podjetju kmalu začeli srečevati s težavami, ki so izhajale iz nezadostnega poznavanja različnih kultur. V skladu z obravnavo Ghamewatovega CAGE koncepta tako velja, da sta evropski in kitajski trg bolj oddaljena kot npr. posamezne države znotraj evropskega trga, iz česar posledično izhajajo tudi večje razlike na kulturološkem, administrativnem, geografskem ter ekonomskem področju. Podjetje za širitev na mednarodne trge uporablja standardiziran koncept, nanašajoč se na trgovine s prodajo pohištva in dodatkov, lociranih na zelo podobnih mestih, s poudarkom na ceni, ploščatih paketih ter samosestavljanju. Vendar pa zaključki različnih študij pogosto pričajo o prilagoditvi različnim nacionalnim trgom. Tako se je zgodilo tudi v primeru vstopa podjetja Ikea na kitajski trg. Začetno oviro so predstavljale cene, ki so bile za kitajski trg previsoke. V primerjavi z evropskim trgom, kjer so cene Ikeinega pohištva ugodne, pohištvo pa dostopno široki množici potrošnikov, so si ga na kitajskem trgu lahko privoščili le redki. Podjetje je takoj začelo z drastičnim zniževanjem cen. Kitajci, zaradi poceni delovne sile, niso sprejeli koncepta samosestavljanja pohištva. V Evropi je ta koncept priljubljen, saj se kupci zavedajo, da njihovo prispevanje k sestavi pohištva zniža njihovo ceno. Zaradi dostopnosti z avtomobilom se trgovine v Evropi nahajajo na obrobjih mest, na Kitajskem pa se zaradi pretežne uporabe javnega prevoza trgovine nahajajo na mestih, ki so povezana z železniškim in s podzemnim omrežjem. Podjetje je znano po svojem katalogu, ki ga že vrsto desetletij pošilja na domove obiskovalcev. Na kitajskem trgu se je izkazalo, da katalog ni najbolj primerna rešitev oglaševanja podjetja, saj kitajskim konkurentom nudi vse potrebne informacije (materiali, dimenzije …) za posnemanje, kitajska zakonodaja pa je prešibka, da bi to preprečila. Razlike se pojavljajo tudi v načinu nakupovanja. V Evropi obiščemo trgovine, ko kaj potrebujemo, na Kitajskem pa se obiskovalci trgovin želijo sprostiti v prijetnem okolju, družiti s prijatelji v restavracijah in si odpočiti na razstavljenem pohištvu – precej manj nakupujejo, vendar trgovine obiščejo veliko pogosteje kot kjer koli drugod po svetu. Zaradi specifičnosti trgov bo ponekod vselej potrebnega več časa in znanja za njihovo osvojitev. Tako se je tudi Ikea na kitajskem trgu marsičesa naučila in mnoge izmed teh lekcij bodo pomembno prispevale k nadaljnji širitvi podjetja.
Keywords: Ikea, kultura, kulturne razlike, trženje, Ghamewatov koncept, evropski trg, kitajski trg.
Published: 05.07.2021; Views: 208; Downloads: 38
.pdf Full text (1,80 MB)

9.
Vpliv logističnih dejavnikov na potovalne navade mladih
Karmen Šprah, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. Prvi del predstavlja teoretični del, v katerem smo opredelili nekaj osnovnih pojmov, turistično povpraševanje in turistični proizvod ter informacijsko-komunikacijske tehnologije v turizmu. S pomočjo tujih spoznanj smo navedli vlogo logistike v turizmu, opisali oskrbovalno verigo v turizmu, pomembnost informacij in opisali transport v turizmu. V drugem delu naloge podrobneje predstavimo značilnosti potovalnih navad mladih, vir teh podatkov predstavlja analiza anketnega vprašalnika, ki je bila opravljena. Cilj ankete je bil pridobiti čim bolj popolno analizo potovalnih navad mladih. Namen ankete je bil, da ocenimo, ali so naše hipoteze potrjene ali zavrnjene.
Keywords: Turistični proizvod, turistično povpraševanje, mladinski turizem, potovalne navade, transport, oskrbovalna veriga
Published: 15.06.2021; Views: 294; Downloads: 109
.pdf Full text (1,08 MB)

10.
Covid-19: Črni labod globalne ekonomije?
Rok Lovrin, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Svet se spopada z epidemijo virusa SARS–Cov-2, ki povzroča bolezen COVID-19. Leto dni od izbruha epidemije in soočanja z boleznijo se nam porajajo številna vprašanja, vendar na večino izmed teh nimamo odgovora. Izbruh epidemije virusa in posledično bolezni je globoko zarezal tudi v ekonomsko sfero in povzročil negotovo stanje na globalnih trgih in v globalnih ekonomijah. Skozi proučevanje literature smo ugotavljali, da so bile nekatere gospodarske panoge prizadete bolj od drugih, nekatere so popolnoma zaprle svoja vrata, druge pa so z izbruhom epidemije pridobile, se razširile in beležijo znatno boljše poslovne rezultate, kot so jih pred izbruhom epidemije. Ugotavljamo, da dobrih poslovnih rezultatov ne gre pripisovati pripravljenosti na tovrstne dogodke, ampak lahko rezultate pripišemo dejavnostim, s katerimi se podjetja ukvarjajo. Dobri poslovni rezultati so lahko posledica naključja ali sreče. Šele v nadaljnjih letih bo mogoče z gotovostjo trditi, katere panoge in dejavnosti bodo v celoti izkoristile to, kar jim je bilo dano.
Keywords: COVID-19, SARS – Cov-2, globalna ekonomija, črni labod
Published: 09.06.2021; Views: 374; Downloads: 93
.pdf Full text (1,56 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica