| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 140
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vizualne reprezentacije nekaterih zgodnjih aritmetičnih pojmov : doktorska disertacija
Manja Podgoršek Mesarec, 2024, doktorska disertacija

Opis: Vizualne reprezentacije imajo pomembno vlogo v izgradnji razumevanja matematičnih konceptov učencev, še posebej pomembne so pri izgradnji razumevanja zgodnjih aritmetičnih pojmov. V doktorski nalogi zato obravnavamo omenjeno tematiko, ki jo na podlagi teoretičnih spoznanj preverjamo tudi empirično. Izbrani zgodnji aritmetični pojmi so odštevanje, zakon o združevanju, ulomek kot operator in potenca. Izvedena sta bila dva dela raziskave, v katerih so sodelovali učenci šestega razreda osnovne šole. Zanimalo nas je, kakšne so risbe podanih matematičnih pojmov z vidika ustreznosti, usmerjenosti in pravilnosti ter kakšne načine prikaza podanih pojmov je mogoče zaznati iz risb. Dodatno nas je zanimalo, kakšna je povezanost učenčevega opisa risbe s prikazanim matematičnim pojmom na risbi. Risbe so bile v raziskavi uporabljene kot raziskovalno sredstvo, kar predstavlja novost na področju aritmetike. S kombinacijo deskriptivne in kavzalno-neeksperimentalne metode empiričnega pedagoškega raziskovanja smo ugotovili, da abstraktnost matematičnih pojmov vpliva tako na ustreznost kot tudi na pravilnost ustvarjene risbe, kar pomeni, da sta odštevanje in zakon o združevanju pogosteje ustrezno oz. pravilno reprezentirana matematična pojma. Iz risbe prepoznana konceptualna usmerjenost risb pa izstopa v primeru ulomka kot operatorja in potence. Konceptualna usmerjenost pri teh dveh pojmih v najvišjem deležu vodi do prikaza pravilnega rezultata. Verbalno podani opisi risb, pridobljeni v drugem delu, predstavljajo dodano vrednost z vidika učenčeve interpretacije prikazanega ter hkrati ponujajo dodaten vpogled v učenčevo razumevanje matematičnih pojmov.
Ključne besede: matematika, vizualizacija, reprezentacije, učenci, aritmetika
Objavljeno v DKUM: 14.06.2024; Ogledov: 213; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (7,16 MB)

2.
Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z gibalnimi vzorci : diplomsko delo
Luka Marič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z gibalnimi vzorci je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega dela in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili področji matematike in gibanja ter povezovanje teh področij. Podrobneje smo predstavili matematično vsebino vzorci, kako razvijamo algebraično mišljenje in izsledke raziskav, ki so bile usmerjene v proučevanje spoznavanja vzorcev pri predšolskih otrocih. V okviru praktičnega dela smo pripravili aktivnosti o gibalnih vzorcih, ki smo jih nato izvedli s predšolskimi otroki. Otroke smo pred in po izvedbi dejavnosti testirali in tako preverili njihovo predznanje o vzorcih in pridobljeno znanje. Rezultati so pokazali, da je že pred samo izvedbo dejavnosti večina otrok znala nadaljevati vzorec s kockami, po izvedeni dejavnosti z vzorci pa so vsi otroci uspešno nadaljevali vzorec. Napredek otrok je bil zaznan tudi pri ponovitvi in nadaljevanju gibalnega vzorca, največji napredek pa je bilo zaznati pri ustvarjanju gibalnega vzorca.
Ključne besede: Algebraično mišljenje, gibalni vzorci, predšolski otroci, algebra, predšolsko obdobje
Objavljeno v DKUM: 05.09.2023; Ogledov: 441; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

3.
Akademska uspešnost študentov pedagoških smeri med epidemijo covid-19: primerjava med izvajanjem študija na daljavo in študija v živo : primerjava med izvajanjem študija na daljavo in študija v živo
Martina Jazbec, 2023, magistrsko delo

Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil primerjati akademsko uspešnost študentov med študijem na daljavo v času epidemije COVID-19 in v obdobju po epidemiji, ko se je študijski proces izvajal v živo. V ospredju naše raziskave je bila pogostost uporabe različnih učnih metod ter oblik dela med izvajanjem študija na daljavo ter izvajanjem študija v živo v obdobju epidemije COVID-19. Zanimale so nas tudi prednosti in slabosti študija na daljavo po mnenju študentov ter za katere vplive so bili mnenja, da so v največji meri vplivali na njihov akademski uspeh med študijem na daljavo ter študijem v živo. Z empirično raziskavo na vzorcu 105 študentov treh največjih javnih univerz, Univerze v Ljubljani, Univerze v Mariboru ter Univerze na Primorskem smo ugotovili, da so imeli študentje statistično pomembno višji akademski uspeh v študijskem letu 2021/2022, kot v študijskem letu 2020/2021. Študentje so imeli višji akademski uspeh, kadar je večji del študijskega procesa potekal v živo. Preučili smo tudi pogostost uporabe učnih metod ter učnih oblik dela med izvajanjem študija na daljavo ter izvajanjem študija v živo. Statistično pomembnih razlik v uporabi različnih učnih metod ter učnih oblik dela nam ni uspelo ugotoviti. Na akademski uspeh posameznikov je po mnenju študentov v največji meri vplivala količina časa, ki so ga namenili študijskim obveznostim ter njihove kognitivne sposobnosti. Študentje so največje prednosti študija na daljavo videli v časovnih in finančnih prihrankih. Pri negativnih vidikih študija na daljavo pa je bila v ospredju omejitev stikov.
Ključne besede: študentje, študij, COVID-19, učne oblike dela, učne metode dela
Objavljeno v DKUM: 06.06.2023; Ogledov: 509; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

4.
Perspectives on Teacher Education and Development
2023

Ključne besede: education, professional development, teachers, pre-school educators, multidisciplinarity, competencies
Objavljeno v DKUM: 20.03.2023; Ogledov: 838; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (15,81 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Matematika v predšolskem obdobju
Alenka Lipovec, Darja Antolin Drešar, 2019, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo

Opis: Zgodnja pozornost pomembnim veščinam 21.stoletja je zaveza vsake sodobne družbe. Matematična kompetenca je ena izmed ključnih kompetenc, katere nivo doseganja je tesno povezan z razvojem družbe, zato je potrebno ustvariti pogoje za razvoj matematičnega mišljenja že zelo zgodaj. Učbenik Matematika v predšolskem obdobju je namenjen bodočim vzgojiteljicam in vzgojiteljem. Upava, da jim bo pomagal pri strukturiranju in poglabljanju znanja, ki ga razvijamo pri matematičnih predmetih na programu Predšolska vzgoja na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Določeni deli besedila, posebej aktivnosti, bodo v pomoč tudi staršem, ki želijo z otroki početi matematično osmišljene, a kljub temu zabavne reči. Seveda branje toplo priporočava tudi vsem, ki jih zanima poučevanje zgodnje matematike.Učbenik je razdeljen na poglavja in podpoglavja. Vsak vsebinski sklop se prične s teoretično obarvanim delom, v katerem se seznanimo tudi z nekaterimi novimi pojmi.  Sledijo predlogi za različne metodične poti pri razvijanju matematičnega znanja predšolskega otroka. Aktivnosti so označene na poseben način, ki nam omogoča, da jih poiščemo v kazalu aktivnosti. Ob koncu poglavij najdemo ključne besede. Njihova opredelitev je podana pred seznamom literature v podpoglavju Slovarček. Sledijo vprašanja, ki bralcu služijo v pomoč pri strukturiranju znanja.
Ključne besede: zgodnje učenje, zgodnja matematika, matematična aktivnost, didaktika matematike, predšolsko obdobje
Objavljeno v DKUM: 21.02.2023; Ogledov: 841; Prenosov: 152
URL Povezava na celotno besedilo

6.
Matematika pri šolanju doma : magistrsko delo
Špela Majcen, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava tematiko šolanja na domu, pri čemer se osredotoča na poučevanje matematike. V teoretičnem delu smo celovito opredelili pojem šolanja na domu in predstavili zakonodajo šolanja na domu v Sloveniji ter njegove začetke, ki segajo izven slovenskih meja. Problematizirali smo odločitve, ki starše privedejo, da se odločijo za šolanje na domu ter jih primerjali z izobraževanjem v javnih šolah. Prav tako pa je v magistrskem delu predstavljen predmet matematika, zakaj je ta potrebna v izobraževanju ter katere splošne cilje in kompetence učenci pridobijo pri učenju tega predmeta. V zaključku teoretičnega dela smo proučili nekatere dosedanje raziskave, ki obravnavajo poučevanje in učenje matematike tako v šoli kot na domu. V empiričnem delu magistrskega dela je predstavljena raziskava, pri kateri smo s pomočjo narativnega intervjuja kot orodja kvalitativne metodologije pridobili vpogled v poučevanje matematike na domu pri šestih slovenskih starših, katerih otroci se šolajo na domu. Znotraj raziskave smo ugotovili, da starši poučevanje matematike organizirajo na načine, ki odgovarjajo njihovim otrokom, kot je učenje skozi vsakodnevne situacije in skozi igro. Starši vsako matematično uro poskušajo organizirati na zanimiv način, tudi s pomočjo pripomočkov, saj drugačnost učence še dodatno motivira za učenje. Prav tako nas je zanimala vključenost učnega načrta v sam proces poučevanja matematike, kjer se je izkazalo, da se ta med starši razlikuje. Nekateri starši učni načrt uporabljajo redno, medtem ko drugi učni načrt uporabljajo samo, ko se pripravljajo na zaključni izpit, da preverijo, ali so predelali vso snov. V primeru, da starši naletijo na snov, ki učencu ni razumljiva, jo poskušajo razložiti na drugačen način in s pomočjo pripomočkov ter se redko obrnejo po pomoč k drugim osebam. Pri organizaciji pouka in pridobivanju informacij za poučevanju na domu si starši pomagajo s spletom, veliko informacij pa dobijo tudi od drugih staršev, ki svoje otroke šolajo na domu.
Ključne besede: šolanje na domu, poučevanje matematike, vloga staršev, organizacija šolanja na domu
Objavljeno v DKUM: 23.11.2022; Ogledov: 833; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

7.
Vizualizacija v video razlagah : magistrsko delo
Evelin Tivadar, 2022, magistrsko delo

Opis: Pri poučevanju se učitelji nemalokrat zatekajo k uporabi izobraževalnih videoposnetkov. Kljub temu je pandemija covida-19 bistveno spremenila pogled na pomembnost o ustreznosti uporabljenih in ustvarjenih videoposnetkov, ki so v skladu z današnjim napredkom tehnologije. V magistrskem delu smo obravnavali načine vključevanja izobraževalnih videoposnetkov v pouk ter se osredotočili na videorazlage po principu obrnjene učilnice (ang. flipped learning). Posebno pozornost smo namenili smernicam in priporočilom, na podlagi katerih lahko ustvarjamo videorazlage visoke kakovosti, ki imajo pozitiven vpliv na znanje učencev. Predstavili smo osnutek taksonomije videorazlag, s pomočjo katere lahko učiteljem olajšamo izbiro vrste videorazlag za svoje namene poučevanja. Prav tako smo upoštevali in opisali metodike poučevanja učnih vsebin za katere smo videorazlage pripravili. V magistrskem delu smo predstavili izdelane videorazlage in vključili njihove spletne povezave za ogled. Preizkušene so bile v šolski praksi po principu obrnjene učilnice. Navedli smo rezultat učinkovitosti, ki so ga imele izdelane videorazlage na učence in njihovo znanje. Na podlagi rezultatov smo zaznali pozitivne učinke videorazlag, ki ustrezajo opisanim karakteristikam, smernicam, priporočilom in osnutku taksonomije. Rezultat izpolnjuje naša pričakovanja, da trud, vložen v izdelavo in uporabo videorazlag pri pouku, ni zaman. Izdelane videorazlage lahko učencem in učiteljem služijo neštetokrat kot pomoč pri učenju ali poučevanju in nudijo konstantno možnost preurejanja in s tem dopolnjevanja ali nadgrajevanja njihove kakovosti.
Ključne besede: videopedagogika, poučevanje na daljavo, obrnjena učilnica, videorazlage, taksonomija videorazlag, večkotniki, koordinate točk v ravnini, matematika
Objavljeno v DKUM: 28.09.2022; Ogledov: 811; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

8.
Spremljanje in evalviranje procesa izvedbe dodatne strokovne pomoči iz matematike
Teja Jelušič, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo teoretično predstavi znanstvena spoznanja glede osnovnih procesov učenja s poudarkom na načinih krepitve metakognicije. Osredotoča se na koncept miselne naravnanosti. Namen naloge je predstaviti tudi nekatera procesna znanja in učne strategije, ki bi bile primerne pri izvajanju individualne dodatne strokovne pomoči iz matematike. Uporabljena je bila študija primera z metodo opazovanja z udeležbo. V raziskavo je bila vključena učenka sedmega razreda s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Ugotovljeno je bilo, da učenke v času spremljanja ni bilo mogoče osvoboditi predstave o tem, da ne sme delati napak in da so lahko samo nekateri učenci dobri pri matematiki. Tudi uporaba strategij je v tem obdobju ostala enaka in se ni izboljšala. Starši menijo, da hčerka zna uspešno uporabljati izbrane učne strategije, ki so bile uporabljene v raziskavi. Ocenjeno je bilo, da učenka ni usvojila strategije samospraševanja, čeprav jo je sama dojemala kot delno usvojeno. Zaznane pa so bile manjše pozitivne spremembe oziroma vpliv izvajalca na počutje učenke pri urah dodatne strokovne pomoči. Na koncu dela je predstavljen še načrt nadaljnjega dela z učenko.
Ključne besede: dodatna strokovna pomoč, metakognicija, pozitivna matematična miselna naravnanost, formativno spremljanje, povratne informacije
Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 786; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

9.
Slovenski naslov: pentomino kot didaktični pripomoček na razredni stopnji : magistrsko delo
Anja Sever, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu se ukvarjamo z didaktičnim pripomočkom pentomino, njegovimi razsežnostmi uporabe in učinkovito vpeljavo v učni proces pri poučevanju matematike na razredni stopnji. V ta namen smo pregledali obstoječo domačo in tujo znanstveno in strokovno literaturo ter s pomočjo kritične mase literature potrdili uspešnost uporabe pentomina pri razvoju prostorskih sposobnosti, geometrijskega mišljenja in razumevanju odnosa med obsegom in ploščino. Tako uporaba fizičnega kot tudi pentomina v digitalni obliki potrjuje pozitivni vpliv na razvoj matematičnih kompetenc. Oblikovali smo gradiva za učitelje, ki vsebujejo osmišljeno uporabo pentominov skozi aktivnosti in igre za vse teme v učnem načrtu matematike na razredni stopnji (algebra – razvoj številskih predstav, aritmetika – razvoj računskih operacij, geometrija, merjenje, podatki).
Ključne besede: pentomino, didaktični pripomoček, prostorske sposobnosti, geometrija, merjenje, številske predstave, računske operacije
Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 719; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (4,20 MB)

10.
Pouk matematike izven učilnice z uporabo digitalnih tehnologij : magistrsko delo
Julija Murko, 2022, magistrsko delo

Opis: Pouk izven učilnice prinaša veliko prednosti za učence, saj so pri tem izpostavljeni avtentičnim učnim situacijam. Tako učenje je bolj privlačno, zanimivo in daje boljše učne rezultate, predvsem pa učence spodbudi, da najdejo boljšo povezavo med šolskim znanjem in vsakdanjim življenjem. Če k takšnemu načinu poučevanja dodamo še uporabo tehnologije, povečamo motivacijo učencev, hkrati pa nam tehnologija omogoči večjo paleto možnosti za pripravo nalog. Tudi strokovnjaki menijo, da kombinacija tehnologije in učenja izven učilnice omogoča še boljše učne dosežke učencev. V magistrskem delu smo raziskovali, kako takšen način poučevanja pri matematiki konkretno vpliva na dosežke učencev. Kot raziskovalno metodo smo uporabili pedagoški eksperiment. S kontrolno skupino smo izvajali pouk v učilnici, v eksperimentalni skupini pa so učenci snov obravnavali na matematičnem potepu. Rezultati končnega testa niso pokazali večjih razlik v znanju med učenci kontrolne in eksperimentalne skupine niti za učence 6. niti za učence 8. razreda. Opazili smo, da so učenci eksperimentalne skupine nekoliko bolje reševali naloge, ki so zajemale prepoznavanje matematičnih pojmov, medtem ko so bili učenci kontrolne skupine boljši pri risanju in reševanju kompleksnejših nalog. V praktičnem delu ponujamo nekaj metodičnih napotkov za poučevanje izven učilnice za nekatere učne sklope matematike v zadnjem triletju.
Ključne besede: matematika, osnovna šola, pouk izven učilnice, digitalne tehnologije
Objavljeno v DKUM: 06.04.2022; Ogledov: 1045; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

Iskanje izvedeno v 4.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici