| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 135
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Aktivna soudeležba študentov kot osnova za kakovosten študij
Jurka Lepičnik-Vodopivec, Maja Hmelak, 2015, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Študij je vedno odvisen od časa in prostora, v katerem poteka, ter tega, kako profesorji organizirajo delo. Postmoderna družba je družba nenehnih sprememb (kulturnih, političnih, družbenih), ki zahtevajo prilagajanje tako od posameznikov kot tudi organizacij. In zato je tudi študij, še posebno kakovost njegove izvedbe, močno odvisen od širših družbenih dogajanj in (ali pa še posebno) osebe (profesorja), ki je neposredno odgovorna za njegovo izvedbo. Kot protiutež profesorju je študent, torej oseba, željan novega znanja in dokazovanja svojih dosedanjih sposobnosti, spretnosti, znanja. Njune poti se srečujejo, da pa bi tudi sodelovala, si je treba prizadevati za aktivno udeležbo obeh. Avtorici v članku tako preučujeta problem kakovostnega študija z vidika aktivnosti študentov, predvsem se osredotočata na dejavnike in osebe, ki k temu pripomorejo, pa tudi načine za njegovo uresničitev. V prvem delu predstavljata teoretična izhodišča, pri čemer sta soočili razmišljanja različnih avtorjev (Apple 1992; Biutink 2009; Lepičnik Vodopivec 2002; Saracho in Spodek 2007 in drugi) ter podali odgovore na vprašanja o kakovostnem študiju preko aktivnosti samih študentov. Ob tem sta posegli tako na področje strokovnega izobraževanja in učenja kot tudi osebnostnega razvoja oseb, ki v procesu aktivnega študija sodelujejo (študentje in profesorji). V drugem delu predstavljata in utemeljujeta možnosti, načine in naloge za spodbujanje aktivnosti študentov. Osredotočili sta se na študij predšolske vzgoje in študente, ki se pripravljajo za poklic vzgojitelja predšolskih otrok. Konkretno sta prikazali primer naloge (priprava in izdelava ter predstavitev priročnika preko delnih nalog in zadolžitev) za spodbujanje aktivnosti študentov in hkrati utemeljili dosežke tako na strokovnem kot tudi osebnostnem področju študenta. Ob tem sta pojasnili, kakšen vpliv ima aktivna soudeležba med drugim na strokovni in osebnostni razvoj profesorja. V zaključku poudarjata pomembnost medsebojnega sodelovanja in nujnost samoaktivnosti študenta za kakovosten študij kot celoto in predvsem za kakovosten strokovni in osebnostni razvoj vseh udeleženih (študentov in profesorjev).
Ključne besede: aktivnost, študentje, študij, kakovost, učenje, predšolska vzgoja, strokovno izobraževanje, osebnostni razvoj
Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 0
URL Povezava na celotno besedilo

2.
Attitudes of future preschool educators about parental competencies
Sandra Kadum, Jurka Lepičnik-Vodopivec, Maja Hmelak, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: The early childhood is the period when parents have the greatest influence on the upbringing of their child. In order to act positively in the upbringing of their own child, parents must be competent. Being competent means to have knowledge, be efficient and skilled in realizing certain forms of behaviour and to achieve results that are expected of it. Parents are expected to develop all socially desirable and positive traits in the child. In this process, parents are seeking support from the preschool teachers because they have the greatest interaction with them when they leave the child in the educational institution. That was exactly the point in this research i.e. we wanted to see whether future educational workers are trained and whether parents make mistakes in the upbringing of their children. 347 students of the preschool education studies in Pula, Koper and Maribor were questioned. The results indicate that our respondents noticed that parents have problems in the relationships with their children because they do not have enough knowledge to access their own child and ‘blame’ the TV/media and the peers for it.
Ključne besede: competences, preschool teachers, educational institution, parents
Objavljeno v DKUM: 20.08.2024; Ogledov: 80; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
4.
Več- in raznojezičnost v predšolskem obdobju
2022, zbornik

Opis: Monografija skozi perspektive različnih akterjev in analizo dejavnikov in elementov pouka osvetljuje razvijanje razno- in večjezičnosti v predšolskem obdobju. V posameznih prispevkih so tematizirani: oris možnosti razvijanja večjezičnosti v vrtcih, kompetence za poučevanje tujih jezikov v predšolskem obdobju, stališča vzgojiteljic do zgodnjega učenja tujih jezikov in večjezičnosti, stališča in izkušnje učiteljic z dodatnim usposabljanjem za zgodnje poučevanje, doživljanje pouka tujih jezikov pri samih otrocih, pogledi staršev na učenje jezikov v vrtcu in delo na področju tujih jezikov z otroki priseljenci. Nadalje prinaša monografija analizo dela v vrtcu ter analizo večjezičnih slikanic. Monografijo zaključujeta analiza dela v dvojezičnem vrtcu in raziskovanje vprašanja elitizma v vrtcu. Monografija je namenjena različnim ciljnim skupinam in z njo želimo tudi pokazati, da je potrebna sprememba kurikula za vrtce in uvedba obveznega učenja tujih jezikov. Nujnost spremembe kurikula utemeljujejo analize in raziskave s stališča različnih ciljnih skupin ter pozicioniranost v širši kontekst jezikovne politike Evropske unije.
Ključne besede: predšolsko obdobje, tuji jeziki, zgodnje poučevanje, didaktična gradiva, stališča, kompetence
Objavljeno v DKUM: 22.06.2022; Ogledov: 2428; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (29,49 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
KAKO STARŠI OTROK ROMOV IZ VADARCEV DOŽIVLJAJO VRTEC IN ŠOLO V BODONCIH
Tadeja Rajbar, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Kako starši otrok Romov iz Vadarcev doživljajo vrtec in šolo v Bodoncih smo želeli z rezultati anket ugotoviti, ali čutijo starši otrok Romov, da so njihovi otroci s strani vzgojiteljice in svojih vrstnikov obravnavani drugače od svojih vrstnikov zaradi njihove etnične pripadnosti. Prav tako nas je zanimala izobrazba Romov, in ali se staršem otrok Romov zdi pomembna prisotnost romskega koordinatorja pri sporazumevanju in navezovanju stikov. Zanimalo nas je tudi, če se starši otrok Romov odzovejo vabilom na različne delavnice v vrtcu. V teoretičnem delu smo najprej pogledali, kdo so Romi, od kod njihovo poimenovanje ipd. Nato smo obravnavali izvor Romov, kje je njihova domovina, kdaj in zakaj so se pričeli seliti in kdaj so se naselili na tleh slovenskega ozemlja. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika za starše ugotovili, da imajo starši romskih otrok iz Vadarcev končano ali pa še nedokončano osnovno šolo. Njihovo mnenje glede na rezultate anket je, da njihovi otroci niso obravnavani drugače, ker so Romi, ne s strani vzgojiteljice in ne s strani vrstnikov. Večini staršev je pomembno, da je njihovim otrokom pri sporazumevanju v pomoč romski koordinator in prav tako se velika večina staršev romskih otrok odzove vabilom v vrtec na razne delavnice.
Ključne besede: romski otrok, romski koordinator, romski starši, vrtec, vzgojiteljica
Objavljeno v DKUM: 30.10.2020; Ogledov: 657; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (322,94 KB)

6.
STARŠI IN SPOLNA VZGOJA OTROK V PREDPUBERTETNEM OBDOBJU
Špela Žibert, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava spolno vzgojo otrok v predpubertetnem obdobju otrokovega razvoja. S pomočjo anketnega vprašalnika je bila izvedena raziskava na vzorcu 200 staršev. Z deskriptivno in kavzalno - neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja je bila preučena skrb za lastno osveščenost staršev o spolni vzgoji otrok, ravnanje staršev, vezano na spolno osveščanje in hkrati osvetlitev stališča staršev do spolnega osveščanja otrok v družini. V okviru tega pa še obstoj razlik glede na starost staršev in stratum bivanja staršev v otroštvu ali starost otrok. Rezultati so pokazali, da se je večina staršev poučila o spolnosti izven doma, med vrstniki in v šoli in ne v svoji družini. Starši večinoma odgovarjajo na otrokova vprašanja o spolnosti sproščeno in nimajo razloga za neprijetnost. O spolni vzgoji se pogovarja in sodeluje cela družina. Na žalost pa jih še vedno veliko meni, da je spolna vzgoja v predpubertetnem obdobju nepotrebna. Anketa je prav tako pokazala, da postaja spolna vzgoja vedno bolj prisotna in se ji posveča več pozornosti kot se ji je v preteklosti. Mlajši starši so med odraščanjem pogosteje deležni sproščenega pogovora o spolnosti kot starejši starši. Prav tako so se starši, ki so v otroštvu živeli v mestu, v družini veliko bolj sproščeno pogovarjali o spolnosti kot pa tisti, ki so živeli na podeželju.
Ključne besede: spolna vzgoja, spolnost, starši, družina, spolni razvoj, komunikacija, predpubertetni otrok
Objavljeno v DKUM: 01.09.2020; Ogledov: 948; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (734,62 KB)

7.
Svetovalna služba v vrtcu s poudarkom na sodelovanju med svetovalnimi delavci in starši
Maruša Zorli, 2017, magistrsko delo

Opis: Predmet raziskovanja magistrske naloge je svetovalna služba v vrtcih. V teoretičnem delu smo na podlagi literature najprej opredelili vrtec kot institucijo, predstavili svetovalno službo v vzgojno-izobraževalnih ustanovah nasploh, nato smo se osredotočili na svetovalno službo v vrtcih. Osvetlili smo njen namen, naloge in področja delovanja. V nadaljevanju smo posebej izpostavili sodelovanje in interakcijo svetovalne službe s starši otrok v vrtcu, oblike in naloge pri sodelovanju s starši in tudi morebitne ovire, na katere lahko naletijo pri sodelovanju. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave o pogledu staršev otrok v vrtcu na sodelovanje in povezovanje s svetovalnimi delavci. Zanimalo nas je, če obstajajo razlike glede na starost in izobrazbo staršev. Bolj podrobno smo preverjali, v kolikšni meri starši vzpostavljajo stik in sodelujejo s svetovalnimi delavci, kakšno mnenje in izkušnje imajo s svetovalno službo, na kakšne načine in iz katerih razlogov sodelujejo, če sodelovanje dojemajo kot pomembno in kaj so morebitne ovire pri sodelovanju. Rezultati naše raziskave kažejo, da imajo starši otrok v vrtcu kljub seznanjenostjo z obstojem svetovalne službe z njo le malo izkušenj. Razlike glede na starost in izobrazbo staršev se v večini primerov niso pokazale.
Ključne besede: svetovalni delavci, vrtec, starši, sodelovanje, povezovanje
Objavljeno v DKUM: 08.05.2017; Ogledov: 1682; Prenosov: 346
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

8.
MNENJA STROKOVNIH DELAVCEV V VRTCU IN ŠOLI O VZGOJI ODGOVORNEGA ODNOSA DO ŽIVALI
Olga Graj, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskali mnenja strokovnih delavcev v vrtcu in šoli o vzgoji odgovornega odnosa do živali. V teoretičnem delu je podan pregled raziskav pozitivnega vpliva živali na človeka, vplivu živali na razvoj otrok in vpliv izkušenj z ljubljenčki v otroštvu na odnos do živali v odraslosti. Predstavljeni so pomen, namen in cilji vzgoje odgovornega odnosa do živali ter možnosti, metode in načini vključevanja vzgoje odgovornega odnosa do živali v vzgojno-izobraževalni proces. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov preučili izkušnje strokovnih delavcev z ljubljenčki ter njihova stališča do živali in do vpliva živali na otroka. Raziskali smo ali in kako strokovni delavci v vzgojno-izobraževalno delo vključujejo vzgojo odgovornega odnosa do živali ter ugotavljali ali so seznanjeni z aktivnostmi s pomočjo živali, ki jih izvajajo nekatera društva v Sloveniji. Pri tem so nas zanimale razlike glede na izkušnje strokovnih delavcev z živalmi, glede na delovno dobo in delovno mesto strokovnih delavcev. Ugotovitve, do katerih smo prišli med izdelavo diplomskega dela, so prikazane v poglavju Rezultati in interpretacija.
Ključne besede: odnos do živali, hišni ljubljenčki, strokovni delavci, otrok, vzgoja
Objavljeno v DKUM: 18.10.2016; Ogledov: 1700; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (1007,81 KB)

9.
KOMUNIKACIJA IN SODELOVANJE STARŠEV Z VRTCEM PTUJ
Danka Gagić, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava tematiko komunikacije in sodelovanja med starši in vrtcem Ptuj in je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo opredelili pojma komunikacija in sodelovanje, obravnavali različne vrste komunikacije ter različne oblike in načela sodelovanja med starši in vrtci. V empiričnem delu smo tabelarično in analitično obdelali rezultate anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši otrok, ki obiskujejo vrtec Ptuj, enoto Mačice. Diplomsko delo je nastalo z namenom, da ugotovimo, ali so starši zadovoljni s komunikacijo in sodelovanjem med njimi in vrtcem Ptuj, enoto Mačice.
Ključne besede: predšolski otrok, komunikacija, sodelovanje, starši, vrtec
Objavljeno v DKUM: 17.10.2016; Ogledov: 1559; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

10.
Primerjava javne in montessori osnovne šole glede na učne načrte za angleški jezik v drugem triletju
Ana Furlan, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je narejena primerjava učnega načrta montessori osnovne šole in javne osnovne šole za drugo triado za predmet angleščina. Primerjava je bila narejena na štirih področjih; opredelitev predmeta, splošni cilji, didaktična priporočila in minimalni standardi. Vsaka od primerjanih šol ima svoje pedagoške pristope, katerih cilj je vzgojiti samostojnega posameznika in ga pripeljati do znanja. Pri opredelitvi predmeta angleščina so odstopanja v številu ur angleščine v posameznih razredih ter vključitvi predmeta na predmetnik. Sicer pa na tem področju bistvenih razlik med šolama ni. Oba programa poudarjata angleščino kot pomemben predmet, saj gre za jezik, ki ga govorijo po celem svetu in je znanje angleščine, ne samo zaželeno pač pa tudi obvezno. Primerjava splošnih ciljev je pokazala razlike le v razporeditvi ciljev. Sicer pa razlik na tem področju med šolama ni. S primerjavo didaktičnih priporočil so bile ugotovljene najbistvenejše razlike. Razlike so posledica različnega koncepta šole in načina poučevanja, kjer se šola montessori strogo drži svoje filozofije, medtem ko je v javni osnovni šoli viden širši pristop. Primerjava minimalnih standardov pokazala nekaj razlik, ki se večinoma vezane na število ciljev in pa natančnost navodil učitelju. Ti so v učnem načrtu za javno osnovno šolo precej natančni. Minimalni standardi osnovne šole montessori so zelo splošni in kratko opisani. kar gre pripisati temu, da mora šola dosegati standarde in cilje, ki so določeni s strani države.
Ključne besede: Montessori osnovna šola, javna osnovna šola, učni načrt, drugo triletje, cilji, didaktična priporočila, minimalni standardi
Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 1922; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici