| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 276
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Inovacijski management in trajnostni razvoj usmerjen v ponovno uporabo izdelka na projektu howerchair v sklopu eps
Rok Lapornik, 2021, magistrsko delo

Opis: Preden lahko pomislimo na uresničitev katere izmed inovacijskih idej, ki se nam je porodila, moramo najprej preveriti, v kaj se spuščamo in se vprašati o naši končni želji. Potrebno je začeti počasi in trdno graditi idejo, ki jo na podlagi celotnega znanja za nameček še poskušamo trajnostno dodelati, kar je v zadnjem času ključ do uspeha, saj brez trajnosti enostavno ni mogoče doseči vseh standardov in želja kupcev. Prvi del magistrskega dela obravnava teoretično ozadje inovacijskega managementa in trajnostnega razvoja, v drugem delu pa sledi prikaz projekta Howerchair (invalidski voziček z električnim pogonom preko naprave Hoverboard), v katerem sem sodeloval v sklopu evropskega projektnega semestra EPS. S preučevanjem inovacijskega managementa in trajnosti lahko na podlagi raziskav in rezultatov vidimo tesno povezanost, še posebej v zadnjem obdobju. Končni uspeh projektov temelji predvsem na dobri raziskavi z vključevanjem čim večjega števila virov, kjer imamo točno določen cilj, tega pa poskušamo doseči z uporabo različnih metod, ki nas prisilijo k trajnosti in inovativnosti. Projekt Howerchair je tesno povezan z osnovami raziskav trajnosti in inovativnosti, poleg tega pa daje še veliko pozornost na krožno gospodarstvo, ki postaja iz dneva v dan pomembnejše za pravi uspeh z izumi in za našo lepšo prihodnost na Zemlji. Delo predvsem stremi k poudarjanju pomembnosti dejstev, postopkov in metod, ki so bili s strani mnogih raziskovalcev in inovatorjev predolgo zapostavljeni.
Ključne besede: Inovacija, trajnostni razvoj, napredek, projekt, razvoj novega izdelka, inovacijski vektor
Objavljeno: 12.04.2021; Ogledov: 8; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

2.
Uvajanje preventivnega vzdrževanja na papirnem stroju ps 5 v podjetju paloma, d.d.
Žan Pavić, 2020, diplomsko delo

Opis: Vzdrževanje strojev predstavlja zelo pomemben del v proizvodnih linijah, kjer morajo stroji nenehno obratovati zaradi visokih zahtev in pričakovanj na trgu. Nepravilnosti in dolgi zastoji zaradi nepričakovanih okvar lahko povzročijo velike stroške v podjetju, posledično pa tudi izgubo potencialnih kupcev. V diplomskem delu sem v ta namen predstavil uvajanje preventivnega vzdrževanja neposredno za nov papirni stroj, ki ga trenutno postavljamo. Največji del stroja predstavljajo vodilni in tehnološki valji, ki morajo biti ustrezno vzdrževani, da ne pride do strojeloma. Izdelal sem register vzdrževanih naprav in uvedel standardno proceduro za posamezno aktivnost. V programskem okolju ACP sem analiziral najpogostejšo okvaro na področju klobučevine in s pomočjo vzdrževalcev podal možno rešitev, da bi se tej težavi na novem papirnem stroju izognili.
Ključne besede: Vzdrževanje, preventivno vzdrževanje, kurativno vzdrževanje, strojelom, papirni stroj, zastoji
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 76; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

3.
Pregled pristopov in metod določanja časovnih normativov
Luka Zupanič, 2020, diplomsko delo

Opis: Tematika diplomskega dela vsebuje pregled metod določanja časovnih normativov in sicer sistema REFA ter WORK-FACTOR hitri postopek. REFA je združenje za organizacijo dela in razvija metode za operativno zbiranje in upravljanje podatkov. WORK-FACTOR hitri postopek pa je sistem, namenjen za ovrednotenje ročnega dela. Pobližje so predstavljena tudi orodja ponudnikov DELMIA in DRIGUS. DELMIA ima na voljo raznovrstna programska orodja kot so programsko orodje za postavitev digitalne proizvodnje, programsko orodje, katero se ukvarja z upravljanjem proizvodnih operacij, programsko orodje za upravljanje oskrbovalnih verig, programsko orodje za področje robotike, itd. Ponudnik DRIGUS pa ponuja produkt MULTIDATA, ki je namenjen za časovne študije in za dejavnosti vzorčenja časa. Zraven tega pa je na voljo še več programskih orodij kot so MEZA, PLAZET, MULTI, TAKTOS, FORMAS in REGRESSA. Od vseh naštetih sta podrobneje predstavljeni MEZA in PLAZET. MEZA je orodje, s katerim se določajo časovne študije, med tem ko PLAZET služi za določanje planskih časov. Predstavljena je tudi norma, kaj vse je treba upoštevati pri določanju in izračunu ter zakaj jo je smiselno določiti. Analizirani so sestavni elementi norme in pomen določitve časa naročila.
Ključne besede: Norma, REFA, WORK-FACTOR, DRIGUS, DELMIA.
Objavljeno: 18.01.2021; Ogledov: 79; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,92 MB)

4.
Razvoj podstavka za zunanje enote toplotnih črpalk zrak-voda
Andrej Oprčkal, 2020, magistrsko delo

Opis: V nalogi je predstavljen razvoj podstavka za zunanje enote toplotnih črpalk zrak-voda. Prikazan je celoten proces od osnovne ideje do končnega produkta pripravljenega za prodajo. Glavni cilj razvoja je bil ustvariti izdelek, ki je lahek, nosi težo naprave, učinkovito odvaja kondenzat, je enostaven za vgradnjo in estetsko privlačen. Poleg praktičnega prikaza vseh faz razvoja so predstavljene tudi teoretične osnove. Vključene so teme analize trga, iskanja idej, konstruiranja ter proizvodnje izdelka, kontrole kakovosti, oblikovanja pakiranja, priprave dokumentacije, avtorske zaščite in ekonomike izdelka. Do končnega cilja smo prišli z uporabo metod, kot so brainstorming, SWOT, FMEA ter izvedbo benchmarking analize in analize življenjskega cikla. Razvit izdelek ustreza zastavljenim ciljem in podanim tezam.
Ključne besede: razvoj izdelka, projekt, toplotne črpalke, HVAC, konstruiranje, prodajna cena, pakiranje izdelka, avtorska zaščita, dokumentacija izdelka, ekonomika izdelka, kakovost
Objavljeno: 20.10.2020; Ogledov: 128; Prenosov: 0

5.
Uvajanje inovacijskega menedžmenta v veliko podjetje
Jurica Jurčec, 2020, magistrsko delo

Opis: Prispevek inovacij k gospodarski rasti je ena njihovih glavnih prednosti. Z enostavnejšimi besedami, inovacije lahko povečajo produktivnost, tj. z enakimi viri dosežejo boljše rezultate. Povečanje produktivnosti proizvede več blaga in storitev in vodi v gospodarsko rast. Ker so podjetja v zasebni lasti eno glavnih gonilnih sil gospodarstva, ustvarjanja delovnih mest in rasti proizvodnje in potrošnje, lahko rečemo, da inovacije s podjetništvom poganjajo nacionalno in svetovno gospodarstvo. Potrošniki in podjetja imajo zaradi inovacij in rasti produktivnosti številne prednosti. Zaradi rasti produktivnosti naraščajo tudi plače delavcev. Delavci imajo več denarja, s katerim kupujejo več blaga in storitev. Hkrati se povečuje dobičkonosnost podjetij, kar jim omogoča, da več vlagajo in zaposlujejo več delavcev. Strukturni ukrepi za spodbujanje inovacij vključujejo povečanje porabe za raziskave in razvoj, vlaganja v izobraževanje ter olajšanje zagona podjetij in zapustitev trga v primeru neuspeha. Poleg tega lahko podjetja spodbujajo inovacije z vlaganjem v zaposlene in lastnimi raziskovalnimi in razvojnimi dejavnostmi. Inovativnost je ključni element podjetništva, zato morajo podjetja nenehno inovirati svoje poslovanje, da se izognejo zastoju in izpadom. Vzročne povezave med inovacijami, podjetništvom in gospodarskim razvojem je treba skrbno analizirati in nadzorovati ob upoštevanju vseh okoliščin v danem času. Posledično pridemo do problema in teme magistrskega dela, ki je uvedba menedžmenta inovacij v velikem podjetju. Z uvedbo upravljanja inovacij poskušamo spremljati in analizirati sam inovacijski proces. V tem prispevku bo predstavljeno orodje za merjenje inovacijske zmogljivosti iScan in smernice za uvedbo menedžmenta inovacij na primeru podjetja Tehnix d.o.o.
Ključne besede: merjenje inovacijske sposobnosti, uvajanje inovacijskega menedžmenta, inovacija, iSCAN, Tehnix d.o.o.
Objavljeno: 06.10.2020; Ogledov: 132; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

6.
Vključitev uporabnikov v razvoj novega izdelka in ugotavljanje njihovega zadovoljstva
Martin Toplak, 2020, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu obravnavam vključitev uporabnika v razvoj novega izdelka. Predstavim različne načine interakcije med podjetjem in uporabniki ter jih podrobneje opišem. Posebej sem se posvetil metodi razvoja funkcij kakovosti (QFD). V nadaljevanju sem se posvetil temeljnim trženjskim konceptom in podrobneje opisal pristop ciljnega trženja. V drugem delu diplomskega dela se osredotočim na (ne)zadovoljstvo uporabnikov ter nekatere možne vplive in posledice (ne)zadovoljstva ter opišem model nakupnega procesa z vidika uporabnika. Na koncu pa sem pozornost usmeril v metode merjenja zadovoljstva in podrobneje opisal Kanov model ter Net promoter score (NPS).
Ključne besede: razvoj novega izdelka, QFD, zadovoljstvo uporabnika, nakupno vedenje, Kanov model
Objavljeno: 01.10.2020; Ogledov: 157; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (769,42 KB)

7.
Načrtovanje proizvodnje prijemala v procesu rokovanja z medom
Eva Seražin, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo prikazuje celoten potek priprave proizvodnje prijemala v procesu rokovanja z medom. V izhodišču je predstavljeno podjetje, ki izdeluje izdelek. V jedru se seznanimo z izdelkom, potekom konstruiranja izdelka, pregledom konkurenčne ponudbe na trgu in načrtovanjem proizvodnje izdelka. Pogledamo si izbiro materiala in obdelovalnih strojev in obdelovalnih postopkov, obrazce delovnega poteka, analizo dela in primerjalna obrazca stroškovne kalkulacije za maloserijsko in velikoserijsko proizvodnjo. Diplomsko delo se zaključi s sklepom, v katerem so ovrednotene teze, cilji, predpostavke in omejitve diplomske naloge. Diplomska naloga vsebuje tudi poglavje Priloge, kjer so zbrani strojni listi obdelovalnih naprav in obrazci analiz del za jasen prikaz stroškovne kalkulacije.
Ključne besede: Razvoj novega izdelka, Stroškovna kalkulacija, Načrtovanje proizvodnje
Objavljeno: 01.10.2020; Ogledov: 65; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,87 MB)

8.
Prenos tehnologij: primerjava vodilnih gospodarstev v ZDA, Evropi in Sloveniji
Timotej Kraner, 2020, magistrsko delo

Opis: O prenosu tehnologij govorimo, kadar gre za prenos na raziskovalnih organizacijah razvitih izumov v gospodarstvo. Pričujoče delo obravnava predvsem regulatorne okvirje in organiziranost, navaja pa tudi posamezne primere dobre prakse v ZDA, EU in Sloveniji. Delo temelji na predpostavki, da je Slovenija na tem področju primerjalno slabša. Iz obravnavanega izhaja, da je kvantitativna primerjava med državami zaradi odsotnosti enotne metrike praktično nemogoča. Kvalitativno pa lahko zaključimo, da je področje v Sloveniji v veliki meri urejeno zgledno in primerljivo z drugimi državami Evrope in sveta. Sloveniji manjka program, ki bi se osredotočal na majhna podjetja, državi pa lahko očitamo tudi občasno neizvrševanje zakonodaje na tem področju.
Ključne besede: prenos tehnologij, inovacija, izum, zakonodaja, inovacijski ekosistem
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 115; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (944,22 KB)

9.
Analiza vodenja procesa vzdrževanja v podjetju Paloma d.d.
Timotej Šket, 2020, diplomsko delo

Opis: Vzdrževanje ima pomembno vlogo v vsaki organizaciji, saj zmanjšuje stroške, veča učinkovitost in krajša čas zastojev. Podjetje, ki uporablja sistem preventivnega vzdrževanja na osnovi stanja opreme, ostaja konkurenčno. V podjetju Paloma d.d. je zbiranje podatkov omejeno, zato sedaj izvajanje preventivnega vzdrževanja ni mogoče. V diplomskem delu sem predstavil, kako poteka tok informacij na področju vzdrževanja med vodstvom in zaposlenimi. Analiziral sem končno poročilo podjetja VOITH in s pomočjo mentorja presodil, kje v podjetju je potrebna reorganizacija dela. Podal sem tudi dve možni rešitvi problema, in sicer uvajanje sistema preventivnega vzdrževanja ter »outsourcing« oddelka vzdrževanja.
Ključne besede: vzdrževanje, vodenje vzdrževanja, preventivno vzdrževanje, vzdrževanje glede na stanje, kurativno vzdrževanje.
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 82; Prenosov: 0

10.
Pomen managementa znanja v storitvenem podjetju
Vesna Furlan Božič, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo govori o poznavanju managementa znanja v storitvenem podjetju in ugotavljanje trenutnega stanja managementa znanja ter iskanje potencialov za izboljšavo. V proces kreiranja in izmenjave znanja pa niso vključeni le zaposleni v podjetju, ampak so upoštevane tudi želje in znanje kupca. Magistrsko delo prikazuje vključevanje vseh deležnikov v oblikovanje, izpopolnjevanje ter prenos znanja, ki je ključ do večje uspešnosti podjetja.
Ključne besede: znanje, management znanja, odjemalci, storitveno podjetje
Objavljeno: 04.03.2020; Ogledov: 317; Prenosov: 0

Iskanje izvedeno v 0.34 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici