| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 212
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza možnosti razvoja športnega turizma v občini Maribor
Lana Lukarič, 2023, diplomsko delo

Opis: Športni turizem postaja vse bolj priljubljen in se zato hitro razvija. V diplomskem delu smo analizirali ponudbo športnega turizma v občini Maribor. Povzeli smo opredelitve športnega turizma in opredelili, kaj vse spada v to skupino turistične ponudbe. Predstavili smo najbolj udarne športne prireditve v občini Maribor in predstavili objekte, ki so primerni za uporabo v športnem turizmu na območju MOM. Raziskali smo tudi ponudnike športa v občini Maribor in nabor njihove ponudbe. Analizirali smo podatke Zavoda za turizem in podatke, pridobljene od izbranih ponudnikov nastanitev za športnike v občini Maribor. O poznavanju športnega turizma v Mariboru smo izvedli anketo med naključnimi prebivalci mestne občine Maribor, sodelovalo jih je 60. Odgovore smo analizirali in jih grafično predstavili. Na podlagi pridobljenih informacij in podatkov smo napisali predloge za izboljšanje športno turistične ponudbe v Mestni občini Maribor.
Ključne besede: turizem, šport, Maribor
Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 270; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

2.
Zeleni marketing in nakupno vedenje odjemalcev v turizmu
Davida Pogorevc Hafner, 2023, diplomsko delo

Opis: Tema diplomske naloge je zeleni marketing in nakupno vedenje odjemalcev v turizmu. Opišemo, kaj je zeleni marketing in kdo so zeleni potrošniki, natančneje pa se dotaknemo teme zeleni turizem, ki v Sloveniji postaja vse bolj priljubljen ter se hitro razvija zaradi neokrnjene narave, pestre kulturne dediščine ter raznolike in izvrstne kulinarične ponudbe. Razvoj zelenega marketinga in turizma postaja vse pomembnejši, saj smo se začeli vsaj v razvitem delu sveta vse bolj zavedati problema onesnaženosti zraka, globalnega segrevanja ter pogubnih posledic klimatskih sprememb, pomanjkanja pitne vode, izumiranja živalskih in rastlinskih vrst in še bi lahko naštevali. Varovanje okolja je postalo ključno družbeno vprašanje, ki zahteva trajnostno naravnanost podjetij. Zeleni marketing je učinkovita strategija, ki ozavešča turiste o pomembnosti trajnostnega turizma in spodbuja zeleno ravnanje. V diplomskem delu smo raziskali potencial zelenega turizma v Sloveniji ter vpliv zelenega marketinga na zeleno zavest in ravnanje turistov. Ugotovili smo, koliko okoljska ozaveščenost vpliva na nakupno vedenje odjemalcev in koliko so v zameno pripravljeni plačati več ter tudi, ali okoljski znaki pozitivno vplivajo na nakupne odločitve odjemalcev/turistov in ali bi se potrošniki večkrat odločili za zeleno turistično ponudbo, če bi bila na voljo. Prišli smo do sklepa, da potrošniki še vedno raje ostanejo v coni svojega udobja in se odločajo za okolju bolj prijazne alternative v glavnem le, če so cene tovrstne ponudbe konkurenčne. Če pa se odločijo, verjamejo, da so zato boljši/odgovornejši potrošniki in pripomorejo k trajnostnemu razvoju in varovanju okolja. Tudi pri turistični ponudbi cenijo kakovost, udobje in prestiž in se za zeleno turistično ponudbo ne odločijo vedno, temveč pretežno takrat, ko je v skladu z njihovimi pričakovanji o doživetem in udobnem dopustu.
Ključne besede: zeleni marketing, zeleni turizem, zeleni odjemalci/turisti, nakupno vedenje odjemalcev
Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 205; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

3.
Športni turizem: ogled nogometnih stadionov
Anja Marovt, 2023, diplomsko delo

Opis: Danes lahko opazimo porast obsega športnega turizma, ki zajema več različnih segmentov. Podrobneje smo se dotaknili nostalgičnega športnega turizma in turizma na nogometnih stadionih. Kot primer dobre prakse smo predstavili tri britanske nogometne stadione, v Sloveniji pa smo izbrali tri potencialne nogometne stadione za ponujanje tovrstnih storitev.
Ključne besede: športni turizem, ogledi nogometnih stadionov, turizem na nogometnih stadionih, britanski nogometni stadioni, slovenski nogometni stadioni
Objavljeno v DKUM: 15.09.2023; Ogledov: 222; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

4.
Uporaba orodij marketinga 4.0 v podjetju Thermana d.d.
Ana Dorn, 2022, diplomsko delo

Opis: Turizem štejemo med dejavnosti, ki se morajo nenehno prilagajati spremembam na trgu. Tako morajo zaposleni v turizmu poznati odjemalce, cene na trgu, okolje oziroma destinacijo, v kateri delujejo, predvsem pa svoje izdelke, da znajo iz njih ustvariti primerno ponudbo in s tem privabiti potencialne odjemalce k nakupu izdelka ali storitve podjetja. Turizem se bo najbolje razvijal v destinacijah, kjer so urejene prometne povezave, kjer najdejo obiskovalci pestro ponudbo prostočasnih dejavnosti in privlačno klasično turistično ponudbo, kot so termalna kopališča, še posebej, če nudijo programe tudi za poslovne goste. Turizem je tesno povezan z marketingom. V dobi digitalizacije lahko poleg digitalnega marketinga omenjamo tudi marketing 4.0, ki predstavlja kombinacijo tradicionalnega trženja (televizija, radio in tisk) in digitalnega trženja (spletno okolje). V diplomskem delu sta predstavljena v teoretičnem delu klasičen marketing in koncept marketinga 4.0 na področju hotelirstva. V empiričnem delu je najprej predstavljeno področje marketinga v izbranem podjetju, nato pa so prikazani rezultati intervjuja, iz katerih izhaja nekaj temeljnih ugotovitev raziskave. Poleg tega je analizirano še, ali izbrano podjetje hkrati z digitalizacijo zvišuje tudi digitalne kompetence svojih zaposlenih. Zanimalo nas je tudi, ali so zaposleni v podjetju dovolj usposobljeni za uporabo digitalnih marketinških orodij, da jih znajo uporabiti v korist podjetja. Poleg intervjuja je izvedena tudi anonimna anketa med uporabniki storitev podjetja, pri čemer je ugotovljeno, kje večinoma najdejo informacije o njihovi ponudbi. Izbirali so lahko med klasičnimi in socialnimi mediji. Rezultati ankete so prikazani v empiričnem delu diplomske naloge. Prav tako so v empiričnem delu prikazani osnovni parametri intervjuja. Vse skupaj je povzeto v temeljnih ugotovitvah raziskave.
Ključne besede: Marketing 4.0, turizem, hotelirstvo, marketinška orodja, digitalizacija poslovanja, socialna omrežja
Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 794; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

5.
Primerjava hotelske ponudbe v izbranem slovenskem in v avstrijskem termalnem zdravilišču
Špela Simonič, 2022, diplomsko delo

Opis: Slovenska naravna zdravilišča se v primerjavi s tujimi, v našem primeru avstrijskimi zdravilišči, razlikujejo, obenem pa ponujajo podobne storitve, ki pa so z vidika gostovih pričakovanj lahko različne. Prepoznavnost storitev in ponudnika, zadovoljstvo in ohranjanje gostov pa so odvisni od kakovosti in učinkovitosti ponudbe ter od dodatnih aktivnostih, ki jih ponuja posamezno zdravilišče. V diplomskem delu primerjamo ponudbo storitev dvoje zdravilišč, ki se nahajata v dveh različnih državah. Opis ponudbe termalnega zdravilišča Terme 3000 v sklopu Hotela Termal, ki se nahaja v slovenskih Moravskih Toplicah, primerjamo s ponudbo termalnega zdravilišča Parktherme, v sklopu Hotela Vitalhotel v avstrijskem Bad Radkersburgu. Iz pridobljenih odgovorov anketiranih gostov lahko razberemo, da slovensko zdravilišče Terme 3000, ki deluje v sklopu Hotela Termal ponuja več zdravstvenih storitev kot avstrijsko zdravilišče Parktherme, ki deluje v sklopu Hotela Vitalhotel. Najpogostejši razlogi obiskanosti slovenskega termalnega zdravilišča so počitek in sprostitev, nato ugodne cene ter šport in rekreacija. Avstrijsko termalno zdravilišče pa s svojo ponudbo poudarja predvsem izboljšanje zdravstvenega stanja oziroma rehabilitacijo ter preventivo. Na podlagi analize rezultatov anketiranja smo ugotovili, da je v avstrijskem zdravilišču pomembna predvsem kakovost storitev, ki jo gostje hotela zelo cenijo. Prav tako so avstrijski gostje zelo zadovoljni s higieno, dostopnostjo informacij, strokovnostjo zdraviliškega osebja, urejenostjo hotela, ustrežljivostjo osebja na recepciji, gostinsko ponudbo, predvsem pa z reševanjem pritožb hotelskih gostov. Na podlagi analize rezultatov anketiranja smo tudi ugotovili, da je v slovenskem zdravilišču pomembna predvsem gostinska ponudba. Slovenski gostje so še zelo zadovoljni z urejenostjo hotela, urejenostjo sob, higiene v hotelu, predvsem pa z ljubeznivostjo zdraviliškega osebja. Predlogi za izboljšanje kakovosti storitev v slovenskem termalnem zdravilišču nakazujejo, da bi bilo treba posebno pozornost posvetiti dodatnemu izobraževanju medicinskega in strokovnega hotelskega osebja. Avstrijsko termalno zdravilišče pa bi moralo izboljšati gostinske storitve, predvsem ponudbo hrane in pijače.
Ključne besede: zdraviliški turizem, reševanje pritožb, storitve v zdraviliškem turizmu.
Objavljeno v DKUM: 05.01.2023; Ogledov: 469; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

6.
Glamping kot priložnost za razvoj visokokakovostnega turizma
Patricija Štruc, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali eno izmed sodobnih oblik turizma, ki je v zadnjih letih doživela velik porast, glamping. Glamping je kombinacija kampiranja in luksuza ter predstavlja alternativo množičnemu turizmu. Raziskovali smo potencial razvoja tovrstne turistične ponudbe, ki uspeva tudi v Sloveniji ter predstavlja enega izmed stebrov slovenskega zelenega in trajnostno naravnanega turizma ter visokokakovostnih storitev in doživetij. V diplomskem delu smo obravnavali tudi pojma kakovost in konkurenčnost destinacije, opisali glamping ponudbo v Sloveniji in analizirali rezultate ankete o potencialu, ki ga ima glamping v Sloveniji za razvoj visokokakovostne turistične ponudbe
Ključne besede: glamping, turizem, turistična destinacija, visokokakovostni turizem
Objavljeno v DKUM: 05.01.2023; Ogledov: 517; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

7.
Vpliv destinacijske znamke na prepoznavnost turistične destinacije
Matias Osojnik, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo vpliv destinacijske znamke na prepoznavnost turistične destinacije. Da bi lahko razumeli vsebino pojma destinacijska znamka in turistična destinacija, v teoretičnem delu predstavimo teorijo o turističnih destinacijah, njihovih značilnostih in strateški vidik trženja destinacije. Opredelimo tudi vsebino destinacijske znamke in navedemo nekaj primerov slovenskih in mednarodnih destinacijskih znamk. V zadnjem poglavju teoretičnega dela predstavimo načine oglaševanja destinacijskih znamk in analiziramo nekaj primerov vplivov destinacijskih znamk na prepoznavnost turistične destinacije s pomočjo družbenih omrežij. V empiričnem delu sledi analiza destinacijskih znamk, ki smo jo pripravili s pomočjo anketiranja in intervjuja z go. mag. Livijo Kovač Kostantinovič iz Slovenske turistične organizacije. Intervju je poglobil razumevanje slovenske destinacijske znamke »I feel Slovenia«, kar nam je pomagalo pri primerjavi slovenske destinacijske znamke z znamko Nove Zelandije. Z anketo smo pridobili podatke o prepoznavnosti destinacijskih znamk in ugotovili, kateri kanali oglaševanja se najpogosteje uporabljajo pri izbiri turistične destinacije. Analizirali smo tudi pozicioniranje občine Hoče-Slivnica, naredili SWOT analizo za področje razvoja turizma omenjene občine in pripravili konkreten predlog za uvedbo destinacijske znamke »Hočem doživeti Hoče«, pri čemer smo navedli načine trženja s pomočjo socialnih omrežij in primere potencialnih turističnih produktov, ki bi jih lahko uvedli v Hočah.
Ključne besede: turizem, destinacijska znamka, turistična destinacija, oglaševanje, družbena omrežja
Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 633; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

8.
Analiza dejavnikov izbora zabaviščnih parkov slovenskih osnovnih šol kot ciljev končnih izletov
Urška Likon, 2021, diplomsko delo

Opis: Čeprav doživlja turizem velik razvoj in je ponudbe vedno več, pa v Slovenji nekaterih vrst ponudbe, kot so zabaviščni parki, še nimamo – morda malo tudi zato, ker. se precej blizu Slovenije nahajata kar dva, in sicer Gardaland in Mirabilandia. Z raziskovanjem smo želeli izvedeti, na podlagi česa slovenske osnovne šole za končne izlete izberejo enega ali drugega. V teoretičnem delu so razloženi različni pojmi v povezavi s prostočasnimi dejavnostmi. Tako smo pojasnili prostočasni in izobraževalni turizem ter predstavili nekaj glavnih značilnosti marketinga na splošno in marketinga v turizmu. Pred intervjuji smo predstavili obravnavana parka, Gardaland in Mirabilandio, ter ju primerjali. Za lažjo predstavo, koliko bi nas stal tak izlet, če bi tja šli sami ali s turistično agencijo, smo naredili izračun. Intervjuvali smo dvanajst slovenskih osnovnih šol, pri čemer so bile zastopane vse statistične regije. Zaradi epidemije koronavirusa Covid-19 izletov ni več, prej pa je tretjina šol vozila učence v Gardaland, ostali nikamor. V Mirabilandio niso šli nikoli na nobeni šoli, večina je sploh ne pozna. Ker je pomenil tak izlet veliko odgovornosti s strani šole že pred izrednimi razmerami, se je večina odločila, da otrok ne bodo več peljale v tujino. Kontaktirali smo tudi oba parka, da bi izvedeli, ali že, oziroma ali bi bila pripravljena, slovenskim osnovnim šolam ponuditi poseben paket, ki bi vključeval cenejšo vstopnino in prevoz. Odgovora nismo dobili.
Ključne besede: Turizem, marketing, prostočasne dejavnosti, zabaviščni parki, Gardaland, Mirabilandia.
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 786; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

9.
Vpliv covida-19 na svetovno turistično gospodarstvo
Arlinda Mavraj, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu se osredotočimo na vpliv Covida–19 na svetovno turistično gospodarstvo, predstavljamo trenutno stanje in vpliv sprejetih ukrepov za zajezitev pandemije na območju Slovenije, Velike Britanije in Kanade. V prvem delu diplomskega projekta predstavimo krize prejšnjih let, ki so svetovnemu gospodarstvu povzročile veliko škodo. Na podlagi primerov prejšnjih kriz ugotovimo, da lahko okrevanje gopodarstva po svetovni krizi traja dolga leta. Analiziramo tudi izbrane primere svetovne pandemije prejšnih let in predstavimo statistične podatke, ki so te krize povzročile večini držav po svetu. Na kratko predstavimo, kakšen vpliv ima finančna kriza za podjetja v turizmu in tudi, katere so priložnosti, ki jih lahko podjetja izkoristijo za svoj razvoj v takšnih časih, čeprav gre za težke finančne razmere v državi. V nadaljevanju diplomske naloge predstavimo Covid-19, razširitev bolezni in splošen vpliv razglašene pandemije na prebivalstvo. Na kratko predstavimo sprejete ukrepe za zajezitev bolezni v Sloveniji in po svetu. V tem delu opišemo vpliv pandemije na turizem in ekonomijo izbranih držav. Najprej proučimo vpliv Covida–19 na javni potniški promet, letalski promet in vpliv na gostinski ter hotelski sektor. V nadaljevanju predstavimo sprejete ukrepe za zajezitev pandemije v Sloveniji, Veliki Britaniji in Kanadi ter ugotovimo vpliv teh ukrepov na turizem in gospodarstvo teh držav. Preučimo tudi davčni vidik sprejetih ukrepov. V diplomskem projektu predstavljamo pomoč držav v času pandemije za preživetje in razvoj podjetji.
Ključne besede: Turizem, covid–19, gospodarstvo, pandemija.
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 1552; Prenosov: 266
.pdf Celotno besedilo (755,50 KB)

10.
Vpliv virusa Covid-19 na vinski trg v Sloveniji: primer Ptujske kleti
Jakob Gal Gačnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, predstavimo vpliv virusa Covid-19 na turizem in vinski trg v Sloveniji ter na globalni ravni. Predstavimo ukrepe, ki jih je vlada Republike Slovenije sprejela v boju z epidemijo na področju turizma, gostinstva ter vinogradništva. Analiziramo in pregledamo, kako se je vinski trg spoprijel s posledicami virusa Covid-19. V drugem delu projekta izvedemo intervju z direktorjem Ptujske kleti, gospodom Vinkom Mandlom, ki nam poda svoje mnenje na zastavljena vprašanja v povezavi z virusom Covid-19 ter analiziramo odgovore. V sklepnem delu diplomskega projekta predlagam izbrane usmeritve za nadaljnje raziskovanje razmer na področju vinskega trga in vinskega turizma.
Ključne besede: Virus Covid-19, vinarstvo, turizem, pandemija, epidemija
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 883; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici