| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Turistične destinacijske organizacije : gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja
2023, zbornik

Opis: Monografijo z naslovom ' TURISTIČNE DESTINACIJSKE ORGANIZACIJE: gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja' sestavljajo štirje znanstveni tematski sklopi namenjeni turističnim delavcem v javnem in zasebnem sektorju, študentom turizma in hotelirstva ter predstavnikom civilne družbe. 40 avtorjev se je v diskurzih osredotočilo na: (i) trajnostno upravljanje turističnih destinacij, ponudnikov in doživetij skozi dodajanje lokalne vrednosti, kot tudi na varnost v turizmu in načrtovano upravljanje kriznih situacij; (ii) digitalizacijo v turizmu za potrebe upravljanja in trženja deležnikov povezanih v destinacije; (iii) elemente destinacij skozi: kreativno ponudbo v naravi, kulturno dediščino, arhitekturne posebnosti, gastronomski turizem, nastanitve na turističnih kmetijah, vlogo sprejemnih turističnih agencij in turističnih vodnikov za nepozabna doživetja; ter (iv) nosilne produkte slovenskega turizma: aktivni turizem v naravi; valorizacija kulturne dediščine; velneške in zdravstvene storitve; prireditve in poslovna srečanja; gastronomska doživetja in vinske destinacije. Proučevane vsebine so lahko odlična popotnica za jasno pozicioniranje slovenskih turističnih destinacij na močno konkurenčnem zelenem turističnem zemljevidu Evrope.
Ključne besede: destinacija, turistična destinacijska organizacija, destinacijski management in marketing, trajnosten in družbeno odgovoren turizem, turistični sistem, turistična ponudba, turistično povpraševanje, varstvo narave, krajina, interpretacija, kulturna dediščina, arhitektura, krajina, valorizacija, gastronomski turizem, turistične nastanitve, turistična kmetija, sprejemna turistična agencija, turistični vodnik, vodeno doživetje
Objavljeno v DKUM: 13.01.2023; Ogledov: 474; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Proučitev okoljske sheme Slovenia Green Accommodation in smernice za slovenske turistične kmetije : magistrsko delo
Martina Senekovič, 2022, magistrsko delo

Opis: Slovenske turistične kmetije z nastanitvijo so zakoreninjene v tradicionalnosti in kreativnosti in so gradnik avtentične izkušnje na podeželju. Zanimalo nas je, zakaj je v okoljski shemi Slovenia Green Accommodation od ponudnikov zgolj 12 turističnih kmetij. V teoretičnih izhodiščih smo izvedli pregled literature, kjer smo spoznali specifike okoljskih shem, raziskali okoljske sheme na mednarodni, evropski in nacionalnih ravneh. Natančneje smo preučili Zeleno shemo slovenskega turizma za ponudnike nastanitev in značilnosti slovenskih turističnih kmetij. V empiričnem delu smo s kvalitativno in kvantitativno raziskavo ugotavljali, zakaj turistične kmetije številnejše ne pridobijo mednarodnega okoljskega znaka in se posledično vključijo v ZSST Green Accommodation za ponudnike nastanitev. S pridobitvijo stališč strokovnih institucij (odločevalcev) ter predstavnikov certificiranih in necertificiranih turističnih kmetij je bilo ugotovljeno, da razlogi izhajajo iz previsokih stroškov, zapletene administracije vstopa in vzdrževanja okoljskega znaka ter manka napotkov za turistične kmetije. Ti razlogi vodijo, ker politika pri pristopu od »zgoraj navzdol« in »od spodaj navzgor« ni optimalno zastavljena, zato so bile oblikovane smernice za pospešen vstop turističnih kmetij v Zeleno shemo slovenskega turizma za ponudnike.
Ključne besede: okoljske sheme, zeleni znaki, Zelena shema slovenskega turizma, Slovenia Green Accommodation, turistične kmetije z nastanitvijo, smernice, priporočila
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 622; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (5,53 MB)

3.
Zadovoljstvo gostov s programi vodne telovadbe v Termah Olimia : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Nejc Žugelj, 2022, diplomsko delo

Opis: Gostje danes zahtevajo in želijo več kot le prenočiti in jesti dobro. Tega se zavedajo tudi v Termah Olimia, d. d., kjer poleg osnovne turistične ponudbe ponujajo različne animacijske vsebine in programe. V diplomskem delu raziskujemo pomen in vpliv programov vodne animacije na zadovoljstvo gostov v Termah Olimia. Vodna telovadba tako v okviru animacije dodatno popestri dogajanje v termah in s tem nudi dodatno vrednost gostu, kateremu lahko ta poveča zadovoljstvo in posledično sproži željo k ponovnemu obisku. V teoretičnem delu so predstavljene definicije na temo zadovoljstva gostov, wellnessa, zdraviliškega turizma in vodne telovadbe v termah. V tem sklopu je zajeto tudi stanje in prihodnost Slovenije na področju zdraviliškega turizma. Po teoretičnem delu sledijo primeri prakse, kjer smo primerjali različne terme in njihovo ponudbo vodne telovadbe s Termami Olimia. Benchmark analizo smo podprli z marketinškim spletom 9P. Podrobneje smo opisali Terme Olimia, naredili SWOT analizo ter podali ugotovitve. Kvalitativno raziskavo smo izvedli z intervjuji zaposlenih v Termah Olimia, d. d., vezanimi na vodno telovadbo in kvantitativno z anketo o zadovoljstvu gostov z vodno telovadbo. Na koncu smo preverili raziskovalna vprašanja in hipoteze ter podali smernice oz. priporočila za nadgradnjo programov vodne telovadbe v Termah Olimia. Ugotovili smo, da Terme Olimia potrebujejo boljšo organizacijo prostora vodne telovadbe ter promocijo vodne telovadbe na spletni strani. Prav tako bi bilo treba poskrbeti za boljšo evalvacijo programov vodne telovadbe in v prihodnosti, dodati kakšen dodaten program vodne telovadbe in zaposliti dodatnega animatorja.
Ključne besede: zadovoljstvo gostov, zdraviliški turizem, wellness, turizem, vodna telovadba
Objavljeno v DKUM: 08.07.2022; Ogledov: 477; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (3,77 MB)

4.
Analiza stanja in oblikovanje vodenega turističnega doživetja z interpretacijo rudarske dediščine Zasavja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Lara Lešnjek, 2021, diplomsko delo

Opis: Zasavje je najmanjša slovenska regija in s turističnega vidika tudi ena najmanj razvitih. Pod zasavsko regijo danes štejemo občine Litija, Zagorje ob Savi, Trbovlje in Hrastnik. Kljub temu da turizem v regiji ni zelo dobro razvit, ima zaradi svoje dobre centralne lokacije, dobrih povezav, bogate industrijske dediščine, unikatne kulinarike in lepe pokrajine velik potencial za nadaljnji razvoj turizma. Zasavje je verjetno med ljudmi najbolj poznano po svoji industriji. Skozi zgodovino je največji pečat na območju pustilo rudarstvo, saj se je prakticiralo prav po vseh zasavskih mestih. Po zaprtju vseh zasavskih rudnikov se rudarsko dediščino – rudnike, vsakdanje življenje rudarjev in rudarske običaje poizkuša izkoristiti v turistične namene. V diplomski nalogi smo oblikovali vodeno turistično doživetje z interpretacijo rudarske dediščine Zasavja. Da smo doživetje lahko oblikovali, smo si pomagali s preučitvijo domače in tuje strokovne literature. Na primerih dobrih praks smo izvedli benchmark analizo, podrobneje raziskali območje in izdelali SWOT analizo vodenih doživetij interpretacije rudarske dediščine Zasavja. S turističnimi ponudniki interpretacije rudarske dediščine na območju smo izvedli tudi intervjuje in z anketo preverili atraktivnost izdelanega produkta.
Ključne besede: rudarska dediščina, interpretacija dediščine, analiza stanja, oblikovanje vodenega turističnega doživetja, Zasavje
Objavljeno v DKUM: 27.12.2021; Ogledov: 737; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

5.
Analiza destinacije Mali Lošinj po ETIS in GSTC kazalnikih trajnostnega razvoja in vizija prihodnega poslovanja : završni rad sveučilišnog studija
Hana Jutriša, 2021, diplomsko delo

Opis: Međunarodni dolasci turista u svijetu svake godine rastu. Obalne i otočne destinacije, gdje je loš razvoj, loše upravljanje otpadom i prekomjerni broj turista, posebno su osjetljive na pritisak masovnog turizma. Masovni turizam donio je mnogo negativnih učinaka na prirodni razvoj destinacija, stoga se sve više destinacija počinje okretati k održivom razvoju turizma. Iza svake dobre destinacije stoji dobro i kvalitetno razrađen destinacijski menadžment. Dužnost destinacijskog menadžmenta je planiranje, organiziranje, vođenje i kontroliranje destinacije, uz vrlo visoku razinu brige o ljudskim resursima te oni također moraju brinuti i održivosti destinacije. Kao jedni od najučinkovitijih alata za mjerenje i praćenje održivog turizma na destinaciji uzeti su ETIS i GSTC kriteriji održivosti. Održivi turizam je danas trend koji najbrže raste, a Mali Lošinj je destinacija koja je posljednjih godina prikupila niz nagrada za svoju održivost. Glavni cilj ovog rada jest pomoću ETIS i GSTC kriterija održivosti, intervjua s predstavnicima destinacije i ankete s turistima, utvrditi stvarno stanje održivosti na destinaciji.
Ključne besede: održivi turizam, otočna destinacija, destinacija Mali Lošinj, pokazatelji održivog razvoja, menadžment destinacije
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 478; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

6.
Priporočila za zelene prireditve : primer prireditve Praznik kozjanskega jabolka
2021

Opis: Prireditve oziroma dogodki so eden ključnih privlačnih elementov turistične ponudbe. Poznamo več vrst dogodkov, kot so kulturni, športni in izobraževalni. Pomembni elementi prireditev so zagotovo njihova vsebina, prav tako pa tudi gastronomska ponudba. Kolektivne blagovne znamke so pomembno orodje razvoja podeželja in v verige povezanih ponudnikov, ki zagotavljajo celovito visokokakovostno gastronomsko in z njo povezano ponudbo strategije »od vil do vilic« ter vodenih doživetij in zelenih prireditev z lokalno dodano vrednostjo. Pri organizaciji je treba zagotoviti kar najboljšo kakovost izvedbe ter poskrbeti za varnost in trajnostno naravnanost prireditve, o čemer govori ta monografija. Prav smernice za trajnostne zelene prireditve so vodilo prihodnjega razvoja dogodkov na destinaciji Podčetrtek, Bistrica ob Sotli in Kozje, kjer so v sodelovanju s Fakulteto za turizem Univerze v Mariboru pristopili k skupnemu projektu trajnostnih turističnih rešitev za prihodnost. Zelene prireditve smo preučevali na primeru Praznika kozjanskega jabolka.
Ključne besede: turizem, podeželski turizem, trajnostni razvoj, zelene prireditve, dogodki, Praznik kozjanskega jabolka
Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 805; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (12,22 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Analiza in smernice trajnostnega poslovanja glamuroznih kampov v Sloveniji
Maja Vodišek, 2021, diplomsko delo

Opis: Svetovni trend glamuroznega kampiranja v primerjavi s klasičnim kampiranjem predstavlja možnost trajnostnega in udobnega načina kampiranja. Različne ponudnike glamuroznega kampiranja lahko prav tako najdemo po celotni Sloveniji. Slovenija je zelena destinacija, ki je idealna za razvoj glamuroznega kampiranja in ima potencial, ki se lahko primerja s svetovno konkurenco, vendar le ob učinkovitem udejstvovanju trajnostnih načel. V diplomskem delu smo proučili primere dobrih praks trajnostnega poslovanja ponudnikov nastanitev z okoljskim znakom v Sloveniji. Na podlagi pozitivnih komentarjev njihovih gostov na spletni strani Trip Advisor smo izpostavili najpogosteje omenjene atribute zadovoljstva. Z namenom, da pridobimo informacije o pomanjkljivostih vključevanja trajnostnih praks pri poslovanju slovenskih ponudnikov glamuroznega kampiranja smo izvedli raziskavo. V raziskavo smo vključili slovenske ponudnike glamuroznega kampiranja, ki nimajo pridobljenega okoljskega znaka. Raziskovalna vprašanja so bila razdeljena na štiri temeljna področja globalnih kriterijev trajnostnega turizma (GSTC); in sicer management trajnostnega razvoja, gospodarske in družbene koristi, koristi za kulturno dediščino ter koristi za okolje. Slednjim je bilo dodano še področje kakovosti storitev, ki temelji na kriterijih globalne kategorizacijske sheme, namenjene izključno ponudnikom glamuroznega kampiranja World of Glamping. Na koncu diplomskega dela so podane smernice za doseg boljšega uresničevanja trajnostnega razvoja na področju glamuroznega kampiranja v Sloveniji.
Ključne besede: trajnostni razvoj, glamurozno kampiranje v Sloveniji, GSTC, kakovost storitev, kategorizacija nastanitev
Objavljeno v DKUM: 16.07.2021; Ogledov: 1146; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

8.
Podeželje in razvoj gastronomije v Sloveniji : teritorialne kolektivne blagovne znamke po modelu ʹIzvorno slovenskoʹ
2021

Opis: V publikaciji so predstavljena znanstvena izhodišča in pomen vzpostavljanja teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk po modelu Izvorno slovensko za razvoj slovenskega podeželja ter gradnje gastronomskega turizma, ki temelji na kratkih dobavnih poteh od njive do krožnika in vzpostavlja sistem kakovosti in izvora živil ter gradiv tudi za vse spremljajoče dejavnike, ki družno gradijo gastronomsko podeželsko turistično destinacijo. Model temelji na sistematičnem povezovanju, gradnji sistema ocenjevanja in vizualne podobe kolektivne blagovne znamke, usposabljanju, svetovanju, ocenjevanju kakovosti, podeljevanju pravice do uporabe certifikata, vzpostavljanju sistema trženja, prodaje, logistike in zagotavljanja nenehne kakovosti skozi načrtovano spremljanje kakovosti in izvora produktov. Na prvem nivoju gradimo primarno ponudbo, in sicer usposabljamo in svetujemo ponudnikom pridelkov in živilskih izdelkov, da le-ti zgradijo zgodbe z lokalno dodano vrednostjo, ki jih lahko v jedi vključijo gostinci. Na drugem nivoju ustvarjamo lokalno prepoznavno ponudbo nastanitvenih kapacitet, gastronomskih prireditev in doživetij. Tretji nivo je namenjen ambasadorjem kolektivne blagovne znamke, ki pod eno streho združujejo več omenjenih aktivnosti in sprejemnim turističnim agencijam. Četri nivo je namenjen gradnji portala, ki omogoča komuniciranje med deležniki znotraj destinacije in pritegne pozornost zahtevnih raziskovalcev gastronomije, ki so za izjemna butična doživetja pripravljeni nameniti svoj čas in denar. Vse aktivnosti so usklajene z aktivnostmi Slovenske turistične organizacije in MGRT in odlična popotnica za Slovenija – Evropska gastronomska regija Evrope 2021.
Ključne besede: teritorialne kolektivne blagovne znamke, model Izvorno slovensko, trajnostni razvoj podeželja, gastronomija, kratke dobaviteljske verige, od njive do krožnika, destinacija, kakovost, poreklo-izvor
Objavljeno v DKUM: 09.03.2021; Ogledov: 930; Prenosov: 78
URL Povezava na datoteko

9.
Proučitev motivov za obisk glampinga olimia adria village v povezavi s trajnostnim poslovanjem
Samanta Sambolić, 2020, diplomsko delo

Opis: Danes se turisti vse bolj zavedajo učinkov turizma na okolje in lokalne skupnosti. Njihovi motivi obiska so tako v veliki meri povezani z zelenimi praksami. Odločajo se za avtentična doživetja, svoj čas na počitnicah preživljajo aktivno, trajnostnim praksam pa sledijo tudi v vsakdanjem življenju. Posledično je povpraševanje po alternativnih trajnostnih oblikah turističnih nastanitev in aktivnostih vedno večje. Ena izmed trajnostnih oblik nastanitve je tudi glamping. V Sloveniji najdemo kar nekaj različnih glamuroznih kampov; vsem je skupno, da želijo gostom nuditi udobno bivanje v naravi, ki vključuje elemente trajnostnega poslovanja. Trajnostno poslovanje nastanitvenih obratov lahko merimo z različnimi kriteriji. Če želi turistična nastanitev poslovati trajnostno, mora upoštevati trajnostne prakse pri vseh vidikih poslovanja. S pomočjo kriterijev Global sustainable tourism criteria-GSTC smo analizirali poslovanje Glampinga Olimia Adria village in podali smernice za izboljšanje trajnostnega poslovanja po navedenih kriterijih.
Ključne besede: turistični motivi, trajnostno poslovanje, trajnostni turizem, glamurozno kampiranje, Glamping Olimia Adria village.
Objavljeno v DKUM: 04.12.2020; Ogledov: 707; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

10.
Supplementary material for paper Perceived threat of COVID-19 and future travel avoidance : results from an early convenient sample in Slovenia
Maja Turnšek, Boštjan Brumen, Marjetka Rangus, Mitja Gorenak, Janez Mekinc, Tanja Lešnik Štuhec, 2020, zaključena znanstvena zbirka raziskovalnih podatkov

Ključne besede: COVID-19, coronavirus, tourism, health threat perception, future travel avoidance, fear appeals
Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 16578; Prenosov: 452
.png Raziskovalni podatki (46,91 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici