| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Model of socially responsible transfer of parent organization culture to the subsidiary organization in a foreign cultural environment concerning internal communication, stress, and work satisfaction
Darja Kukovec, Borut Milfelner, Matjaž Mulej, Simona Šarotar Žižek, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: The organizational culture is a significant construct in a time of change during the organizational transition, and it plays an important role in achieving goals of social responsibilities, which is an important part of sustainability. The literature shows the gap of socially responsible transfer of organizational culture with the impact on employee’s well-being. The cultural changes of the organization during the transition are particularly in connection with the impact on internal communication where organizational culture presents a part of values, norms, and ethics, which influences successfully implemented changes and in such a way has an influence on the stress and work satisfaction. The main purpose of the presented study is the development of the model of socially responsible transfer of organizational culture to the foreign subsidiaries on a basis of adjusted internal communication, which reduces stress and increases work satisfaction. Impacts of organizational culture on internal communication, stress, and work satisfaction are clearly presented, as well as inter-related impacts of the constructs concerning national culture, leadership, and organizational knowledge. Thus, the new holistic model of socially responsible transfer of the parent organization culture to foreign subsidiaries clearly defines steps of organizational culture, internal communication, stress management, and work satisfaction. Managerial implications are discussed.
Ključne besede: organizational culture, internal communication, work stress, work satisfaction, organizational change, organizational transfer, social responsibility, sustainability
Objavljeno v DKUM: 16.09.2024; Ogledov: 14; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (648,92 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Vpliv organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres in zadovoljstvozaposlenih v materinski in hčerinski multinacionalni organizaciji
Darja Kukovec, 2024, doktorska disertacija

Opis: Organizacije, ki delujejo na multinacionalni ravni, zaradi strateških razlogov širijo svoje poslovanje v tuje hčerinske organizacije, torej v druga nacionalna okolja. Ob tem multinacionalne organizacije pogosto implementirajo v tuje hčerinske organizacije svojo neprilagojeno izvirno materinsko organizacijsko kulturo, in to ne glede na vplive nacionalne kulture države gostiteljice na preneseno organizacijsko kulturo ter posledično tudi ne glede na negativne vplive prenesene organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres zaposlenih in povišano nezadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu zaradi neprilagoditve. Kadar se v primeru avtomatičnega prenosa izvirne materinske organizacijske kulture vrednote prenesene organizacijske kulture v tuji hčerinski organizaciji začnejo razlikovati od vrednot zaposlenih tuje hčerinske organizacije, lahko to vpliva na zaposlene v organizaciji na več ravneh. Ta vpliv je mogoče zaznati na ravni internega komuniciranja, stresa in zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu.Namen doktorske disertacije je bil na podlagi pregleda obstoječih znanstvenih spoznanj in raziskave oblikovati izviren in celovit managerski model širjenja izvirne materinske organizacijske kulture v tuje hčerinske organizacije, ki delujejo v tujih nacionalnih okoljih s pomočjo primernega internega komuniciranja, managementa stresa in tehnik izboljševanja zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu. Ker je bil pomemben cilj doktorske disertacije tudi ugotavljanje posledic oz. vplivov neustreznega prenosa izvirne materinske organizacijske kulture v organizacije v tujih nacionalnih okoljih, smo v empiričnem delu v času prenosa organizacijske kulture proučili vpliv organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres in zadovoljstvo zaposlenih v enakem času v izvirni materinski in tuji hčerinski organizaciji. Za lažje razumevanje uspešnosti prenosa organizacijske kulture v tuje nacionalno okolje je nato sledilo še preučevanje razlik med omenjenima organizacijama v dimenzijah organizacijske kulture, internega komuniciranja, stresa in zadovoljstva na delovnem mestu.
Ključne besede: Organizacijska kultura, interno komuniciranje, stres zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih, multinacionalna organizacija.
Objavljeno v DKUM: 13.08.2024; Ogledov: 127; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (7,10 MB)

3.
Professional languages alone do not suffice for successful and socially responsible internal communication between different cultures
Darja Kukovec, Matjaž Mulej, Simona Šarotar Žižek, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Successful internal communication in an intercultural environment depends on the organizational culture, business environment, social responsibility, and leaders’ skills. Thus, internal communication and employee adaptation to changing business environments ask what a successful socially responsible internal communication requires. This contribution discusses theoretical foundations of qualitative research, how the organizational culture can define which direction the organization should chose to attain social responsibility, and how internal communication can improve understanding of professional language and be decisive in a working environment. The generated model offers insights into understanding social responsibility and organizational culture to improve internal communication.
Ključne besede: organizational culture, social responsibility, communication, internal communication, business languages
Objavljeno v DKUM: 10.10.2018; Ogledov: 1669; Prenosov: 356
.pdf Celotno besedilo (721,85 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
5.
STRES POSAMEZNIKA V DELOVNEM OKOLJU PODJETJA "X"
Darja Kukovec, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Stres spremlja človeško zgodovino že skozi tisočletja in je pomagal človeku pri temeljnih opravilih vsakdanjega življenja kot je pri begu in boju z divjimi živalmi ter nabiranju hrane. V zgodovini je stres predstavljal za človeka obstanek za preživetje, v današnjem času pa je stres kot posledica hitrega in modernega življenja postal zahrbten in neizprosen morilec. Tako stres uvrščamo med najpogostejše »bolezni« sodobnega časa, katerega temeljni fiziološki mehanizmi so se ohranili, vzroki zanj pa se z razvojem civilizacije vztrajno spreminjajo. Kadar naše sposobnosti niso v popolnem ravnovesju z zahtevami okolja, se sproži stresna reakcija, ki privede organizem v stanje najvišje pripravljenosti. Tako je naše telo pripravljeno za boj v okoliščinah, v katerih pa ne najdemo pravih izhodov za telesni odziv. Po mnenju številnih znanstvenikov in zdravnikov je takšen položaj bistveno pomenljiv za nastanek kopice težav. Aktiviranje stresnega odziva, ki se ne more sproščeno izraziti v telesni reakciji, je potencialno škodljivo zdravju. Stres je postal prava »socialna bolezen«, saj je razlog za nastanek številnih bolezni in prezgodnje smrti, vzrok za številne nesreče in katastrofe, povzročitelj osebnih in družinskih tragedij. Enostavno nemogoče pa je izračunati ogromne izgube, ki jih zaradi zmanjšane sposobnosti za delo povzroča v gospodarstvu. Po neki oceni je kar 75 odstotkov bolezni, zaradi katerih se ljudje zatečejo k splošnemu zdravniku, povezanih s stresom. Čeprav živimo v razvitem in sodobnem svetu, se še vedno veliko ljudi ne zaveda samega pomena stresa. Zato je naš namen magistrske naloge predstaviti simptome in posledice stresa posameznika v delovnem okolju ter kako ta stres obvladati na ravni organizacije. Ker pa velikokrat organizacije ne poskrbijo za zmanjševanja stresa na delovnem mestu, želimo tudi opozoriti na simptome posameznika ter kako se naj delavec sam sooča s stresom na delovnem mestu. Obvladovanje stresa in bojazni v vsakdanjem življenju je nujnega pomena za človekovo normalno življenje. Zato v magistrski nalogi posvečamo poglavje tudi spoznavanju in preprečevanju stresa tako na individualni ravni kot na ravni organizacije. Človek je socialno bitje. Motnje v odnosih z drugimi ljudmi človeški možgani pogosto ocenijo z enako stopnjo nevarnosti, kot če človeku grozi telesna grožnja, čemur sledi stresna reakcija organizma. Vendar pa je odvisno od naše osebne zrelosti, naših stališč in vrednot kako bomo uravnavali medsebojne odnose in v kolikšni meri bomo pustili stresni situaciji, da vpliva na nas. V raziskavi, katero smo opravili na podlagi preučevanja delovnega stresa v podjetju »X« smo ugotovili, da je stres za večino delavcev prej pravilo kot izjema. Ugotovili smo tudi, da se delavci soočajo z različnimi fizičnimi in psihičnimi simptomi stresa, pri tem pa ne poznajo in tudi ne uporabljajo individualnih tehnik za obvladovanje stresa. V zadnjem poglavju magistrske naloge smo zato predlagali celovit model za preventivo in preprečevanje stresa, katerega smo oblikovali na podlagi rezultatov ankete.
Ključne besede: Stres, evstres, distres, frustracija, Karoshi smrt, sugestija.
Objavljeno v DKUM: 24.11.2010; Ogledov: 3707; Prenosov: 0

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici