| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Povezovalno starševstvo: Kako po zdravi pameti vzgajati in razumeti otroka
Suzana Babič, 2009, diplomsko delo

Opis: Povezovalno starševstvo je način starševstva in vzgoje, kjer starši otrokom namenijo svoj čas, z njimi delijo občutja in se pogovarjajo. Predstavlja orodje za povezovanje, za vzajemno delovanje z otrokom ter za lažjo vzpostavitev pristnega stika. Povezovalno starševstvo pomeni predvsem, da starši znajo prisluhniti potrebam otroka, ga razumeti in se temu ustrezno tudi odzivati. Pomeni bližino staršev od trenutka otrokovega rojstva naprej. V prvih letih otrokovega življenja k povezanosti med staršem in otrokom pripomorejo dojenje, nošenje otroka, odziv na dojenčkov jok, skupno spanje, ravnovesje in meje ter ignoriranje dobronamernih nasvetov. Povezovalno starševstvo je torej pomembno tako za otroke kot tudi za starše.
Ključne besede: povezovalno starševstvo, vzgoja, stik, razumevanje otrok, komunikacija, otrokove potrebe
Objavljeno: 25.02.2009; Ogledov: 3418; Prenosov: 457
.pdf Celotno besedilo (896,67 KB)

3.
DOSLEDNOST PRI POSTAVLJANJU MEJA IN PRAVIL V VZGOJI OTROK
Zdenka Matjaž, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Doslednost pri postavljanju meja in pravil v vzgoji otrok je eden izmed pomembnih pogojev, da smo lahko uspešni. S tem, ko otroku postavimo meje in pravila, ki jih tudi sami dosledno izvajamo, damo otroku vedeti, da jih jemljemo resno. Resno pa nas bodo vzeli tudi otroci. Doslednost za vsako ceno pa ne upošteva različnih okoliščin in tega, da se spreminjajo tako otroci kot odrasli. Popolna doslednost nas sili v vlogo igralcev, ki igrajo neko vlogo daleč od tega, kar v resnici smo in kar občutimo. Dosledni starši so tisti, ki imajo jasna pričakovanja in se na enako vedenje odzovejo vedno enako. Če bomo to dosledno izvajali, bo otrok kmalu ugotovil, kakšna je povezava med njegovim vedenjem in našimi odzivi. Potrebno je veliko časa, da se meje staršev dobro primejo in jih bo otrok začel dosledno upoštevati. Zato morajo biti odrasli pri tem potrpežljivi in vztrajni. Namen moje naloge je bil ugotoviti: pomen postavljanja meja in pravil pri otroku, ali starši otroku postavljajo meje in pravila in kako so dosledni pri upoštevanju le teh, pomen doslednosti pri postavljanju meja in pravil, kako pogosto postavljene meje in pravila upoštevajo otroci in preveriti vlogo staršev pri postavljanju meja in pravil. Zanimalo me je, katere oblike otrokovega vedenja starše najbolj motijo.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: doslednost, meje, pravila, postavljanje meja in pravil, medsebojni odnosi, vzgoja, družina.
Objavljeno: 08.04.2009; Ogledov: 5672; Prenosov: 831
.pdf Celotno besedilo (588,54 KB)

4.
IGRA - PROSTORSKI IN MATERIALNI POGOJI ZA IGRO V VRTCU
Nina Kosi, 2009, diplomsko delo

Opis: Avtorica je ugotavljala, v kolikšni meri so zagotovljeni prostorski in materialni pogoji za igro in gibanje otrok v vrtcih v Pomurju glede na Pravilnik o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca. Na podlagi podatkov, ki jih je pridobila z anketnimi vprašalniki, je ugotovila, da bo 75 % enot vrtcev v Pomurju do 1. 9. 2010 uspelo v večji meri zadostiti notranjim prostorskim pogojem po Pravilniku … Notranja igralna površina in oprema sta ustreznejši v namensko grajenih vrtcih. Tudi 75 % igrišč pri vrtcih je ustrezno urejenih in opremljenih z igrali, ki omogočajo otrokom izbiro dejavnosti. Nekoliko slabša opremljenost igrišč je pri vrtcih v okviru šol. Igrala se redno pregledujejo in vzdržujejo, a starejša nimajo atestov. Za varnost otrok na igriščih je ustrezno poskrbljeno, nekoliko slabša je zaščita igrišč z ograjo in z avtomatskim zapiranjem vrat ograje.
Ključne besede: vrtci, Pomurje, prostorski in materialni pogoji, igra, igrače, igrišče, varnost otrok
Objavljeno: 28.04.2009; Ogledov: 2597; Prenosov: 419
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

5.
KULTURA V NAŠIH VZGOJNOIZOBRAŽEVALNIH USTANOVAH
Natalija Krempl, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Namen naloge je bil ugotoviti vpliv šolske klime na uspeh učencev in kakšna kultura prevladuje v slovenskih vzgojno-izobraževalnih ustanovah. V ta namen sem uporabila deskriptivno metodo dela, kjer gre za preučevanje na nivoju opisovanja dejstev, odnosov, procesov, brez vzročnega opisovanja. Na podlagi knjig, člankov in internetnih virov sem primerjala poglede različnih avtorjev in predstavila njihove glavne ugotovitve. V nalogi sem si zastavila naslednje raziskovalne hipoteze: 1.) Kultura je del socialnega sistema in eden najpomembnejših dejavnikov za razumevanje delovanja ustanov. 2.) Kultura je stabilna in strukturira okolje. 3.) Glede na to, kakšna je klima, lahko napovemo uspešnost šole. 4.) Jedro kulture predstavlja ideologija. 5.) V slovenski kulturi so vzgojno-izobraževalne ustanove storilnostno naravnane, kjer je otrokova uspešnost pomembnejša kot sreča in zadovoljstvo. Ugotovila sem, da ima šolska klima precejšen vpliv na uspeh učencev, saj je več socialnih interakcij tam, kjer prevladuje zdrava šolska klima, prav tako se učinkovitost kaže z boljšim učnim uspehom. Ugotovila sem, da so slovenske vzgojno-izobraževalne ustanove storilnostno naravnane, kjer je uspešnost pomembnejša kot otrokova sreča in zadovoljstvo. Vzrok za to vidim v vsej slovenski kulturi, ki ima visoka pričakovanja, saj je povprečnost v današnjem času označena za sivo, žalostno in nevredno.
Ključne besede: Ključne besede: šolska kultura, socialna klima, kakovostna šola, vzgoja, vzgojni stili, uspešnost.
Objavljeno: 11.05.2009; Ogledov: 2198; Prenosov: 500
.pdf Celotno besedilo (529,33 KB)

6.
PREHOD OTROK OD DOMA V VRTEC JE STRESEN ZA OTROKE IN NJIHOVE STARŠE
Mateja Ptičar, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE Diplomska naloga govori o stresu in stiskah staršev in otrok ob prehodu od doma v vrtec. Za to temo sem se odločila, saj se pri svojem delu že več let srečujem s starši in otroki, ki vstopajo v vrtec. Ob tem pa vsako leto tudi s stisko, ki jo občutijo starši in otroci. Stisko starši preživljajo oziroma občutijo različno. Stisko staršev pripisujemo v večini nezaupanju in nezadostni pripravljenosti staršev. Ta stiska staršev se nezavedno prenaša tudi na otroke. Zato je pomembna tudi priprava staršev na vstop otroka v vrtec. Pripravljeni morajo biti, da se ločijo od otroka in zaupajo vzgojiteljici, da bo dobro poskrbela za njihovega otroka. Pomembna je tudi komunikacija, saj slaba komunikacija med starši in vzgojitelji je negativen zgled za otroka, katere posledica je težje prilagajanje na vrtec. Vse kar starši delajo, občutijo,.. se nezavedno prenaša tudi na otroka. Priprava staršev vključuje roditeljski sestanek v mesecu juniju, individualni pogovori z vzgojiteljico, ter obisk vrtca in skupine. Pri pripravi so pomembni tudi uvajalni dnevi. Uvajalni dnevi so namenjeni otrokom in staršem, neizbežno je sodelovanje družine in vrtca, kajti le tako se lahko dovolj dobro spoznamo, si zaupamo in uskladimo vzgojne postopke. Za izhodišče svojega dela, sem si postavila štiri hipoteze, ki sem jih s pomočjo rezultatov ankete izvedene med starši, ki so letošnje šolsko leto uvajali otroke v vrtec Hoče, ob koncu tudi ovrednotila. Vzgojitelji se trudimo, da bi bil prehod med domom in vrtcem tako za otroka kot za starše in ne nazadnje tudi za nas čim lažja in čim manj stresna. Z medsebojno pomočjo nam v tem procesu lahko uspe vzpostaviti kvalitetne odnose, ki so temelj dobrega počutja vseh v procesu in dobra nadaljnja podlaga za delo in sodelovanje.
Ključne besede: Ključne besede: stiska staršev, stiska otrok, priprave na vstop v vrtec, komunikacija, zaupanje, navezanost, uvajanje, stres.
Objavljeno: 06.05.2009; Ogledov: 3740; Prenosov: 951
.pdf Celotno besedilo (336,91 KB)

7.
ODNOSI MED STARŠEMA IN VPLIV ODNOSOV NA OTROKA
Lucija Čuk, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom »Odnosi med staršema in vpliv teh odnosov na otroka« sem analizirala starševske odnose, ki vplivajo na otrokovo osebnost. Kako se prenašajo vzorci odnosov v družini iz generacije v generacijo in kako zelo je različna narava moškega in ženske, ko gre za graditev odnosov. Pred vsem pa sem se osredotočila na potrebe otrok in pomembnost gojenja pristnih odnosov za izgradnjo njegove pozitivne samopodobe. Saj je bistveno to, da imamo otroka radi takšnega, kakršen je in ga ne spreminjamo po svojih namišljenih klišejih, temveč ga spodbujamo pri njegovih dejanjih in mu tako dopustimo, da se razvije v edinstveno osebo.
Ključne besede: odnosi, družina, partnerstvo, starševstvo, osebnost, samopodoba otroka
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 2563; Prenosov: 417
.pdf Celotno besedilo (613,18 KB)

8.
IGRE IN IGRAČE SKOZI GENERACIJE
Sandra Hozjan, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela so opredeljene igre in igrače danes in nekoč. Predstavljeno je tudi kdaj in kako so se igrali v otroštvu naši starši ter stari starši. Velik poudarek sem namenila igram in igračam nekoč, ki sem jih zbrala in opisala. Empirični del diplomskega dela pa je namenjen analizi podatkov. S pomočjo anketnega vprašalnika sem skušala ugotoviti koliko (če sploh) so imeli prostega časa naši starši in stari starši, kaj so takrat počeli, katere igre so se igrali, kakšne igrače so imeli, kdo jim jih je izdelal. S pomočjo drugega anketnega vprašalnika pa sem skušala pri otrocih ugotoviti kaj počnejo v prostem času oni, katere igre se igrajo in med drugim tudi to ali poznajo kakšno igro iz otroštva svojih staršev. Moja predvidevanja so se ob zaključku analize anket potrdila, saj sem ugotovila, da so se otroške igre od generacije do generacije spreminjale. Igre so tesno povezane z načinom življenja, ki se je od prve generacije anketirancev do danes zelo spremenilo. Nekoč so imeli otroci malo prostega časa, saj so živeli na kmetijah, kjer so morali veliko delati, so pa izrabili vsako priložnost za igro in zabavo. Takrat je bilo več otrok v družini, zato je pri igri sodelovalo veliko otrok.
Ključne besede: Otroška igra in igrača danes – nekoč.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 6082; Prenosov: 1510
.pdf Celotno besedilo (7,28 MB)

9.
KAKO PRISLUHNITI OTROKU
Mateja Praznik, 2009, diplomsko delo

Opis: Komunikacija nas spremlja vsak dan, celo življenje in je sestavni del spoznavnega in socialnega razvoja. Zavedati se moramo, kako pomembno vlogo ima medsebojna komunikacija za otrokov razvoj. Učenje komunikacije se največkrat nanaša na učenje književnosti, retorike, lepopisa … Pri sporazumevanju (učinkovito pošiljanje in prejemanje sporočil, poslušanje drug drugega, upoštevanje čustev, razumevanje …) se pogosto dogaja, da ostajamo brez znanja. Diplomsko delo obravnava seznanitev z novimi načini komunikacije. Nevmešavanje, odpiranje vrat, aktivno poslušanje in reševanje konfliktov brez poraženca so metode, ki nam pomagajo, da se lahko učinkovito pogovarjamo z otroki. V delu sem predstavila tudi načine pogovora in poslušanj ter metode reševanja konfliktnih situacij, ki se najbolj pogosto uporabljajo v praksi in niso priporočene. Delo zajema tudi poglavje o kaznovanju. Kaj lahko naredimo namesto kaznovanja, posledice, ki jih pušča kaznovanje pri otrocih in poglavje, zakaj je komunikacija med vzgojitelji in starši pomembna. Podatki zbrani z anketnim vprašalnikom so statistično pregledani in prikazani v tabelah. Dobljeni rezultati so pokazali, v kolikšni meri strokovni delavci uporabljajo nove načine komunikacije.
Ključne besede: komunikacija, pogovor z otroki, poslušanje otrok, konflikti, kaznovanje.
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2169; Prenosov: 354
.pdf Celotno besedilo (341,63 KB)

10.
DRUŽINA, VZGOJA IN POSLANSTVO STARIH STARŠEV
Patricija Brdelak, 2009, diplomsko delo

Opis: Naš svet je svet nenehnih sprememb in velikih tveganj na vseh nivojih življenja. Na voljo imamo ogromno stvari, pripomočkov, ki naj bi nam olajšali življenje, potrošništvo ni bilo še nikdar tako razširjeno, a vse to človeka na zadovoljuje. V svetu, preplavljenem z zunanjimi dražljaji visoko razvite informacijsko-komunikacijske tehnologije, odraščajo otroci, bodoči oblikovalci družbe. V nalogi prikazujem namen sožitja, ki ga v naši družbi (še) premalo spodbujamo. Pot k doseganju ciljev ne vodi preko nasilja in kriminala, ampak z uporabo demokratičnih sredstev, kar spodbuja tudi Evropska unija. Družina, šola in celotna družba smo zato soodgovorni za vzgojo, ki je danes pluralistična, sestavljena iz mnogo vzgojnih praks.
Ključne besede: družina, vzgoja, otrok, otroci, starši, stari starši.
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2386; Prenosov: 806
.pdf Celotno besedilo (506,25 KB)

Iskanje izvedeno v 0.34 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici