1. Iluzije v sodobnem slikarstvu : diplomski seminarSabina Brumec, 2014, diplomsko delo Opis: Nalogo sem si zastavila tako, da najprej ugotovim, kaj so iluzije, kako nastanejo, zakaj jih vsak drugače vidi. Proučila sem več različnih knjig, kjer imajo avtorji svojo teorijo in svoj pogled na iluzije, kar je tudi poglavje mojega dela. Bolj temeljito sem se lotila bolj znanih sodobnih avtorjev kot so Sandro Del-Prete, katerega umetnost me je prevzela zaradi njegove šahovnice, ki je popolnoma nemogoča in ti ponuja veliko za razmislek. Octavio Ocampo se za razliko od Del-Pretea ukvarja predvsem z prvim in drugim videnjem, kjer cilja predvsem na portrete znanih oseb, kar me je tudi prevzelo, saj pri določenih delih, kot pravi Seckel, v portretu prikaže celotno zgodbo ali življenjepis. Izbrala pa sem tudi še malo mlajšega avtorja Akiyoshi Kitaoka, ki pa se skoraj izključno ukvarja samo z virtualno iluzijo in optičnimi prevarami, narejenimi z sodobno tehnologijo – računalniki. Ugotovili bomo, da so si še takorazlične tehnike in motivi lahko tako zelo sorodni. Prav tako pa bomo odkrili kako dojemamo njihova posamezna dela. Kaj je figura in kaj ozadje, iz likovne teorije. Ključne besede: Optične prevare, iluzije, likovna teorija, gestalt psihologija, sodobni iluzionistični slikarji. Objavljeno v DKUM: 28.01.2022; Ogledov: 28166; Prenosov: 43
Celotno besedilo (2,27 MB) |
2. Ilustracija in slikanicaŽiva Krautberger Kavčič, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Ilustracija in slikanica poleg teorije in krajšega pregleda razvoja slovenske knjižne ilustracije predstavi tudi avtorsko slikanico z naslovom Rdeča kapica ter podroben opis vseh faz nastajanja slikanice. Diplomsko delo v obsegu teoretičnega dela zajema slovensko knjižno ilustracijo, njen razvoj in sporočilo ter razčlembo slikanice. Predstavljene so tudi likovne tehnike, ki so uporabljene pri izdelavi avtorske slikanice ter nekaj slovenskih ilustratork s svojimi ilustracijami. Diplomsko delo v sklopu praktičnega dela prikazuje tudi podroben opis in razlago postopkov izdelave avtorske slikanice. Ključne besede: ilustracija, slikanica, avtorska slikanica, likovne tehnike, ilustracija na Slovenskem Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 1949; Prenosov: 269
Celotno besedilo (7,23 MB) |
3. SLIKARSKE LIKOVNE TEHNIKE TER NJIHOVE MOŽNOSTI PRI LIKOVNEM IZRAŽANJU STAREJŠIH OSEBTomaž Sahernik, 2016, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je proučevanje možnosti likovnega izražanja z različnimi slikarskimi tehnikami pri osebah v tretjem življenjskem obdobju.
Diplomsko delo se prične z opisom tretjega življenjskega obdobja in življenja v domu za upokojence, kjer sem tudi zaposlen.
Ljudje v otroštvu prebivamo v svojem prvem domu. Ko se poročimo, se preselimo v svoj drugi dom, in ko ostarimo, se lahko zgodi, da dom upokojencev postane naš tretji dom. V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, kako slikarske likovne tehnike vplivajo na počutje starejših ljudi, njihove motorične sposobnosti ter njihovo samopodobo. Predvsem nas je zanimal pojem ustvarjalnosti, njena opredelitev in po čem jo prepoznamo, saj vsak od nas posreduje določeno stopnjo ustvarjalnosti.
V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili osebe v tretjem življenjskem obdobju, ustvarjalnost, umetnostno terapijo ter slikarske likovne tehnike. V praktičnem delu smo predstavili metodologijo raziskovanja ter primere likovnega izražanja. Osredotočili smo se na osem likovno-terapevtskih srečanj z varovanci doma za ostarele klinike SeneCura v Gradcu. Na srečanjih smo preizkusili različne slikarske likovne tehnike ter z njihovo pomočjo spodbujali ustvarjalnost varovancev. Motive smo izbirali iz varovancem znanega okolja, najpogosteje narave. Nastala dela smo skupaj analizirali in jih tudi razstavili. Ključne besede: tretje življenjsko obdobje, ustvarjalnost, umetnostna terapija, slikarske likovne tehnike, likovna ustvarjalnost Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 1861; Prenosov: 189
Celotno besedilo (3,86 MB) |
4. EKSPRESIONIZEM V SLOVENSKI UMETNOSTI IN V MOJEM LASTNEM LIKOVNEM SNOVANJUAnita Škrlec, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Ekspresionizem v slovenski umetnosti in v mojem lastnem ustvarjanju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen dela je predstaviti ekspresionistično gibanje v Evropi in njegov vpliv na slovensko slikarstvo.
V prvem delu naloge so obravnavani začetki evropskega ekspresionističnega gibanja, temeljne značilnosti ter predstavitev najizrazitejših skupin Die Brücke in Der Blaue Reiter. Drugo poglavje je posvečeno začetkom slovenskega ekspresionizma, bistvenim značilnostim in razvoju sloga pri glavnih predstavnikih. Ekspresionizem je najbolj izrazit v delih bratov Franceta in Toneta Kralja, v delih Vena Pilona in Božidarja Jakca.
V praktičnem delu so predstavljena moja lastna dela in kako se ekspresionistične prvine evropskih in slovenskih slikarjev kažejo v mojem lastnem likovnem snovanju. Ključne besede: Ekspresionizem, Die Brücke, Der Blaue Reiter, slovenski ekspresionizem, slovenski ekspresionistični slikarji, France Kralj, Tone Kralj, Veno Pilon, Božidar Jakac. Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 6801; Prenosov: 705
Celotno besedilo (2,21 MB) |
5. NADREALISTIČNA DIGITALNA FOTOMANIPULACIJADenis Jurić, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je bila obravnavana nadrealistična digitalna fotomanipulacija. Namen naloge je bil predstavitev nadrealizma kot umetniškega gibanja zgodnjega dvajsetega stoletja in primerjava le-tega z digitalno nadrealistično umetnostjo sodobnih umetnikov. Predstavljeni sta klasična fotomanipulacija v nadrealizmu ter sodobna nadrealistična digitalna fotomanipulacija. V teoretičnem delu so predstavljeni avtorji, njihova dela ter postopki oblikovanja tako klasične kakor tudi digitalne fotomanipulacije. Izpostavljene so tehnološke možnosti in pristopi k ustvarjanju nadrealistične digitalne umetnosti. Predstavljeni so odgovori na ključna vprašanja o tem, ali sodobni nadrealistični umetniki uporabljajo enake pristope za črpanje idej za svoja dela, kot so jih njihovi predhodniki, ter ali lahko najdemo tematske povezave med nadrealističnimi deli iz preteklosti in sodobnimi deli. Naloga opisuje možnosti in fleksibilnost pri ustvarjanju fotomanipulacije kot samostojnega likovnega dela. Praktični del zajema predstavitev lastnih del, ustvarjalni postopek ter uporabljeno strojno in programsko opremo. Ključne besede: fotografija, nadrealizem, fotomanipulacija, digitalna temnica, računalniška obdelava fotografij Objavljeno v DKUM: 16.09.2016; Ogledov: 1819; Prenosov: 241
Celotno besedilo (6,12 MB) |
6. Gustav Klimt kot navdih za lastno slikarsko pripovedSlavica Petrovič, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Gustav Klimt kot navdih za lastno slikarsko pripoved govori o njegovih slikarskih delih, o pojavu secesije in lastni slikarski izkušnji. Sestavljeno je iz teoretičnega in praktičnega dela.
V teoretičnem delu je opisan izraz secesija in značilnosti tega likovnega obdobja, ki je pustilo pečat na vseh področjih umetnosti. Dotaknemo se tudi dogajanja na Slovenskem in na Dunaju v tistem času. Za lažje razumevanje Klimtovega načina slikanja sta opisana tudi pojma ornament in erotičnost v slikarstvu. Sledi najbolj obširen del diplomskega dela: slikarjev življenjepis in analiza njegovih del, tistih po katerih se je avtorica zgledovala v svojem slikarskem ustvarjanju. To so: Beethovnov friz, Mozaični frizi v palači Stocklet, Gola resnica, Upanje, Tri starostne dobe ženske, Danaja, Poljub, Portret Emilie Flöge, Adele Bloch Bauer idr. Ob koncu teoretičnega dela je omenjeno zanimanje za ponovno upodobitev njegovih del in figur iz slik pri različnih ustvarjalcih na različnih področjih v današnjem času.
Sledi praktični del diplomskega dela, ki je namenjen predstavitvi lastnih del, ki so nastala med preučevanjem in spoznavanjem Klimtovih slik. Ključne besede: Secesija, simbolizem, art nouveau, secesija na Slovenskem, Dunaj, Gustav Klimt, ornament, erotičnost v slikarstvu, bizantinski mozaiki. Objavljeno v DKUM: 26.08.2016; Ogledov: 2390; Prenosov: 339
Celotno besedilo (6,27 MB) |
7. SLOVENSKA AVTORSKA SLIKANICA S POUDARKOM NA DELIH LILE PRAPPetra Keršič, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Slovenska avtorska slikanica s poudarkom na delih Lile Prap ima namen predstaviti slovensko avtorsko slikanico. Sestavljeno je iz dveh poglavitnih delov, teoretičnega in praktičnega. V prvem delu, ki je namenjen predvsem nastajanju in sestavi avtorskih slikanic, bom najprej predstavila razvoj slovenske slikanice skozi ilustracijo, iz katere se je avtorska slikanica tudi razvila. Tako bom povzela vse glavne značilnosti slikanice, kot so slikanice glede na zahtevno stopnjo, na ustvarjalni postopek, na razmerje med besedilom in ilustracijo ter pedagoški pomen slikanic za otrokov celostni razvoj.
Teoretični del bom sklenila s predstavitvijo Lilijane Praprotnik Zupančič, bolj znane pod umetniškim imenom Lila Prap. Z analizo njenih del bom prešla k praktičnemu delu svojega diplomskega dela ter hkrati tudi podrobno opisala tehniko, ki sem jo uporabila pri izdelovanju slikanice. Ključne besede: ilustracija, slovenska knjižna ilustracija, avtorska slikanica, Lila Prap, akvarel Objavljeno v DKUM: 04.08.2016; Ogledov: 2515; Prenosov: 191
Celotno besedilo (3,29 MB) |
8. PICASSOVO MODRO OBDOBJEMatej Oprešnik, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Picassovo Modro obdobje sem obravnaval področja likovne teorije in zgodovine umetnosti, ki so na moje ustvarjanje imela največji vpliv. Posebno pozornost pa sem posvetil Picassu in njegovemu Modremu obdobju.
V prvem delu predstavim likovno teorijo o barvah. V drugem delu podrobneje predstavim Picassa in v tretjem delu sledi še opis lastnega ustvarjanja. Ključne besede: slikarstvo, sodobno slikarstvo, barva, percepcija barve Objavljeno v DKUM: 04.08.2016; Ogledov: 1879; Prenosov: 166
Celotno besedilo (1,24 MB) |
9. Interakcija umetnosti in oglaševanjaKatica El Sayed, 2016, diplomsko delo Opis: Umetnost je bila v toku časa neprenehoma podvržena spremembam. Ni mogoče zanikati dejstva, da so tudi nova odkritja imela velik vpliv na potek razvoja umetnosti. V diplomski nalogi predstavim možnosti, ki jih oglaševanje nudi umetnikom: se preko nje izraziti, ustvarjati in komunicirati z javnostjo. Drugi vidik, ki ga naslovim, je možnost implementiranja sodobne tehnologije, natančneje medmrežja, da bi s tem postala umetnost dostopnejša širši množici. V svojem delu tematiziram intermedialnost in interdisciplinarnost; pojava, ki imata vse večjo vlogo v celotni znanosti ter kulturi, vključujoč umetnosti. Izkoriščanje spoznanj z različnih področij nam nudi priložnost ustvariti celovitejšo rešitev obravnavane problematike. Te predpostavke obravnavam v svojem projektu, v katerem predstavim združitev umetnosti, oglaševanja in sodobnih medijev.
S pregledom zgodovine oglaševanja sem dognala, da so meje med oglaševanjem in umetnostjo močno zabrisane, prav posebej na začetku izoblikovanja oglaševalske panoge. Preplet med njima se nadaljuje in postaja s tehnološkim napredkom vse kompleksnejši.
Preko raziskovanja za diplomsko delo ugotovim, da je sodobna tehnologija podvržena omejitvam in da obljube, da množični mediji omogočajo dostopnost do informacij vsem ter povsod, vsaj za zdaj ne izpolnjujejo v obetani meri. Ključne besede: oglaševanje, umetnost, množični mediji, intermedialnost, interdisciplinarnost, QR-koda, splet Objavljeno v DKUM: 27.05.2016; Ogledov: 1255; Prenosov: 87
Celotno besedilo (2,29 MB) |
10. POJAV ABSTRAKTNEGA EKSPRESIONIZMA V ZDATina Erjavičnik, 2016, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Ideja za izdelavo diplomskega dela z naslovom Pojav abstraktnega ekspresionizma v ZDA je v meni zorela že kar precej časa. Zato sem začela segati po delih, ki so odražala abstraktni ekspresionizem. V diplomskem delu sem tako opisala abstraktno umetnost, ki ni realistična, pri njej je pomembno bistvo, duh, ki se je otresel zunanje podobe predmeta, ki je zajeta z barvo, obliko in kompozicijo.
Opisovala sem začetke in izoblikovanje abstraktne umetnosti v ZDA. Vplivni kritik Harold Rosenberg je predlagal izraz akcijsko slikarstvo, ki naj bi imelo specifičen pomen. Začetniki abstraktnega ekspresionizma v ZDA so bili individuumi, a med seboj kljub vsemu tesno povezani. Skupina, v katero so se uvrščali Jackson Pollock, Franz Kline, Robert Motherwell, Willem De Kooning, Ashile Gorky in še mnogi drugi, je predstavljala akcijsko slikarstvo, ni pa jih zanimala evropska abstraktna umetnost. Potem se je zgodilo – Jackson Pollock začne na platno polivati, zlivati barvo. Vse to počne z izredno slikarsko tankočutnostjo in tehniško umetnostjo tako, da postane vsak kvadratni centimeter slike zanimiv. To so bila velika platna, slikana na tleh, in sicer taka, da je hodil okoli njih in po njih. Po kapljah in curkih je zlival barvo iz pločevink. Tako so nastajala njegova dela. Hrepenenje, tesnobnost in ustvarjalna paradoksnost, ki se jim je predajal v zadnjih letih, so ga privedle do popolnega propada.
Drugi del diplomskega dela sem posvetila svojim lastnim delom, ki pa so nastala pod močnim vplivom ameriškega abstraktnega ekspresionista Jacksona Pollocka. Opisala in prikazala sem celoten postopek akcijskega slikarstva s tehniko dripping painting. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: abstraktni ekspresionizem, akcijsko slikarstvo, dripping painting (umetnost kapljanja), umetnost, slika, barve. Objavljeno v DKUM: 25.05.2016; Ogledov: 2291; Prenosov: 191
Celotno besedilo (4,32 MB) |