SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ODNOS DO MOTIVA PRI LIKOVNI VZGOJI V TRETJEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Mojca Kovačič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo odnos do motiva pri likovni vzgoji v tretjem razredu osnovne šole. Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri motivi so učencem najbolj všeč ter kako na izbor vplivata spol in okolje, iz katerega izhajajo učenci. V teoretičnem delu je opredeljeno likovno vrednotenje in likovna apreciacija v prvi triadi osnovne šole. Na kratko so opisane plasti likovnega dela in mediji pri likovni vzgoji. Predstavljena je zgodovina in razvoj vrednotenja, primerna likovna dela za likovno vrednotenje ter dosedanje ugotovitve raziskav o otroškem vrednotenju umetniških del. Ob koncu teoretičnega dela sledi še predstavitev izbranih umetniških del, ki so jih vrednotili učenci. V empiričnem delu so prikazane ugotovitve raziskave, v kateri so sodelovali učenci tretjih razredov desetih osnovnih šol iz Podravja. Učenci so med predstavljenimi reprodukcijami slikarskih umetnin izbrali delo, ki jim je bilo najbolj všeč. Ugotovili smo, da obstajajo statistično pomembne razlike v izbiri motiva glede na spol, saj so bili dečkom všeč drugačni motivi kot deklicam. Dečkom so bili najbolj všeč motivi živali in fantazijski motivi, deklicam pa žanrski motivi, portreti in krajine. Tako dečke kot deklice pa je najbolj navdušil motiv živali. Ugotovili smo tudi, da v izbiri motiva ni statistično pomembnih razlik med učenci iz mesta in podeželja. Iz analize odgovorov smo ugotovili, da so se dečki odločali za dela predvsem zaradi motivov, medtem ko so na izbiro umetnine pri deklicah zraven motiva vplivali tudi likovni elementi, predvsem lepe barve. Povzamemo lahko, da je potrebno pri pouku likovne vzgoje izbirati reprodukcije likovnih del z motivi, ki bodo všeč tako dečkom kot deklicam.
Ključne besede: likovna vzgoja, odnos do motiva, 3. razred, likovno vrednotenje
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2907; Prenosov: 314
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

2.
POMOČ ŠOLSKEGA SVETOVALNEGA DELAVCA UČITELJU PRI REŠEVANJU VEDENJSKE PROBLEMATIKE V OSNOVNIH ŠOLAH
Mojca Kovačič, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opredeljuje vlogo učitelja in šolske svetovalne službe ter njuno medsebojno sodelovanje pri reševanju vedenjske problematike. Teoretični del zajema temeljne pojme in spoznanja šolske kulture, klime, vzgoje, reda, discipline in neprimernega vedenja, socialnih spretnosti ter sodelovanje učiteljev in šolskih svetovalnih delavcev pri soočanju z vedenjsko problematiko. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki smo jo izvedli med učitelji mestnih in podeželskih šol Podravske in Pomurske regije. Namen empiričnega dela je bil raziskati šolsko klimo, vzgojne dejavnosti, usposobljenost učiteljev za reševanje vedenjske problematike, sodelovanje in oceno sodelovanja učiteljev z drugimi udeleženci vzgojno-izobraževalnega procesa, posebej s šolskimi svetovalnimi delavci. Pri omenjenih sklopih smo preverjali obstoj razlik glede na stratum šole in delovno dobo učiteljev. V raziskavi je uporabljena deskriptivna in kavzalno neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Rezultati kažejo, da se učitelji najpogosteje obrnejo po pomoč k šolski svetovalni službi zaradi vzgojnih in disciplinskih problemov. Za uresničevanje vzgojnega načrta se jim zdi najbolj pomembna doslednost in enotnost pri postavljenih pravilih. Večina učiteljev verjame v svojo usposobljenost glede reševanja vedenjske problematike, tisti, ki se ne čutijo dovolj usposobljene, pa si želijo predvsem več praktičnega dodatnega izobraževanja. Ugotovili smo, da so učitelji v splošnem zadovoljni s sodelovanjem s šolsko svetovalno službo na področju vedenjske problematike. Nekoliko bolje pa so ocenili medsebojno sodelovanje učitelji podeželskih šol. Prav tako smo ugotovili, da učitelji vedenjske težave pri učencu velikokrat rešujejo sami, v kolikor je potrebno, pa se na šolskega svetovalnega delavca obrnejo samo po dodatne informacije ali nasvet.
Ključne besede: šolska klima, vzgoja, disciplina, neprimerno vedenje, socialne spretnosti, učitelj, šolski svetovalni delavec, sodelovanje
Objavljeno: 18.06.2012; Ogledov: 2401; Prenosov: 466 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (749,37 KB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici