| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 97
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prenos človeške obrazne topologije na izmišljen 3D animiran lik ter prikaz čustev z obrazno mimiko v računalniškem okolju Blender
Veronika Zidar, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali anatomijo človeškega obraza, šest glavnih čustev ter njihov prikaz z mimiko obraza. Razložili smo kodirni sistem obrazne aktivnosti (FACS) in njegov kod aplicirali na šest osnovnih čustev ter primere dobrih praks v filmski industriji. Ustvarili smo 3D model izmišljenega lika v računalniškem okolju Blender ter teoretično znanje prenesli na topologijo, pripisovanje okostja ter animacijo modela, s katerimi smo prikazali šest človeških čustev. Svojo uspešnost smo preverili s spletno anketo, katere rezultate smo v svojem delu tudi predstavili in opisali ugotovitve, pridobljene na podlagi opravljene ankete.
Ključne besede: Računalniška animacija, obrazna mimika, topologija obraza
Objavljeno v DKUM: 08.08.2024; Ogledov: 78; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (8,95 MB)

2.
Volumetrični prikazovalniki
Žiga Vujanović, 2024, diplomsko delo

Opis: Tehnologija za tridimenzionalno prikazovanje slik postaja vedno bolj dostopna in popularna. 3D zasloni in naglavni zasloni so že stalnica moderne tehnike, vendar so samo približek 3D prikazovalnikom, kot jih poznamo iz znanstvene fantastike. Napredki in odkritja v laserski tehnologiji v zadnjem desetletju nam danes omogočajo nove, inovativne pristope za razvoj t.i. pravih 3D volumetričnih prikazovalnikov, ki sliko prikazujejo v prostem volumnu poljubne velikosti, brez potrebe po zaslonu ali drugih pripomočkih, kot so recimo 3D očala. Volumetrični prikazovalniki so sicer znani že nekaj časa in so nam nekateri na voljo tudi v komercialni obliki, ampak vsi pristopi so bili do sedaj omejeni na velikosti in obliko volumna, v katerem se slika prikazuje. V pričujočem zaključnem delu smo raziskali področje in preučili različne tehnike za prikaz. Opredelili smo lastnosti in omejitve posameznih pristopov ter jih med seboj primerjali, z namenom da ugotovimo kateri pristop se najbolj približa volumetričnim prikazovalnikom, kot jih poznamo iz znanstvene fantastike.
Ključne besede: volumetrični prikaz, volumetrični zaslon, 3D prikaz, 3D zaslon
Objavljeno v DKUM: 08.08.2024; Ogledov: 189; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)

3.
3D modeliranje foto-realističnega bivalnega prostora : diplomsko delo
Nika Milenović, 2024, diplomsko delo

Opis: Izbira primernih tekstur in osvetlitve je za foto-realizem v računalniški grafiki ključnega pomena. Namen diplomskega dela (v teoretskem segmentu) je predstaviti okolje za razvijanje Blender, namenjeno 3D modeliranju in 3D animaciji, hkrati pa predstaviti, kako osvetlitev in teksture vplivajo na foto-realizem pri 3D modeliranju. V praktičnem delu bodo predstavljeni vsi postopki modeliranja posameznih modelov našega prostora, končni izdelek in implementacija različnih virov osvetlitve ter tekstur za dosego najvišje stopnje foto-realizma.
Ključne besede: 3D modeliranje, foto-realizem, teksture, osvetlitev, Blender
Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 294; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

4.
Development of a human anatomy learning application for the HoloLens platform : diplomsko delo
Aleksandr Shishkov, 2024, diplomsko delo

Opis: This thesis explores the development of an augmented reality (AR) application for educational purposes, focusing on human anatomy visualization using the Microsoft HoloLens 2 device. Leveraging Blender, Unity, and the Mixed Reality Toolkit (MRTK), the project aims to create immersive educational experiences. Key stages involve model selection, preparation in Blender, and addressing export challenges to Unity. Performance optimizations and scripting solutions ensure efficient functionality, while the user interface is designed for intuitive navigation. Through features like layer visibility toggling and object manipulation, the application offers a comprehensive learning experience. Ongoing testing ensures optimal performance on the HoloLens 2 device, highlighting the potential of AR in education to enhance engagement and learning outcomes.
Ključne besede: human anatomy, augmented reality, Microsoft HoloLens 2, Unity
Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 234; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

5.
Razvoj e-priročnika za sadjarstvo : magistrsko delo
Samo Miklavc, 2024, magistrsko delo

Opis: Sodobno kmetovanje je danes že visoko razvito in tehnološko podprto. Večina kmetovalcev uporablja internet in pametne telefone. Da bi pripomogli k čim bolj sonaravni in ekonomični pridelavi jabolk, smo v tej magistrski nalogi izdelali e-priročnik za sadjarje. V priročniku imajo sadjarji vse podatke o trenutno aktivnih škodljivih organizmih in potrebnih ukrepih za uspešno zatiranje škodljivcev na enem mestu. E-priročnik je na voljo kot mobilna aplikacija za pametne telefone s sistemom Android. Poleg mobilne aplikacije smo izdelali tudi spletno stran, namenjeno sadjarskim strokovnjakom, kjer lahko vnašajo podatke, ki se prikazujejo v e-priročniku na pametnem telefonu.
Ključne besede: sadjarstvo, priročnik, digitalizacija, mobilna aplikacija
Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 193; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (4,36 MB)

6.
A new transformation technique for reducing information entropy : a case study on greyscale raster images
Borut Žalik, Damjan Strnad, David Podgorelec, Ivana Kolingerová, Luka Lukač, Niko Lukač, Simon Kolmanič, Krista Rizman Žalik, Štefan Kohek, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper proposes a new string transformation technique called Move with Interleaving (MwI). Four possible ways of rearranging 2D raster images into 1D sequences of values are applied, including scan-line, left-right, strip-based, and Hilbert arrangements. Experiments on 32 benchmark greyscale raster images of various resolutions demonstrated that the proposed transformation reduces information entropy to a similar extent as the combination of the Burrows–Wheeler transform followed by the Move-To-Front or the Inversion Frequencies. The proposed transformation MwI yields the best result among all the considered transformations when the Hilbert arrangement is applied.
Ključne besede: computer science, algorithm, string transformation, information entropy, Hilbert space filling curve
Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 160; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (26,44 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Virtualna produkcija, temelječa na grafičnem pogonu Unreal : diplomsko delo
Gašper Valentin Mlakar, 2024, diplomsko delo

Opis: Virtualna produkcija predstavlja prihodnost filmske in televizijske produkcije, saj omogoča učinkovitejše sisteme dela, ki spodbujajo jasno skupno vizijo in iterativen proces izboljševanja. Diplomsko delo zajema zgodovinski razvoj in opredelitev virtualne produkcije kot pojem. Opisuje komponente, sisteme in postopek postavitve studia virtualne produkcije za potrebe zavoda za vizualno in medijsko produkcijo Studio ALP.
Ključne besede: Virtualna produkcija, upodabljanje v živo, komponiranje, zajemanje gibanja kamere
Objavljeno v DKUM: 19.03.2024; Ogledov: 436; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

8.
A VAN-Based Multi-Scale Cross-Attention Mechanism for Skin Lesion Segmentation Network
Shuang Liu, Zeng Zhuang, Yanfeng Zheng, Simon Kolmanič, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: With the rise of deep learning technology, the field of medical image segmentation has undergone rapid development. In recent years, convolutional neural networks (CNNs) have brought many achievements and become the consensus in medical image segmentation tasks. Although many neural networks based on U-shaped structures and methods, such as skip connections have achieved excellent results in medical image segmentation tasks, the properties of convolutional operations limit their ability to effectively learn local and global features. To address this problem, the Transformer from the field of natural language processing (NLP) was introduced to the image segmentation field. Various Transformer-based networks have shown significant performance advantages over mainstream neural networks in different visual tasks, demonstrating the huge potential of Transformers in the field of image segmentation. However, Transformers were originally designed for NLP and ignore the multidimensional nature of images. In the process of operation, they may destroy the 2D structure of the image and cannot effectively capture low-level features. Therefore, we propose a new multi-scale cross-attention method called M-VAN Unet, which is designed based on the Visual Attention Network (VAN) and can effectively learn local and global features. We propose two attention mechanisms, namely MSC-Attention and LKA-Cross-Attention, for capturing low-level features and promoting global information interaction. MSC-Attention is designed for multi-scale channel attention, while LKA-Cross-Attention is a cross-attention mechanism based on the large kernel attention (LKA). Extensive experiments show that our method outperforms current mainstream methods in evaluation metrics such as Dice coefficient and Hausdorff 95 coefficient.
Ključne besede: CNNs, deep learning, medical image processing, NLP, semantic segmentation
Objavljeno v DKUM: 14.03.2024; Ogledov: 496; Prenosov: 306
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Izdelava senčilnika s pomočjo programskega vmesnika Vulkan : diplomsko delo
Matjaž Čelan, 2024, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je razvoj senčilnega programa s programskim vmesnikom Vulkan, napisanim v programskem jeziku C++. Predstavili smo uporabljene knjižnice, prednosti in slabosti uporabe Vulkan, delovanje in uporabo napisane abstrakcije nad samim Vulkan vmesnikom. Na koncu smo primerjali končani program s podobnim programom, napisanim s programskim vmesnikom OpenGL.
Ključne besede: Vulkan, OpenGL, Senčilnik, 3D
Objavljeno v DKUM: 01.03.2024; Ogledov: 424; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

10.
Knowledge Graph Completion with Triple Structure and Text Representation
Shuang Liu, Yufeng Qin, Man Xu, Simon Kolmanič, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Knowledge Graphs (KGs) describe objective facts in the form of RDF triples, each triple contains sufficient semantic information and triple structure information. Knowledge Graph Completion (KGC) is to acquire new knowledge by predicting hidden relationships between entities and adding the new knowledge to the KG. At present, the mainstream KGC approaches only applied the triple structure information or only utilized the semantic information of the text. This paper proposes an approach (TSTR) using BERT and deep neural networks to fully extract the semantic information of knowledge, and designs an aggregated re-ranking scheme that incorporates existing graph embedding approach to learn the structural information of triples. In experiments, the approach achieves state-of-the-art performance on three benchmark datasets, and outperforms recent KGC approaches on sparsely connected datasets.
Ključne besede: knowledge graph completion, BERT, deep convolutional architecture, re-ranking
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 229; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici