| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 70
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj aplikacije za notranjo navigacijo s pomočjo omrežja wifi
Alen Poklič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisan postopek izdelave mobilne aplikacije za notranjo navigacijo v zgradbi UM FERI z uporabo tamkajšnjega omrežja Wi-Fi. Namen aplikacije je posredovanje informacij o lokaciji njenih uporabnikov, ter o poti do želenih prostorov. Aplikacija je zasnovana za študente in obiskovalce FERI. V jedru smo opis dela podali na način, da bi bilo napisano lahko tudi v pomoč razvijalcem podobnih aplikacij pri uporabi v drugih zgradbah. V sklepnem delu smo ocenili natančnost delovanja izdelane aplikacije. Uporabnika smo znotraj FERI locirali s povprečno natančnostjo devetih metrov, pri čemer smo dokazali, da je natančnost lociranja odvisna tudi od mobilne naprave, ki jo uporabljamo.
Ključne besede: Wi-Fi, navigacija, sistem notranjega pozicioniranja
Objavljeno v DKUM: 12.05.2022; Ogledov: 92; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

2.
Uporaba končnih avtomatov v igrah : zaključno delo
Nejc Sevčnikar, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opisuje izdelavo končnih avtomatov, ki se lahko odzovejo na okolico in med seboj komunicirajo. Implementiramo jih znotraj računalniške igre z namenom interakcije z igralcem. Končnemu avtomatu definiramo stanja in pogoje za prehode med njimi. Na podlagi tega vežemo na stanja ustrezne dogodke. Stanjem dodamo animacije in vežemo pogoje za prehode na interne spremenljivke ali okolice. Zraven dodamo preprostega igralca, ki lahko vpliva na delovanje končnih avtomatov. Rezultat je več agentov znotraj igre, ki se lahko pomikajo po mapi in delujejo neodvisno. Poleg tega lahko sodelujejo tako, da premagajo igralca.
Ključne besede: končni avtomati, video igre, umetna inteligenca
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 172; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

3.
Uporaba pristopa obogatene resničnosti v okviru mobilnih aplikacij : zaključno delo
Blaž Uran, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo izdelali 3D paketnike in mobilno aplikacijo za prikaz paketnikov na stanovanjskem objektu s pomočjo obogatene resničnosti. Aplikacija bo strankam podjetja Direct4.me omogočila predhoden vpogled svojega izbranega paketnika na svojem stanovanjskem objektu. V nalogi smo predstavili ogrodja in tehnologije, s katerimi smo izdelali paketnike in aplikacijo ter opisali razvoj in implementacijo.
Ključne besede: Obogatena resničnost, Android Studio, Blender, Google SketchUp
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 206; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

4.
Zajemanje 3D objektov s pomočjo fotogrametrije za potrebe animacije in 3D tiskanja : diplomsko delo
Nika Tomšič, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskali fotogrametrijo v povezavi z računalniško animacijo in 3D tiskanjem. Fotogrametrija je zaenkrat še slabo poznana tehnika zajemanja tridimenzionalnih objektov, uporablja pa se že v mnogih velikih podjetjih na različnih področjih, do neke mere pa je dostopna že skoraj vsakemu posamezniku. Tudi 3D tiskanje je v zadnjem desetletju postalo zelo popularen hobi, animacija pa se praktično že pojavlja povsod v zabavni industriji in oglaševanju. Cilj diplomske naloge je ustvariti čim boljšo repliko izbranega objekta s pomočjo fotogrametrije. Pridobljeni 3D model smo še prototipirali s 3D tiskalnikom in ga uporabili v animaciji.
Ključne besede: fotogrametrija, 3D tiskanje, animacija, geometrijsko modeliranje
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 246; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

5.
Animacija z uporabo zajema gibanja : diplomsko delo
Andi Poplas, 2021, diplomsko delo

Opis: Na področju računalniške grafike in animacije je mogoče določena, navadno zahtevnejša dejanja kot so npr. človeški liki, animirati s pomočjo tehnologije zajema gibanja. Ta omogoča pretvorbo gibanja iz resničnega v virtualno okolje. Večina sistemov za tovrsten zajem je vsakdanjim uporabnikom praktično nedostopna zaradi prostorskih zahtev in zahtev po posebni opremi. V diplomskem delu je skozi teoretično raziskovanje in poskusno animacijo preizkušen eden izmed dostopnejših pristopov zajema gibanja – optični zajem brez označevalcev. Slednji nudi določene prednosti pri animaciji človeških likov, vendar ni brez slabosti, katere je sicer mogoče v določeni meri popraviti v post-produkciji.
Ključne besede: zajem gibanja, optično, brez označevalcev, animacija, računalniška grafika
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 191; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

6.
Prikaz kulturnih dediščin s pomočjo holograma : zaključno delo
Tomaž Kralj, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem času srečamo računalništvo v najrazličnejših strokovnih vedah, ne pa toliko v muzejih, kjer srečamo največ kulture in zgodovine v različnih oblikah, kot so makete, modeli, artefakti, slike, kulturna dediščina, eksponati. Cilj diplomske naloge je predstaviti različne fotorealistične makete, modele ali eksponate s pomočjo 3D računalniške grafike in holografske tehnologije.
Ključne besede: računalniška grafika, 3D objekti, kulturna dediščina, hologram
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 194; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

7.
3D spletni pregledovalnik rezultatov simulacije rasti dreves : diplomsko delo
David Grah, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je izdelati spletni pregledovalnik rezultatov simulacij rasti dreves v gozdih, ki omogoča enostaven in intuitiven 3D pregled dreves in parametrov terena. V delu najprej pregledamo obstoječe rešitve, s pomočjo, katerih zastavimo zahteve za naš sistem. Na podlagi zastavljenih zahtev opišemo implementacijo pregledovalnika. Pregledovalnik je sestavljen iz glavnega 3D pregledovalnika, legend in orodij, ki dovoljujejo enostavno uporabo. Izvedli smo testiranje porabe pomnilnika, dostopnih časov in hitrost izrisovanja sličic pregledovalnika. Z ustvarjeno aplikacijo in rezultati testiranja smo uspešno potrdili, da so spletne tehnologije dovolj učinkovite in zanesljive za pregledovanje rezultatov simulacij dreves v 3D prostoru.
Ključne besede: spletni pregledovalnik, three.js, 3D prikazovanje, simulacije rasti dreves
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 155; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

8.
Ustvarjanje 3D lika z osebnostjo : diplomsko delo
Nina Zelenko, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskali celoten potek izdelave 3D karakterja, od ideje do končnega produkta. Pri tem smo ugotavljali, katere vizualne lastnosti vplivajo na zaznavanje modeliranega karakterja. Raziskali smo, kako naredimo modeliran 3D karakter, pri katerem zgolj preko njegove vizualne podobe izvemo nekaj o njegovi osebnosti. Analizirali smo tudi nekaj Disneyevih karakterjev in pri tem potrdili prejšnja spoznanja o oblikah telesa, obraznih potezah ter uporabljenih barvah. Na koncu pa smo tudi sami izdelali 3D karakter, prijazno, iznajdlivo in skrivnostno bojevnico, pri čemer smo uporabili vse do tedaj zbrane informacije in nasvete.
Ključne besede: Modeliranje, 3D karakter, vizualna podoba, pomeni barv, obrazni izrazi
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 177; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

9.
Informacijski sistem za rezervacijo miz v restavracijah : zaključno delo
Marko Šmid, 2020, diplomsko delo

Opis: Mobilne in spletne aplikacije so velik del našega vsakdana, če temu priključimo še uporabnike, vzdrževalno osebje in podatkovno bazo, napolnjeno s podatki, dobimo informacijski sistem, ki nadomesti delo ljudi. V diplomskem delu predlagamo informacijski sistem za rezervacijo miz v restavracijah, ki ga sestavljajo podatkovna baza, spletna storitev ter spletna in mobilna aplikacija. Za boljše razumevanje smo najprej podali osnovne definicije, pomembne za naše delo. Sledi opis načrtovanja in implementacije informacijskega sistema za rezervacijo miz v restavracijah. V nadaljevanju opišemo posamezne komponente informacijskega sistema, njihove funkcionalnosti in čemu so namenjene. Na koncu smo predstavili grafični izgled posameznih komponent, rezultate oziroma uspešnost informacijskega sistema ter podali kratek primer uporabe
Ključne besede: informacijski sistem, mobilna aplikacija, spletna aplikacija, podatkovna baza, spletna storitev, rezervacija
Objavljeno v DKUM: 04.11.2020; Ogledov: 474; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

10.
Ohranjanje kulturne dediščine s pomočjo navidezne in obogatene resničnosti : zaključno delo
Marko Plankelj, 2020, diplomsko delo

Opis: Kulturna dediščina izginja zaradi različnih dejavnikov in pri njenem ohranjanju si v zadnjih letih vse pogosteje pomagamo s sodobnimi tehnologijami, ki omogočajo njeno digitalizacijo. Kot primer dobre prakse predstavimo uporabo navidezne in obogatene resničnosti. Vedno pogosteje se uporablja tudi mešana resničnost, ki združuje virtualne objekte in resnično okolje. Za praktični del diplomskega dela smo uporabili Microsoft HoloLens in v igralnem pogonu Unity ustvarili aplikacijo, ki omogoča interakcijo s šestimi artefakti iz časov Rimljanov. Skozi uporabo aplikacije lahko uporabnik spozna priložnosti, ki jih ponujata Microsoft HoloLens in mešana resničnost, med drugim tudi pri ohranjanju kulturne dediščine.
Ključne besede: Kulturna dediščina, mešana resničnost, obogatena resničnost, navidezna resničnost, Microsoft HoloLens
Objavljeno v DKUM: 04.11.2020; Ogledov: 454; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici