| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 62
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Informacijski sistem za rezervacijo miz v restavracijah
Marko Šmid, 2020, diplomsko delo

Opis: Mobilne in spletne aplikacije so velik del našega vsakdana, če temu priključimo še uporabnike, vzdrževalno osebje in podatkovno bazo, napolnjeno s podatki, dobimo informacijski sistem, ki nadomesti delo ljudi. V diplomskem delu predlagamo informacijski sistem za rezervacijo miz v restavracijah, ki ga sestavljajo podatkovna baza, spletna storitev ter spletna in mobilna aplikacija. Za boljše razumevanje smo najprej podali osnovne definicije, pomembne za naše delo. Sledi opis načrtovanja in implementacije informacijskega sistema za rezervacijo miz v restavracijah. V nadaljevanju opišemo posamezne komponente informacijskega sistema, njihove funkcionalnosti in čemu so namenjene. Na koncu smo predstavili grafični izgled posameznih komponent, rezultate oziroma uspešnost informacijskega sistema ter podali kratek primer uporabe
Ključne besede: informacijski sistem, mobilna aplikacija, spletna aplikacija, podatkovna baza, spletna storitev, rezervacija
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 269; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

2.
Ohranjanje kulturne dediščine s pomočjo navidezne in obogatene resničnosti
Marko Plankelj, 2020, diplomsko delo

Opis: Kulturna dediščina izginja zaradi različnih dejavnikov in pri njenem ohranjanju si v zadnjih letih vse pogosteje pomagamo s sodobnimi tehnologijami, ki omogočajo njeno digitalizacijo. Kot primer dobre prakse predstavimo uporabo navidezne in obogatene resničnosti. Vedno pogosteje se uporablja tudi mešana resničnost, ki združuje virtualne objekte in resnično okolje. Za praktični del diplomskega dela smo uporabili Microsoft HoloLens in v igralnem pogonu Unity ustvarili aplikacijo, ki omogoča interakcijo s šestimi artefakti iz časov Rimljanov. Skozi uporabo aplikacije lahko uporabnik spozna priložnosti, ki jih ponujata Microsoft HoloLens in mešana resničnost, med drugim tudi pri ohranjanju kulturne dediščine.
Ključne besede: Kulturna dediščina, mešana resničnost, obogatena resničnost, navidezna resničnost, Microsoft HoloLens
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 211; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

3.
Primerjava orodij za digitalno kiparjenje ZBrush in Blender
David Šbüll, 2020, diplomsko delo

Opis: Digitalni mediji so dandanes ogromni posrednik informacij in zabave. Filmi, igre in drugi mediji so polni nenavadnih živali, pošasti, stavb, narave, itd. Mnogo teh je ustvarjenih v 3D produkciji, ki zaposluje programerje, 3D oblikovalce, konceptualne umetnike in še več. 3D oblikovalci s pomočjo različnih digitalnih orodij ustvarjajo 3D modele, ki jih v prej navedenih medijih kasneje zaznavamo. V diplomski nalogi predstavimo splošni potek 3D produkcijskega cevovoda, med seboj primerjamo modelirnika ZBrush in Blender za digitalno kiparjenje ter prikažemo izdelavo 3D model moškega telesa v obeh modelirnikih.
Ključne besede: ZBrush, Blender, kiparjenje, digitalno, 3D
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 119; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

4.
Z obogateno resničnostjo podprt turistični vodnik
Aleš Spital, 2020, diplomsko delo

Opis: Ob naraščajočem širjenju obogatene in navidezne resničnosti na trgu se je dobro vprašati, kako lahko to tehnologijo izkoristimo. Cilj te diplomske naloge je raziskati in razviti mobilno aplikacijo, ki uporablja tehnologijo obogatene resničnosti predvsem na področju turizma. Uporabnikom te aplikacije želimo ponuditi dodaten vir informacij kot način vpogleda v preteklost s prikazovanjem 3D modelov na lokaciji, kjer se nahajajo objekti kulturne dediščine ali znamenitosti. Diplomska naloga obsega pregled podobnih aplikacij, postavitev strežnika, iz katerega mobilna aplikacija črpa podatke, ustvarjanje 3D modela ter postopek izdelave mobilne aplikacije v programu Unity.
Ključne besede: obogatena resničnost, turizem, kulturna dediščina, mobilna aplikacija
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 146; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

5.
Računalniška animacija kot orodje za povečevanje družbenega ozaveščanja
Veronika Verhnjak, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskali možnost vpliva računalniške animacije na ozaveščenost ljudi o ogroženosti določenih živalskih vrst. To smo želeli doseči z vplivanjem na čustva gledalca. V ta namen smo izdelali animacijo, ki prikazuje zgodbo dečka ter mladičkov tigra, severnega medveda in želve, ki so zaradi različnih dejavnikov, povezanih z delovanjem človeka, ogroženi. Da bi preverili, ali smo uspešno vplivali na gledalce, smo opravili tudi anketo o razumevanju ogroženosti pred in po ogledu animacije. V diplomskem delu smo tako poiskali podobne raziskave, opisali okolje Blender 2.8 ter proces ustvarjanja naše animacije in prikazali rezultate ter ugotovitve, pridobljene s pomočjo ankete.
Ključne besede: računalniška animacija, ozaveščanje gledalcev, ogroženost živalskih vrst
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 142; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

6.
Problem Steinerjevih dreves
Jan Rober, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo raziskuje Steinerjeva drevesa in njihovo vlogo pri reševanju problemov. Na začetku je podana definicija Steinerjevega drevesa in njihova uporaba. V nadaljevanju je predstavljen eden izmed algoritmov za iskanje Steinerjevih dreves v grafih in rezultati meritev delovanja algoritma nad različnimi grafi. V zadnjem delu je raziskan vpliv Steinerjevih vozlišč na graf.
Ključne besede: Steinerjeva drevesa, Teorija grafov, Minimalna vpeta drevesa
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 107; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (833,89 KB)

7.
Izdelava interaktivne predstavitve jadralnega letala z očali HoloLens
Tomaž Jandrok, 2020, diplomsko delo

Opis: Živimo v času, ko v ospredje vedno bolj prihajajo tehnologije navidezne resničnosti (VR) in obogatene resničnosti (AR) s ciljem uporabniku ponuditi čim globljo igralsko izkušnjo, tako v namene zabave, kot tudi učenja. Cilj te diplomske naloge je razvoj natančnega 3D modela jadralnega letala Glaser-Dirks DG-300, ki bo nato z aplikacijo na očalih Microsoft HoloLens uporabljen kot učno orodje za nove mlade potencialne jadralne pilote. Tem bodo učitelji lahko med predmeti, kot sta gradnja in teorija letenja, demonstrirali uporabnost raznih krmilnih ročic, postavitev kabine in preostale pomembne pojme. Vse to bi bilo mogoče kar najbolj interaktivno, še preden bi dejansko sedli v pravo jadralno letalo.
Ključne besede: letalo, jadralno, HoloLens, interaktivno učenje, 3D
Objavljeno: 03.07.2020; Ogledov: 759; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

8.
Razvoj igre za navidezno resničnost
Žiga Aman, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema teoretični opis izdelave igre in predstavitev uporabljene programske opreme. Na kratko so opisana tudi očala za navidezno resničnost Oculus Rift. Glavni del diplomskega dela zajema razvoj igre. Gre za igro preživetja, ki je prilagojena virtualni resničnosti. Skozi diplomsko delo spoznamo nastanek igre, implementacijo igralčevih potreb (lakota, žeja, energija in telesna temperatura) in njegovih interakcij z okoljem ter uporabo trgovine sredstev programa Unity. Rezultat diplomske naloge je igra, izdelana v pogonu Unity, namenjena igranju z očali za navidezno resničnost.
Ključne besede: Unity, navidezna resničnost, virtualna resničnost, igra, preživetje
Objavljeno: 03.07.2020; Ogledov: 821; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

9.
Razvoj računalniških iger za microsoft HoloLens
Denis Narat, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen proces izdelave igre za Microsoft HoloLens v igralnem pogonu Unity. Igra predstavlja proces kuhanja kave in s tem predstavi različne funkcionalnosti, ki jih ponuja HoloLens. Za razvoj je uporabljen programski jezik C#. Diplomsko delo opisuje HoloLens, njegovo zgodovino ter funkcionalnost. Predstavljen je tudi igralni pogon Unity, kaj ponuja in katere funkcionalnosti so bile uporabljene. V praktičnem delu so predstavljene glavne značilnosti, ki jih ponuja HoloLens, kako so bile uporabljene v igri ter težave, s katerimi smo se soočili. Na koncu je predstavljena končna igra.
Ključne besede: HoloLens, računalniška igra, Unity, kuhanje kave
Objavljeno: 28.01.2020; Ogledov: 1081; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

10.
Fotorealistično modeliranje stavb
Ivona Cvetkovska, 2019, diplomsko delo

Opis: Ohranjanje zgodovine ni enostaven proces. Zgodovino države ali sveta lahko shranimo v obliki besedila, zgodovino arhitekture in stavb pa najlažje shranimo kot fotografijo. Še boljšo vizualno predstavo pa poda foto-realistični 3D model, ki je natančnejši od fotografije, in poda tretjo dimenzijo, ki pri fotografi ni prisotna. Iz tega izhodišča izhajajo ustvarjalci, ki ustvarjajo različne 3D modele za različne namene v različnih programih. Mi smo se odločili za izdelavo 3D modela Mariborske Baroničine hiše v programu Cinema 4D. Uporabljali smo različne operacije in orodja, obogatili smo jo z različnimi teksturami hkrati pa smo oblikovali njeno okolico. Z uporabo določenih osvetlitvenih tehnik je Baroničina hiša prišla do izraza.
Ključne besede: Foto-realistično modeliranje, Cinema 4D, tekstura, Baronica, fotografija, načrt
Objavljeno: 09.12.2019; Ogledov: 505; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici