1. Simulacija rasti dreves in interaktivna manipulacija dreves znotraj sistema za navidezno resničnost z uporabo mobilne aplikacijeAleksander Krajnik, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je opisan prenos 3D simulatorja rasti in manipulacije dreves v aplikacijo navidezne resničnosti za mobilne naprave Android. V delu so najprej iz teoretičnega vidika predstavljena ter opisana uporabljena orodja in tehnologije. Nato sledi opis posameznih korakov implementacije, kot so povezava aplikacije s simulatorjem, prikaz drevesne strukture in manipulacija nad drevesom. Zatem so opravljene meritve delovanja aplikacije: hitrost izrisa drevesa, čas prenosa podatkov preko mrežne povezave in čas obrezovanja dreves. Analiza testiranj prikaže, da je glavni namen dela uspel. Na koncu so povzeti napotki za nadaljnje delo. Keywords: navidezna resničnost, obrezovanje, simulacija rasti dreves, mobilna aplikacija Published in DKUM: 13.03.2023; Views: 151; Downloads: 16
Full text (1,79 MB) |
2. Izdelava obraznih filtrov za uporabo v družbenih omrežjih : diplomsko deloNiko Zelenik, 2022, undergraduate thesis Abstract: Obrazni filtri, ki jih srečamo na socialnih medijih, kot je Instagram, bazirajo na interaktivni tehnologiji, poimenovani obogatena resničnost. Ta tehnologija se lahko manifestira v številu različnih oblik z različnimi nameni, vendar se bomo v diplomski nalogi osredotočili na njeno implementacijo pri obraznih filtrih za uporabo v družbenih omrežjih.
Namen tega diplomskega dela je v teoretičnem delu predstaviti proces, ki stoji za obraznim filtrom, ter razdelati, kaj sploh so obrazni filtri, kako deluje tehnologija, ki jih poganja in v kakšne namene se lahko uporabljajo. V empiričnem delu smo na podlagi predhodnega znanja ter teorije ustvarili obrazni filter s pomočjo programske opreme »Spark AR Studio«, ki je bil nato objavljen na družbenih omrežjih Instagram in Facebook. Keywords: obrazni filtri, družbena omrežja, obogatena resničnost Published in DKUM: 21.10.2022; Views: 104; Downloads: 16
Full text (2,84 MB) |
3. Modeliranje in animiranje las : diplomsko deloJulija Pestiček, 2022, undergraduate thesis Abstract: Znotraj področja računalniške grafike je modeliranje las eden izmed temeljnih del za ustvarjanje virtualnih ljudi. Te lahko ustvarimo s pomočjo programske opreme, kot je npr. Blender. Namen diplomskega dela v teoretičnem delu je s pomočjo deskriptivne in kompilacijske metode predstaviti računalniško grafiko, modeliranje ter animiranje las. Prav tako smo predstavili sistem delcev in programsko opremo Blender. V praktičnem delu smo z eksperimentalno metodo preizkusili način modeliranja las s pomočjo sistema delcev znotraj Blenderja. Izdelali smo animacijo, pri kateri lasje plapolajo v vetru. Keywords: računalniška grafika, lasje, Blender, sistem delcev Published in DKUM: 21.10.2022; Views: 97; Downloads: 16
Full text (1,63 MB) |
4. Animacija obraza s 3D preobrazbo : diplomsko deloAna Gašperin, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo najprej razložili sam pojem animacije, nato smo nadaljevali z zgodovinskim pregledom razvoja 3D animacije obraza, predstavili smo tudi trenutno stanje v stroki in si ogledali napovedi za prihodnost. Predstavili smo postopek produkcije celotnega animiranega projekta. Spoznali smo se s pojmom 3D preobrazbe in naredili primerjavo z 2D preobrazbo ter spoznali nekaj primerov uporabe. Predstavili smo tudi obe tehniki 3D preobrazbe v Blenderju. V praktičnem delu smo vse pridobljeno znanje povezali in izdelali dve animaciji obraza karakterja ter primerjali tehniki animacije s kostmi in 3D preobrazbo. Na koncu smo se odločili za boljšo izbiro in jo utemeljili. Keywords: animacija, preobrazba, modeliranje Published in DKUM: 21.10.2022; Views: 87; Downloads: 15
Full text (1,95 MB) |
5. |
6. 3D modeliranje realnega prostora v okolju Blender : diplomsko deloNikita Plej, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo 3D modeliranje realnega prostora v okolju Blender je sestavljeno iz dveh delov. Prvi del predstavlja teorijo iz področja fotorealizma, grafičnega modeliranja in krajšo predstavitvijo vseh komponent in korakov, ki jih zajema proces grafičnega modeliranja. Na kratko je predstavljen tudi program Blender, v katerem je potekal proces tridimenzionalnega modeliranja scene, ki je kot celota predstavljen v drugem delu našega diplomskega dela. Tam so predstavljeni vsi postopki modeliranja posameznih modelov, ki predstavljajo komponente naše scene. Sledi implementacija materialov in tekstur na izdelane modele, sestavljanje celotne scene prostora, osvetlitev scene ter končna fotorealistična upodobitev našega prostora. Keywords: 3D modeliranje, Blender, fotorealizem Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 143; Downloads: 29
Full text (3,26 MB) |
7. Razvoj aplikacije za notranjo navigacijo s pomočjo omrežja wifi : diplomsko deloAlen Poklič, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je opisan postopek izdelave mobilne aplikacije za notranjo navigacijo v zgradbi UM FERI z uporabo tamkajšnjega omrežja Wi-Fi. Namen aplikacije je posredovanje informacij o lokaciji njenih uporabnikov, ter o poti do želenih prostorov. Aplikacija je zasnovana za študente in obiskovalce FERI. V jedru smo opis dela podali na način, da bi bilo napisano lahko tudi v pomoč razvijalcem podobnih aplikacij pri uporabi v drugih zgradbah. V sklepnem delu smo
ocenili natančnost delovanja izdelane aplikacije. Uporabnika smo znotraj FERI locirali s povprečno natančnostjo devetih metrov, pri čemer smo dokazali, da je natančnost lociranja odvisna tudi od mobilne naprave, ki jo uporabljamo. Keywords: Wi-Fi, navigacija, sistem notranjega pozicioniranja Published in DKUM: 12.05.2022; Views: 634; Downloads: 90
Full text (2,86 MB) |
8. Uporaba končnih avtomatov v igrah : zaključno deloNejc Sevčnikar, 2021, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga opisuje izdelavo končnih avtomatov, ki se lahko odzovejo na okolico in med seboj komunicirajo. Implementiramo jih znotraj računalniške igre z namenom interakcije z igralcem.
Končnemu avtomatu definiramo stanja in pogoje za prehode med njimi. Na podlagi tega vežemo na stanja ustrezne dogodke. Stanjem dodamo animacije in vežemo pogoje za prehode na interne spremenljivke ali okolice. Zraven dodamo preprostega igralca, ki lahko vpliva na delovanje končnih avtomatov.
Rezultat je več agentov znotraj igre, ki se lahko pomikajo po mapi in delujejo neodvisno. Poleg tega lahko sodelujejo tako, da premagajo igralca. Keywords: končni avtomati, video igre, umetna inteligenca Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 393; Downloads: 33
Full text (1,90 MB) |
9. |
10. Zajemanje 3D objektov s pomočjo fotogrametrije za potrebe animacije in 3D tiskanja : diplomsko deloNika Tomšič, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali fotogrametrijo v povezavi z računalniško animacijo in 3D tiskanjem. Fotogrametrija je zaenkrat še slabo poznana tehnika zajemanja tridimenzionalnih objektov, uporablja pa se že v mnogih velikih podjetjih na različnih področjih, do neke mere pa je dostopna že skoraj vsakemu posamezniku. Tudi 3D tiskanje je v zadnjem desetletju postalo zelo popularen hobi, animacija pa se praktično že pojavlja povsod v zabavni industriji in oglaševanju. Cilj diplomske naloge je ustvariti čim boljšo repliko izbranega objekta s pomočjo fotogrametrije. Pridobljeni 3D model smo še prototipirali s 3D tiskalnikom in ga uporabili v animaciji. Keywords: fotogrametrija, 3D tiskanje, animacija, geometrijsko modeliranje Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 515; Downloads: 93
Full text (2,78 MB) |