| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 57
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Razpoznava drevesnih vrst iz oblakov točk z uporabo globokih nevronskih mrež
Vid Topolovec Klemenčič, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo razpoznavo drevesnih vrst iz oblakov točk z uporabo novejših nevronskih mrež in primerjamo uspešnost razpoznave s sorodnimi deli. Razpoznavo smo zasnovali na dva različna načina. Pri prvem načinu smo izbrali in pripravili nevronsko mrežo za obdelavo 3D podatkov oz. oblakov točk, medtem ko smo pri drugem načinu izbrali in pripravili nevronsko mrežo za obdelavo 2D podatkov oz. slik. Pripravili smo tudi skupno podatkovno zbirko z združitvijo prosto dostopnih zbirk, ki vsebujejo posamezna drevesa v obliki oblakov točk, in med učenjem obogatili podatke. Po zaključenem učenju s pripravljeno skupno podatkovno zbirko nismo dosegli podobnih zaključkov kot v primerjanem predhodnem delu. V našem primeru je izbrana nevronska mreža, namenjena obdelavi 3D podatkov, dosegla 4 % višjo skupno točnost od izbrane nevronske mreže, ki je obdelovala 2D podatke.
Ključne besede: globoke nevronske mreže, klasifikacija drevesnih vrst, 3D oblaki točk, 2D slike, obogatitev podatkov
Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 68; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (16,54 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Razvoj 3D igre za učenje pravilne higiene rok
Mario Panzov, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo sledi razvoju 3D igre za učenje pravilne higiene rok. Igra skozi interaktivno izkušnjo predstavi pravilne korake umivanja rok z milom in vodo po smernicah Svetovne zdravstvene organizacije. V diplomskem delu obravnavamo postopek ustvarjanja 3D modelov likov za igro v programu Blender ter opišemo logiko in arhitekturo igre, ki smo jo konstruirali v programu Unity. S pomočjo ankete smo zbrali in analizirali podatke o izkušnjah igralcev, ki je zagotovila informacije o tem, kako so igralci sprejeli igro, informacije o izkušnjah igralcev z umivanjem rok v njihovem življenju ter usmeritve za izboljšave igre.
Ključne besede: Unity, Blender, 3D modeliranje, razvoj iger, higiena rok
Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 91; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (23,60 MB)

3.
4.
5.
A new transformation technique for reducing information entropy : a case study on greyscale raster images
Borut Žalik, Damjan Strnad, David Podgorelec, Ivana Kolingerová, Luka Lukač, Niko Lukač, Simon Kolmanič, Krista Rizman Žalik, Štefan Kohek, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper proposes a new string transformation technique called Move with Interleaving (MwI). Four possible ways of rearranging 2D raster images into 1D sequences of values are applied, including scan-line, left-right, strip-based, and Hilbert arrangements. Experiments on 32 benchmark greyscale raster images of various resolutions demonstrated that the proposed transformation reduces information entropy to a similar extent as the combination of the Burrows–Wheeler transform followed by the Move-To-Front or the Inversion Frequencies. The proposed transformation MwI yields the best result among all the considered transformations when the Hilbert arrangement is applied.
Ključne besede: computer science, algorithm, string transformation, information entropy, Hilbert space filling curve
Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 105; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (26,44 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
7.
Interaktivno upodabljanje valovanja z uporabo perlinovega šuma ter mozaičenja na grafični procesni enoti : diplomsko delo
Marko Golob, 2024, diplomsko delo

Opis: Pri simulaciji virtualnih svetov moramo pogosto upodobiti valujoče vodne površine, kot so reke, jezera, morja itd. Če bi sproti generirali vse točke za valovanje teh objektov, bi precej upočasnili delovanje simulacije, še posebej, če upodabljamo obsežna območja. Namesto, da generiramo tridimenzionalne valove, lahko generiramo dvodimenzionalno teksturo valovanja in jo nato na grafični procesni enoti pretvorimo v tridimenzionalno obliko, kar poveča hitrost upodabljanja ter zmanjša zasedenost centralne procesne enote in pomnilnika. V zaključnem delu smo ustvarili namizno aplikacijo, ki glede na podane parametre generira višinski zemljevid, s katerega beremo informacije za generiranje oglišč na centralni procesni enoti ali grafični procesni enoti. V primeru generiranja na grafični procesni enoti smo uporabili mozaičenje. Na koncu smo preverili časovno razliko ter kakovost prikazovanja med generiranjem na centralni procesni enoti in mozaičenjem na grafični procesni enoti. Ugotovili smo, da generiranje oglišč z mozaičenjem na grafični procesni enoti deluje veliko hitreje kot na centralni procesni enoti.
Ključne besede: grafična procesna enota, mozaičenje, Perlinov šum, OpenGL
Objavljeno v DKUM: 26.04.2024; Ogledov: 317; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

8.
Implementacija SPIHT : magistrsko delo
Luka Kovačič, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu najprej predstavimo Haarovo transformacijo. Nato razložimo pojme in podatkovne strukture, potrebne za razumevanje algoritma SPIHT. Predstavimo psevdokod implementacije kodiranja in dekodiranja. Delovanje pokažemo na primeru. Algoritem implementiramo in ga testiramo na različnih slikah. Učinkovitost stiskanja primerjamo s formati PNG, JPEG in JPEG 2000, ki se izkaže kot najučinkovitejši.
Ključne besede: SPIHT, drevesa prostorske orientacije, Haarova transformacija, rastrske slike, napredujoče stiskanje
Objavljeno v DKUM: 19.03.2024; Ogledov: 216; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

9.
Razvoj obraznega filtra obogatene resničnosti za učenje stisov prsnega koša pri kardiopulmonarnem oživljanju : diplomsko delo
Kiril Krsteski, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na oblikovanje in razvoj obraznega filtra obogatene resničnosti za socialno omrežje Instagram, ki uporabnika ozavešča in uči izvajanja stisov prsnega koša in dajanja umetnih vpihov pri nenadnem srčnem zastoju. Poleg samega razvoja filtra smo v diplomski nalogi tudi preučili uporabnost in učinkovitost takšnih filtrov v praksi, da bi bolje razumeli njihov vpliv in potencial pri izobraževanju temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe. Rezultati so pokazali, da obstaja splošno zanimanje za uporabo obogatene resničnosti pri izobraževanju o kardiopulmonalnem oživljanju, vendar bi lahko ideja o obraznem filtru za izobraževalne namene koristila nadaljnjim izboljšavam in širšim raziskavam.
Ključne besede: obogatena resničnost, temeljni postopki oživljanja, obrazni filter, Meta Spark, učenje
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 335; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (5,05 MB)

10.
Interaktivno upodabljanje oblakov točk LiDAR na očalih za navidezno resničnost z uporabo pametnega telefona : diplomsko delo
Žiga Pušnik, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisana implementacija mobilne aplikacije za operacijski sistem Android, ki na pametnem telefonu prikaže oblak točk svetlobnega zaznavanja in merjenja (ang. Light Detection and Ranging – LiDAR). Aplikacija omogoča premikanje po navideznem prostoru in pri vizualizaciji točk s pomočjo očal za navidezno resničnost (ang. Virtual Reality – VR) omogoča prepričljivejšo izkušnjo realnega okolja. Najcenejša očala so na trgu dostopna že za 15 €. S testiranjem aplikacije smo preverili njeno uporabnost in omejitve. Ugotovili smo, da se glede na zahtevnost pogleda pri upodabljanju večjih oblakov točk pojavijo večje razlike v hitrosti upodabljanja. V našem primeru smo pri merjenju števila sličic na sekundo (ang. frames per second – fps) pri oblaku z 1.000.000 točkami v osnovnem pogledu izmerili 54 fps, v pogledu VR pa 24 fps.
Ključne besede: LiDAR, oblak točk, očala, navidezna resničnost, pametni telefon
Objavljeno v DKUM: 21.09.2023; Ogledov: 426; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (7,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.39 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici