| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
NUDENJE INDIVIDUALNE POMOČI DIJAKINJI S POSEBNIMI POTREBAMI V DIJAŠEM DOMU
Monika Skela, Tadeja Kocmut, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom NUDENJE INDIVIDUALNE POMOČI DIJAKINJI S POSEBNIMI POTREBAMI V DIJAŠKEM DOMU je empirično magistrsko delo. Namen dela je analiza študije primera izvajanja in spremljanja prostovoljne dodatne strokovne pomoči za dijakinjo s posebnimi potrebami, ki obiskuje 3. letnik srednje poklicne šole. Pri raziskovanju so bile uporabljene metode študije primera, vprašalnik v obliki ocenjevalne lestvice in opazovalno-praktična metoda raziskovanja. Ugotovljeno je bilo, da je dijakinja komunikativna le v določenih družbenih okoljih ter da ima težave z izražanjem čustev in vživljanjem v čustva drugih. Pri ozaveščanju socialne komunikacije in interakcije je bila uporabljena strategija pogovora in modifikacija iracionalnih prepričanj. Izkazalo se je, da ima dijakinja težave pri načrtovanju svojih dejavnosti in časa, kar jo ovira pri izpolnjevanju šolskih obveznosti. Kot najboljši pristop se je izkazal tutor ali svetovalec, ki usmerja njeno delo v postavljanje prioritet. Raziskava je pokazala še, da dijakinja le včasih bere z razumevanjem in malokrat bere tekoče, večinoma pa se izogiba pisanju in se raje izraža ustno. Pri delu vedno potrebuje dodatno razlago in navodila, ob tem pa skoraj vedno tudi konkretne ponazoritve. Na področju disleksije so se kot najbolj učinkovite strategije izkazale strategija glasnega branja, metoda Vem – Želim izvedeti – Sem se naučil, strategija za razumevanje bistva, Paukova strategija ter strategija miselnega vzorca. Dijakinja je z uporabo ustreznih metod, didaktičnih pristopov in strategij dela izboljšala učni uspeh, napredovala na socialnem in učnem področju ter ob pomoči nekoliko izboljšala sposobnost organizacije in razporejanja časa.
Keywords: dodatna strokovna pomoč, disleksija, Aspergerjev sindrom, dijaški dom.
Published in DKUM: 09.11.2016; Views: 1920; Downloads: 191
.pdf Full text (3,11 MB)

2.
INTEGRIRANO UČENJE IN POUČEVANJE ANGLEŠČINE V VRTCU
Tadeja Kocmut, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Integrirano učenje in poučevanje angleščine v vrtcu je empirično diplomsko delo. Namen je primerjati integrirano učenje in poučevanje tujega jezika v okviru inovacijskega projekta ter tečajno obliko izvajanja tujega jezika. Primerjava je bila narejena na podlagi anketiranja izvajalk tujega jezika za predšolske otroke in opazovanja vodenih dejavnosti v tujem jeziku. Rezultati kažejo, da obstaja statistično značilna razlika med organizacijskima oblikama v izobrazbi in usposobljenosti izvajalcev, izvedbi (vrsti tujega jezika, načinu poučevanja, uporabi didaktičnega pristopa, pogostosti in trajanju učenja in poučevanja tujega jezika, prostoru in času izvedbe, financiranju) ter manjše razlike v stališčih izvajalcev do učenja in poučevanja tujega jezika. Najpomembnejše ugotovitve so, da so otroci pri inovacijskem projektu vsakodnevno izpostavljeni angleškemu jeziku kot pri jezikovnem tečaju, ki ga starši plačujejo, medtem ko učenje tujega jezika v okviru inovacijskega projekta ni financirano ter da razlik v uspešnosti med organizacijskima oblikama ni. Zaskrbljujoča je ugotovitev, da večina anketirank ne razume didaktičnega pristopa, ki ga uporablja, saj se izbran pristop in njegov opis nista ujemala. Raziskava je pokazala, da imajo inovacijski projekti več prednosti kot jezikovni tečaji.
Keywords: tuji jezik, predšolski otrok, vrtec, integriran pristop, inovacijski projekt, jezikovna šola
Published in DKUM: 07.10.2013; Views: 3894; Downloads: 451
.pdf Full text (1,54 MB)

3.
LUTKA KOT DIDAKTIČNO IN MOTIVACIJSKO SREDSTVO V PRVI TRIADI
Tadeja Kocmut, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Lutka kot didaktično in motivacijsko sredstvo v prvi triadi je praktično diplomsko delo. Namen tega je vključiti lutke v pouk prve triade, izvesti in analizirati učne ure ter preučiti lutko kot didaktično in motivacijsko sredstvo pri pouku v prvi triadi. Po izvedbi in analizi učnih ur smo ugotovili, da lahko lutko smiselno vključimo v vse predmete prve triade, tako da izhajamo iz učne teme in učne enote posamezne učne ure. Učenci so najbolj motivirani pri tistih dejavnostih z lutko, pri katerih sami aktivno sodelujejo. Prav tako lahko z lutko dosežemo zadane izobraževalne cilje učne ure, in ne le to – z lutko je doseganje izobraževalnih ciljev zabavnejše. Učitelj lahko v prvi triadi uporabi različne vrste lutk in jih ponudi učencem, upoštevati pa mora le smiselnost vključitve lutke v učno uro. Lutka ima največji učinek na učence v funkciji prijatelja in učenca s problemsko nalogo. Od treh učiteljic pa smo le eno uspeli motivirati k pogostejši uporabi lutke v razredu. S pomočjo vključevanja lutke v pouk smo spoznali, da lutka ni le uspešno motivacijsko, temveč tudi didaktično sredstvo v razredu.
Keywords: lutka, prva triada, predmeti, didaktično sredstvo, motivacijsko sredstvo
Published in DKUM: 23.09.2013; Views: 2161; Downloads: 366
.pdf Full text (2,49 MB)

Search done in 5.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica