| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 53
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Social media fact-checking: the effects of news literacy and news trust on the intent to verify health-related information
Ines Kožuh, Peter Čakš, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: The recent health crisis and the rapid development of Artificial Intelligence have caused misinformation on social media to flourish by becoming more sophisticated and challenging to detect. This calls upon fact-checking and questions users’ competencies and attitudes when assessing social media news. Our study provides a model of how fact-checking intent is explained by news literacy and news trust to examine how users behave in the misinformation-prone social media environment. Structural equation modeling was used to examine survey data gathered from social media users. The findings revealed that users’ intent to fact-check information in social media news is explained by (1) news literacy, such as the awareness of various techniques used by creators to depict situations about COVID-19; (2) news trust, in terms of the conviction that the news contains all the essential facts; and (3) intent, such as an aim to check information in multiple pieces of news. The presented findings may aid policymakers and practitioners in developing efficient communication strategies for addressing users less prone to fact-checking. Our contribution offers a new understanding of news literacy as a sufficient tool for combating misinformation, which actively equips users with knowledge and an attitude for social media news fact-checking.
Ključne besede: fact-checking, news literacy, trust, social media, misinformaiton, fake news, pandemic, health crisis
Objavljeno v DKUM: 04.06.2024; Ogledov: 74; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Digitalna pismenost kot motivacija v boju proti zavajajočim informacijam
Katarina Šuster, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo pojav in pomembno vlogo digitalne pismenosti v razvijajočem okolju digitalnih medijev. Osredotočamo se na digitalno pismenost kot veščino posameznika za navigiranje družbenih medijev in njeno vlogo pri zaznavanju zavajajočih informacij in boju proti njihovemu širjenju. V prvem delu skozi teorijo opredelimo glavne koncepte, kot so digitalni mediji, digitalna pismenost in zaznavanje zavajajočih informacij. V drugem delu pa izvedemo raziskavo vpliva socialno-demografskih in socialno-ekonomskih dejavnikov na stopnjo digitalne pismenosti posameznika, ter nadalje, kako le-te vplivajo na zaznavanje zavajajočih informacij na družbenih medijih.
Ključne besede: digitalna pismenost, digitalni mediji, zavajajoče informacije, družbeni mediji, TikTok
Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 55; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (3,23 MB)

4.
Sistematična analiza decentraliziranih družbenih medijev
2024

Opis: Monografija z naslovom »Sistematična analiza decentraliziranih družbenih medijev« naslavlja prepoznano raziskovalno vrzel preučevanja decentraliziranih družbenih medijev. Pri tem je posebni poudarek na konceptualnem vidiku, ki omogoča prepoznavanje logične zasnove, arhitekturnih značilnosti, potencialov in specifik družbenega medija ter primerjavo s centraliziranimi sorodnimi rešitvami. Predstavlja zbirko medsebojno primerljivih poglavij, ki opisno in analitično preučujejo najvidnejše predstavnike pokrajine decentraliziranih družbenih medijev v letu 2024. Poglavja so rezultat projektne naloge študentov Univerze v Mariboru, Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, ki so v okviru predmeta »Arhitektura družbenih medijev« sistematično in mentorirano preučevali izbrane decentralizirane družbene medije.
Ključne besede: Analiza decentraliziranih družbenih medijev, družbeni mediji, Fediverse, zasnova decentraliziranih družbenih medijev​, študenti
Objavljeno v DKUM: 13.05.2024; Ogledov: 185; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (12,11 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
User Experience and Interface Design for a Digital Platform to Support Pet Adoption From Animal Shelters and Animal Rescue Organisations in Europe : magistrsko delo
Špela Bricman, 2023, magistrsko delo

Opis: This thesis used design thinking to create a user-friendly digital platform named PetScout for adopting animals from European shelters and rescue groups. We conducted user interviews and an online survey and designed personas, empathy maps, and scenarios to understand user needs. As part of the design process, we defined the platform’s requirements and developed the information architecture. We identified two viable solutions for the project based on research findings: a web-based and a mobile-based solution. To visualize these ideas effectively, we developed prototypes at two different fidelities – low and high fidelity. The prototypes were tested in usability testing using the thinking-aloud method, which measured effectiveness, efficiency, and satisfaction. The usability testing results showed that our platform is visually appealing, user-friendly, intuitive, and easy to use. A vital finding was the platform’s effectiveness, as high-fidelity prototypes achieved a task completion rate of 100%. Moreover, the concept proved highly efficient since participants, on average, needed 166 seconds to finish vital tasks. Additionally, the SUS score of 97, supported by the positive qualitative user feedback, signifies outstanding user satisfaction and a high level of usability. Finally, this study highlights the importance of knowing and understanding user needs in design, and it provides recommendations to improve usability and potentially increase the number of successful adoptions on similar platforms.
Ključne besede: user experience design, user interface design, design thinking, user research, usability testing
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 420; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (7,91 MB)

6.
Zaupanje mladih v vsebino, ustvarjeno z umetno inteligenco : magistrsko delo
Tjaša Brglez, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali, ali obstajajo vplivi med algoritmično pismenostjo mladih in zaupanjem v vsebine, pridobljene s ChatGPT-jem, ter med prej omenjenim zaupanjem in pogostostjo preverjanja vsebin, pridobljenih s ChatGPT-jem z uporabo različnih digitalnih informacijskih virov. Rezultati raziskave iz empiričnega dela so pokazali, da ni statistično značilnega vpliva algoritmične pismenosti na zaupanje, prav tako ni statistično značilnega vpliva zaupanja na nagnjenost k preverjanju vsebin. Ugotovili smo tudi, da mladi dosegajo visoke stopnje algoritmične pismenosti. Dobljene ugotovitve lahko služijo kot motivacija k nadaljnjemu raziskovanju vpliva različnih pismenosti na zaupanje v vsebino, pridobljeno z različnimi orodji umetne inteligence.
Ključne besede: zaupanje, algoritmična pismenost, umetna inteligenca, ChatGPT
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 325; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

7.
Preobremenjenost z novicami na družbenih medijih in njene posledice : magistrsko delo
Teja Voglar, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali preobremenjenost z novicami, deljenimi na družbenem mediju Facebook. Preučevali smo koncepte izogibanje novic, percepcijo “novice me bodo našle” in zaupanje v novice. V izvedeni raziskavi je sodelovalo 71 udeležencev. Rezultati raziskave so pokazali, da preobremenjenost s kognitivno obdelavo novic statistično pomembno napove izogibanje novicam in pasivno spremljanje novic, ne napove pa zaupanja v novice, za katero smo ugotovili, da sicer statistično pomembno napove izogibanje novicam. Ker na slovenskem območju na to temo ni bilo narejene nobene raziskave, lahko naša pomembno prispeva k razumevanju preobremenjenosti z novicami in njenimi posledicami, kar lahko ima velik vpliv na načine, kako mediji delijo novice na družbenih medijih.
Ključne besede: družbeni mediji, preobremenjenost z novicami, izogibanje novicam, percepcija ”novice me bodo našle”, zaupanje v novice
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 391; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

8.
Primerjalna analiza govorništva v britanski kraljevi družini : diplomsko delo
Maja Rotovnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Britanska kraljeva družina velja za eno najprepoznavnejših na svetu. Zaradi svoje avtoritete ima najpomembnejšo vlogo v kraljevi družini monarh. Čeprav nima politične moči, je pomemben oblikovalec javnega mnenja in družbene klime. V diplomskem delu smo analizirali retoriko kraljice Elizabete II. in kralja Karla III, in sicer pojavnost etosa, patosa in logosa v njunih govorih, pri čemer smo ugotovili, da je raba vseh prepričevalnih sredstev izrazitejša pri kraljici Elizabeti II. Zanimalo nas je tudi, kako se raba prepričevalnih sredstev razlikuje glede na podobne okoliščine nastanka govora ter kako se njuna retorika spreminja skozi različna življenjska obdobja. Ugotovili smo, da se retoriki ob podobnih okoliščinah bistveno ne razlikujeta, opazili pa smo trend izrazitejše rabe logosa v kraljičinem in patosa v kraljevem starostnem obdobju. Zaradi hitrih sprememb v trenutni sestavi kraljeve družine, lahko rezultati naše analize služijo kot izhodišče za nadaljnje raziskave na področju retorike v britanski kraljevi družini.
Ključne besede: britanska kraljeva družina, retorika, govorništvo, prepričevalna sredstva
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 350; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

9.
Vloga digitalne pismenosti pri dojemanju spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju : diplomsko delo
Erika Blekač, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na vseprisotnost digitalnih medijev v izobraževalnem okolju in razvoj digitalne pismenosti kot ključne veščine za uspešno delovanje v tem okolju. V prvem delu naloge skozi teoretični pregled opredelimo ključne pojme, kot so digitalni mediji, digitalna pismenost in umetna inteligenca. V empiričnem delu proučujemo, kako socialno-demografski in socialno-ekonomski dejavniki vplivajo na stopnjo digitalne pismenosti med študenti Univerze v Mariboru, ter kako ta pismenost vpliva na dojemanje spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju. Rezultati statistične analize so pokazali, da spol in stopnja izobrazbe, uporaba osebnega računalnika in pametnega telefona ter uporaba digitalnih orodij za samostojno učenje, hobije in iskanje informacij ter reševanje težav preko spleta statistično značilno pozitivno vplivajo na digitalno pismenost, digitalna pismenost pa ne vpliva statistično značilno na dojemanje spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju. Rezultati te študije lahko prispevajo k nadaljnjim raziskavam o digitalni pismenosti ter dojemanju orodij z umetno inteligenco v izobraževanju.
Ključne besede: digitalni mediji, digitalna pismenost, algoritmi, umetna inteligenca, spletna orodja
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 402; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

10.
Analitični pogled na najvidnejše družbene medije v letu 2023
2023

Opis: Monografija z naslovom »Analitični pogled na najvidnejše družbene medije v letu 2023« naslavlja prepoznano raziskovalno vrzel preučevanja zasnove družbenih medijev. Pri tem je posebni poudarek na konceptualnem vidiku, ki omogoča prepoznavanje logične zasnove, arhitekturnih značilnosti, potencialov in specifik družbenega medija ter primerjavo s konkurenčnimi rešitvami. Predstavlja zbirko medsebojno primerljivih poglavij, ki opisno in analitično preučujejo najvidnejše predstavnike pokrajine družbenih medijev v letu 2023. Poglavja so rezultat projektne naloge študentov Univerze v Mariboru, Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, ki so v okviru predmeta »Arhitektura interaktivnih medijskih vsebin« sistematično in mentorirano preučevali izbrane družbene medije.
Ključne besede: analiza družbenih medijev, družbeni mediji, pokrajina družbenih medijev, zasnova družbenih medijev, mediji
Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 527; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (10,55 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 10.94 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici