1. Digitalna medijska pismenost gluhih in naglušnih oseb v SlovenijiLaura Horvat, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo se osredotoča na preučevanje digitalne medijske pismenosti pri gluhih in naglušnih osebah v Sloveniji. Cilj raziskave je bil ugotoviti vpliv sociodemografskih značilnosti na uporabo digitalnih medijev in digitalno medijsko pismenost. Zanimal nas je tudi vpliv digitalne medijske pismenosti na uporabo digitalnih medijev. Rezultati raziskave omogočajo pomemben vpogled predvsem strokovnjakom in raziskovalcem, ki se ukvarjajo z vključevanjem gluhih in naglušnih oseb v digitalno okolje oziroma družbo. Rezultate smo pridobili s pomočjo metode zbiranja podatkov skozi skupinskih intervjujev, ki so pokazali, da gluhe in naglušne osebe najpogosteje uporabljajo Facebook, vendar so razlogi in načini uporabe različni, podobno kot pri drugih digitalnih medijih. Na podlagi rezultatov ugotavljamo, da nobena izmed sociodemografskih značilnosti ne definira uporabe digitalnih medijev in raven digitalne medijske pismenosti. Obstaja pa povezava med digitalno medijsko pismenostjo in uporabo digitalnih medijev. Keywords: digitalna medijska pismenost, digitalni mediji, gluhi in naglušni Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 9 Full text (960,82 KB) |
2. Analiza neverbalne komunikacije televizijskih voditeljev in dojemanje pri gledalcihTamara Kurnik, 2024, undergraduate thesis Abstract: Neverbalna komunikacija nas spremlja na vsaki točki življenja, tudi pri nastopanju na televiziji. V diplomskem delu smo izvedli analizo neverbalne komunikacije televizijske voditeljice Oprah Winfrey, da bi razumeli, kako ob svojem nastopanju uporablja neverbalne elemente. Sledila je izvedba intervjujev z naključno izbranimi predstavniki štirih starostnih generacij, ki so po ogledu oddaj odgovorili na vprašanja vezana na neverbalno komunikacijo voditeljice. Intervjuje smo izvedli z namenom, da smo izvedeli, kakšen vpliv ima neverbalna komunikacija voditeljice na gledalce. Odkrili smo, da večina gledalcev pozitivno sprejema rabo neverbalne komunikacije pri voditeljici. Iz rezultatov smo zaključili, da je neverbalna komunikacija pri televizijskem nastopanju pomembna za lažje sprejemanje in dojemanje vsebine. Rezultati analize in intervjujev bodo služili vsem, ki želijo razumeti rabo neverbalne komunikacije pri televizijskem nastopanju in njenem vplivu na gledalce. Keywords: Neverbalna komunikacija, televizijsko nastopanje, gestikulacija, televizijska oddaja, Oprah Winfrey Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 15 Full text (2,13 MB) |
3. Odnos do algoritmov, zavedanje o njihovem delovanju in uporaba tiktoka med mladimiTilen Justinek, 2024, undergraduate thesis Abstract: Družbeni mediji, predvsem TikTok, so postali ključni del vsakdana mladih, kjer uporabniki preživijo več ur dnevno. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, kako mladi zaznavajo algoritme družbenih omrežij, ali razumejo njihovo delovanje in kakšen je njihov odnos do teh tehnologij. Raziskava je pokazala, da večina mladih precenjuje svoje razumevanje algoritmov. Prav tako so udeleženci poročali o negativnem vplivu vsebin na svoje počutje, kar nakazuje na potrebo po večji ozaveščenosti o algoritmih in njihovih učinkih na uporabnike. Rezultati te raziskave so lahko v pomoč izobraževalnim ustanovam, oblikovalcem digitalnih zakonov ter razvijalcem družbenih omrežij pri pripravi izobraževalnih programov in izboljšanju digitalne pismenosti mladih. Keywords: algoritmi, algoritmična pismenost, TikTok Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 4 Full text (871,40 KB) |
4. Vpliv dejavnikov na zaznavanje globokih ponaredkov na družbenih medijihKai Ličina, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo raziskuje vpliv dejavnikov na pravilnost ločevanja globokih ponaredkov od pristnih video posnetkov na družbenih medijih. Delo obravnava ključne koncepte, povezane z družbenimi mediji in širjenjem lažnih informacij, pri čemer poseben poudarek namenja tehnologiji globokih ponaredkov, ki omogoča ustvarjanje realističnih lažnih vsebin. Empirični del raziskave vključuje analizo vpliva uporabe družbenih medijev, vrste videoposnetkov, izobrazbe in predhodnega znanja o manipulaciji medijskih vsebin. Rezultati kažejo, da večina teh dejavnikov nima statistično pomembnega vpliva na pravilnost ločevanja globokih ponaredkov od pristnih video posnetkov, z izjemo Facebooka, in samozavesti pri prepoznavanju globokih ponaredkov, kjer smo pri zabavnih videoposnetkih zaznali statistično značilen vpliv. Rezultati te študije lahko služijo kot osnova za nadaljnje raziskave o zaznavi ponarejenih posnetkov med uporabniki družbenih medijev. Keywords: globoki ponaredki, družbeni mediji, zaznavanje Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 11 Full text (2,96 MB) |
5. Digitalna pismenost mladih in njihove navade uporabe družbenih medijev : diplomsko deloKristijan Bunevski, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo raziskuje preplet med digitalno pismenostjo in navadami mladih pri uporabi družbenih medijev. S pomočjo pridobljenih anketnih podatkov in analize diplomsko delo zagotavlja vpogled v vedenje mladih v digitalnem okolju in prispeva h globljemu razumevanju vloge digitalne pismenosti pri oblikovanju interakcij mladih posameznikov na platformah družbenih medijev. Namen je bil odgovoriti na zastavljena vprašanja glede merjenja stopnje digitalne pismenosti med mladimi, kako pogosto mladi uporabljajo določene platforme družbenih medijev, katere vrste vsebin spremljajo in katere od teh platform ocenjujejo kot najbolj zaupanja vredne. Keywords: digitalna pismenost, družbeni mediji, navade mladih Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 20 Full text (3,41 MB) |
6. Pregled funkcionalnosti e-izobraževanih platform za poslovno uporabo v SlovenijiAnika Predan, 2024, undergraduate thesis Abstract: E-izobraževalne platforme so postale ključno orodje za poslovno uporabo v Sloveniji. Diplomsko delo raziskuje funkcionalnosti teh platform in njihovo učinkovitost pri poslovnem izobraževanju. Glavni cilj naloge je bil identificirati ključne funkcionalnosti e-izobraževalnih platform, oceniti njihovo prisotnost v slovenskem poslovnem prostoru ter možnosti za izboljšave. Raziskava je bila izvedena tako, da smo sprva izvedli študijo obsega, kjer smo pregledali literaturo, da bi določili vse funkcionalnosti tovrstnih platform, nato pa smo glede na ugotovljeno analizirali funkcionalnosti treh glavnih platform: Smart Arena, eCampus in MiTeam. Ugotovili smo, da so ključne funkcionalnosti, kot so upravljanje vsebin, sledenje napredku, ocenjevanje, komunikacija in personalizacija, ključni za uspešno e-izobraževanje. Rezultati kažejo, da slovenska podjetja vključujejo te funkcionalnosti, vendar obstajajo možnosti za izboljšave, zlasti v integraciji z drugimi sistemi in uporabniški izkušnji. Pridobljeni podatki lahko služijo kot osnova za nadaljnje raziskave in razvoj e-izobraževalnih platform v Sloveniji ter pomagajo podjetjem pri izbiri najučinkovitejših rešitev za poslovno izobraževanje. Keywords: E-izobraževalne platforme, poslovno izobraževanje, funkcionalnosti Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 11 Full text (622,05 KB) |
7. Monitoring website accessibility : evaluating current approaches and a proposal for improvementsMatjaž Debevc, Tilen Škraba, Bogdan Cerovac, Ines Kožuh, Nataša Rajh, 2023, original scientific article Keywords: accessibility, World Wide Web, web content accessibility guideline, web accessibility directive, accessibility monitoring, accessibility statement, feedback mechanism Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 112; Downloads: 3 Full text (598,91 KB) This document has many files! More... |
8. Social media fact-checking: the effects of news literacy and news trust on the intent to verify health-related informationInes Kožuh, Peter Čakš, 2023, original scientific article Abstract: The recent health crisis and the rapid development of Artificial Intelligence have caused misinformation on social media to flourish by becoming more sophisticated and challenging to detect. This calls upon fact-checking and questions users’ competencies and attitudes when assessing social media news. Our study provides a model of how fact-checking intent is explained by news literacy and news trust to examine how users behave in the misinformation-prone social media environment. Structural equation modeling was used to examine survey data gathered from social media users. The findings revealed that users’ intent to fact-check information in social media news is explained by (1) news literacy, such as the awareness of various techniques used by creators to depict situations about COVID-19; (2) news trust, in terms of the conviction that the news contains all the essential facts; and (3) intent, such as an aim to check information in multiple pieces of news. The presented findings may aid policymakers and practitioners in developing efficient communication strategies for addressing users less prone to fact-checking. Our contribution offers a new understanding of news literacy as a sufficient tool for combating misinformation, which actively equips users with knowledge and an attitude for social media news fact-checking. Keywords: fact-checking, news literacy, trust, social media, misinformaiton, fake news, pandemic, health crisis Published in DKUM: 04.06.2024; Views: 161; Downloads: 12 Full text (1,07 MB) This document has many files! More... |
9. Digitalna pismenost kot motivacija v boju proti zavajajočim informacijam : diplomsko deloKatarina Šuster, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi obravnavamo pojav in pomembno vlogo digitalne pismenosti v razvijajočem okolju digitalnih medijev. Osredotočamo se na digitalno pismenost kot veščino posameznika za navigiranje družbenih medijev in njeno vlogo pri zaznavanju zavajajočih informacij in boju proti njihovemu širjenju. V prvem delu skozi teorijo opredelimo glavne koncepte, kot so digitalni mediji, digitalna pismenost in zaznavanje zavajajočih informacij. V drugem delu pa izvedemo raziskavo vpliva socialno-demografskih in socialno-ekonomskih dejavnikov na stopnjo digitalne pismenosti posameznika, ter nadalje, kako le-te vplivajo na zaznavanje zavajajočih informacij na družbenih medijih. Keywords: digitalna pismenost, digitalni mediji, zavajajoče informacije, družbeni mediji, TikTok Published in DKUM: 03.06.2024; Views: 127; Downloads: 37 Full text (3,23 MB) |
10. Sistematična analiza decentraliziranih družbenih medijev2024 Abstract: Monografija z naslovom »Sistematična analiza decentraliziranih družbenih medijev« naslavlja prepoznano raziskovalno vrzel preučevanja decentraliziranih družbenih medijev. Pri tem je posebni poudarek na konceptualnem vidiku, ki omogoča prepoznavanje logične zasnove, arhitekturnih značilnosti, potencialov in specifik družbenega medija ter primerjavo s centraliziranimi sorodnimi rešitvami. Predstavlja zbirko medsebojno primerljivih poglavij, ki opisno in analitično preučujejo najvidnejše predstavnike pokrajine decentraliziranih družbenih medijev v letu 2024. Poglavja so rezultat projektne naloge študentov Univerze v Mariboru, Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, ki so v okviru predmeta »Arhitektura družbenih medijev« sistematično in mentorirano preučevali izbrane decentralizirane družbene medije. Keywords: Analiza decentraliziranih družbenih medijev, družbeni mediji, Fediverse, zasnova decentraliziranih družbenih medijev, študenti Published in DKUM: 13.05.2024; Views: 291; Downloads: 25 Full text (12,11 MB) This document has many files! More... |