| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 134
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Ozelenitev voznega parka v podjetju avtoprevozništvo uroš škrinjar s.p.
Anja Perušič, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V začetku diplomske naloge, smo najprej predstavili izbrani problem, ki smo ga podrobneje opisali. Nadaljevali smo s cilji in tezami, ki smo jih določili in predstavili, sledile so predpostavke in omejitve, ki smo jih predstavili, ter na koncu določili metode dela, ki smo jih uporabljali pri celotnem raziskovanju. Sledilo je poglavje teoretične osnove, kjer smo najprej na kratko predstavili logistiko in zeleno logistiko, ki je pomembna za izbrano temo, potem je bilo napisanega nekaj o zgodovini in pridobivanju nafte ter gibanju cen goriva. Sledilo je poglavje okoljski vidik, kjer smo predstavili emisijske standarde EURO ter toplogredne pline, ki so še kako pomembni za izbrano temo, ter predstavili emisije CO2, ki jih izpuščajo določena prevozna sredstva. Na koncu so bile predstavljene različne trajnostne tehnologije, kot so električna vozila, vozila na plin itd. V naslednjem poglavju smo najprej predstavili podjetje ter tovorna vozila v njem (vozni park). Pri tem smo s pridobljenimi podatki iz leta 2019 izračunali povprečno porabo goriva, stroške goriva in količino izpuščenega CO2 za vsako tovorno vozilo posebej. Zadnje poglavje se je navezovalo na predloge in rešitve, kjer smo poiskali primerna alternativna tovorna vozila, ki bi zamenjala trenutna. Slednja smo izbrali na podlagi pridobljenih izračunov. Na koncu smo še za vsako predlagano alternativno tovorno vozilo izračunali čas povračila naložbe, pri čemer smo z izračuni prikazali, v kolikem času bi se podjetju povrnila investicija v nova altnernativna tovorna vozila v primeru, da bi se podjetje odločilo za zamenjavo.
Ključne besede: onesnaževanje okolja, CO2 – ogljikov dioksid, podjetje Avtoprevozništvo Uroš Škrinjar s.p., ozelenitev voznega parka, nova alternativna tovorna vozila, prihranki novih alternativnih tovornih vozi
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 277; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

2.
Ukrepi za zmanjšanje ogljičnega odtisa z uporabo vodikovih tehnologij v transportu
Matevž Pavlič, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Onesnaževanje okolja in posledično globalno segrevanje je v zadnjih desetletjih postal velik problem. Največji povzročitelj so izpusti ogljikovega dioksida, ki nastajajo zaradi gorenja fosilnih goriv. V prihodnosti bomo morali delati na ozaveščanju ljudi in spodbujati uporabo alternativnih virov pogonskih goriv, da bomo s tem pripomogli k manjši onesnaženosti planeta, vode in zraka. Na področju prometa bo potrebno pomladiti slovenski vozni park, za vozila na alternativna goriva pa vzpostaviti ustrezno infrastrukturo. V diplomskem delu smo predstavili alternativne vire pogonskih goriv in se še posebno osredotočili na vodik, ki v zadnjem času postaja vroča tema kot pogonsko gorivo osebnih vozil. Podrobneje sta predstavljeni tudi najnovejši vozili, ki ju poganja vodik. Diplomska naloga zajema tudi anketo, ki je bila izvedena prek spleta. V anketi smo preverili poznavanje in uporabo alternativnih goriv. Vprašali smo o pripravljenosti ljudi uporabljati vodik kot alternativni vir pogonskega goriva, če bi s tem zavestno pripomogli k zmanjšanju onesnaženosti okolja.
Ključne besede: Ogljični odtis, alternativni viri pogonskih goriv, vodik, transport, osebno vozilo na vodik, ukrepi
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 286; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (35,66 MB)

3.
Poslovni načrt podjetja Partner M&L
Simona Kupec, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo izdelali predlog poslovnega načrta za novoustanovljno podjetje Partner M&L. Podjetje se bo ukvarjalo s storitvijo upravljanja družbenih omrežij za druge poslovne subjekte B2B in poslovnim svetovanjem. Upravljanje družbenih medijev je postopek ustvarjanja, objavljanja, promocije in kreiranja vsebin na kanalih družbenih medijev, kot sta Facebook in Instagram. V diplomskem delu smo preučili strokovno literaturo s področja podjetništva, družbenih omrežij in povratne logistike. Ugotovili smo, da so spremembe v poslovnem svetu stalnica. Bistveni vpliv na poslovno okolje je imel razvoj interneta in s tem razvoj družabnih omrežij. Družabna omrežja pa so prinesla spremembe v marketingu, načinu komuniciranja in skrbi za stranke. Prisotnost na družbenih omrežjih je danes nujna. Izdelali smo anketni vprašalnik in izvedli raziskavo s katerimi izzivi se podjetja srečujejo pri upravljanju družbenih profilov. Izsledki raziskave kažejo, da veliko podjetij nima ne znanja ne časa za upravljanje le-teh. 57 % vprašanih bi za upravljanje zato najelo zunanjega izvajalca. Na vprašanje ali imajo težave z vračili, pa je 45 % vprašanjih odgovorilo pritrdilno. Dobro obvladovanje logističnih procesov je nujno za uspešnost vsake fizične in spletne prodaje, pomeni pa tudi nižje stroške za ravnanje z izdelki za stranke ter zanesljivost, prožnost in hitrost oskrbe. Namen diplomskega dela je, da skozi celotno strukturo poslovnega načrta obdelamo vse elemente poslovnega načrta ter ugotovimo ali je poslovna ideja trženja produktov za druge poslovne subjekte z uporabo prodajnega kanala družbenih omrežij smotrna. Ugotovili smo, da je poslovni model, ki ga razvijamo zaželen in predvideva uspešno realizacijo ciljev.
Ključne besede: poslovni načrt, družbeni mediji, upravljanje družbenih medijev, Facebook, Instagram, povratna logistika
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 313; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (968,89 KB)

4.
Prometna varnost avtonomnih vozil
Aljaž Lipar, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Po vsem svetu v cestnem prometu vsako leto za posledicami prometnih nesreč umre več kot milijon ljudi, med 20 in 50 milijonov pa jih utrpi telesne poškodbe. Njihov glavni vzrok je človeški faktor. Ugotovljeno je bilo, da kar 94 % vseh prometnih nesreč povzroči človek. Avtonomna vozila, to so vozila, ki lahko delno ali v celoti prevzamejo dinamično vožnjo, so zasnovana z namenom, da bi odpravljala napake voznikov in posledično zmanjšala število prometnih nesreč in njihovih žrtev. V diplomski nalogi smo predstavili zgodovino avtonomnih vozil, opredelili avtonomne stopnje in predstavili njihovo delovanje. V raziskovalnem delu naloge smo opisali obstoječe stanje varnosti cestnega prometa, zakonodajo na področju avtonomnih vozil in prikazali statistično analizo dosedanjih prometnih nesreč, ki so se zgodile z avtonomnimi vozili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo pridobili reprezentativni vzorec ljudi in z analizo njihovih odgovorov prikazali javno mnenje o varnosti avtonomnih vozil. Prišli smo do ugotovitve, da je za večino prometnih nesreč z avtonomnimi vozili odgovoren človek in da imajo anketiranci v večini pozitivno mnenje o varnosti avtonomnih vozil.
Ključne besede: avtonomna vozila, avtonomna tehnologija, prometne nesreče, varnost, javno mnenje
Objavljeno v DKUM: 21.04.2021; Ogledov: 535; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

5.
Okolju prijazna vozila in dejavniki, ki vplivajo na njihov nakup
Neja Golob, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V zadnjem času se vedno več govori o onesnaževanju okolja in prizadevanju za njegovo zmanjšanje. Velik vir onesnaževanja je tudi promet. V diplomski nalogi smo se osredotočili na cestni promet in avtomobile, ki onesnažujejo okolje s svojimi izpusti. To onesnaževanje se lahko bistveno zmanjša z zamenjavo klasičnih vozil z okolju prijaznimi vozili. Ob tem pa se pojavlja vprašanje, kako kupca prepričati v nakup okolju prijaznega vozila. Da bi podali predloge, kako povečati uporabo okolju prijaznih vozil, smo analizirali anketo, ki so jo za potrebe diplomske naloge izvedli na Škotskem. S pomočjo odgovorov in primerjave le-teh z že izvedenimi anketami (Borthwick & Carreno, 2012; Zupan, 2014), smo ugotovili, kateri so glavni dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu okolju prijaznega vozila. Z analizo odgovorov ankete smo ugotovili, da sta cena in polnilna infrastruktura med glavnimi dejavniki, ki vplivajo na odločitev za nakup okolju prijaznih vozil. Pri avtomobilskih značilnostih so anketirancem zelo pomembne varnostne značilnosti, pri finančnih značilnostih stroški zavarovanja, pri emisijah CO2 in ostali TGP plini, najbolj pa jih spodbujajo subvencije. Ob višanju cene goriva, nižanju cene EV ter bolje razviti polnilni infrastrukturi bi se vedno več ljudi odločilo za nakup.
Ključne besede: okolju prijazna vozila, okoljski vplivi prometa, Škotska, Slovenija, vpliv na odločitev za nakup
Objavljeno v DKUM: 21.04.2021; Ogledov: 409; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (433,28 KB)

6.
Predlog ozelenitve odprtih in zaprtih strelišč
Boštjan Bavdek, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo opisuje izzive in možne predloge za ozelenitev odprtih in zaprtih strelišč. Podan je osnovni opis trenutnega stanja na področju strelišč v Republiki Sloveniji. Opisani so tudi predlogi ozelenitve oz. okolju prijazne izgradnje odprtih in zaprtih strelišč, da se zagotovi ustrezna gradnja, načini zbiranja odpadkov, uporaba ustreznega streliva, omejevanje hrupa in ustrezni viri napajanja. Ključen je poudarek na ukrepih, ki jih lahko upošteva vsak, ki se loti gradnje strelišča. Predlog ozelenitve je nastal zaradi problemov onesnaževanja okolja na področju strelišč, saj je treba skrbeti za naravo okolja v katera so postavljena.
Ključne besede: okolju prijazno, strelišče, strelivo, gradbene rešitve, lovilec nabojev
Objavljeno v DKUM: 29.03.2021; Ogledov: 431; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

7.
Zasnova predloga za energetsko učinkovite stavbe v slovenski policiji
Gregor Zupanič, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi bo predstavljen problem energetske neučinkovitosti stavbe PU Celje. Večina stavb, med njimi tudi PU Celje, je starejše izdelave, kar posledično pomeni, da so zgrajene po takratnih standardih, ki pa danes ne veljajo za varčne. Ker je zgradba PU Celje starejše izdelave, prihaja do velikih izgub na finančnem delu. Na podlagi tega bomo v diplomski nalogi opisali teoretične osnove, predstavili primer in na koncu podali še rešitve. V prvem delu, tj. pri teoretičnih osnovah, bomo na kratko spregovorili o podnebnih spremembah in evropski regulativi za blaženje podnebnih sprememb, energetski politiki in arhitekturnih zahtevah pri gradnji in podali nekaj primerom učinkovite gradnje policijskih stavb po svetu. V drugem delu bomo opisali zgradbo PU Celje in naredili kritično analizo stavbe. V zadnjem delu bomo podali predloge in rešitve.
Ključne besede: – policija, – stavbe, – energetska učinkovitost
Objavljeno v DKUM: 15.02.2021; Ogledov: 486; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

8.
Zelena logistika in strateško uvajanje okolju prijaznih vozil v podjetju dpd d.o.o.
Karin Libman, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Težave in obremenitve, ki jih prinaša promet s hrupom ter svojimi izpuhi škodljivih snovi v zrak in okolje, se zaveda že vsak posameznik med nami. V ospredje in trend prihajajo okolju prijazna prevozna sredstva, ki s svojim izgorevanjem ne povzročajo tolikšnega izpusta plinov, poganjajo pa jih aktualni alternativni pogonski viri. Precejšnjo vlogo pri vpeljevanju okolju prijaznih vozil v naš vsakdanjik ter v izbrano podjetje DPD d. o. o. ima vsak posameznik, na katerega vplivajo različni dejavniki, med njimi tudi cena, dostopnost ali sama smiselnost. Tako smo se odločili, da bo raziskava potekala na principu smiselnosti vpeljevanja kombijev na alternativni pogonski vir v podjetje DPD d. o. o. S pomočjo elektronskih komunikacij s strokovnjaki na področju predelav avtomobilov na alternativna goriva, smo predstavili njihova mnenja o smotrnosti predelav dostavnih vozil. V pomoč so nam bili prav tako drugi elektronski viri, s katerimi smo lahko naredili primerjavo dostavnih vozil, ter na koncu ugotovili, da je za vpeljavo potreben tehten razmislek in postaviti v ospredje elemente, ki so nam pomembni.
Ključne besede: zelena logistika, onesnaževanje, promet, alternativni viri, okolju prijazna vozila.
Objavljeno v DKUM: 23.10.2020; Ogledov: 513; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

9.
Cenovna primerljivost uporabe električnih vozil s klasičnimi vozili
Andrej Zorko, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na dejstvo, ali je električni avtomobil za nakup in uporabo v prvem letu od nakupa lahko cenejši od avtomobila na klasičen pogon. Ker pa je vseh avtomobilov veliko, smo se odločili, da izberemo 8 parov oziroma razredov, kjer smo avtomobile primerjali po velikosti, pri tem pa sta posamezna avtomobila v razredu enako velika, hkrati pa imata tudi približno enako moč motorja. Ker pa je vseh relevantnih podatkov pri primerjavi preveč, smo se odločili, da bomo zajeli 4 bistvene podatke, in sicer ceno avtomobila, strošek registracije, strošek zavarovanja in strošek porabljene energije oz. goriva. V diplomskem delu smo poiskali ceno posameznega vozila po rednem ceniku, nismo dodajali dodatne opreme. Ceno registracije in zavarovanja smo pri vseh izbranih avtomobilih opravili pri istem ponudniku, ceno porabljenega goriva oz. energije pa smo določili v primeru goriva s ceno, ki jo regulira država, pri električni energiji, pa izračunali povprečno ceno električne energije 5 različnih dobaviteljev v Sloveniji. Ko smo zbrali vse potrebne podatke, smo lahko končno opravili izračune ter tako dobili končno številko stroška posameznega avtomobila. S tem smo lahko opravili primerjavo v posameznem razredu, kateri avtomobil se kupcu bolj splača kupiti. V diplomski nalogi smo ugotovili, da se to razlikuje od razreda do razreda, saj se ponekod bolj splača električni, ponekod pa še vedno zmaga avtomobil na klasičen pogon.
Ključne besede: električen avtomobil, klasičen avtomobil, strošek uporabe, skupni letni strošek, razlika v ceni uporabe
Objavljeno v DKUM: 23.10.2020; Ogledov: 498; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

10.
Sistemski predlogi za pospešeno prodajo električnih vozil v sloveniji
Gregor Duh, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo se podrobneje posvetili električnemu avtomobilu in njegovemu delovanju. Na kratko smo opisali zgodovino nastanka električnih vozil (v nadaljevanju EV), kako so nastala ter napredovala skozi desetletja, kdo so bili njihovi inovatorji, njihov zaton ter kasneje ponovni prodor na tržišče. V nadaljevanju smo se podrobneje posvetili avtomobilskim baterijam, saj vplivajo na prodajo zaradi njihovega vpliva na okolje, ter sami Norveški, saj je vodilna proizvajalka EV. Zanimalo nas je, kakšne ukrepe ima država, da je temu tako, kakšni so njihovi načrti za prihodnost ter kakšne ukrepe imajo proizvajalci EV. Nato smo preverili, kako je s proizvodnjo EV v Sloveniji, kakšne so politike in strategije, kakšna je slovenska zakonodaja, subvencije in omejitve, kako se tržijo slovenski avtomobilski proizvajalci, ko pride do prodaje EV ter kakšne akcijske načrte ima za prihodnost Slovenija. Nato smo primerjali prodajno statistiko obeh držav in na njeni podlagi ter podlagi predhodnih poglavij podali sistemske predloga za pospešitev prodaje EV v Sloveniji. V nadaljevanju zaključnega dela pa smo se dotaknili še napovedi za prihodnost, kakšne so špekulacije za razvoj tehnologije v prihodnosti, kaj se nam obeta v sledečih letih. Namreč tehnologija EV je nedvomno tehnologija prihodnosti.
Ključne besede: električni avtomobil, domet, baterija, prodajna statistika, tehnologija v prihodnosti
Objavljeno v DKUM: 23.10.2020; Ogledov: 493; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici