| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 139
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Organiziranje projektnega dela v podjetju Venturia d. o. o.
Blaž Debeljak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na izbiro ustreznega projektnega orodja za projekte podjetja Venturia d. o. o., s področja odpraševanja in industrijske filtracije zraka. V teoretičnem delu naloge smo izvedli analizo in študijo domače ter tuje literature ter opisali različne metodologije vodenja projektov. Našteli smo najbolj pogoste funkcije in lastnosti aktualnih projektnih orodij. Za izbran, že zaključen projekt smo izdelali posnetek stanja. Zanj smo izoblikovali strukturirano členitev dela, gantogram in mrežni plan. Z njihovo pomočjo smo projekt razdelili na najmanjše enote, kar nam omogoča boljše razumevanje in lažje pripravljanje kalkulacij za projekte v prihodnosti. V aplikativnem delu naloge smo najprej izoblikovali deset kriterijev za izbiro orodja za vodenje projektov. Nato smo z metodo komparacije primerjali različna orodja, ki nam jih ponuja trg. Med primerjanimi orodji smo izbrali orodje Monday.com, ki velja za najustreznejše glede na postavljene kriterije. Menimo, da je izbira projektnega orodja ključna za izboljšanje uspešnosti v zaključevanju projektov znotraj predvidenega proračuna, v okviru dogovorjenih rokov in z uspešnim izpolnjevanjem projektnih ciljev.
Keywords: projektno vodenje, orodje za vodenje projektov, proces projektnega vodenja, metodologije vodenja projektov, odpraševanje in industrijska filtracija zraka
Published in DKUM: 03.07.2024; Views: 71; Downloads: 5
.pdf Full text (4,69 MB)

2.
An innovative approach to organizational changes for sustainable processes : a case study on waste minimization
Eva Krhač Andrašec, Tomaž Kern, Benjamin Urh, 2023, original scientific article

Abstract: It is necessary to adapt constantly to the business environment with its changing demands. Understanding the objectives, scope, and limitations of actual process changes is crucial, and can be achieved with numerous measures, methods, and techniques. This research demonstrates an innovative approach to organizational changes to enable sustainable processes. In the first part of this research, relevant measures, methods, and techniques are selected through an in-depth literature review. Then, an international online questionnaire is executed among 213 enterprises from four countries. In the last part of this research, the developed approach is tested for the example of waste minimization in the process of developing coatings. Based on the analysis of the survey questionnaire, the usability and benefits of various measures are demonstrated, namely from the point of view of their positive impact on structural and operational efficiency indicators. At the end of the article, a case study presents the success of the innovative approach in terms of 88% waste minimization and up to 48% time and cost reductions in the process of developing coatings. The proposed approach enables better choices to be made and the more efficient use of various measures, which can lead to more sustainable processes and improve the efficiency of enterprises.
Keywords: organizational changes, key performance indicators, measures, methods and techniques, sustainable processes, waste minimization
Published in DKUM: 02.04.2024; Views: 236; Downloads: 14
.pdf Full text (2,34 MB)
This document has many files! More...

3.
Organiziranje multiprojektnega dela v marketinški agenciji
Maja Zupan, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Multiprojektno delo v organizaciji zahteva dobro organiziranost, komunikacijo, informacijsko podporo, strukturiranost in določeno stopnjo formalizacije, da so projekti lahko pravočasno in uspešno izpeljani. To je še toliko bolj potrebno in pomembno v multiprojektnih okoljih, kot so marketinške agencije, kjer isti ljudje delajo na več projektih hkrati. V diplomskem delu smo s pomočjo znanstvenih in strokovnih virov predstavili osnove projektnega managementa, formalizacije vsebine projektov in procesov projektnega managementa ter ključne točke za uspešno in učinkovito delo z ljudmi. Zatem smo s kvalitativno raziskovalno metodo pripravili posnetek stanja v marketinški agenciji in stanje analizirali. Na podlagi ugotovitev in prepoznanih problematik s področij dela z ljudmi, shranjevanja dokumentov, sistema informacijske podpore, medsebojnega komuniciranja ter opredeljenosti delovnih procesov smo oblikovali predloge za izboljšanje stanja in reševanje problematik. Ugotovili smo, da je za sodelavce v marketinški agenciji najbolj kritično področje z vidika problematik področje medsebojnega komuniciranja, najmanj pa področje sistema shranjevanja dokumentov. Kot predloge za izboljšanje prepoznanih problematik v marketinški agenciji smo podali oblikovanje dogovora o občasnem sodelovanju z zunanjimi sodelavci, ki so strokovno podkovani in srednje izkušeni, in oblikovanje učinkovitega sistema uvajanja novega kadra ter natančnejše določanje in opredelitev sistema shranjevanja dokumentov na platformi, ki je že vpeljana v agenciji. Za izboljšanje tako problemov s področja informacijske podpore, kjer je trenutno v uporabi preveliko število različnih programov, kot tudi problemov z drugih področij, ki so le posledica slabe informacijske podpore, predlagamo, da se investira in implementira kakovosten ter celosten program za organiziranje dela in vodenje projektov. Za izboljšanje problematike na področju medsebojnega komuniciranja smo pripravili predlogo za oblikovanje navodil za delo ob začetku projekta. Na področju opredeljenosti delovnih procesov smo ugotovili, da pretirana formalizacija lahko škoduje kreativnim procesom znotraj agencije in da se formalizira le ključne točke v procesu ter modelira krovni proces vodenja projektov z aktivnostmi, ki so v večini enake pri vseh projektih.
Keywords: organiziranje, multiprojektno delo, marketinška agencija
Published in DKUM: 15.09.2023; Views: 480; Downloads: 46
.pdf Full text (1,41 MB)

4.
Prenova procesa primopredaje nujnega reševalnega vozila Reševalne postaje Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana
Timotej Černjač, 2023, master's thesis

Abstract: Cilj službe nujne medicinske pomoči (NMP) je čim hitrejši odziv na klic v sili in čimprejšnje nudenje NMP. Ekipe morajo biti stalno pripravljene na ukrepanje, saj se klici v sili dogajajo nepredvidljivo in v različnem obsegu. Da bi ekipa lahko v vsakem trenutku kakovostno ukrepala, mora zagotavljati brezhibnost nujnega reševalnega vozila (NRV) in vse opreme, pripomočkov ter sanitetno-potrošnega materiala (SPM). Reševalne postaje to zagotavljajo z dosledno primopredajo NRV med izmenami. Na ta način zaposleni, ki z delom zaključujejo, poročajo zaposlenim, ki bodo v naslednji izmeni začeli. K procesu primopredaje NRV prištevamo tudi primopredajni pregled, s katerim se zaposleni prepričajo, da so NRV, oprema, pripomočki in SPM res v predpisanem stanju. Vendar ker klic v sili lahko nastopi še pred zaključenim primopredajnim pregledom in ker so sodobna NRV opremljena s širokim naborom opreme in pripomočkov, je ključno, da primopredajni pregled NRV strateško zastavimo na način, da bodo ključna oprema in pripomočki pregledani prednostno in bo NRV čim prej pripravljeno na izvajanje nujne intervencije ter bo tako zagotovljena varnost pacientov, pregled preostalih artiklov, ki so del opremljenosti NRV, pa lahko izvedemo tudi kasneje. Kot aktivni udeleženci v delovnem procesu smo skupaj s sodelavci prepoznali priložnost za izboljšavo trenutnega poslovnega procesa, saj v obstoječem stanju primopredajni pregled ni poenoten, ni poudarjen pomen primarnega pregleda ključne opreme potrebne za izvajanje nujne intervencije, pri primopredajnem pregledu se pojavljajo odvečne zamudne ponovitve pregledov artiklov, vse to pa vodi v tveganje za varnost pacientov. Prepoznali smo tudi smiselnost rešitev v drugih panogah in tudi enotah NMP, kjer se uporabljajo varnostne plombe, s katerimi zmanjšamo nepotrebne ponovitve že pregledanih artiklov. V magistrskem delu smo želeli dokazati, da lahko s prenovo poslovnega procesa primopredaje NRV na reševalnih postajah dosežemo večjo učinkovitost delovanja, ki se bo odražala s hitrejšo varno pripravo ekipe na izvajanje nujne intervencije ter hkrati razbremenitev zaposlenih s skrajšanim poslovnim procesom. V ta namen smo oblikovali projekt prenove poslovnega procesa. Na Reševalni postaji Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana smo izvedli raziskavo, v kateri smo merili trajanje pregleda primopredajnega pregleda, morebitno površnost in težave pri 40 zaposlenih. Trajanje primopredajnega pregleda NRV je v povprečju trajalo 29 minut in 59 sekund (29:59), kombinacija najkrajših časov posameznih pregledov artiklov pa je znašala 10:01. Ker je bolj kot celotni pregled NRV pomemben pregled ključnih artiklov za izvajanje nujne intervencije, smo pripravili izbor teh artiklov. Kombinacija povprečnega trajanja pregleda posameznih artiklov, ki so ključni za izvajanje nujne intervencije je znašala 10:45, kombinacija najkrajših časov pa 04:47. Po preoblikovanju poslovnega procesa predpostavljamo, da bi lahko pregled ključnih artiklov za izvajanje nujne intervencije v povprečju trajal 05:57 ali manj, kar je skoraj dvakrat manj od obstoječega stanja, kombinacija najkrajših časov pregleda ključnih artiklov pa bi lahko znašala celo 02:33, kar je z vidika čimprejšnje pripravljenosti na izvajanje nujne intervencije ključnega pomena. Da bi to lahko dosegli, smo predlagali spremembe informacijskega sistema in načina dela vključno s spremenjenim potekom izvedbe poslovnega procesa ter uvedbo varnostnih plomb. Magistrsko delo zajema tako teoretične osnove o sami primopredaji NRV in prenovi poslovnih procesov, kar skupaj z empiričnimi podatki iz delovnega okolja ter njihovo analizo skupaj s predlogi za izboljšanje poslovnega procesa omogoča tudi ostalim reševalnim postajam, da izboljšajo svoj proces primopredaje NRV in s tem povečajo učinkovitost in nivo varnosti pri oskrbi pacientov.
Keywords: prenova procesov, reševalna postaja, reševalno vozilo, proces primopredaje.
Published in DKUM: 31.05.2023; Views: 551; Downloads: 69
.pdf Full text (7,08 MB)
This document has many files! More...

5.
Organiziranje poroke s strani poročnega organizatorja
Eneja Jerman, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Poroka ali sklenitev zakonske zveze je dogodek, na katerem si partnerja obljubita večno zvestobo. Vse poroke ne potekajo na enak način, saj se med seboj razlikujejo. Na poroko se je treba pripraviti. Proces organiziranja poroke je dolgotrajen in se redko kdaj zgodi z danes na jutri. Dolgoročne in skrbno organizirane priprave na poroko bodo paru zmanjšale tveganje za napake na poročni dan. Organiziranje porok je priporočljivo za lažji potek poročnega dne. Je najdaljša in hkrati tudi najpomembnejša faza v projektu. Par se v tej fazi odloča o vseh izvajalcih, ki bodo pomagali izpeljati poročni dan, o vseh končnih podrobnostih, o dekoraciji na poročni dan ipd. Vse odločitve vzamejo paru ogromno časa, še posebej če se par s poroko sooča prvič v življenju. Nikjer ni zapisanih pravil, kako se soočati s tako organizacijo in nikjer ni zapisan vrstni red aktivnosti. S pomočjo vsega znanja, ki smo ga pridobili pri predmetu Management projektov in literature, ki se navezuje na izpeljavo takega dogodka, smo izdelali projekt organizacije poroke, ki smo ga nato preslikali v program MS Project 2019. Za lažje razumevanje smo naredili SWOT-analizo ter prikazali vse potrebne korake, ki so potrebni za realizacijo projekta. Med seboj smo primerjali izdelavo projekta brez pomoči poročnega organizatorja in s poročnim organizatorjem. Ugotovili smo, da če si par želi več prostega časa in manjšo stopnjo tveganja pri organizaciji poroke, je smiselno najeti poročnega organizatorja.
Keywords: organizacija porok, organizacija dogodkov, projektno delo, Microsoft Project
Published in DKUM: 04.05.2023; Views: 582; Downloads: 77
.pdf Full text (4,44 MB)

6.
Delo od doma in virtualni projektni timi
Monika Jagodic, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V organizacijah se pojavlja problem organiziranja dela od doma, pri čemer bi bilo delo opravljeno enako učinkovito kot fizično delo v podjetju ali organizaciji. V diplomskem delu smo preučevali problem v okolju petih, med seboj različnih podjetij, ki so delala od doma v virtualnih projektnih timih. S pomočjo strokovne literature smo predstavili načine dela od doma in prednosti ter slabosti le tega. Opisali smo razloge za porast dela od doma in raziskali, kdaj lahko tim definiramo kot virtualni tim ter katere vrste virtualnih timov poznamo. Podrobno smo pogledali tudi načine vodenja, ki so potrebni za uspešno vodenje virtualnih projektnih timov. Pregledali in opredelili smo tehnološko podporo, ki je najbolj primerna za opravljanje dela in sodelovanja znotraj virtualnih projektnih timov, prav tako pa smo se dotaknili načinov spremljanja dela s strani vodje. Izdelali in izvedli smo anketo med petimi podjetji, preko katere smo izvedeli, kako se člani tima soočajo z delom od doma. Ugotovili smo, da se največ težav pojavlja zaradi tehničnih izzivov, slabe računalniške opreme, osamljenosti oz. pomanjkanja osebnega stika ter sodelovanja in komuniciranja s člani tima. Prav tako so anketirani izrazili željo po dodatnem usposabljanju, ki bi pripomoglo k boljšemu obvladovanju dela od doma. Za ugotovljene izzive smo pripravili predloge in usmeritve za izboljšanje dela od doma ter delovanja znotraj virtualnih projektnih timov.
Keywords: virtualni projektni timi, delo od doma, delo na daljavo, vodenje, tehnološka podpora
Published in DKUM: 11.04.2023; Views: 751; Downloads: 61
.pdf Full text (2,18 MB)

7.
Vpliv uporabe metod in tehnik izboljševanja poslovnih procesov na učinkovitost organizacijskih sistemov
Eva Krhač Andrašec, 2022, doctoral dissertation

Abstract: Prilagajanje organizacijskih sistemov spremembam v okolju je nujna stalnica. Organizacijske spremembe zahtevajo določen čas in resurse, ki bi jih bilo sicer mogoče uporabiti za izvajanje temeljne dejavnosti. Krepijo se vprašanja, povezana z dejanskim vplivom učinkov organizacijskih sprememb na konkurenčnost organizacijskih sistemov. Odgovor lahko poiščemo v različnih pristopih uvajanja sprememb. V disertaciji smo se omejili na procesne pristope, kjer analiziramo in izboljšujemo poslovne procese, čemur sledi implementacija sprememb v organizacijski sistem in prilagajanje ostalih vidikov organizacije. V spirali spreminjajočih se poslovnih zahtev in ponavljajočih vprašanj je potrebno razumeti cilje sprememb in dejanske spremembe v poslovnih procesih, ki jih dosežemo z metodami in tehnikami, znotraj različnih pristopov izboljševanja poslovnih procesov. Namen pričujoče raziskave je ugotoviti uporabnost in koristi metod in tehnik izboljševanja poslovnih procesov ter potrditi, da je od njihove uporabe pomembno odvisno izboljšanje učinkovitosti organizacijskih sistemov. V prvem delu raziskave je opravljen poglobljen pregled dostopne literature s področja obvladovanja poslovnih procesov. Pri tem so podrobno pregledani pojmi analize in izboljševanja poslovnih procesov ter na podlagi tega izbrani relevantni pristopi, metode in tehnike. Na tej osnovi je bil za izvedbo mednarodne raziskave oblikovan spletni anketni vprašalnik. Za relevantnost raziskave je bil oblikovan in verificiran vzorec respondentov. V raziskavi je sodelovalo 213 organizacijskih sistemov iz Slovenije, Hrvaške, Nemčije in Švedske. Na podlagi opravljene analize rezultatov anketnega vprašalnika je potrjena osnovna teza raziskave vzročno-posledične povezave pozitivnega vpliva metod in tehnik izboljševanja poslovnih procesov na učinkovitost organizacijskih sistemov. Ugotovljeno je, da na izboljšanje učinkovitosti organizacijskih sistemov najbolj vplivajo naslednje metode in tehnike (navedene so po pozitivnem vplivu padajoče): Process Mapping/Process Modelling, Benchmarking, 5S, Failure Mode and Effect Analysis in Brainstorming. Zaključek raziskave predstavlja referenčni model uporabnosti in koristi metod in tehnik izboljševanja poslovnih procesov.
Keywords: Obvladovanje poslovnih procesov, izboljšava poslovnih procesov, strukturni kazalniki učinkovitosti, operativni kazalniki učinkovitosti, učinkovitost organizacijskih sistemov
Published in DKUM: 01.03.2023; Views: 737; Downloads: 131
.pdf Full text (4,76 MB)

8.
Digitalna preobrazba in optimizacija procesov servisiranja na področju gospodinjskih aparatov
Anton Kokalj, 2022, master's thesis

Abstract: Obravnava magistrske naloge zajema problematiko vse manj učinkovitih poslovnih procesov servisiranja gospodinjskih aparatov in neenakovreden nagradno–motivacijski sistem za serviserje podjetja Gorenje. Skozi teorijo spoznavamo literaturo različnih avtorjev s področja strukturne, operativne učinkovitosti procesov, logistike in motivacije, ki jo uporabimo v analiziranju servisnih procesov: ̶ analiza aktivnosti podprocesa klicni center pokaže predolg čakalni čas na prostega klicnega operaterja, ̶ analiza podprocesa vnosa reklamacij v aplikacijo razkrije vrsto podvojenega dela in veliko možnost napačnega vnosa, ̶ analiza podprocesa razdeljevanja reklamacij med serviserje pokaže problem v logistiki, ̶ analiza podprocesa obdelave reklamacij predoči veliko administrativno obremenitev za serviserja, ̶ analiza podprocesa kreiranja potnega naloga pokaže pretežno nevešče načrtovanje serviserja, ̶ analiza podprocesa servisiranja pa kaže na različno obremenitev serviserjev in ̶ analiza motivacijsko–nagradnega sistema pokaže, da plačevanje po učinku ni enako pravično za vse serviserje, saj je iz nagrade izvzeta vožnja med strankami. V empiričnem delu s pomočjo sodobnih optimizacijskih orodij kreiramo strukturno in operacijsko učinkovite servisne procese. V podprocesu klicni center ni več čakajočih strank na strežbo in operaterji so razbremenjeni, v podprocesu vnosa reklamacij se pretežni del s predhodno registracijo odvija aplikativno, prav tako v podprocesih razdelitev reklamacij in obdelave reklamacij, kot je na primer naročilo materiala; kreacija potnega naloga poteka avtomatsko. Za razbremenitev in motivacijo so bili z raziskavo razviti trije nagradno–motivacijski sistemi, od katerih je najpravičnejši plačevanje po efektu oziroma plačevanje po efektivnem času dela in po času vožnje do strank. V sklopu sodelovanja s Špelo Dolenc, ki je v svojem magistrskem delu z anketiranjem serviserjev Gorenja proučevala vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatov, se je skozi kreacijo obeh magistrskih nalog razvijala občasna diskusija, ki širše osvetljuje problematiko in nakazuje še vrsto drugih rešitev.
Keywords: Prenova procesov, digitalna preobrazba, procesi servisiranja, nagrajevanje zaposlenih, strukturna učinkovitost
Published in DKUM: 03.02.2023; Views: 696; Downloads: 63
.pdf Full text (1,88 MB)

9.
Vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatov
Špela Dolenc, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi obravnavamo obremenjenost serviserjev, ki se iz leta v leto povečuje, vedno bolj je v poslovnih in proizvodnih procesih prisotna umetna inteligenca. V prvem delu smo poleg organizacijske klime predstavili teoretična izhodišča za obremenjenost, motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu serviserja podjetja Gorenja. Pozornost smo namenili tudi interakciji med človekom in strojem, kjer smo na podlagi Maverick raziskave lahko dobili vpogled, na kakšen način bi umetna inteligenca sodelovala s človekom. Ob tem smo zastavili vprašanje, kje je pravzaprav meja, ko je umetna inteligenca prispevek v življenju človeka, in kdaj je meja prekoračena.
Keywords: Digitalna preobrazba, obremenjenost na delovnem mestu, motivacija zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih
Published in DKUM: 03.02.2023; Views: 741; Downloads: 50
.pdf Full text (2,89 MB)

10.
Vključevanje ergonomskih načel v reševanje problematike pomanjkanja delovne sile zaradi starajočih se zaposlenih
Tilen Medved, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava povezavo med tremi problemi, s katerimi se trenutno soočamo v Sloveniji. Na eni strani prihaja do pomanjkanja delovne sile, na drugi strani se soočamo s staranjem prebivalstva, na tretji strani pa je prisotnih vse več zdravstvenih težav, s katerimi se pogosteje soočajo starejši zaposleni. Pravilno ergonomsko oblikovano delovno mesto je ključ do uspešnosti in večje učinkovitosti v podjetjih. Bili smo mnenja, da je ustrezna ergonomska ureditev delovnih mest ključna za zdravo staranje zaposlenih in za odpravljanje njihovih potencialnih zdravstvenih težav, ki posledično vodijo v absentizem in prezentizem. V ta namen smo izvedli obsežno statistično analizo, v katero smo vključili 80 anketirancev, ki so zaposleni v različnih slovenskih podjetjih. S pomočjo analize rezultatov smo ugotovili, da se negativni vplivi neustreznih fizikalnih dejavnikov, kot so na primer prisilna drža, ponavljajoči se gibi ter slaba osvetljenost delovnega mesta, s staranjem povečujejo. Raziskali smo, kateri osebni in psihosocialni dejavniki so med zaposlenimi najbolj prisotni – starost, delo s hitrim tempom in ponavljajoče se delo. Raziskali smo tudi pogostost bolniških odsotnosti in njihovo povezavo s starostjo. Izločili smo dobre prakse proaktivne ergonomije, ki jih zaposleni najbolj potrebujejo za uspešno in učinkovito delo, kot so primerna in zadostna osvetlitev delovnega mesta, prilagodljiv delovni čas in večje število krajših odmorov. Empirični del potrjuje, da bi zaposleni podprli odločitev podjetja pri vlaganju v ergonomsko ureditev delovnih mest za izboljšanje počutja in produktivnosti, dvig stopnje varnosti in za blaženje posledic staranja zaposlenih. Glavna dodana vrednost raziskovalnega dela je v predlogu izboljšave, v oblikovanju in predstavitvi ergonomskega modela: »Model vključevanja ergonomije v steber sodobne organizacije«. Učinki modela so pozitivni za vse zaposlene, za vodstvo in podjetje kot celoto. Zaposleni se bolje počutijo, so bolj zdravi, delajo v varnem okolju, so bolj produktivni in se lahko uspešno zdravo in aktivno starajo. Model izpostavlja možnost aktivnega izogibanja problematike zaposlovanja novih kadrov ter nakazuje poti zniževanja stroškov zaradi manjše stopnje absentizma in prezentizma. Z upoštevanjem ergonomskih načel podjetje postane bolj uspešno in učinkovito ter posledično bolj konkurenčno.
Keywords: ergonomija, staranje zaposlenih, pomanjkanje delovne sile.
Published in DKUM: 30.08.2022; Views: 799; Downloads: 219
.pdf Full text (3,07 MB)

Search done in 3.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica