| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 85
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
2.
BESEDILA BOBA DYLANA V KONTEKSTU S POEZIJO IN Z GLASBO 20. ST.
Martina Komovec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem skušala pesmi oziroma besedila znanega ameriškega sodobnega pisca besedil in pevca Boba Dylana postaviti v kontekst poezije in glasbe 20. stoletja in ga predstaviti ne le kot pevca, ampak tudi kot pesnika. Da bi to kar najbolje prikazala, sem nalogo razdelila na tri večje dele. V prvem delu je zajeto Dylanovo življenje in njegov pogled na pisanje pesmi in poezije. Tukaj je zaključek sledeč: Dylanova besedila, ki so polna metafor, vizualnih in drugih podob ter aluzij in prav tako ne skoparijo z edinstvenimi rimami, je mogoče enačiti s poezijo. Naslednje poglavje opisuje obdobja in avtorje, ki so vplivali na Dylanovo ustvarjanje. Glede na to, da je Bob Dylan avtor številnih pesmi in da so vplivi le teh zelo številčni, sem izpostavila le nekatere. V zadnjem delu sem se lotila konkretnih Dylanovih besedil pesmi. Protestne pesmi, balade in ljubezenske pesmi sem analizirala in primerjala z besedili drugih avtorjev. Ob vseh primerjavah in analizah sem prišla do zaključka, da bi Dylanova besedila lahko uporabili v šolah pri učenju angleške poezije ter poezijo tako učencem tudi približali.
Keywords: Bob Dylan, poezija, glasba, 20. stoletje, moderna poezija, pisanje besedil, protestne pesmi, balade, ljubezenske pesmi
Published: 13.08.2009; Views: 3461; Downloads: 295
.pdf Full text (327,13 KB)

3.
4.
JOHNNY CASH IN NJEGOVA BESEDILA
Manica Doberšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Glasba in besedila pod katera se je podpisal ali jim posodil svoj čudoviti baritonski glas Johnny Cash imajo tako v ameriški kot tudi svetovni glasbi prav posebno mesto. Cilj tega diplomskega dela je bila predvsem kritična analiza besedil njegovih pesmi, ki so zaznamovale njegovo življenje kot tudi mnoga druga. Lastne izkušnje, tragične osebne zgodbe, odnosi med spoloma, manjšinski problemi, Bog in zavedanja o človeški minljivosti so tematike, ki se jim je ta vsestranski umetnik najraje posvečal. In bolj kot je zgodba žalostna, dramatična, lepše jo Cash zavije v humor. Pregled le delčka bogate zbirke razkriva človeka z neprimerljivim smislom za nasprotja, ki se odraža tako v njegovem življenju kot v zgodbah njegovih junakov. Največkrat so bili to kriminalci in domorodci, ki so v zgodovini Amerike tudi najbolj zaničevani. Johnny Cash je eden redkih glasbenikov čigar glasbo poslušajo tako njegovi vrstniki kot generacije, ki se šele rojevajo, predsedniki držav in kaznjenci.
Keywords: Johnny Cash, besedila pesmi, poezija, interpretacije pesmi
Published: 29.08.2009; Views: 3265; Downloads: 192
.pdf Full text (1,17 MB)

5.
KOGNITIVNA ZNANOST V LITERARNIH DELIH WILLIAM GIBSONA
Janis Olav Salnajs, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Na podlagi Gibsonovih znanstvenofantastičnih romanov Neuromancer, Count Zero, Mona Lisa Overdrive, Virtual Light, Idoru in All Tomorrows Parties sta prikazani prisotnost in vloga elementov z vidika kognitivne znanosti. V Gibsonovih delih sem elemente analiziral in jih umestil v literarni in znanstveni okvir. Medtem ko je kognicija implicitno vedno prisotna v literaturi, referenca na njo v Gibsonovih delih vključuje tako opis notranje izkušnje kakor tudi bolj neposredno sklicevanje na kognicijo. Vseprisotnost tehnologije, ki izboljšuje kognicijo ali neovirano poveže možgane z računalnikom, je ena od glavnih potez v Gibsonovih delih. Teorije o umu, o katerih lahko sklepamo iz besedil kot osnovnih filozofskih temeljev za portretiranje zaznav v romanih, so si nasprotujoče in se spreminjajo s stopnjo kognicije, ki je v središču besedila. Prikazano je razločevanje kognitivnih funkcij na ravni zaznavanja, ki so opredeljene kot zgolj telesne funkcije, in so z lahkoto dostopne s pomočjo tehnologije, medtem ko so višje kognitivne funkcije videti kot nerazložljive in jih ne moremo reproducirati s pomočjo silikonske tehnologije. V diplomskem delu sem se osredotočil na tri področja, ki so zanimiva za kognitivno znanost. Samonadzorovan razvoj umetne inteligence in njena interakcija s človekom predstavljata gonilno silo, ki sproži dogajanje v knjigah. Ljudje s posebnimi kognitivnimi sposobnostmi in način, kako jih kognitivne poteze oblikujejo, predstavljajo drugo večje področje raziskav v diplomskem delu. V zadnjem poglavju sem ponazoril tehnologijo, ki je povezana z možgani in preko notranjih in zunanjih modulov izboljša kognicijo ter usposobi ljudi za neposreden dostop do medijev in podatkovnih baz. Poudarek je na prikazu raznolikosti teh tehnologij za nadgradnjo in spremembo kognicije in filozofske implikacije.
Keywords: kognitivna znanost, umetna inteligenca, znanstvena fantastika
Published: 29.08.2009; Views: 2179; Downloads: 91
.pdf Full text (367,77 KB)

6.
PRIMERJAVA KNJIGE IN FILMA: THE PRIVATE HISTORY OF A CAMPAIGN THAT FAILED
Polonca Kolbl, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Primerjava knjige in filma: The Private History of a Campaign that Failed, je govora o realizmu, ameriškem realizmu, vsebini in karakterjih v ameriškem realizmu in o avtorjih, ki so bili aktivni v tem obdobju. Obravnavan je tudi stil pisanja, ki ga v delu uporablja Mark Twain in kako je le ta integriran v zgodbo. Beseda teče tudi o suženjstvu, ki je eden izmed glavnih vzrokov ameriške državljanske vojne. Osrednja tema diplomskega dela je primerjava knjige in filma z že omenjenim naslovom. Predstavljene so vse podobnosti in razlike obeh del.
Keywords: Ključne besede: realizem, ameriški realizem, Twainov stil pisanja, državljanska vojna, suženjstvo.
Published: 24.02.2010; Views: 4578; Downloads: 224
.pdf Full text (275,10 KB)

7.
METAPHOR, MUSIC AND SECOND CHANCE IN VIKRAM SETH'S AN EQUAL MUSIC (Metafora, glasba in nova priložnost v Sethovi An Equal Music)
Polonca Cvitanič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Novelo An Equal Music je napisal indijski pisatelj Vikram Seth. Govori o dveh nadarjenih glasbenikih, violinistu in pianistki, ki sta svojo ljubezen izgubila, našla in jo ponovno izgubila. Seth s svojim načinom pisanja prikaže, kako sta zaljubljenca povezana in združena z glasbo, ki je »enaka« le njima ter kako glasba spreminja in vpliva na njune misli, občutenja, spomin, odločitve, na njun um in bit. V poglavju O avtorju so predstavljena mnenja in razmišljanja različnih kritikov. Nekateri Vikrama Setha občudujejo zaradi njegovih pisateljskih sposobnosti in poudarjajo ter izpostavljajo njegov izjemen način pisanja o lepoti glasbe. Drugi pa ga opominjajo, da je pozabil na indijsko diasporo in mu predočijo dilemo narodnosti ter etičnosti. Zamerijo mu namreč, da ni pisal o indijski problematiki, ampak da svet v njegovi noveli sestavljajo evropsko življenje, evropski protagonisti, evropska glasba in evropska mesta. Naslov Metafora, glasba in nova priložnost v Sethovi noveli nam pove, da je diplomska naloga razdeljena na tri večja poglavja. Prvo poglavje govori na kratko o definiciji metafor ter o razlagi in pomenu metafor najdenih v noveli, na primer o naslovu knjige, imenu Maggiore kvarteta, Bachovi Umetnosti fuge, o nekaterih imenih protagonistov in violinistu. Drugo poglavje govori o glasbi, podrobneje o klasični glasbi in klasičnih skladateljih ter skladbah, ki so se pojavile v noveli. Tako so predstavljeni Beethovnov Klavirski trio v c-molu, Mozartova Sonata v C-duru, K330, Schubertova Postrv in Ljubezen ter Bachova Umetnost fuge, Kontrapunkt I in XIV. Zadnje poglavje diplomske naloge pa govori o novi priložnosti, v ljubezni in življenju glavnega protagonista,o grški legendi o Orfeju in Evridiki ter nazadnje o nezvestobi.
Keywords: Ključne besede: Vikram Seth, An Equal Music, metafora, klasična glasba, nova priložnost
Published: 05.03.2010; Views: 2523; Downloads: 152
.pdf Full text (28,23 MB)

8.
SOCIALNOPOLITIČNE TEME V ROCK GLASBI S POUDARKOM NA U2 PESMIH
Boris Hranjec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Od druge polovice 60-tih let naprej, s pričetkom razvoja rock glasbe, so bile v rock glasbi ustvarjene številne socialnopolitično obarvane pesmi, v katerih so se znameniti rock izvajalci ukvarjali z najrazličnejšimi socialnopolitičnimi temami. Še več, v njihovih pesmih niso pomembna samo socialnopolitično naravnana besedila, ampak tudi glasba sama, ki ima včasih zmožnost izraziti določene situacije, ki jih same besede v tekstu ne morejo. Na primer, glasba, v rock glasbi je to največkrat zvok kitar in bobnov, lahko metaforično predstavi določene situacije, predmete, in celo gibanje teh predmetov (letalo ki leti). Irska skupina U2 vsekakor spada v skupino rock glasbenikov, katerih glasba je socialnopolitično naravnana. V njihovi 30-let dolgi karieri so U2 ustvarili številne, socialnopolitično orientirane pesmi. Interpretirane pesmi v tej diplomski seminarski nalogi so dokaz, da takšne rock pesmi niso zgolj nekakšna nepomembna besedila in glasba, ampak pesmi katerih sporočilo nas uči o nekaterih pomembnih socialnopolitičnih problemih.
Keywords: rock glasba, socialnopolitične teme, metafore v glasbi, U2, Sunday Bloody Sunday, Bullet The Blue Sky, Silver & Gold, Miss Sarajevo
Published: 07.07.2010; Views: 2326; Downloads: 266
.pdf Full text (1,68 MB)

9.
10.
THE INTERPRETATION AND ACCEPTANCE OF THE MAIN CHARACTER ACCORDING TO FISH'S READER RESPONSE CRITICISM IN THE NOVELS DARKLY DREAMING DEXTER, DEARLY DEVOTED DEXTER, DEXTER IN THE DARK AND DEXTER BY DESIGN WRITTEN BY JEFF LINDSAY
Katja Težak, 2010, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Diplomska naloga z naslovom Interpretacija in sprejemanje glavnega lika po Fishevi kritiki odziva bralca v romanih Darkly Dreaming Dexter, Dearly Devoted Dexter, Dexter in the Dark in Dexter by Desing pisatelja Jeffa Lindseya se, kot že naslov razkriva, ukvarja z reakcijo bralca na romane v naslovu. Romani pripovedujejo o serijskemu morilcu z načeli — on ubija le tiste morilce, za katere se je lastnoročno prepričal o njihovi krivdi in tako predstavlja moralno dilemo. Diploma se prične z uvodnim delom, ki razlaga Fishevo kritiko odziva bralca in kritiko le-tega, da razloži teorijo, kateri smo sledili. Ta trdi, da je bralec tisti, ki ustvari pomen besedila. Fisheve interpretativne skupnosti kažejo na to, da so ljudje, ki prihajajo iz istih socialnih okolij, bolj nagnjeni k temu, da oblikujejo enake interpretacije. Komentirali smo še teorijo moralne presoje in kako socializacije ter vrednote, ki se jih skozi socializacijo naučimo, vplivajo na našo presojo. Nato smo predstavili dva potencialna občinstva in njuna ozadja, da smo lahko na konkretnih primerih iz romanov pokazali njihove možne interpretacije. V zaključku je razvidno, da so predvidevanja o vplivu socialnega ozadja na bralčevo interpretacijo zelo verjetne, kot je razvidno iz primerov, in da to lahko vpliva na interpretacijo literature same ter odnosa do nje.
Keywords: kritika odziva bralca, Stanley Fish, Jeff Lindsay, Dexter, moralna presoja
Published: 27.07.2010; Views: 1984; Downloads: 213
.pdf Full text (629,49 KB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica