| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 144
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Optimizacija sesalnega kanala bencinskega motorja z direktnim vbrizgom
Robert Fridman, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana optimizacija sesalnega kanala motorja z notranjim zgorevanjem in direktnim vbrizgom goriva v valj s pomočjo uporabe računalniške dinamike tekočin. Cilj dela je bil povišanje pretočnega števila in T-vrtinčnega števila z optimizacijo geometrijskih parametrov za celoten režim delovanja sesalnih ventilov. V ta namen smo določili in validirali numerični model sesalnega kanala ter določili najvplivnejše geometrijske parametre. Parametre smo variirali v sklopu optimizacije, ki je bila izvedena zgolj za dvig ventilov za 12.1 mm, pri katerem smo dosegli 0.51-odstotno izboljšanje pretočnega števila in 0.95-odstotno izboljšanje T-vrtinčnega števila. Za celoten režim delovanja sesalnih ventilov se je v povprečju pretočno število povišalo za 0.45 % in T-vrtinčno število za 1.93 %.
Ključne besede: sesalni kanal, parametrična optimizacija, optimizacijska metoda AS
Objavljeno: 04.01.2021; Ogledov: 147; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (4,57 MB)

2.
Napredno konstruiranje bata visokozmogljivega motorja z notranjim zgorevanjem
Uroš Marčič, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana topološka optimizacija bata visokozmogljivega motorja z notranjim zgorevanjem. Gre za pogonski agregat, ki je bil uporabljen v pogonskem sklopu dirkalnika Formula Student. Prikazan je celoten potek od izračuna obremenitev, ki delujejo na bat med obratovanjem motorja, CAD modeliranja, trdnostne analize pa vse do končnega modela, ki smo ga dobili pri topološki optimizaciji. V sklopu razvoja pogonskega sklopa dirkalnika Formula Student je bil izdelan 1D simulacijski model s programom AVL Boost, na osnovi katerega dobimo tudi podatke o največjem zgorevalnem tlaku v valju, kar je eden ključnih podatkov pri izračunu obremenitev, ki delujejo na bat. Izhajali smo iz geometrije obstoječega bata. Na osnovi obremenitev, ki smo jih dobili z analitičnim izračunom, smo naredili trdnostno analizo bata v programu Abaqus, ki je potrebna za nadaljnje delo v programu CAESS ProTOp, kjer je bila izvedena topološka optimizacija bata. Narejeni sta bili dve različni optimizaciji ob upoštevanju nekoliko drugače postavljenih robnih pogojev. Rezultati obeh različic so predstavljeni in opisani na koncu magistrskega dela.
Ključne besede: bat, optimizacija topologije, AVL Boost, CAESS ProTOp, motor z notranjim zgorevanjem
Objavljeno: 14.10.2020; Ogledov: 276; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (7,09 MB)

3.
Analiza vpliva vbrizga vode na zmogljivost in nox izpuste pri delni in polni obremenitvi 1.6 l tcrdi motorja
Anže Šisernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi vedno strožjih ekoloških predpisov se pri motorjih z notranjim zgorevanjem iščejo rešitve za zmanjšanje izpustov. Pri dizelskih motorjih največji problem predstavljajo izpusti Dušikovih oksidov, ki jih je v primerjavi z bencinskimi motorji veliko več. V diplomskem delu je opisan sistem zmanjševanja dušikovih oksidov z vbrizgom vode. Glavni cilj diplomske naloge je ugotoviti ali vbrizg vode zmanjša izpuste, ter pri tem pozitivno vpliva na zmogljivost motorja. V diplomski nalogi so predstavljene primerjave rezultatov različnih razmerji vode in dizelskega goriva z referenčnim modelom 1.6l dizelskega motorja brez vbrizga vode. Rezultati so pridobljeni z numeričnimi simulacijami 1D termodinamskega modela motorja z notranjim zgorevanjem, ki ga je za ta namen posredovalo podjetje AVL. Za simulacije je uporabljen komercialni program AVL BOOSTTM.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, dušikovi oksidi, vbrizg vode, zmanjševanje emisij, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST.
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 120; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

4.
Katalitična piroliza polimernih odpadkov
Laura Berglez, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisana katalitična piroliza in njena primerjava med različnimi vzorci odpadne plastike. Pirolizo smo izvedli na nizko gostotnem polietilenu (LDPE), visoko gostotnem polietilenu (HDPE), polipropilenu (PP) in polistirenu (PS). Kot katalizator smo uporabili zeolit ZAP-USY. Naredili smo celotno primerjavo rezultatov, določili IR spektre tekočega produkta, naredili primerjavo kurilne vrednosti z dizelskim gorivom in izračunali energetsko razmerje celotnega procesa pirolize. Ugotovili smo, da največ olja dobimo pri pirolizi HDPE s katalizatorjem in pri PP, ko v reakcijsko komoro nismo dodali katalizatorja. Pri upoštevanju vseh izmerjenih parametrov in meritev, je za pirolizo najboljše uporabiti plastiko tipa HDPE.
Ključne besede: katalitična piroliza, odpadni polimeri, katalizator, sintetična goriva, IR spektri
Objavljeno: 15.09.2020; Ogledov: 111; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

5.
Analiza vpliva električno gnanega turbo kompresorja na stacionarno in dinamično delovanje motorja
Andrej Cvikl, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisana morebitna uporaba in vpliv električno gnanega kompresorja na 1,6-litrski, dizelski motor, ki že v osnovi vsebuje turbo polnilnik. Opisan je sistem z dodanim kompresorjem in brez njega. Izvedena je bila primerjava rezultatov motorja obeh polnilnih sistemov pri polni obremenitvi motorja in tudi pri dinamičnem obratovanju. Pri dinamičnem obratovanju je bila pozornost usmerjena na zmanjšanje pojava turbo luknje, pri polni obremenitvi motorja pa na povišano moč ter navor motorja pri nižjih vrtilnih frekvencah. V delu so predstavljene osnove motorjev z notranjim zgorevanjem, tlačno polnjeni motorji, programska oprema AVL BOOSTTM, postopek dela v programu in rezultati izvedene simulacije.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, numerična simulacija, turbo kompresor, električno gnan kompresor.
Objavljeno: 06.08.2020; Ogledov: 286; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

6.
Računalniška simulacija bencinskega motorja s pred-komoro
Jure Popović, 2020, magistrsko delo

Opis: Motorji z notranjim zgorevanjem so zaradi emisij, ki jih sproščajo, pod velikim pritiskom okoljskih predpisov. Proizvajalci avtomobilov iščejo nove načine kako povečati izkoristek zgorevanja in zmanjšati količino nastalih emisij. Da bi bili motorji z notranjim zgorevanjem konkurenčni novim, bolj zelenim pogonskim tehnologijam, se je v bencinski motor z direktnim vbrizgom vgradil sistem vžiga s pred-komoro. V magistrskem delu je opisana numerična analiza zgorevanja v motorju z direktnim vbrizgom in pred-komoro. Poudarek je na razvoju simulacijske metode v programu AVL FIRE™ in primerjavi zgorevanja v motorju z navadno svečko in v motorju s pred-komoro. Rezultati kažejo znatno povečan izkoristek zgorevanja pri uporabi pred-komore.
Ključne besede: računalniška dinamika tekočin, motorji z notranjim zgorevanjem GDI, pred-komora, zgorevanje
Objavljeno: 03.07.2020; Ogledov: 301; Prenosov: 0

7.
Pridobivanje pogonskih goriv s pirolizo odpadne plastike
Petar Mekovec, 2020, magistrsko delo

Opis: Odpadna plastika ima višjo energijsko vrednost kot večina drugih odpadkov. Glavni razlog za to je nafta, ki je glavna surovina v procesu njene proizvodnje. Njena množična proizvodnja se meri v milijonih tonah in se uporablja v skoraj vseh sektorjih. Eden od načinov, na katerega bi se odpadna plastika lahko energetsko izkoristila, je piroliza. Piroliza je termo kemijski postopek brez prisotnosti kisika, pri katerem velike organske molekule razpadejo v majhne. Pri molekulah, ki vsebujejo zadostno količino vezanega kisika, lahko pride do oksidirajočih procesov. S pomočjo eksperimenta z različnimi vrstami odpadne plastike bom dokazal njihov potencial za pridobivanje pogonskih goriv s procesom pirolize. V sklopu magistrskega dela sem izdelal pirolizni reaktor, ki ga bom uporabil za pridelavo goriv iz odpadne plastike. Namen je, da se pri enakih pogojih izvede postopek pirolize različne plastike in se preuči, kolikšen masni delež plastike se lahko v procesu pirolize pretvori v potencialno gorivo.
Ključne besede: piroliza, odpadna plastika, gorivo, reaktor
Objavljeno: 30.06.2020; Ogledov: 320; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)

8.
Preučitev izvedljivosti pretvorbe modela motorja iz 1D v AVL CruiseM 0D (na primeru stranke)
Nejc Jarc, 2019, diplomsko delo

Opis: Glavni namen diplomske naloge je izdelava in kalibracija 0D modela v simulacijskem orodju AVL CRUISE™ M na podlagi obstoječega, delujočega 1D modela v okolju GT-Power. V skladu s slednjim sta v prvem delu naloge opisana delitev in osnovno teoretično ozadje na področju motorjev z notranjim zgorevanjem. Sledita opis in razlaga osnovnih veličin, ki so pomembne pri ocenjevanju delovnega krožnega procesa motorja. Opisano je teoretično ozadje notranjih in efektivnih veličin; prav tako so opisane posamezne veličine, ki spadajo v okvir prej omenjenih, ter njihov vpliv na delovanje motorja. Sledi praktični del naloge. V slednjem je najprej opisana osnovna postavitev 0D modela motorja. Prav tako so opisane v modelu uporabljene komponente ter osnovni parametri, ki jih definirajo. Simuliranje motorja je potekalo pri obratih od 1000 min-1 do 6000 min-1, po intervalu 1000 min-1. Skupaj je steklo vsega 12 simulacij, 6 pri polni in 6 pri delni obremenitvi motorja. Postopek kalibracije je potekal s pomočjo programa Microsoft Excel; po končani simulaciji 0D modela so bili pridobljeni rezultati o temperaturi in tlaku v valju v odvisnosti od kota motorne gredi namreč izvoženi v poprej omenjen program; prav tako so bili vanj izvoženi podatki istih veličin iz 1D modela. Iz teh sta bila ustvarjena dva grafa. Prvi predstavlja spremembo tlaka iz obeh simulacij v odvisnosti od kota motorne redi, drugi pa temperaturo. Nato se je pričel proces kalibracije, kjer so se z namenom izenačitve krivulj spreminjali določeni parametri, ki odločilno vplivajo na zgorevanje in posledično na zmogljivost motorja. Po uspešni kalibraciji modela motorja pri polni obremenitvi je sledila pretvorba slednjega v model pri delni oz. 80 % obremenitvi. Slednje je bilo doseženo predvsem s pomočjo omejevanja dotoka zraka motorju. Sledi prikaz rezultatov prej omenjenih notranjih in efektivnih veličin. Le-ti so na grafih predstavljeni v parih 1D in 0D, saj je tako odstopanje jasno vidno. Prav tako je odstopanje rezultatov 0D modela od 1D modela izraženo v procentnem deležu prikazano v dveh tabelah. Nato je predstavljena ustreznost rezultatov; v diskusiji sledijo še predlogi za možno dodatno delo in predlogi za morebitne izboljšave
Ključne besede: AVL CRUISE™ M, 0D simulacija, kalibracija, motorji z notranjim zgorevanjem, termodinamika, validacija
Objavljeno: 27.01.2020; Ogledov: 339; Prenosov: 0

9.
Primerjava parametrov za pirolizo polimernih materialov
Maša Ahej, 2019, diplomsko delo

Opis: Kaj storiti z odpadki umetnih polimernih gradiv je danes velik izziv za sodobnega človeka, saj se merijo v tonah in predstavljajo veliko nevarnost za okolje. Z njihovim nepravilnim ravnanjem pa prav tako zavržemo pomemben energetski vir. Energetska izraba polimernih gradiv je možna, zaradi njihove kemijske sestave. Postopek pirolize je primeren in se v manjšem deležu že izvaja, za pretvorbo nekoristnih in škodljivih odpadkov v gorivo primerljivo konvencionalnim. Diplomsko delo vsebuje izvedbo pilotne naprave za pirolizo in eksperimentalni preizkus s tremi različnimi tipi polimernih gradiv. Opisani in med seboj primerjani so najpomembnejši parametri pirolize.
Ključne besede: umetna polimerna gradiva, piroliza, primerjava parametrov, gorivo
Objavljeno: 26.09.2019; Ogledov: 420; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

10.
Vpliv bioetanola na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Žiga Budna, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka bioetanola k dizelskem gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva dizelskega motorja. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu etanola. Tlak vbrizga in vrtilna hitrost motorja sta bila za vse mešanice enaka. Iz rezultatov simulacij, ki prikazujejo razvoj parne faze na steni in na izstopu iz izvrtine, je možno odčitati podobne karakteristike vbrizga kot pri konvencionalnem dizelskem gorivu. Iz tega lahko sklepamo, da so mešanice dizelskega goriva z do 15 % volumenskega deleža bioetanola primerne za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, alternativna goriva, bioetanol, dizel, dizelski motor, programski paket FIRE, numerična simulacija
Objavljeno: 11.01.2019; Ogledov: 539; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.35 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici