1. Sensitivity Analysis of Hybrid Powertrain Pre-calibration AlgorithmsSimon Šegula, 2023, magistrsko delo Opis: Currently, meeting the new fuel consumption and emissions standards is the biggest challenge in the automotive industry. One of the solutions is hybridization of the vehicle’s powertrain. This brings with it larger complexity of the vehicle control unit and its pre-calibration. This thesis explores gear shift map and load point shift map, which are two pre-calibration maps included in the vehicle control unit. More specifically it delves in to how the pre-calibration maps are created and how changing their parameters impacts the fuel consumption of the vehicle. Algorithms and optimization simulations were created and performed using AVL’s tool called the Powertrain system optimizer (PSO) which was created within the MATLAB software. Ključne besede: Hybrid electric vehicle, Hybrid powertrain, Gear shift map, Load point shift map, Pre-calibration. Objavljeno v DKUM: 23.11.2023; Ogledov: 73; Prenosov: 0 |
2. Avtomatizacija transformatorske postaje 20/0,4 kv trobni dolAljaž Urek, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga opisuje avtomatizacijo distribucijske TP 20/0,4 kV Trobni Dol. V prvem delu je na kratko opisana prednost avtomatizacije TP na splošno. Transformatorska postaja Trobni Dol je na težje dostopni lokaciji, zato se je podjetje Elektro Celje, d. d., odločilo za avtomatizacijo le-te z vgradnjo daljinskega vodenja. Avtomatizacija je mogoča le z upoštevanjem sodobnih standardov in predpisov. V nadaljevanju so prikazani izračuni za določitev opreme postaje in na kratko je predstavljeno dimenzioniranje. Prikazana je tudi oprema, potrebna za želeni rezultat, za zanesljivo in nemoteno oskrbo z električno energijo s čim manjšim človeškim poseganjem v elektrodistribucijski sistem. Ključne besede: transformator, avtomatizacija, transformatorska postaja, kratkostične razmere Objavljeno v DKUM: 24.10.2023; Ogledov: 168; Prenosov: 29
Celotno besedilo (2,79 MB) |
3. Računalniško načrtovanje kompenzacijske dušilke jedernega tipaPatrick Polajžer, 2023, diplomsko delo Opis: V nalogi je predstavljen postopek načrtovanja kompenzacijske dušilke jedrnega tipa. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili, kaj sploh je kompenzacijska dušilka, kako deluje, kateri deli jo sestavljajo in pa kje jo sploh uporabljamo. Naredili smo tudi osnovni izračun visokonapetostne dušilke v Matlabu , kjer smo določili osnovne parametre za konstruiranje dušilke. V osrednjem delu naloge smo naredili tudi ekonomsko ceno dušilke ki smo jo predstavili z grafom ki prikazuje ovojno napetost v odvisnosti od cene. Na podlagi dobljenega grafa iz Matlaba smo se odločili, da smo pozneje modelirali ekonomično dušilko v programu FEMM in izračunali njeno induktivnost. V zadnjem delu naloge smo dobljen numerični izračun induktivnosti za ekonomično dušilko primerjali, kako smo ga izračunali v programskem okolju Matlab in FEMM in prišli do ugotovitev da se induktivnost pri istih dimenzijah konstrukcije razlikuje za nekaj procentov to smo probali spremeniti z spreminjanjem debeline zračne reže. Ugotovili smo da lahko uporabljene metode služijo za načrtovanje kompenzacijske dušilke. Ključne besede: kompenzacijska dušilka, jedrni tip, načrtovanje, metoda končnih elementov (FEM) Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 155; Prenosov: 19
Celotno besedilo (2,82 MB) |
4. Vpliv razporeditve kablov v kanalu na maksimalno obremenljivost kablovoda : diplomsko deloGoran Vorih, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se na kratko dotaknili slovenskega prenosnega omrežja, opisali smo napetostne nivoje slovenskega prenosnega omrežja kot tudi povezavo s sosednjimi sistemi. Predstavili smo statistiko kablovodov v slovenskem elektroenergetskem omrežju, njen pomen in vlogo v ESS. Podrobneje smo se osredotočili na konstrukcijo srednje napetostnega kabla kot tudi na posamezne dele, ki ga sestavljajo. Predstavili smo enožilni in trižilni energetski kabel, univerzalni energetski kabel in trižilni energetski kabel AXAL – TT PRO 12/24 kV, ki smo tudi modelirali v programskem paketu FEMM in naredili temperaturno ter ekonomsko analizo. Ključne besede: kabel, temperatura, večžilni kabel, FEMM Objavljeno v DKUM: 27.06.2023; Ogledov: 419; Prenosov: 66
Celotno besedilo (2,59 MB) |
5. Analiza pogonskih sklopov električnih avtomobilov na slovenskem trgu : diplomsko deloKristijan Knez, 2022, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je narediti primerjalno analizo med posameznimi električnimi avtomobili na slovenskem tržišču, s poudarkom na pogonskem sklopu, voznih lastnostih, dosegu, kapaciteti baterij, času polnjenja, problematiki polnjenja itd. Cilj je pridobiti celosten pregled na tem področju in rezultat dela ponuditi kot nekakšen pripomoček kupcu pri nakupu avtomobila. Ključne besede: doseg, moč motorja, polnjenje Objavljeno v DKUM: 29.03.2023; Ogledov: 480; Prenosov: 82
Celotno besedilo (2,56 MB) |
6. Numerični izračun kratkostične napetosti v energetskem transformatorju : diplomsko deloAlen Steinacher, 2022, diplomsko delo Opis: V prvem delu diplomskega dela smo opredelili trifazne energetske transformatorje, opisali generatorski, regulacijski in transformator s tremi navitji, opisali problematiko kratkostične napetosti ter podali analitične formule za njen izračun. V osrednjem delu naloge smo se osredotočili na modeliranje transformatorja v programskem okolju FEMM in izračun kratkostične napetosti preko magnetne energije v transformatorskem oknu. Izračuni so bili izvedeni za tri tipe transformatorjev, in sicer za generatorski transformator ali blok transformator, za dvonaviti regulacijski transformator in tronaviti regulacijski transformator. V zadnjem delu naloge smo primerjali numerično dobljene rezultate s tistimi, ki smo jih dobili preko analitične formule. Na podlagi primerjave smo zapisali sklep o ustreznosti uporabe numeričnih pristopov pri izračunu kratkostične napetosti energetskih transformatorjev. Ključne besede: energetski transformator, kratkostična napetost, razsipano polje, metoda končnih elementov (MKE) Objavljeno v DKUM: 13.01.2023; Ogledov: 583; Prenosov: 94
Celotno besedilo (4,42 MB) |
7. |
8. |
9. Modeliranje in simulacija visoko napetostnih vezji v električnem pogonskem sklopu s poudarkom na elektromagnetni kompatibilnosti : magistrsko deloAljaž Zečević Rojko, 2021, magistrsko delo Opis: Avtomobilska industrija vse bolj stremi k hibridni ali popolni elektrifikaciji prevoznih sredstev. Nekatera podjetja so objavila, da s priˇcetkom novega desetletja ne bodo veˇc prodajala avtomobilov z motorjem na notranje izgorevanje. Najpomembnejˇsi cilji pri naˇcrtovanju novih elektriˇcnih pogonov so zmanjˇsanje pogonskega sklopa ter viˇsji izkoristek in zmogljivost. Integracija oziroma poslediˇcno zmanjˇsanje celotnega pogonskega sklopa pomeni krajˇse medsebojne razdalje med elektriˇcnimi komponentami. Vzrok katerih je lahko morebitno poveˇcanje elektromagnetnih motenj. Nov produkt ne more priti na trg, ˇce ne izpolnjuje predpisov v skladu s elektromagnetno zdruˇzljivostjo (EMC).
V magistrski nalogi je predstavljeno celotno modeliranje in simulacija parazitnih paramet- rov in njihov vpliv na celoten model sistema. Parazitni parametri so pridobljeni za moˇcnostne kable, ˇsestfazno bakreno vodilo, leˇzaj in sinhronski motor s trajnimi mag-
neti, z uporabo tridimenzionalnih elektromehanskih modelov z metodo konˇcnih elemen- tov. Pridobljene upornosti, kapacitivnosti, lastne in medsebojne induktivnosti so im- plementirane v kontrolni model sistema. V veˇcini primerov so ti elementi zanemarjeni v simulacijah, zato njihova vkljuˇcitev v model pripomore k pridobitvi bolj natanˇcnih rezultatov ob primerjavi z meritvami. Boljˇsi rezultati privedejo do natanˇcnejˇsih informacij o sistemu, kot so: prenihaji, oscilacije, harmonski spekter, elektromagnetne motnje, maksimalne delovne toˇcke, licitacije sistema itd. Na podlagi teh informacij je lahko raziskan sistem modificiran in optimiran pred zaˇcetkom prototipne ali testne faze projekta.
Rezultati, predstavljeni v tej magistrski nalogi, nakazujejo, da je razvita metoda in inte- gracija v model primerna za predvidevanje licitacij in problemov sistema. Z opravljen- imi meritvami elektromagnetnih motenj je lahko opravljena validacija pogonskega sklopa ter nadaljnja nadgradnja modela za pridobitev rezultatov znotraj ˇzeljenih odstopanj. Ključne besede: elektro mobilnost, elektriˇcni pogonski sklop, elektromagnetna kom- patibilnost (EMC), elektromagnetne motnje (EMI), medsebojni vplivi, metoda konˇcnih elementov (MKE) Objavljeno v DKUM: 15.02.2022; Ogledov: 635; Prenosov: 0 |
10. |