| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 169
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Merjenje in upravljanje trajnostnega delovanja pri zunanjih izvajalcih logističnih storitev v realnem času
Jerko Oršič, 2023, doktorska disertacija

Opis: Zaradi novih trendov digitalne logistike, smo nadgradili obstoječe prakse za spremljanje in upravljanje aktivnosti logističnih podjetij z razvojem modela, ki omogoča sprotno izboljševanje trajnostnega izvajanja logističnih dogodkov v realnem času. Zahteve digitalne logistike se osredotočajo na hitrost, učinkovitost in izvajanje logističnih storitev v realnem času s poudarkom na optimizaciji delovanja ter zmanjšanju trajnostnih obremenitev. Kompleksnost teh zahtev se kaže predvsem pri vodilnem poslovnem modelu e-trgovine, pri dostavah na dom s prisotnostjo prejemnika. Takšno poslovanje je potrebno obvladovati v omejenih dogovorjenih časovnih okvirih, po možnosti še isti dan, kar predstavlja enega najdražjih in trajnostno najbolj obremenjenih področij logistike. Predvidevanje, kdaj bo določena dostava možna, je odvisno tudi od prometnih, vremenskih in drugih okoliščin, ki se stalno spreminjajo ter tako predstavljajo velik izziv za uspešno in trajnostno izvedbo dostav. Za podporo reševanju teh izzivov, v doktorski disertaciji predstavljamo model RELSIF, ki je osnovan na treh segmentih, in sicer: napovedi kapacitet možnih dostav v določenem geografskem in časovnem okviru, načrtovanju optimalnih dostav s točno prostorsko ter časovno definiranimi procesi, in nadzorom izvedbe načrtovanih dostav. Prvi segment se osredotoča na predvidevanje možnih dostav na določeno območje tako, da se lahko kupcu v fazi odločanja o nakupu ponudi možne izvedljive dostave v različnih časovnih okvirih. Poleg tega je prikazana trajnostna obremenitev posameznih dostav, kjer smo predvidevali, da se bo kupec odločil za bolj trajnostno dostavo. V naslednjem segmentu modela se z optimizacijo načrtovanja dostav omogočijo skrajšan čas dostave in dolžina dostavnih poti, dostave pa se izvedejo v dogovorjenih časovnih okvirih. To smo dosegli z upoštevanjem podatkov, ki se obravnavajo v realnem času v namene načrtovanja najustreznejšega zaporedja postankov, ob izogibu predvidenim zastojem, z večjo izkoriščenostjo prevoznih kapacitet, kar ima za posledico zmanjšanje trajnostnih obremenitev. Pri tretjem segmentu se stalno spremljajo vsi logistični dogodki, kjer se inteligentno reagira na možna odstopanja pri izvedbi dostav. V vsakem segmentu za razreševanje izzivov je predstavljena uporaba različnih algoritmov, temelječih na umetni inteligenci, z namenom pridobivanja podatkov iz različnih virov, prepoznavanju vzorcev v podatkih in stalnem učenju v povratni zanki. Uspešnost delovanja modela RELSIF temelji na zajemanju logističnih dogodkov v realnem času, upoštevanju različnih območij dostave, razpoložljivih virov, obsegov naročil za dostavo in ostalih zahtevah kupcev. Model je vpet v dejanski svet dogodkov, katere spremlja in se uči iz njih, vključno z vremenskimi razmerami in prometnimi posebnostmi. Poleg tega lahko model na osnovi podatkov, pridobljenih v realnem času, izbira bolj trajnostne rešitve, (pričakovano) tudi s pomočjo ozaveščenih kupcev. Tako smo ustvarili model, ki je sposoben dovolj točno napovedovati realne časovne okvire in hkrati izračunati trajnostne obremenitve posamezne dostave. Omogoča celovito spremljanje ter zmanjšanje vplivov na okolje in družbo, ter monitoring in izboljšave transparentnosti delovanja.
Ključne besede: oskrbovalne verige, logistika zadnje milje, 3PL, trajnost, umetna inteligenca, dogodki v realnem času, masivni podatki
Objavljeno v DKUM: 06.05.2024; Ogledov: 143; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

2.
Exploring digital twins in the transport and energy fields : a bibliometrics and literature review approach
Milena Kajba, Borut Jereb, Tina Cvahte Ojsteršek, 2023, pregledni znanstveni članek

Opis: Logistics and transport are major sources of energy consumption that still rely heavily on fossil fuels. Especially in the freight sector, finding means to optimise fuel consumption and energy efficiency are increasingly important. Digital twins’ adaptation in logistics and transport is not as frequent as in production, but their implementation potential is immense. This technology can replicate real environments, allowing verification of various scenarios without real-life application, leading to optimal implementation outcome faster and more efficiently. This paper aims to research digital twins’ use in logistics and transport, focusing on digital twins’ potential and effects to optimise energy consumption. Firstly, previous research on digital twins in specified fields was identified, followed by a quantitative literature review. The latter focused on codifying the selected publications based on criteria such as modality, specific environment, energy consumption, etc. Furthermore, a qualitative overview of 57 relevant publications on digital twins’ use in logistics and transport was made. The main contribution of this paper is the systematic overview of digital twins from the viewpoint of energy optimisation in one of the most energy-dependent sectors. This gives researchers a good starting point for further research and digital twins’ practical implementation cases.
Ključne besede: logistics, transport, digital twin, energy consumption, optimisation, literature review, bibliometrics
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 74; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Requirements for establishing energy hubs : practical perspective
Mahmoud A. Hammad, Sara El Gazzar, Borut Jereb, Marjan Sternad, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: The global economy has barely begun to recover from the effects of the COVID-19 pandemic, only to be thrown into a new crisis because of the Russian-Ukrainian war. The war exacerbated the energy problem by causing a shortage of energy supplies for the EU and other countries, affecting quality of life. As a result, establishing energy hubs for collecting, processing, storing, and transiting energy resources between producing and consuming countries has become imperative to manage energy supplies efficiently. However, previous studies have not yet addressed the requirements for setting up energy hubs from a practical point of view. Therefore, this paper investigates the requirements for the establishment of energy hubs, particularly for oil and gas, from a practical perspective. The researchers conducted 13 semi-structured interviews with different energy stakeholders. Using the SWOT analysis matrix tool, the findings assessed the current state of the global oil and gas market, and the main practical requirements for the establishment of energy hubs were identified, along with the elements for implementation. Furthermore, the article highlighted the most pressing practical issues confronting the establishment of energy centres. Finally, the paper laid out a comprehensive practical framework based on the industry practitioners’ views to help establish energy hubs. The framework provides a possible guide for countries to establish energy hubs based on the main requirements outlined in this study. It can also improve the diversity, flexibility, and security of energy supply, especially for countries that rely on sole suppliers, such as the EU.
Ključne besede: energy hubs, energy stakeholders, diversification of energy supplies, security and sustainability of energy supply, European Union countries, Russian-Ukrainian war
Objavljeno v DKUM: 19.04.2024; Ogledov: 206; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (915,12 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Sustainable operations of last mile logistics based on machine learning processes
Jerko Oršič, Borut Jereb, Matevž Obrecht, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: The last-mile logistics is regarded as one of the least efficient, most expensive, and polluting part of the entire supply chain and has a significant impact and consequences on sustainable delivery operations. The leading business model in e-commerce called Attended Home Delivery is the most expensive and demanding when a short delivery window is mutually agreed upon with the customer, decreasing possible optimizing flexibility. On the other hand, last-mile logistics is changing as decisions should be made in real time. This paper is focused on the proposed solution of sustainability opportunities in Attended Home Delivery, where we use a new approach to achieve more sustainable deliveries with machine learning forecasts based on real-time data, different dynamic route planning algorithms, tracking logistics events, fleet capacities and other relevant data. The developed model proposes to influence customers to choose a more sustainable delivery time window with important sustainability benefits based on machine learning to predict accurate time windows with real-time data influence. At the same time, better utilization of vehicles, less congestion, and fewer failures at home delivery are achieved. More sustainable routes are selected in the preplanning process due to predicted traffic or other circumstances. Increasing time slots from 2 to 4 h makes it possible to improve travel distance by about 5.5% and decrease cost by 11% if we assume that only 20% of customers agree to larger time slots.
Ključne besede: supply chain management, real-time, home delivery, business modeling, e-commerce, time window
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 194; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Uporaba makro-jev za prenos podatkov Excelovih tabel : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tilen Mitnjek, 2023, diplomsko delo

Opis: Brez računalniške podpore je dandanes skoraj nemogoče poslovati, zlasti v večjih in naprednejših podjetjih. S pomočjo digitalne tehnologije so delovni procesi izvedeni hitreje, natančneje in lažje. V logističnem oddelku podjetja, ki izdeluje male hišne gospodinjske aparate, v veliki meri uporabljajo računalniški program Microsoft Excel, s katerim izdelujejo analize, hranijo podatke in načrtujejo odpreme. Obdelovani podatki se tako hranijo v podatkovnih tabelah, med katerimi so si določene precej podobne in imajo vpisane enake podatke. V določenih primerih imajo ti podatki dodeljeno referenco iz druge tabele in se vrednosti samodejno prepisujejo, kar velja le v primeru statičnih oblik podatkovnih tabel. V primeru dinamične strukture podatkovne tabele je treba te podatke vnesti ročno. Posnetek stanja bo omogočil vpogled v obstoječe izvajanje procesa in povezavo podatkov posameznih tabel, na podlagi česar bomo izvedli kritično analizo. Predlagano rešitev nameravamo izpeljati z uporabo makrov, ki bodo prevzeli vlogo prenosa podatkov na ustrezno območje in ki jih bomo priredili Excelovi tabeli. Ker makri potrebujejo sprožilec, bomo v ta namen dodali interaktivni objekt, ki ob kliku nanj aktivira prenos podatkov. Pregled pridobljenih informacij bo razkril morebitne predloge izboljšav povezovanja podatkov med posameznimi tabelami.
Ključne besede: Excel, podatkovna tabela, prenos podatkov, makro, avtomatizacija
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 199; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

6.
Ocena kakovosti aplikacije za podporo delovanja gasilcev : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Mitja Mali, 2023, diplomsko delo

Opis: Digitalizacija je dandanes postala globalna in skoraj neizogibna. Vedno več različnih profitnih in neprofitnih organizacij se poskuša digitalizirati in s tem optimizirati svoje poslovanje. Željo po digitalizaciji imajo tudi številne gasilske organizacije, ki poskušajo svoje delovanje podpreti z mobilno aplikacijo. Namenske mobilne aplikacije so lahko dobra in praktična nadomestitev klasičnih pozivnikov, ki so jih gasilci uporabljali pred tem. Ker lahko na trgu najdemo velik spekter podobnih aplikacij, smo se odločili, da bomo aplikacijo podjetja FireApp, d. o. o., vzeli pod drobnogled in ocenili njeno kakovost. Kakovost aplikacije bomo ocenjevali na podlagi anketnega vprašalnika, izpolnjenega s strani uporabnikov aplikacije, in predstavili odgovore. V diplomskem delu bomo preverili, ali je s pomočjo uporabe aplikacije možno skrajšati čas izvoza gasilcev na intervencijo v primerjavi z uporabo le klasičnih pozivnikov. Diplomsko delo bo lahko pripomoglo tako razvijalcem aplikacije za nadaljnje spremembe kot tudi gasilcem glede lažje odločitve o morebitnem nakupu aplikacije oziroma za spoznavanje njenih funkcij.
Ključne besede: mobilna aplikacija, FireApp, gasilstvo, uporabniška izkušnja, anketni vprašalnik, digitalizacija, kakovost
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 328; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

7.
Avtomatizacija procesa priprave pokritosti v podjetju Lek d.d. z uporabo programa Alteryx : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Žan Farkaš, 2023, diplomsko delo

Opis: V današnji dobi digitalizacije poslovnih procesov postaja avtomatizacija ne le zaželena, ampak tudi nujna. S porastom kompleksnosti in obsega poslovnih nalog, spremembami v zakonodaji ter vedno večjo potrebo po optimizaciji procesov so informacijski sistemi, kot je program Alteryx, postali ključni za učinkovito in racionalno poslovanje. Tema tega diplomskega dela je avtomatizacija procesa priprave pokritosti v podjetju Lek d.d. z uporabo programa Alteryx. Proces priprave pokritosti predstavlja enega ključnih operativnih izzivov, s katerim se podjetje sooča, in hkrati priložnost za bistveno izboljšanje učinkovitosti. Trenutni sistem priprave pokritosti v podjetju je kompleksen in zahteva veliko ročnega dela, kar lahko povzroči napake in netočnosti. Z vpeljavo avtomatizacije tega procesa s pomočjo programa Alteryx lahko te izzive presežemo, hkrati pa izboljšamo natančnost in hitrost izvajanja procesa. V diplomskem delu bomo podrobno analizirali obstoječe stanje procesa priprave pokritosti in izpostavili ključne težave ter priložnosti za izboljšave. S temi informacijami bomo nato oblikovali in implementirali avtomatiziran proces priprave pokritosti z uporabo programa Alteryx. Cilj tega dela je pokazati, kako lahko avtomatizacija poslovnih procesov z uporabo sodobnih orodij, kot je Alteryx, izboljša učinkovitost, natančnost in hitrost operacij. Prav tako želimo ponuditi podjetju Lek d.d. konkretne rešitve, ki bodo pomagale pri izboljšanju njihovih operacij in splošne poslovne učinkovitosti.
Ključne besede: avtomatizacija, priprava pokritosti, informacijska tehnologija, optimizacija poslovanja, Alteryx, Lek d.d.
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 253; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

8.
Posodobitev skladiščnega poslovanja z uvedbo črtne kode v skladišču rezervnih delov 157.LOGP Slovenske vojske : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Damjan Kaučič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili skladiščno poslovanje izbranega skladišča Slovenske vojske in poiskali predloge možnih izboljšav. Za ta namen bomo izvedli posnetek obstoječega stanja vključno z analizo poteka procesa izdaje in prevzema sredstev. Na podlagi ugotovljenega stanja bomo izvedli kritično analizo s ciljem identifikacije poglavitnih problemov in njihovih vzrokov. V današnjem času lahko z napredno informacijsko tehnologijo natančneje spremljamo in identificiramo blago v skladišču tako, da lahko naročila obdelamo hitreje in učinkoviteje. Posledica tega je večja produktivnost in učinkovitost skladišča. Da bi to dosegli v obravnavanem skladišču, se bomo posvetovali s strokovnjaki na področju razvoja in implementacije programskih rešitev za podporo procesov logistike in izbrali ustrezno tehnologijo, katera bo vključena v predlog rešitve problema. Pri tem se bomo osredotočili na implementacijo sistema za upravljanje skladišč (WMS), uvedbo identifikacije s črtno kodo ali RFID tehnologijo in uporabo RF terminalov z ciljem vzpostavitve brezpapirnega poslovanja in zagotovitve ažurnih zalog. Na koncu bomo izvedli analizo poteka procesa izdaje in prevzema sredstev z upoštevanjem predlaganih rešitev, ter podali sklep.
Ključne besede: skladiščno poslovanje, informacijski sistem, črtna koda, sistem za upravljanje skladišč (WMS), RF terminal, RFID tehnologija
Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 446; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (3,21 MB)

9.
Digitalizacija logističnih procesov v proizvodnji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Klaudija Novak, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opazovali predvsem proizvodne procese v srednje velikem podjetju iz Posavja, ki se ukvarja z razvojem in izdelavo specializiranih vozil za letališča. S posnetkom stanja, predvsem s prikazano glavno procesno karto in vzročno-posledičnim diagramom, smo uspeli najti vzroke, zaradi katerih v procesu nastaja nekoristen čas, ki ga kupec ni pripravljen plačati, in jih opredelili. Nekoristen čas predstavlja nepotreben strošek za vsako organizacijo. Poiskali smo primerno rešitev, ki je uvedba izboljšanega procesnega pristopa, in jo raziskali ter zapisali na način, ki vključuje informacije, potrebne za predstavitev vodstvu podjetja.
Ključne besede: proizvodni procesi, izboljšava logističnih procesov, procesni pristop, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 470; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

10.
Digitalizacija dokumentov naročil prevozov v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tjaša Gradišek, 2023, diplomsko delo

Opis: Digitalizacija delovnih procesov je v sodobnem poslovnem svetu ključ do uspešnega poslovanja podjetij. Vedno več podjetij se danes pri svojem poslovanju srečuje z digitalno preobrazbo poslovanja, saj jim ta omogoča agilnost, prilagodljivost in pospešitev delovnih procesov, posledično pa tudi konkurenčnost. Digitalizacija omogoča tudi e-hrambo dokumentov in je temelj prehoda na brezpapirno poslovanje. Tovrstno poslovanje mora potekati v skladu z zakonodajo. Predmet raziskave diplomskega dela je uvedba digitalizacije dokumentov naročil prevozov v izbranem podjetju, ki je vodilni ponudnik logističnih storitev v Savinjski regiji. Dokumenti naročil prevozov, ki niso digitalizirani, predstavljajo podjetju izzive pri njihovem odlaganju, iskanju in hrambi, posledično pa predstavljajo tudi veliko porabo papirja. V diplomskem delu bomo izdelali posnetek stanja, s pomočjo katerega bomo pridobili obstoječi procesni pristop oddelka za mednarodni transport in na njegovi podlagi izdelali kritično analizo. S tem bomo predstavili glavne vzroke, zakaj se digitalizacije dokumentov naročil prevozov ne izvede. Na podlagi vseh ugotovitev bomo podali predlog rešitve problema, ki predstavlja nadgradnjo že obstoječega dokumentnega sistema.
Ključne besede: digitalizacija, digitalna preobrazba, e-hramba, brezpapirno poslovanje, elektronski sistem za upravljanje z dokumenti
Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 384; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

Iskanje izvedeno v 1.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici