| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Multilingual and multimodal corpus-based text-to-speech system - PLATTOS -
Matej Rojc, Izidor Mlakar, 2011, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: speech recognition, language recognition, text-to-speech system
Objavljeno: 01.06.2012; Ogledov: 1608; Prenosov: 67
URL Povezava na celotno besedilo

3.
EVA: expressive multipart virtual agent performing gestures and emotions
Izidor Mlakar, Matej Rojc, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: Embodied Conversational Agents (ECAs) play an important role in the development of personalized and expressive human-machine interaction, allowing users to interact with a system over several communication channels, such as: natural speech, facial expression, and different body gestures. This paper presents a novel approach to the generation of ECAs for multimodal interfaces, by using the proprietary EVA framework. EVAćs articulated 3D model is mesh-based and built on the multipart concept. Each of its 3D submodels (body-parts) supports both bone and morph target-based animation, in order to simulate natural human movement. Each body movement's structural characteristics can be described by the composite movement of one or more elementary units (bones and/or morphs), and its temporal characteristics by the durations of each of the movementćs stages (expose, present, dissipate). EVA scripts provide a means of defining and fine-tuning body motion in the form of predefined gestures, or complex behavioural events (provided by external behaviour modelling sources). Since behavioural events can also be described as a combination of tuned predefined gestures and the movements of elementary units, a small number of predefined gestures can form infinite sets of gestures that ECA can perform. ECA EVA, as presented in this paper, provides both: a personalization of its behaviour (gesture level), and a personalization of its outlook.
Ključne besede: bone and morph based animation, distributive, expressive ECA, mesh based articulated model
Objavljeno: 01.06.2012; Ogledov: 1075; Prenosov: 24
URL Povezava na celotno besedilo

4.
5.
EKSPRESIVNI MODEL GENERIRANJA POGOVORNEGA OBNAŠANJA V MULTIMODALNIH UPORABNIŠKIH VMESNIKIH
Izidor Mlakar, 2014, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava problematiko načrtovanja, oblikovanja in samodejnega generiranja koverbalnega obnašanja na poljubnem besedilu, ki je hkrati tudi sinhrono z generiranim govornim signalom. Cilj predstavljene disertacije je oblikovati in zasnovati fleksibilen in učinkovit sistem, ki glede na poljubno vhodno besedilo, semiotično slovnico, leksikon in slovar oblik načrtuje, oblikuje in realizira premike delov telesa (roke, dlani, prsti, glava in ustnice), ki so tako pomensko kot prozodično ustrezno sinhronizirani s spremljajočim govorom. Takšnemu obnašanju pravimo koverbalno obnašanje (oz. pogovorno obnašanje) in ga lahko uporabljamo v multimodalnih vmesnikih različnih sistemov in domen uporabe. Večina današnjih sistemov s pogovornimi agenti, ki pogovorno obnašanje predstavljajo v obliki koverbalnih gibov, temelji na semantičnem in/ali sintaktičnem povezovanju besedila in pogovornega obnašanja, načrtovanju obnašanja s stališča funkcionalnega namena ali sinhronizaciji in realizaciji pogovornega obnašanja, opisanega v obliki proceduralnega opisa. Pogosto arhitekture sistemov, ki integrirajo pogovorne agente, uporabljajo tristopenjsko definicijo pogovornega obnašanja, in sicer: načrtovanje namena, načrtovanje obnašanja in realizacijo obnašanja. Ključni problem samodejnega generiranja naravnega koverbalnega obnašanja predstavljata predvsem naslednji stopnji: načrtovanje namena in načrtovanje obnašanja. V pogovornem obnašanju slovnice ni mogoče definirati kot skupek uniformnih pravil. Posledično torej ni moč definirati končne množice pravil, po katerih bi obnašanje in namen lahko deterministično načrtovali. Vendar pa različne analize in označevanje pogovornega obnašanja kažejo na visoko semantično korelacijo koverbalnega obnašanja in govora ter na njuno prozodično skladnost. Vendar je semantični prostor ogromen in ga v celoti praktično ni mogoče opisati. Zaradi tega problem pogovornega obnašanja največkrat delimo na podprobleme, kot sta funkcionalnost koverbalnosti ali parametrizacija semantičnega prostora. Tako dobimo manjše in bolj obvladljive podprostore, v katerih lažje definiramo semantične relacije med koverbalnim in verbalnim obnašanjem. V obravnavani doktorski disertaciji proces tvorjenja pogovornega obnašanja predstavimo v obliki gest kot povezave kontekstno neodvisnih motoričnih sposobnosti (oblik, poz in gibov, ki jih pogovorni agent lahko prikaže) ter namena (konteksta) uporabe motoričnih sposobnosti. Namen besedila in posledično spremljajočega koverbalnega obnašanja definiramo na osnovi modularnih jezikovno odvisnih slovnic, ki temeljijo na razčlenjevanju in klasifikaciji besedila v semiotične razrede. V tej točki poleg obstoječih raziskav s področja povezave semiotičnih razredov in govora oblikujemo in definiramo novo označevalno shemo, ki vključuje tako funkcionalni, kontekstno odvisni nivo povezave govora in gest kot kontekstno neodvisen opisni nivo, ki omogoča zajemanje poz in oblik na visoki ločljivosti, in lastni multimodalni korpus pogovornega obnašanja, korpus EVA. Rezultate analize in označevanj uporabimo za tvorjenje semiotične slovnice, slovarja oblik in leksikona gest. Predlagani model ekspresivnega pogovornega obnašanja formulira različne koverbalne oblike (geste) na neoznačenem poljubnem besedilu. Predlagani model temelji na analizi in opisovanju spontanega pogovornega dialoga v obliki ekspresivne anotacijske sheme (združuje in povezuje tako funkcionalno kot oblikovno anotacijo) in vsebuje dovolj bogat slovar kontekstno neodvisnih oblik in gibov, s katerimi lahko predstavimo kompleksne motorične sposobnosti agenta in zmožnost prilagoditve gibov različnim kontekstom uporabe (slovnicam) ter imitacije emocionalnih stanj in emocionalnega govora.
Ključne besede: pogovorno obnašanje, koverbalno obnašanje, neverbalno obnašanje, analiza komunikativnih dialogov, označevanje in označevalne sheme, pogovorni agenti, podatkovno vodeni sistemi neverbalnega obnašanja, tekstovno vodeni sistemi neverbalnega obnašanja, semiotika, ekspresivnost
Objavljeno: 14.03.2014; Ogledov: 1334; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (23,61 MB)

6.
Razvoj sistema za robustno detekcijo in prepoznavo obrazov za IOT- okolja na platformi Azure
Žiga Pustoslemšek, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi predstavljamo razvoj dveh neodvisnih aplikacij, ki za prepoznavo obrazov uporabljata storitev Microsoft Azure Face. Prva aplikacija je namenjena za upravljanje z uporabniki, ki jih želimo vključiti v sistem prepoznave. Drugo aplikacijo pa smo razvili za proces prepoznavanja oseb v IoT okolju. V nalogi so predstavljene metode za detekcijo in prepoznavo obrazov, ter tehnologije uporabljene za razvoj sistema in obeh aplikacij.
Ključne besede: Microsoft Azure, spletna aplikacija, prepoznava obrazov, detekcija obrazov
Objavljeno: 21.11.2019; Ogledov: 84; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

7.
Razvoj naprednega sistema za detektiranje voznih pasov na platformah GPU
Karlo Crnek, 2019, magistrsko delo

Opis: Problem, ki ga obravnavamo v magistrski nalogi je detektiranje voznih pasov na RGB slikah oz. posnetkih ceste pred vozilom med vožnjo. Za rešitev tega problema smo se odločili uporabiti tehnike »globokega učenja«, predvsem konvolucijske nevronske mreže, s katerimi smo izvedli semantično segmentiranje. Problem smo reševali s tremi različnimi arhitekturami nevronskih mrež, ki smo jih učili na naboru podatkov BDD100k. Modele mrež smo nato testirali in primerjali rezultate s pomočjo IoU metrike za semantično segmentacijo. Opravili smo tudi več eksperimentov s ciljem izboljšanja IoU vrednosti in generalizacije modelov. Na koncu smo modele testirali tudi na Nvidia Jetson TX2 platformi in predlagali možnost vključitve takšnih modelov v sistem avtonomnega vozila.
Ključne besede: globoko učenje, konvolucijske nevronske mreže, segmentacija voznega pasu, strojni vid, avtonomno vozilo
Objavljeno: 13.11.2019; Ogledov: 236; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

8.
Govorni, dialoški in multimodalni jezikovni viri
Darinka Verdonik, Andrej Žgank, Simona Majhenič, Izidor Mlakar, 2020, elaborat, predštudija, študija

Ključne besede: multimodalni jezikovni viri, jezikovni viri
Objavljeno: 13.05.2020; Ogledov: 177; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (364,75 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici