1. Analiza odnosov z javnostmi na primeru organizacije in izvedbe Merilne konference 2024 v visokotehnološkem podjetjuJan Hočevar, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu sem analiziral, kako se visokotehnološko podjetje v okviru Merilne konference obnaša do svojih javnosti, katere izmed njih so jim najpomembnejše in katerim morajo v prihodnosti dati več poudarka. V teoretičnem delu sem najprej zapisal nekaj o marketingu in komuniciranju v marketingu, nato pa definiral termina javnost in odnosi z javnostmi, zapisal nekaj o zgodovini odnosov z javnostmi po svetu in tudi v Sloveniji sami, nadaljeval z vrednotenjem in razdelitvijo javnosti, kako z javnostmi komuniciramo, katere komunikacijske tehnike poznamo in katere aktivnosti izvajamo v njenih okvirih ter kje vidim prihodnost oz. do zdaj še neizkoriščene ali vsaj premalo izkoriščene priložnosti na področju odnosov z javnostmi. Nato sem nadaljeval na primeru visokotehnološkega podjetja in najprej opisal podjetje, kaj proizvaja in kaj ga dela tako uspešnega v svoji panogi, potem pa še njegovo Merilno konferenco in vse, kar je potrebno za to, da ta dogodek poteka nemoteno in po načrtih. Nadaljeval sem s tremi analizami, in sicer z osnovno analizo posledic, ki jih ima udeležba na Merilni konferenci za vsako izmed ključnih javnosti, SWOT-analizo prednosti, slabosti, priložnosti in groženj ter analizo medijskega pojavljanja Merilne konference v sodelovanju s podjetjem PressClipping, d. o. o. Na koncu pa sem oblikoval še priporočilo za implementacijo pridobljenih spoznanj v naslednjih izvedbah Merilne konference za visokotehnološko podjetje in hkrati tudi splošna priporočila za podjetja pri organiziranju podobnih dogodkov. Keywords: odnosi z javnostmi, merilna konferenca, ključne javnosti, SWOT-analiza, analiza medijskega pojavljanja. Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 0 Full text (2,98 MB) |
2. Načrtovanje prodaje toplotnih črpalk Samsung podjetja Tratnjek d.o.o. na slovenskem trguNiko Barbarič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V svoji diplomski nalogi sem preučeval načrtovanje prodaje podjetja Tratnjek d.o.o. in sicer na primeru toplotnih črpalk Samsung, ki jih podjetje Tratnjek d.o.o. prodaja. Moje diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer teoretičnega in empiričnega dela.
V teoretičnem delu sem na podlagi različne domače in tuje literature podrobneje predstavil pojme kot so prodaja, management prodaje in načrtovanje prodaje. Osrednji del mojega teoretičnega dela pa je bil opisati celoten proces načrtovanja prodaje in predstaviti posamezne korake procesa načrtovanja prodaje. Na podlagi opisanega v mojem teoretičnem delu lahko ugotovimo, da je dandanes podjetju brez pravega načrtovanja izredno težko poslovati. V načrtovanje podjetja sili predvsem velika konkurenca na trgu in čedalje bolj informirani odjemalci, ki imajo čedalje večje zahteve pri izbiri izdelkov za nakup.
V empiričnem delu sem predstavil družinsko podjetje Tratnjek d.o.o. in njihovo zgodovino. Predstavil sem kako podjetje načrtuje prodajo toplotnih črpalk Samsung in na ta način prikazal kako poteka načrtovanje prodaje v praksi, pri tem pa mi je za lažje razumevanje bila v oporo tudi literatura, ki sem jo uporabljal v teoretičnem delu.
Ugotovil sem, da je na slovenskem trgu čedalje več ponudnikov toplotnih črpalk, vendar tudi povpraševanje po njih iz leta v leto narašča, saj imajo širok nabor prednosti v primerjavi z drugimi načini ogrevanja. Podjetje Tratnjek d.o.o. konkurira na trgu predvsem z visoko kakovostjo toplotnih črpalk Samsung, omogoča pa tudi hitro dostavo in namestitev izdelka.
Na koncu diplomskega dela sem primerjal ugotovitve o načrtovanju prodaje iz teorije in prakse ter ugotovil, da določene razlike sicer obstajajo, vendar so bili vsi koraki procesa načrtovanja prodaje iz teorije zajeti tudi pri načrtovanju prodaje v podjetju Tratnjek d.o.o. Podjetju sem predlagal tudi možne izboljšave, ki bi jih v prihodnosti pri načrtovanju prodaje lahko uporabili. Keywords: prodaja, management prodaje, načrtovanje prodaje, Tratnjek d.o.o., toplotne črpalke Samsung Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 247; Downloads: 69 Full text (2,44 MB) |
3. Digitalno marketinško komuniciranjeLucijan Kantoci, 2024, undergraduate thesis Abstract: Ljudje preživljajo vedno več časa za malimi ekrani, bodisi mobilniki, računalniki itd. To so podjetja seveda prepoznala, zato vedno več pozornosti usmerjajo v digitalni marketing.
Ljudje si z brskanjem po spletu, listanjem po Facebooku, Instagramu … krajšajo čas in se preprosto sprostijo ter odklopijo od realnega stresnega življenja. Med tem brskanjem in listanjem pa našo pozornost zmotijo tudi reklame.
V prvem delu diplomskega projekta (teoretični del) bomo spoznali marketing, natančneje digitalni marketing, ter digitalne kanale. Najprej bomo o vseh naštetih povedali nekaj na splošno kasneje pa še predstavili odnos, razlike in primerjave med omenjenima marketingoma.
V drugem delu diplomskega projekta (praktični del) bomo predstavili vprašalnik, ki smo ga ustvarili in uporabili za našo raziskavo. Odkrivali smo, kaj je ljudem pomembno pri oglasih, kaj ne, kaj jih pritegne, kaj ne, kako dolgo se ob oglasu zadržijo, kako pogosto se odločijo za nakup, ali je koronavirus kaj vplival na njihovo nakupovanje preko spleta, kateri marketing (tradicionalni ali digitalni) se jim zdi bolj učinkovit, kaj najpogosteje kupujejo preko spleta ipd.
V zaključku bomo pregledali zadane hipoteze ter jih potrdili ali ovrgli, predstavili problem digitalnega marketinškega komuniciranja in podali izboljšave. Keywords: digitalno marketinško komuniciranje, oglasi, vprašalnik, digitalni kanali, marketing, digitalni marketing. Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 205; Downloads: 78 Full text (3,39 MB) |
4. Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporabaMatjaž Iršič, 2024 Abstract: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu. Keywords: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt Published in DKUM: 27.02.2024; Views: 611; Downloads: 417 Full text (14,09 MB) This document has many files! More... |
5. Prepoznavnost blagovnih znamk in vloga marketinškega komuniciranja v organizaciji xJan Ošlak, 2023, master's thesis Abstract: Blagovne znamke so postale izredno pomemben dejavnik v moderni družbi in jih lahko zaznamo skoraj na vsakem koraku. Zaradi vpliva, ki ga imajo na naše življenje, jih moramo obravnavati s številnih perspektiv. Prav tako so postale izredno pomemben del premoženja organizacije, saj ji omogočajo oziroma prinašajo dodatne koristi (Kapferer, 2019, str. 7). Zaradi velikega števila blagovnih znamk, ki so v današnjem času prisotne na trgu, so izrednega pomena tudi aktivnosti marketinškega komuniciranja, ki jih izvajajo posamezne blagovne znamke. V zadnjih 10 letih smo na tem področju priča zelo velikim spremembam. Govorimo predvsem o pojavu digitalnega marketinškega komuniciranja, ki je močno spremenil številne marketinške strategije organizacij. Januarja 2021 je bilo na svetu kar 4.66 milijard uporabnikov interneta oz. 59.9 % celotnega prebivalstva (Statista, 2021). Številna podjetja so se v zadnjih letih uspešno transformirala in uspešno digitalizirala svoje notranje okolje, kamor sodi tudi področje marketinškega komuniciranja. Digitalni marketing, katerega del je tudi digitalno marketinško komuniciranje, dokazano spreminja vedenje kupcev, to pa tudi neposredno vpliva na prepoznavnost blagovne znamke, za katero velja, da je eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri izgradnji dolgoročne konkurenčne prednosti na trgu (Khwaja et al., 2020).
V teoretičnem delu magistrske naloge so podrobneje opisani blagovne znamke in orodja digitalnega marketinškega komuniciranja. Podrobneje smo zajeli orodja, kot so e-poštni marketing, optimizacija SEO, marketing družbenih omrežji in marketing vsebine. Prav tako smo prikazali nekaj primerov uspešnega digitalnega marketinškega komuniciranja.
V empiričnem delu smo preučevali razlike v prepoznavnosti med obravnavanimi blagovnimi znamkami. Prav tako smo s pomočjo globinskega intervjuja, ki smo ga izvedli z zaposlenim iz organizacije, ki ima v lastni obravnavane blagovne znamke, ugotovili, kako se je organizacija odzvala na spremembe s področja marketinškega komuniciranja in kakšna je njena vizija digitalnega marketinškega komuniciranja. Keywords: digitalno marketinško komuniciranje, blagovne znamke, družbena omrežja, prepoznavnost blagovne znamke, marketinško komuniciranje Published in DKUM: 15.01.2024; Views: 353; Downloads: 73 Full text (5,44 MB) |
6. Strategije blagovnih znamk v različnih gospodarskih dejavnostihTjaša Zulficari, 2022, master's thesis Abstract: Današnje ekonomsko, tehnološko in poslovno okolje podjetij se zelo hitro spreminja.
Podjetja se poskušajo in prilagoditi in odzvati na te spremembe, da bi lahko zagotovila
svoj uspeh in obstoj tudi v prihodnosti. Podjetje si uspešen predor na bodisi domač
bodisi tuj trg zagotovi le preko pravilnega razvoja blagovne znamke, ki podjetju omogoča
uspešno pozicioniranje na trgu.
Strategija blagovne znamke je tista, ki omogoča, da blagovna znamka deluje kot celota,
ponuja osrednjo idejo, okoli katere se usmerjajo dejanja, vedenja in komunikacije
določene blagovne znamke. Nujna je za vsako podjetje in postavlja temelje za uspešno
uvajanje na trg.
Odjemalci s pomočjo blagovne znamke zadovoljujejo svoje potrebe in rešujejo svoje
probleme. Skrbniki blagovnih znamk v podjetju morajo ustvariti edinstveno zgodbo
blagovnih znamk, ki ustreza željam in potrebam odjemalcev. Zaradi tega so skrbniki
blagovnih znamk odgovorni za sprejemanje odločitev, na katere lahko vpliva več
dejavnikov.
Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike pri odločanju o strategiji blagovne znamke glede na
osnovno dejavnost, v kateri je registrirano podjetje. Po standardni klasifikaciji dejavnosti
jih delimo v štiri skupine: primarno, sekundarno, terciarno in kvartarno gospodarsko
dejavnost. Osnovne dejavnosti podjetij pa danes ne moremo poenotiti z blagovnimi
znamkami in potrebami odjemalcev, ki jih zadovoljujejo s svojimi izdelki. Opazili smo, da
registrirane dejavnosti in dejavnosti, za katere podjetja trdijo, da v njih poslujejo s
svojimi blagovnimi znamkami, niso poenotene.
Po opravljeni raziskavi smo podjetja razvrstili po skupinah, kamor se umeščajo sama z
izbrano blagovno znamko, preverjali razlike med pristopi k strategijam blagovne znamke
v skupini gospodarskih dejavnosti ter razlike med vrstami strategij podjetij v različnih
skupinah gospodarskih dejavnosti. Povezanosti med izbiro vrst strategije in
gospodarskih dejavnosti nismo ugotovili, hkrati pa smo zavrnili hipoteze, ki smo jih
zastavili na začetku dela. Ugotovili smo, da se soodvisnost posameznih udeležencev v
gospodarstvu prepleta in da brez prisotnosti in delovanja vsakega izmed njih
gospodarstvo ne deluje. Osnovna dejavnost podjetja zato ni tista, ki določa vrsto
strategije blagovne znamke. Keywords: strategija, blagovna znamka, gospodarske dejavnosti, nakupni proces, strateški marketing Published in DKUM: 02.12.2022; Views: 832; Downloads: 116 Full text (1,96 MB) |
7. Analiza procesa prodaje prodajalca a na b2b trgihRok Gošnjak, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo analizirali prodajo podjetja A, ki deluje na Business-to-Business trgu. Najprej smo navedli potrebno literaturo, ki je po našem mnenju potrebna za razumevanje prodaje podjetja A. Navedli smo številne avtorje, ki različno opisujejo določeno tematiko. Te tematike so povezane z delovanjem podjetij na Business to Business trgu, kot so na primer trendi na tem področju, iskanje ter segmentiranje strank, razlike med značilnostmi B2B prodaje ter B2C, organiziranosti prodaje ter vrste prodajalcev in strank. Kot naslednje smo povzeli besede prodajalca iz podjetja A, ki nam je odgovoril na naša vprašanja v zvezi s prodajo v podjetju A. Predvsem smo se navezali na tematike, kakšne strategije prodaje ubira podjetje, kakšne so naloge prodajalcev v podjetju ter kako si podjetje izbira in išče potencialne stranke. Na koncu naloge smo primerjali teorijo s prakso iz podjetja A ter podajali svoje mnenje o tematikah iz delovanja prodaje podjetja A. Povsem na koncu dela smo zapisali naš sklep. Keywords: prodaja, B2B trgi, marketing, poslovni marketing, poslovna prodaja Published in DKUM: 30.11.2022; Views: 679; Downloads: 87 Full text (2,99 MB) |
8. Analiza uspešnosti prodaje izdelka FKX - 9000 v podjetju armature d. o. o.Jure Žvirc, 2022, undergraduate thesis Abstract: Armature d.o.o., podjetje za proizvodnjo armatur spada k mednarodni skupini Crane Co. Je srednje veliko, mednarodno usmerjeno in inovativno podjetje, ki razvija, izdeluje in trži raznovrstne proizvode – industrijske armature za kemijsko, ogrevalno in drugo procesno industrijo. Skupaj z družbo Croning livarna, Ravne na Koroškem, ki izdeluje različne ulitke iz nizko in visoko legiranega jekla oziroma iz visoko kakovostne jeklene litine s svojo prisotnostjo na mednarodnem tržišču dokazujeta, da prepletenost kontinuiranega in neustavljivega razvoja in hkrati pa zvestoba temeljnim tradicionalnim vrednotam, vodita do uspeha.
Osnovni cilj njihove poslovne politike je, da svojim strankam nudijo najboljše izdelke in storitve. Želijo biti prednostni dobavitelj svojih strank. Podjetje Armature sledi svoji viziji, postati eden vodilnih proizvajalcev industrijskih armatur.
Ker sem se že v okviru prakse in počitniškega dela, v času srednješolskega in potem študijskega izobraževanja spoznal z delom v podjetju, sem se tudi za izdelavo diplomske naloge odločil, da jo opravim v podjetju Armature d.o.o.. Namen naloge je analiza uspešnosti točno določenega proizvoda podjetja v določenemu časovnemu obdobju, to je izdelek FKX-9000. Osredotočili smo se na obdobje od leta 2018 do leta 2020.
Lastnik podjetja se je odločil, da so določeni podatki poslovna tajnost in jih nismo uspeli uporabiti. Zato smo pri poglavjih analiza prodajnega osebja in analiza zadovoljstva odjemalcev uporabili podatke, ki so nam bili na voljo.
Naloga je razdeljena na 4 poglavja.
V uvodu smo opisali področje in opredelitev problema, namen, cilje in hipoteze raziskave, predpostavke in omejitve, ter metode raziskovanja. V teoretičnem delu smo analizirali prodajo, osebje, cene, odjemalce, zadovoljstvo le teh, dobičkonosnost ter plačila.
V naslednjem delu smo ugotovitve iz prejšnjega dela prenesli v praktični del, to je analiza obsega prodaje izdelka FKX-9000. Zadnje poglavje je sklep, kjer smo razložili rezultate in ugotovitve hipotez, ki smo jih postavili kot bistvo diplomske naloge.
Hipoteze, ki smo jih postavili v okviru praktičnega dela niso v celoti potrjene. Prva hipoteza, ki je predvidevala količinsko rast prodaje izdelkov FKX-9000 med letoma 2018 in 2020 za 50% je ovržena. Dvig količinske prodaje je bil za 25,8%. Druga hipoteza, ki predvideva, da se več kot 70% prodaje realizira s prodajo 5 največjim odjemalcem je potrjena. Delno lahko potrdimo hipotezo o več kot 70% realizirani prodaji na tržiščih Amerike in Kitajske, ki je bila samo v letu 2019 nad 70%. Prodajne cene za ocenjevane izdelke so se dvignile za več kot 5%, prav tako se je projektna aktivnost prodajne ekipe med letoma 2018 in 2020 povečala za predvidevan %.
Prav tako se tudi odstotek reklamacij in pritožb vsako leto zmanjšuje. V dveh letih se je zmanjšal za okrog 50%, kar je posledica boljšega dela vseh oddelkov v podjetju.
Ugotovitve in predlogi, ki bi izboljšali trenutno stanje prodaje FKX-9000 izdelkov:
- aktivnosti, ki bi skrajšali roke proizvodnje izdelkov, s tem bi izboljšali tudi terminsko konkurenčnost
- zmanjšanje reklamacij in pritožb
- večji poudarek pri prodajnih aktivnostih izdelkov FKX-9000, ki so višjega cenovnega razreda Keywords: Analiza uspešnosti prodaje, analiza obsega prodaje, analiza stroškov in dobičkonosnosti, analiza prodajnega osebja, analiza prodajnih cen, analiza zadovoljstva odjemalcev, analiza plačil. Published in DKUM: 27.10.2022; Views: 808; Downloads: 100 Full text (2,42 MB) |
9. Oblikovanje prodajnega načrta za "Balloon box"Peter Tomaž, 2021, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo vključuje načrtovanje prodaje in oblikovanje prodajnega načrta. V prvem delu je na podlagi literature opredeljena prodaja s posebnim poudarkom na posameznih korakih načrtovanja prodaje in vsebini prodajnega načrta. Teoretično-analitični del diplomskega dela vključuje opredelitev analize obsega prodaje, analize stroškov in dobičkonosnosti, analizo prodajnega osebja, prodajnih cen, plačil in analizo zadovoljstva kupcev. V praktičnem delu je najprej predstavljeno izbrano podjetje ter izdelek, ki je kasneje predmet načrtovanja prodaje in oblikovanje prodajnega načrta. Načrtovanje prodaje je podrobno opisano po korakih ter rezultat načrtovanja prodaje natančno opredeljen prodajni načrt. Keywords: podjetje, prodaja, spletna prodaja, proces načrtovanja prodaje, prodajni načrt. Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 1109; Downloads: 129 Full text (1,68 MB) |
10. Analiza nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčkeJanja Črnko, 2021, undergraduate thesis Abstract: Delo diplomskega projekta preučuje nakupne navade potrošnikov izdelkov za dojenčke. Zaradi širokega trga izdelkov za dojenčke se marsikateri starši težko odločijo za »pravilen« izdelek. Tudi nakup v specializiranih trgovinah za otroke ni več samoumeven, saj se je pojavilo mnogo nizkocenovnih in diskontnih trgovin, ki nudijo izdelke za dojenčke po dostopnejših cenah. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature predstavili nakupno vedenje, model zadovoljstva potrošnikov, zvestobo potrošnikov, dejavnike, ki vplivajo na proces nakupnega odločanja, ter proces nakupnega odločanja. V empiričnem delu diplomskega projekta so prikazani rezultati raziskave nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčke. Ugotovili smo, da so potrošnikom najbolj pomembni dejavniki kakovost izdelkov ter predhodne izkušnje. Cena in blagovna znamka nista tako pomembna dejavnika, saj so starši pripravljeni narediti/kupiti vse, da bi uspešno zadovoljili potrebe svojih otrok. Zvestoba blagovnim znamkam izdelkov za dojenčke ni tako prisotna pri potrošnikih, kot smo pričakovali. Potrošniki še zmeraj v večini nakupujejo izdelke za dojenčke v specializiranih trgovinah zaradi dostopnosti vseh izdelkov na enem mestu, se pa zvišuje delež potrošnikov, ki kupujejo v trgovinah s splošno ponudbo ali pa rabljene izdelke predvsem zaradi nižjih cen. Keywords: potrošnik, nakupne navade, proces nakupnega odločanja, dejavniki, izdelki za dojenčke Published in DKUM: 29.10.2021; Views: 1238; Downloads: 144 Full text (1,11 MB) |