| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 127
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vloga spremljevalca otroka v vrtcu
Eva Barle, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen zaključnega dela z naslovom Vloga spremljevalca otroka v vrtcu je opredeliti vlogo spremljevalcev otrok v vrtcu in raziskati usposobljenost le-teh za izvajanje določenih nalog, s katerimi se srečujejo pri vsakodnevnem delu. V teoretičnem delu smo na začetku postavili zakonodajni okvir, ki opredeljuje spremljevalca otroka v slovenskem vzgojno-izobraževalnem prostoru, njegovo vlogo in naloge, s katerimi se srečuje v praksi, problematiko usposobljenosti in pričakovane osebnostne lastnosti spremljevalca otroka v vrtcu. Ker je za uspešno delo spremljevalca ključno sodelovanje, smo raziskali izzive in morebitne ovire pri sodelovanju s starši, vzgojiteljem in ostalimi strokovnimi delavci, ki so pomembno vključeni v delo z otrokom s posebnimi potrebami. Na koncu pa smo podrobneje predstavili tudi timsko delo, ki je kot tako vse bolj razširjeno v vzgoji in izobraževanju in predstavlja tudi ključ do uspešnega sodelovanja. Za namen empiričnega dela diplomske naloge smo pripravili dva anketna vprašalnika, enega namenjena spremljevalcem otroka v vrtcu, drugega pa za vzgojitelje, v katerih oddelke so vključeni otroci s posebnimi potrebami. Z omenjenima vprašalnikoma smo želeli raziskati, kako spremljevalci vidijo svojo vlogo v vrtcu in kakšna je njihova vloga skozi oči vzgojiteljev. V raziskavo je bilo vključenih 81 pedagoških delavcev (32 spremljevalcev ter 49 vzgojiteljev).
Keywords: spremljevalec otroka, vrtec, sodelovanje, timsko delo
Published: 17.05.2021; Views: 171; Downloads: 74
.pdf Full text (1,19 MB)

2.
Sodelovanje s starši in sodelavci kot možen izvor stresa pri vzgojiteljih predšolskih otrok
Monika Bujan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Sodelovanje s starši in sodelavci kot možen izvor stresa pri vzgojiteljih predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo govorili o sodelovanju, ki poteka v vrtcu, torej o sodelovanju s starši, sodelavci, vodstvom in ostalimi strokovnjaki. Sodelovanje oziroma vrste sodelovanj smo bolj specifično opredelili. Potem smo nekaj besed namenili raziskavam, kako sodelovanje vpliva na stres vzgojitelja. Opredelili smo stres, vrste stresa, stresorje in kako prepoznamo stres v našem življenju. Posvetili smo se tudi sprostitvenim tehnikam, za katere smo mnenja, da so v našem življenju pomembne. Izmed vseh sprostitvenih tehnik, ki obstajajo, smo jih bolj podrobno opredelili pet. V empiričnem delu smo raziskali pojav stresa pri vzgojiteljih v vrtcih. Zanimalo nas je, ali vzgojitelji doživljajo stres, katero vrsto stresa pri sebi opazijo (pozitivnega ali negativnega), katere stresorje bi lahko pripisali sami sebi, kako na stres vplivajo vrste sodelovanja s starši, kako se počutijo pred timskimi sestanki in v vrtcu v sodelovanju s sodelavci, vodstvom in svetovalnimi delavci oziroma ostalimi strokovnjaki. Na koncu pa nas je zanimalo, ali se sproščajo in kako.
Keywords: vzgojitelj, stres, sodelovanje, sproščanje, študija primera
Published: 07.04.2021; Views: 230; Downloads: 139
.pdf Full text (823,76 KB)

3.
Pomen vrtca in vloga vzgojitelja pri postavljanju pravil in mej v predšolskem obdobju
Patricija Vrzel, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V predšolski dobi otroka je zelo pomembno postavljanje pravil in mej, saj le-tako lahko sobivamo ter zadovoljujemo njihove in naše potrebe. V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljeno, kako pomembno je postavljanje pravil in mej, na katere načine jih lahko postavimo in kako velik vpliv ima na to vzgojitelj predšolskih otrok v vrtcu. Z raziskavo smo v empiričnem delu raziskali, kdo v skupini in na katere načine postavlja pravila in meje ter zakaj je to tako zelo pomembno za otroka ter kako ukrepajo pri kršenju pravil in ali so pri tem dosledni ter ali pri tem obstajajo razlike glede na starostno skupino, starost strokovnih delavcev in delovno mesto. Vzorec zajema diplomirane vzgojitelje predšolskih otrok in pomočnike vzgojitelja iz vrtcev vzhodne regije. Podatke, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom, smo obdelali s pomočjo programa SPSS, pri tem pa smo ugotovili, da obstajajo značilne razlike pri postavljanju pravil in mej v skupini glede na starostne skupine, starost strokovnih delavcev ter delovno mesto.
Keywords: doslednost, meje, pravila, predšolski otrok, vrtec, vzgojitelj
Published: 30.03.2021; Views: 153; Downloads: 70
.pdf Full text (649,21 KB)

4.
Vpliv starih staršev na vzgojo vnukov
Maja Novak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Stari starši so pomembni za svoje vnuke in njihovo vzgojo. Vnukom dajejo podporo in občutek varnosti. Diplomsko delo z naslovom Vpliv starih staršev na vzgojo vnukov je sestavljeno iz dveh delov, iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del zajema povzetke in mnenja različnih avtorjev, ki so raziskovali vpliv in vlogo starih staršev, vzgojo vnukov, kateri so dejavniki, ki vplivajo na odnos starih staršev z vnuki. Stare starše smo razdelili na različne tipe in pojasnili, kakšno vlogo in pomen ima družina v odnosu med starim staršem in vnukom. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Vzorec zajema 72 starih staršev iz savinjske regije. Podatke smo obdelali s pomočjo programa SPSS. Pri tem so nas zanimale razlike starih staršev v preživljanju prostega časa z vnuki, in sicer glede na spol starih staršev, starost, izobrazbo, oddaljenost in pogostost stika z vnuki. Zanimalo nas je, kaj starim staršem pomeni prosti čas z vnuki, ali stari starši staršem vnuka dajejo nasvete glede vzgoje in če se jim zdi, da preživijo dovolj časa z vnuki. Ugotovljeno je bilo, da se stari starši precej ukvarjajo s svojimi vnuki, čas preživet z njimi jim pomeni sprostitev, učenje, a vseeno tudi skrb in varstvo, večina pa jih tudi meni, da z vnuki preživijo dovolj skupnega časa.
Keywords: vnuki, stari starši, vpliv, odnosi, družina
Published: 12.02.2021; Views: 267; Downloads: 134
.pdf Full text (1,37 MB)

5.
Preobremenjenost predšolskih otrok in njihovih staršev
Anja Kukec, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Otrokom v današnjem času pogosto primanjkuje časa za prosto igro in sprostitvene dejavnosti, saj so preveč zaposleni z interesnimi dejavnostmi in delom doma. Diplomsko delo Preobremenjenost predšolskih otrok in njihovih staršev se v teoretičnem delu osredotoča na pojem preobremenjenost, na interesne dejavnosti in prosti čas otrok. Navedene so tudi obremenitve predšolskih otrok, njihovih staršev ter obremenitve vzgojiteljev v vrtcu. Namen diplomske naloge je raziskati in ugotoviti, ali so predšolski otroci in njihovi starši preobremenjeni. V raziskavi sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja. Podatke smo zbirali s pomočjo anketnega vprašalnika in jih kasneje obdelali v programu SPSS. V raziskavi so sodelovali starši predšolskih otrok. Iz nje smo želeli ugotoviti čas, ki ga otroci namenijo delu doma in interesnim dejavnostim, ter kako to obremenjuje njih in njihove starše, ki jih spremljajo in jim pri tem nudijo pomoč. Izsledki so pokazali, da so otroci, stari 4 leta in več, bolj obremenjeni z interesnimi dejavnostmi, saj jih v veliki meri pogosteje obiskujejo, med njimi so otroci, ki imajo tudi po več interesnih dejavnosti.
Keywords: Dejavnosti, interesne, preobremenjenost, prosti čas, sodelovanje, sprostitev, vrtec.
Published: 05.02.2021; Views: 155; Downloads: 51
.pdf Full text (981,79 KB)

6.
Vpliv hrupa na predšolskega otroka
Hanna Bači, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv hrupa na predšolskega otroka je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili ter predstavili zvok in hrup, opisali, kako hrup vpliva na človeka, vzgojitelja, predšolskega otroka in zapisali nekaj načinov za zmanjševanje hrupa v vrtcu. Velik poudarek smo dali na vpliv hrupa. Kot vemo, se danes pojavlja vedno več hrupa. Posledice hrupa pa lahko vplivajo na zdravje otrok in zaposlenih, težave se lahko pojavljajo tudi pri komunikaciji in otežujejo tudi kakovost dela v vrtcu. Z empiričnim delom smo želeli ugotoviti, kaj menijo vzgojitelji ter pomočniki vzgojiteljev o hrupu ter o samem vplivu hrupa na otroka. Empirični del zajema raziskavo o hrupu. Anketni vprašalnik je bil oblikovan na spletu in posredovan vzgojiteljem ter pomočnikom vzgojiteljev v vrtcih po Prekmurju. Vseh izpolnjenih anketnih vprašalnikov je bilo 95. V raziskavi smo ugotovili, da vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev v vrtcih zaznavajo hrup kot moteč dejavnik. Opažajo, da hrup vpliva na samo delo in tudi na otroke ter na njihovo zbranost, poslušnost. Večina vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic pri svojem delu uporablja sredstva za zmanjševanje hrupa. Vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic nimajo veliko usposabljanj na temo hrupa, kar bi morda bilo potrebno, da bi lahko še bolj pripomogle k zmanjševanju hrupa v skupini za lažje ter boljše delo.
Keywords: hrup, otrok, vrtec, škodljivi učinki hrupa, zmanjševanje hrupa
Published: 05.02.2021; Views: 136; Downloads: 31
.pdf Full text (417,66 KB)

7.
Spoznavanje kulturne dediščine v predšolskem obdobju s sodelovanjem vrtca in muzeja
Polona Gojkovič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Kurikulum za vrtce izvajalce predšolskih vzgojno-izobraževalnih programov obvezuje, da se povezujejo z okoljem. Vzgojitelji v vrtcih se v ta namen povezujejo z različnimi kulturnimi ustanovami, kot so npr. muzeji in galerije ... V sodelovanju z muzejem najpogosteje načrtujejo dejavnosti o spoznavanju kulturne dediščine, in sicer glede na cilje kurikula, ki jih opredeljuje predmetno področje družba, medtem ko muzeji pri pripravi pedagoških programov niso zavezani nobenemu uradnemu dokumentu. Kljub temu se tako imenovana muzejska pedagogika vedno bolj uveljavlja. Splošne smernice in cilje za kulturno-umetnostno vzgojo je Zavod RS za šolstvo podal leta 2009, vendar se le-te ne nanašajo izključno na predšolsko obdobje. S primerjavo ciljev kurikula in kulturno-umetnostnih ciljev smo izpostavili stičišča, ki povezujejo oba dokumenta. Menimo, da lahko na podlagi upoštevanja obeh učinkovito izvajamo spoznavanje kulturno-umetnostne vzgoje v predšolskem obdobju. V diplomskem delu smo z obravnavo primarnih in sekundarnih virov opredelili pomen in načine spoznavanja kulturne dediščine za predšolske otroke. Osredotočili smo se na sodelovanje vzgojitelja z muzejskim pedagogom in obenem raziskali, ali in kako je možno ob povezovanju vrtca z muzejem za obravnavo kulturno-zgodovinskega izročila v predšolskem obdobju vpeljati vidike izkustvenega učenja. Izvedli smo empirično raziskavo s pomočjo 86 elektronsko pridobljenih anketnih vprašalnikov vzgojiteljev. Ugotovili smo, da vzgojitelji sodelujejo z muzejskimi pedagogi pri načrtovanju dejavnosti in poglabljanju vsebin s področja kulturne dediščine. Pripravo otrok na dejavnosti, vodene s strani muzejskega pedagoga, pogosteje z uporabo strategij izkustvenega učenja izvajajo vzgojitelji oddelkov, ki niso vključeni v muzejski abonma. Delovna doba vzgojiteljev je bila kot statistično značilna razlika izpostavljena le v opredelitvi stališča, da je pojem kulturna dediščina dovolj jasno opredeljen v Kurikulumu za vrtce. Z zgoraj navedeno trditvijo se najbolj strinjajo anketiranci s 26 ali več let delovne dobe.
Keywords: izkustveno učenje, kulturna dediščina, Kurikulum, muzejska pedagogika, predšolski otroci, sodelovanje
Published: 05.02.2021; Views: 147; Downloads: 29
.pdf Full text (1,62 MB)

8.
Vpliv staršev na celostni razvoj dojenčka
Zala Peretin, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen in poslanstvo staršev je, da otroku omogočijo zdravo, varno in brezskrbno otroštvo, kar pa je še posebej zahtevno v prvem letu življenja, ko je dojenček najmanj samostojen, a hkrati najbolj pogumen in željan raziskovati okolje, v katerem živi. Tako starši vsakodnevno, zavedno in nezavedno, vplivajo na celostni razvoj svojih dojenčkov. V diplomskem delu smo raziskovali, kakšen je vpliv staršev na posamezna področja dojenčkovega razvoja, in sicer gibalnega, socio-emocionalnega ter kognitivnega in govornega. V teoretičnem delu smo raziskali in zapisali že preučena teoretična in empirična dognanja glede delovanja družin in vpliva staršev na specifična področja dojenčkovega razvoja, v empiričnem delu pa smo nato vpliv staršev na dojenčke tudi sami raziskali s pomočjo polstrukturiranega intervjuja.
Keywords: vpliv staršev, dojenček, gibalni razvoj, socio-emocionalni razvoj, kognitivni in govorni razvoj
Published: 02.12.2020; Views: 188; Downloads: 78
.pdf Full text (1,23 MB)

9.
Nekateri vidiki ekonomskega nasilja predšolskega otroka nad starši
Anita Lukačič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v družbi, kjer žal niti nasilje ne nazaduje v svojem razvoju. Še toliko bolj zaskrbljujoče je, ko se nasilje pojavi znotraj družine in katerega izvršitelj je najmlajši član – predšolski otrok. V diplomski nalogi, ki je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela, je podrobneje predstavljen premalokrat omenjeni problem izvajanja ekonomskega nasilja predšolskega otroka nad odraslimi – starši. V začetku teoretičnega dela sta predstavljena pojma nasilje in ekonomsko nasilje. V nadaljevanju so podrobneje predstavljeni nekateri pomembni vidiki omenjenega nasilja kot tudi pomembne značilnosti izvajanja ekonomskega nasilja predšolskega otroka nad starši (in kako ga prepoznati) s pomočjo opisanih primerov. Predstavljene so tudi možne posledice znotraj družine ob prisotnosti izvajanja omenjenega nasilja predšolskega otroka kot tudi nekateri razlogi za njegov nastanek. Ker skorajda za vsako težavo obstaja rešitev, so v naši diplomski nalogi zbrani in predstavljeni tudi nekateri pristopi in metode, s pomočjo katerih lahko znotraj družine preprečimo nastanek ali vsaj zmanjšamo vpliv ekonomskega nasilja predšolskega otroka nad starši, če je to že prisotno znotraj družine. Empirični del zajema rezultate raziskave o tem, kako so starši predšolskih otrok seznanjeni z obstojem ekonomskega nasilja predšolskega otroka nad njimi samimi, in njihovo mnenje o tej temi. Sledijo rezultati o tem, ali starši učijo svoje predšolske otroke primernega odnosa do denarja in njegove uporabe ter na kakšen način. Raziskava je bila izvedena s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, katerega vzorec je zajemal starše, ki imajo svoje predšolske otroke vpisane v vrtec Ljutomer, pridobljeni podatki, ki so predstavljeni in interpretirani v empiričnem delu, pa so bili obdelani s pomočjo programa SPSS. Opravljena raziskava in njeni rezultati so pokazali, da so starši zelo slabo seznanjeni z obstojem ekonomskega nasilja predšolskega otroka, vendar si ga na podlagi njegovega poimenovanja znajo primerno razlagati in predstavljati. Ugotovljeno je tudi bilo, da prav vsi anketirani starši svoje predšolske otroke učijo primernega odnosa do denarja in njegove uporabe, najpogosteje s pomočjo aktivnega sodelovanja otroka pri razpolaganju z denarjem (vzamejo jih torej seboj po nakupih, na banko in tako dalje).
Keywords: nasilje, denar, starši, predšolski otrok, izsiljevanje.
Published: 09.11.2020; Views: 209; Downloads: 106
.pdf Full text (1,84 MB)

10.
Mnenje vzgojiteljev o vplivu razveze staršev na predšolskega otroka
Nastja Pirtovšek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času vedno pogosteje prihaja do ločitev in razvez partnerjev, tistih brez otrok kot tudi tistih z otroki. Ker se vedno več staršev ločuje, se vedno pogosteje pojavlja tip enostarševske družine, v kateri otrok živi z le enim od staršev, z drugim pa ima samo občasne stike ali stikov sploh nima. Ta proces razveze staršev na otroke različno vpliva. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je najprej na splošno predstavljena družina, razveza, konfliktno okolje, skrbništvo ter nasilje in zlorabe v družini. Prav tako so v nadaljevanju predstavljene čustvene stiske otrok, posledice teh stisk tako v otroštvu kot tudi nato v odraslosti in travmatični dogodki. Na kratko je predstavljen tudi čustven in socialni razvoj ter pomoč strokovnjakov, vzgojiteljev in staršev pri procesu razveze staršev otrokom. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave o mnenju vzgojiteljev o tem, kako razveza staršev vpliva na predšolskega otroka. Vzorec zajema vzgojitelje in pomočnike vzgojiteljev iz različnih delov Slovenije. Podatki so bili zbrani z anketnim vprašalnikom in nato obdelani s pomočjo programa SPSS. Zanimalo nas je, kakšno je mnenje vzgojiteljev o tem, kako razveza staršev vpliva na različne vrste razvoja otroka, kakšna vedenja se pojavljajo pri otrocih razvezanih staršev in kako pogosto ter kakšen je njihov vpliv in vloga pri pomoči otroku med/po procesu razveze staršev. Ugotovljeno je bilo, da vzgojitelji v večini menijo, da ima razveza staršev vpliv na otroka. Prav tako menijo, da ima razveza staršev različen vpliv na različne vrste otrokovega razvoja. Glede na dobljene rezultate pa smo prav tako ugotovili, da v večini menijo, da lahko tudi sami otroku v neki meri pomagajo skozi ta zanje stresen proces.
Keywords: razveza, predšolski otrok, vzgojitelji, vpliv
Published: 27.10.2020; Views: 330; Downloads: 188
.pdf Full text (809,91 KB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica