SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 68
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZVOJ LIKOVNEGA IZRAŽANJA NA PRIMERU ČLOVEŠKE FIGURE V 1. RAZREDU
Majda Dajčman, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo razvoj likovnega izražanja na primeru človeške figure v prvem razredu. V prvem delu diplomskega dela je širše opredeljen likovni razvoj otrok. Podrobneje smo opisali razvojne značilnosti otrokovega likovnega izražanja ter likovne tipe otrok, ki smo jih spremljali tudi v raziskavi. V nadaljevanju so podrobneje opisani likovni elementi in likovne prvine, ki so pomemben dejavnik pri razvoju likovnega izražanja. Predstavljen je učni načrt za likovno vzgojo in na kratko izpostavljeni cilji slikanja in risanja v prvem razredu. V empiričnem delu smo iskali odgovore na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili. Zanimalo nas je, ali obstajajo v kontroliranem vzorcu razlike v upodabljanju človeške figure pri prikazu proporcev, okončin in detajlov. Izvedli smo longitudinalno raziskavo, ki je trajala eno šolsko leto. Likovna dela učencev smo ocenili po kriterijski skali, kjer smo ocenjevali, kaj od človeške figure je upodobljeno in kako so upodobljeni posamezni deli človeškega telesa. Izidi raziskave so pokazali, da so opazne razlike pri upodabljanju človeškega lika med prvim likovnim delom in upodabljanju ob zaključku prvega razreda.
Ključne besede: človeška figura, likovni razvoj, likovna vzgoja, prvi razred, osnovna šola.
Objavljeno: 29.05.2009; Ogledov: 3775; Prenosov: 470
.pdf Celotno besedilo (20,71 MB)

2.
GIBLJIVE SLIKE IN ANIMACIJA PRI POUKU LIKOVNE VZGOJE
Martina Puntar, 2009, diplomsko delo

Opis: Sestavni del kvalitetnega pouka likovne vzgoje so tudi najrazličnejši sodobni pristopi, med katere sodi tudi animacija. Namen diplomskega dela je predstaviti drugačen pristop k načrtovanju pouka likovne vzgoje ter prikazati zanimive načine povezovanja likovne vzgoje z drugimi predmeti. Cilj diplomskega dela je v praksi prikazati, kako lahko učenci pri pouku likovne vzgoje spoznavajo ustvarjalne razsežnosti animiranih filmov. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu so predstavljena teoretična izhodišča za izvajanje animacije. Predstavili smo animirani film ter natančneje opisali vrste animacijskih tehnik. Dotaknili smo se osnov filmskega jezika, kjer smo predstavili lastnosti slike in zvoka ter proces nastajanja animiranega filma. Predstavili smo tudi možnosti vključevanja animacije v proces vzgoje in izobraževanja. V praktičnem delu smo predstavili raziskavo in navedli rezultate ugotovitev, ki smo jih zasledili pri izvajanju animacijske delavnice. Z raziskavo smo potrdili možnosti izvedbe animiranega filma na stopnji osnovne šole pri likovni vzgoji.
Ključne besede: likovna vzgoja, osnovna šola, razredna stopnja, animacija, izdelava animiranega filma
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 3696; Prenosov: 380
.pdf Celotno besedilo (6,97 MB)

3.
ODNOS DO MOTIVA PRI LIKOVNI VZGOJI V TRETJEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Mojca Kovačič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo odnos do motiva pri likovni vzgoji v tretjem razredu osnovne šole. Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri motivi so učencem najbolj všeč ter kako na izbor vplivata spol in okolje, iz katerega izhajajo učenci. V teoretičnem delu je opredeljeno likovno vrednotenje in likovna apreciacija v prvi triadi osnovne šole. Na kratko so opisane plasti likovnega dela in mediji pri likovni vzgoji. Predstavljena je zgodovina in razvoj vrednotenja, primerna likovna dela za likovno vrednotenje ter dosedanje ugotovitve raziskav o otroškem vrednotenju umetniških del. Ob koncu teoretičnega dela sledi še predstavitev izbranih umetniških del, ki so jih vrednotili učenci. V empiričnem delu so prikazane ugotovitve raziskave, v kateri so sodelovali učenci tretjih razredov desetih osnovnih šol iz Podravja. Učenci so med predstavljenimi reprodukcijami slikarskih umetnin izbrali delo, ki jim je bilo najbolj všeč. Ugotovili smo, da obstajajo statistično pomembne razlike v izbiri motiva glede na spol, saj so bili dečkom všeč drugačni motivi kot deklicam. Dečkom so bili najbolj všeč motivi živali in fantazijski motivi, deklicam pa žanrski motivi, portreti in krajine. Tako dečke kot deklice pa je najbolj navdušil motiv živali. Ugotovili smo tudi, da v izbiri motiva ni statistično pomembnih razlik med učenci iz mesta in podeželja. Iz analize odgovorov smo ugotovili, da so se dečki odločali za dela predvsem zaradi motivov, medtem ko so na izbiro umetnine pri deklicah zraven motiva vplivali tudi likovni elementi, predvsem lepe barve. Povzamemo lahko, da je potrebno pri pouku likovne vzgoje izbirati reprodukcije likovnih del z motivi, ki bodo všeč tako dečkom kot deklicam.
Ključne besede: likovna vzgoja, odnos do motiva, 3. razred, likovno vrednotenje
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2918; Prenosov: 314
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

4.
NAČRTOVANJE IN IZVEDBA LIKOVNIH DELAVNIC NA TEMO OHRANJANJA KULTURNE DEDIŠČINE
Robert Potočnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Muzejska pedagogika, ki izvaja vzgojno—izobraževalno delo v muzejih, poleg različnih oblik dela največkrat izvaja tudi razne oblike likovnega ustvarjanja, vezanega na problematiko razstave oziroma muzejskega okolja. Namen diplomskega dela je predstaviti načrt pouka likovnih delavnic na temo ohranjanja kulturne dediščine v Muzeju na prostem Rogatec. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo predstavili izhodišča za predstavitev pojma kulturna dediščina, vrste kulturne dediščine, njeno ohranjanje in obnavljanje. Spoznali smo različne materiale, tehnike in tehnologije, ki so se uporabljale v tradicionalni likovni umetnosti. V praktičnem delu so učenci ustvarjali na temo ohranjanja kulturne dediščine, kjer je uvodna motivacija izhajala iz problemov varstva kulturne dediščine. V prvem delu smo izdelali makete novih prostorskih tvorb, ki bi lahko bile na mestu muzeja, če se tradicionalna arhitektura muzejskega kompleksa ne bi bila ohranila. V drugem delu smo okrasili fasade izdelanih maket. Z raziskavo smo potrdili možnosti izvedbe likovnih delavnic na temo ohranjanja kulturne dediščine.
Ključne besede: • kulturna dediščina, • muzejska pedagogika, • likovne delavnice, • varovanje kulturne dediščine, • Muzej na prostem Rogatec.
Objavljeno: 11.09.2009; Ogledov: 2175; Prenosov: 338
.pdf Celotno besedilo (7,70 MB)

5.
LIKOVNO-OBLIKOVNE STRATEGIJE OTROK PRI RAZLIČNIH RISARSKIH TEHNIKAH
Lucija Gosak, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Likovno-oblikovne strategije otrok pri različnih risarskih tehnikah, je zgrajeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej z vidika risanja na kratko predstavili stopnje otrokovega likovnega izražanja na primeru človeške figure, ter različne likovne tipe otrok. Opisali smo pojme: risba, likovne tehnike, materiali, orodja in podloge. Nato smo predstavili likovna izrazila, ki jih uporabljamo pri risbi. Podrobneje smo opisali suhe in mokre risarske likovne tehnike ter govorili o računalniški risbi, računalniških orodjih in računalniku kot orodju za risanje. Empirični del vsebuje rezultate, ki smo jih pridobili z opazovanjem učencev med likovnim ustvarjanjem in primerjanjem njihovih izdelkov. Kot samostojno tehniko zbiranja podatkov smo izbrali analizo dokumentov, ki jih predstavljajo videoposnetki, posneti med likovnim ustvarjanjem otrok in analizo fotografij, posnetih med postopkom dela učencev. Pri empirični raziskavi smo uporabili deskriptivno, komparativno in kvalitativno metodo pedagoškega raziskovanja. Raziskovalni vzorec je predstavljalo šest osnovnošolskih otrok petega razreda devetletke — trije dečki in tri deklice, ki so bili naključno izbrani. Ugotovili smo, da se likovno-oblikovne strategije otrok spreminjajo glede na ponujeno risarsko tehniko — spreminjale so se tako pri tradicionalnih risarskih tehnikah (oglje in flomaster), kot tudi pri bolj nenavadni risarski tehniki (računalnik). Razlike so se pojavljale med dečki in deklicami, predvsem se je to pokazalo pri tradicionalnih risarskih tehnikah, z ogljem in s flomastrom in sicer pri začetni fazi ustvarjalnega dela učencev.
Ključne besede: likovno-oblikovne strategije otrok, likovni tipi otrok, risarske likovne tehnike, računalniška risba, računalniška orodja.
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 2925; Prenosov: 552
.pdf Celotno besedilo (4,54 MB)

6.
PROSTORSKO OBLIKOVANJE PRI LIKOVNI VZGOJI V TRETJEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Mateja Vlasak, 2010, diplomsko delo

Opis: Zaradi zapostavljenosti področja prostorskega oblikovanja smo se odločili predstaviti nekaj praktičnih idej, ki bodo lahko učiteljicam in učiteljem razrednega pouka spodbuda, da se bodo pogosteje in z večjo samozavestjo lotevali realizacij vsebin iz tega področja. Cilj diplomskega dela je bil opazovati učence med potekom/procesom učne ure: njihovo sodelovanje, ustvarjanje, vrednotenje ter s pomočjo anket preveriti, v kolikšni meri so učenci razumeli podane oziroma zastavljene cilje. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno in komparativno metodo za proučevanje, opisovanje in predstavitev dejstev, odnosov in procesov z namenom odkrivanja podobnosti in razlik. Za interpretacijo pridobljenih rezultatov smo uporabili kvalitativno in kvantitativno metodologijo. V raziskavi je sodelovalo pet oddelkov tretjih razredov mariborskih osnovnih šol. Podatke smo pridobivali z neposrednim opazovanem, fotografiranjem, z vprašalniki za učence ter z analizo nastalih izdelkov. Učenci so velikim veseljem in navdušenjem sodelovali pri urah prostorskega oblikovanja, izjeme so bile zelo redke. Glede na to, da jim je bilo likovno področje novo, je bilo presenetljivo, kako dobro so se v njem znašli ter so ustvarjalno, kreativno in inovativno reševali probleme, kar smo prikazali s fotografijami v praktičnem delu in komentarji ob jih. Več težav se je pojavilo pri zapisovanju kot pa pri ubesedovanju ter usvajanju izvedenih aktivnosti. Glede na dosežene rezultate lahko rečemo, da so učenci cilje razumeli, saj so njihovi izdelki v veliki večini ustrezali zastavljenim merilom. Tudi pri predstavitvi svojih izdelkov učenci niso imeli težav. Odgovori iz anketnih vprašalnikov pa kažejo na nekoliko slabše razumevanje ciljev, kar nam prikazujejo grafi v praktičnem delu.
Ključne besede: likovna vzgoja, prostor, prostorsko oblikovanje, učni načrt, cilji likovne vzgoje
Objavljeno: 13.07.2010; Ogledov: 3414; Prenosov: 446
.pdf Celotno besedilo (4,77 MB)

7.
LIKOVNO PEDAGOŠKO DELO V OSNOVNIH ŠOLAH ZA OTROKE S POSEBNIMI POTREBAMI
Polona Kovač, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Likovno pedagoško delo na osnovnih šolah za otroke s posebnimi potrebami je zgrajeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opisali osnovno šolo za otroke s posebnimi potrebami in del predstavitve posvetili tudi obema osnovnima šolama, katerih učenci so sodelovali v raziskavi diplomskega dela. Nato smo se posvetili predstavitvi otrok s posebnimi potrebami, ki jih Komisija za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami uvršča v različne kategorije, glede na motnje, ki se v praksi pojavljajo. Prav tako smo predstavili splošne značilnosti otrokovega likovnega razvoja, ki jih lahko pričakujemo v času njegovega odraščanja. Ker so del naše raziskave otroci s posebnimi potrebami, smo v teoretičnem delu predstavili še, kakšno dodatno izobraževanje zahtevajo specializirane šole, ustanove in zavodi za pedagoge, ki poučujejo na takšnih izobraževalnih centrih. V diplomskem delu nas je predvsem zanimalo likovno izražanje otrok s posebnimi potrebami, zato smo se v praktičnem delu posvetili skupinam učencev, ki obiskujejo osnovno šolo za otroke s posebnimi potrebami. Spremljali smo jih pri delu in opazovali njihove spretnosti ter ugotavljali njihov razvoj likovnega izražanja. Z analizami likovnih del smo tako prišli do ugotovitev, ki so nam pripomogle k splošni predstavi o zmožnostih takšnih otrok pri likovnem ustvarjanju. Ugotovili smo, da so otroci s posebnimi potrebami pri likovni vzgoji sposobni ustvarjati in da so nadarjeni, ne glede na to, da jih pri izobraževanju pogosto ovirajo motnje, ki jih imajo. Vendar pa tudi pri tem predmetu prihaja do velikih razlik med učenci, zato smo v praktičnem delu nazorno analizirali likovna dela otrok s posebnimi potrebami in jih med seboj tudi primerjali. V praktični del smo vključili tudi metodo intervjuja in s tem osvetlili delo likovnih pedagogov na omenjenih osnovnih šolah.
Ključne besede: likovno pedagoško delo, osnovna šola za otroke s posebnimi potrebami, otroci s posebnimi potrebami, likovna vzgoja, likovni razvoj otroka
Objavljeno: 14.10.2010; Ogledov: 2384; Prenosov: 305
.pdf Celotno besedilo (12,09 MB)

8.
PRIMERJAVA LIKOVNO-USTVARJALNIH DOSEŽKOV NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Nena Hrušovar, 2010, diplomsko delo

Opis: Ustvarjalnost je pojem, ki ga uporabljamo zelo pogosto, a o njem vemo pravzaprav zelo malo. Ogromno literature na široko piše o njem, a še danes nimamo enoznačne definicije ustvarjalnosti. Zelo pomembno pa se je zavedati, da je ustvarjalnost sposobnost, ki je enakovredno razporejena med vse posameznike in jo je potrebno smotrno razvijati. Tako doma kot v šoli so otroci neprestano pod različnimi vplivi. Le-ti so včasih spodbudni, nemalokrat pa tudi zavirajo razvoj otroške domišljije, spontano izražanje in druge ustvarjalne sposobnosti. V diplomskem delu je najprej teoretično osvetljen pomen ustvarjalnosti z več zornih kotov. Nato sledi empirični del, v katerem je bil raziskan nivo likovno-ustvarjalnih sposobnosti in primerjan glede na spol in stratum 11- in 12-letnikov. Kot instrument raziskovanja za ugotavljanje obstoječega stanja likovne ustvarjalnosti je bil uporabljen že preverjen test LV1. S testom je bilo spremljanih šest dejavnikov likovne ustvarjalnosti, katerih podatki so bili nato obdelani s programom SPSS. Za nazornejšo predstavo so dodani še vzorčni primeri rešitev učencev. Analiza rezultatov je pokazala, da med spoloma obstajajo statistično značilne razlike pri dejavniku likovne fleksibilnosti in občutljivosti za likovne probleme v prid deklicam. Prav tako so bile raziskane morebitne razlike med učenci iz mestnega oz. primestnega okolja. Statistično značilna razlika je bila zaznana pri dejavniku likovne fluentnosti, kjer so dosegli boljše rezultate učenci iz mestnega okolja.
Ključne besede: ustvarjalnost, likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, likovna ustvarjalnost v osnovni šoli, spodbude za razvoj ustvarjalnosti, zaviranje ustvarjalnosti
Objavljeno: 14.10.2010; Ogledov: 1426; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (8,70 MB)

9.
PREVERJANJE ZNANJA PRI LIKOVNI VZGOJI NA PODROČJU KIPARSTVA
Miša Hozjan, 2010, diplomsko delo

Opis: Temeljni način, kako spremljati napredek učencev, je preverjanje znanja. Preko preverjanja učitelj ugotovi, koliko učne snovi so učenci usvojili, predvsem pa dobi s tem povratno informacijo o svojem načinu podajanja snovi. Preko preverjanja znanja učitelj pridobi informacije, s katerimi oblikuje zaključno oceno učenca, informacije ali predloge za nadaljnje poučevanje ter seveda povratno informacijo o kakovosti lastnega dela. Tako kot pri vseh predmetih se znanje preverja in ocenjuje tudi pri likovni vzgoji. Posebno pozornost pa smo namenili področju kiparstva. Namen diplomskega dela je bil seznaniti se s pravili sestavljanja preizkusov in testov znanja, izoblikovati kriterije za sestavo testov znanja na področju kiparstva pri likovni vzgoji ter sestaviti banko tesnih vprašanj na področju kiparstva za bodoče učitelje razrednega pouka. Dobljeni rezultati oziroma kriteriji bodo uporabni pri preverjanju znanja študentov 2. letnika razrednega pouka pri predmetu temeljne likovno-pedagoške vsebine. V diplomskem delu smo uporabili deskriptivno in komparativno metodo pedagoškega raziskovanja. Testne naloge smo preverili pri študentih 4. letnika univerzitetnega programa Razredni pouk na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Sestavili smo trideset nalog, od tega petnajst nalog I. taksonomske stopnje, devet nalog II. taksonomske stopnje in šest nalog III. taksonomske stopnje.
Ključne besede: znanje, preverjanje, likovna vzgoja, kiparstvo, učni načrt, cilji likovne vzgoje
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 1940; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

10.
BANKA TESTNIH NALOG ZA LIKOVNO PODROČJE SLIKANJA
Jasna Furek, 2011, diplomsko delo

Opis: Namen preverjanja znanja je pridobivanje pomembnih informacij o znanju in napredku učencev, o vzgojno-izobraževalnem delu učitelja in tudi o ustreznosti in prilagojenosti programov za učence. Znanje je potrebno preverjati pri vseh učnih predmetih. V diplomskem delu smo se osredotočili na predmet likovna vzgoja, natančneje na področje slikanja, ki je eno izmed petih področij pri predmetu likovne vzgoje. Glavni namen diplomske naloge je bil sestaviti banko testnih nalog za likovno področje slikanja. Ta predstavlja temeljna znanja tega področja, katera mora učitelj dobro poznati za nadaljnjo didaktično uporabo. Najprej smo definirali pojem preverjanja znanja in nato opredelili postopek za sestavo testa znanja ter vrste testov znanja in tipe nalog, ki se v testih pojavljajo. Prav to je potrebno najprej preučiti za sestavo dobrega, razgibanega in dovolj obsežnega objektivnega testa. Preučili smo tudi nacionalno preverjanje znanja v osnovni šoli ter načela, izhodišča in cilje iz katerih pri tem izhajamo, saj smo iz tega izhajali tudi pri sestavi naše banke nalog. Ker je za sestavo dobrega testa potrebno preučiti in poznati tudi gradivo ter cilje preverjane vsebine, smo v nadaljevanju preučili celotno likovno področje slikanja in cilje, ki so za to področje določeni v učnem načrtu od prvega do devetega razreda osnovne šole. Sestavili smo 30 testnih nalog, in sicer 15 nalog I. taksonomske stopnje, 8 nalog II. taksonomske stopnje in 7 nalog III. taksonomske stopnje. Te smo analizirali in jih zapisali v mrežni diagram.
Ključne besede: preverjanje znanja, testi znanja, likovna vzgoja, slikanje, učni načrt za likovno vzgojo
Objavljeno: 04.09.2011; Ogledov: 1869; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (5,77 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici