| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 20
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
2.
3.
3. razvojna os : kako nadoknaditi izgubljeni čas med 2010 in 2015?
2015, proceedings

Published in DKUM: 09.08.2016; Views: 523; Downloads: 0

4.
Trajnostno urejanje prostora in prometa, Maribor, 26. 5. 2016 : strokovni posvet Društva za ceste severovzhodne Slovenije
2016, proceedings of professional or unreviewed scientific conference contributions

Keywords: ceste, promet, prometna infrastruktura, trajnostni razvoj, urejanje prostora, zborniki, posvetovanja
Published in DKUM: 09.08.2016; Views: 924; Downloads: 66
.pdf Full text (6,58 MB)

5.
6.
Znižanje porabe goriva in toplogrednih emisij cestnega transporta z varčno vožnjo in nagrajevanjem zaposlenih
Katja Hanžič, 2012, professional article

Abstract: Poraba energije, in s tem povezane emisije toplogrednih plinov, v transportnem sektorju strmo narašča. V Sloveniji kar tretjina skupne porabljene energije odpade na promet, ki predstavlja enega največjih porabnikov neobnovljivih virov energije iz fosilnih goriv, kar pomeni, da je predvsem cestni promet eden izmed pomembnejših virov emisij toplogrednih plinov. Nezanemarljivo je dejstvo, da stroški goriva v transportnem podjetju predstavljajo kar tretjino vseh stroškov in v interesu podjetij in družbe je zmanjšanje porabe goriva v cestnem transportu. Eden izmed možnih načinov za takojšnje zmanjšanje porabe goriva v transportnih podjetjih, ob ohranjanju obstoječega voznega parka in obsega dela, je sprememba načina tehnike vožnje. Izkušnje namreč kažejo, da je mogoče z izvajanjem načel varčne vožnje prihraniti tudi do 10 % goriva. Za trajnostno doseganje zmanjšane porabe goriva je potreben celosten pristop k izobraževanju zaposlenih in motiviranju pridobivanja in vsakodnevne uporabe novih znanj. Trajnostno zmanjšanje porabe goriva doseženo s spremenjenim načinom vožnje, kar je v veliki meri odvisno od motiviranosti zaposlenih, ki ob pomanjkanju spodbude s strani podjetja skozi čas upada. Priporočljivo je, da podjetje uvede oblike spodbud, ki zaposlene motivirajo k želenemu (ekonomičnemu) obnašanju pri vsakdanjem delu, za kar je potrebno oblikovati in uvesti sistem nagrajevanja na osnovi spoznanj motivacijskih teorij ter zaposlene nagrajevati za želene oblike vedenja. Sistem prepoznavanja uspešnosti in nagrajevanja za zmanjšano porabo goriva je potrebno integrirati kot sestavni del sistema upravljanja voznega parka za trajnostno zmanjšanje porabe goriva ob nespremenjenem obsegu dela. Ob upoštevanju faktorjev, ki vplivajo na porabo goriva, osnovnih zakonitosti sistemov nagrajevanja in okolja v podjetju, je bil zasnovan model, ki podjetjem olajša vpeljavo nagrajevanja za energetsko varčno vedenje zaposlenih. Izkušnje podjetij so pokazale, da je z uvedbo predlaganega modela možno doseganje trajne zmanjšane porabe goriva, pri čemer je pomembno upoštevanje kulture in načina delovanja vsakega posamičnega podjetja, saj v nasprotnem primeru sistem nagrajevanja ne zaživi in ne prinese želenih učinkov.
Keywords: transport, cestni transport, varčna vožnja, motivacija, nagrajevanje zaposlenih, poraba goriva, model varčne vožnje, nagrajevanje
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 646; Downloads: 53
URL Link to full text

7.
8.
9.
10.
Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica