1. Review of policy level for rural and peripheral areas, including legal framework : D.T1.1.3Katja Hanžič, Stanislav Božičnik, Tomislav Letnik, Maršenka Marksel, Nina Pavletič, Metka Dernovšek, Marco Amadori, Giuseppe Liguori, Giorgio Fiorillo, Alicja Pawłowska, Karolina Marszałkowska, Valerie Batiajew, Roman Klementschitz, Oliver Roider, Gabriela Lněničková, Ivana Poláková, Balázs Fejes, Tamás Halmos, Gábor Zemkó, 2019, final research report Keywords: transport system, freight transport, logistics Published in DKUM: 12.12.2019; Views: 459; Downloads: 17
Full text (1,84 MB) |
2. Methodology for stakeholders involvement and creation of Local Mobility Forum (LMF) : D.T1.2.4Katja Hanžič, Stanislav Božičnik, Tomislav Letnik, Maršenka Marksel, Nina Pavletič, Metka Dernovšek, 2019, final research report Keywords: transport system, freight transport, logistics Published in DKUM: 12.12.2019; Views: 550; Downloads: 29
Full text (2,61 MB) |
3. |
4. Trajnostno urejanje prostora in prometa, Maribor, 26. 5. 2016 : strokovni posvet Društva za ceste severovzhodne Slovenije2016, proceedings of professional or unreviewed scientific conference contributions Keywords: ceste, promet, prometna infrastruktura, trajnostni razvoj, urejanje prostora, zborniki, posvetovanja Published in DKUM: 09.08.2016; Views: 924; Downloads: 66
Full text (6,58 MB) |
5. |
6. Znižanje porabe goriva in toplogrednih emisij cestnega transporta z varčno vožnjo in nagrajevanjem zaposlenihKatja Hanžič, 2012, professional article Abstract: Poraba energije, in s tem povezane emisije toplogrednih plinov, v transportnem sektorju strmo narašča. V Sloveniji kar tretjina skupne porabljene energije odpade na promet, ki predstavlja enega največjih porabnikov neobnovljivih virov energije iz fosilnih goriv, kar pomeni, da je predvsem cestni promet eden izmed pomembnejših virov emisij toplogrednih plinov. Nezanemarljivo je dejstvo, da stroški goriva v transportnem podjetju predstavljajo kar tretjino vseh stroškov in v interesu podjetij in družbe je zmanjšanje porabe goriva v cestnem transportu. Eden izmed možnih načinov za takojšnje zmanjšanje porabe goriva v transportnih podjetjih, ob ohranjanju obstoječega voznega parka in obsega dela, je sprememba načina tehnike vožnje. Izkušnje namreč kažejo, da je mogoče z izvajanjem načel varčne vožnje prihraniti tudi do 10 % goriva. Za trajnostno doseganje zmanjšane porabe goriva je potreben celosten pristop k izobraževanju zaposlenih in motiviranju pridobivanja in vsakodnevne uporabe novih znanj. Trajnostno zmanjšanje porabe goriva doseženo s spremenjenim načinom vožnje, kar je v veliki meri odvisno od motiviranosti zaposlenih, ki ob pomanjkanju spodbude s strani podjetja skozi čas upada. Priporočljivo je, da podjetje uvede oblike spodbud, ki zaposlene motivirajo k želenemu (ekonomičnemu) obnašanju pri vsakdanjem delu, za kar je potrebno oblikovati in uvesti sistem nagrajevanja na osnovi spoznanj motivacijskih teorij ter zaposlene nagrajevati za želene oblike vedenja. Sistem prepoznavanja uspešnosti in nagrajevanja za zmanjšano porabo goriva je potrebno integrirati kot sestavni del sistema upravljanja voznega parka za trajnostno zmanjšanje porabe goriva ob nespremenjenem obsegu dela. Ob upoštevanju faktorjev, ki vplivajo na porabo goriva, osnovnih zakonitosti sistemov nagrajevanja in okolja v podjetju, je bil zasnovan model, ki podjetjem olajša vpeljavo nagrajevanja za energetsko varčno vedenje zaposlenih. Izkušnje podjetij so pokazale, da je z uvedbo predlaganega modela možno doseganje trajne zmanjšane porabe goriva, pri čemer je pomembno upoštevanje kulture in načina delovanja vsakega posamičnega podjetja, saj v nasprotnem primeru sistem nagrajevanja ne zaživi in ne prinese želenih učinkov. Keywords: transport, cestni transport, varčna vožnja, motivacija, nagrajevanje zaposlenih, poraba goriva, model varčne vožnje, nagrajevanje Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 646; Downloads: 53
Link to full text |
7. |
8. |
9. |
10. |