1.
PREFERENCE PREDŠOLSKEGA OTROKA DO UMETNIŠKIH DEL V OBDOBJU IMPRESIONIZMA IN KUBIZMATina Haložan, 2015, diplomsko delo
Opis: Diplomska naloga z naslovom Preference predšolskega otroka do umetniških del v obdobju impresionizma in kubizma je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Glavni namen praktičnega dela je bil predstaviti reprodukcije umetniških del impresionizma in kubizma otrokom starim od 5–6 let in s pomočjo anketnega vprašalnika pridobiti povratne informacije o obeh obdobij v umetnosti. Zanimalo nas je, kateremu obdobju dajejo otroci prednost (preferenco) in če obstajajo razlike glede na spol otrok.
V teoretičnem delu smo govorili o likovnem izražanju ter razvoju likovnega izražanja. Predstavili smo tudi načela likovne vzgoje, likovno vrednotenje ter kriterij izbire avtorjev in njihovih del. V nadaljevanju smo podrobneje govorili o obdobju impresionizma in kubizma, ki sta pomembna za našo raziskavo.
V empiričnem delu je predstavljena raziskava o odnosu predšolskega otroka do umetniških del v obdobju impresionizma in kubizma. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik in šest slik, in sicer tri iz obdobja kubizma in tri iz impresionizma. Podatke, ki smo jih dobili s pomočjo ankete, smo analizirali in statistično obdelali. Rezultate smo prikazali v obliki tabel in grafov. Rezultate in mnenja, ki smo jih pridobili, smo izpostavili v sklepu.
Raziskava je pokazala, da je bilo otrokom najbolj všeč obdobje impresionizma. Predvsem zaradi samega motiva slike, pa tudi zaradi barv, ki so značilne za to obdobje.
Ključne besede: predšolski otroci, likovno izražanje, impresionizem, kubizem
Objavljeno v DKUM: 09.12.2015; Ogledov: 1651; Prenosov: 156
Celotno besedilo (2,47 MB)