| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 115
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Objavljeno: 09.03.2021; Ogledov: 77; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

2.
Simuliranje duktilnega loma s pomočjo GTN mikromehanskega poškodbenega modela
Filip Jerenec, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je obravanavano mikromehansko modeliranje duktilnega loma z uporabo Gurson-Tvergaard-Needleman mikromehanskega poškodbenega materialnega modela (GTN), z namenom ugotavljanja primernosti tega modela za numerično določanje lomnomehanskih lastnosti obravnavanega materiala, na podlagi SE(B)-preizkušancev. Zraven mikromehani-zmov duktilnega loma je predstavljen tudi zgodovinski razvoj (v modernejši Kompletni Gurso-nov model - CGM), je hkrati poenostavljeno predstavljena njegova matematična sestava in delovanje. Prikazana je kalibracija CGM, ki je bila izvedena z uporabo parametričnih nume-ričnih simulacij in je temeljila na eksperimentalnih rezultatih standardnih in nestandardnih na-teznih preizkusov. Nazadnje so prikazani še izdelava numeričnega modela obravnavanih SE(B)-preizkušancev (z implementacijo kalibriranega CGM-modela) ter rezultati numerične simulacije, na podlagi katerih je bilo določeno, da model je primeren za numerično določanje lomnomehanskih lastnosti obravnavanega materiala na podlagi SE(B)-preizkušancev
Ključne besede: duktilni lom, mikromehansko modeliranje, Kompletni Gursonov model, CGM, Gurson-Tvergaard-Needleman, GTN
Objavljeno: 12.01.2021; Ogledov: 119; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (4,74 MB)

3.
Konstruiranje prijemalca na torzijsko in natezno obremenitev stopalk in analiza končnih podatkov
Žiga Rupnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu bom opisoval konstruiranje prijemala vse od prvih skic do končne realne konstrukcije ter njegovo uporabo. Namen prijemala je vpeti stopalko motorja tako, da bodo večino obremenitve prenesla rebra stopalke. To velja tako za natezno kot tudi torzijsko obremenitev. Vse CAD – modele in delavniške risbe so bile izdelane v programskem paketu Solidworks in nato pregledane s strani podjetja Unior d. d. Po doseganju vseh kriterijev se je prijemalo izdelalo in nato uporabilo za testiranje stopalk. Če bi stopalke test uspešno opravile, bi se začele izdelovati serijsko.
Ključne besede: stopalka, konstruiranje, nateg, torzija, obremenitev, testiranje, prijemalo, računalniško modeliranje, tehniška dokumentacija
Objavljeno: 05.10.2020; Ogledov: 112; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,77 MB)

4.
Avtomatizacija transportnega vozička
Luka Štelcer, 2020, diplomsko delo

Opis: Naloga avtomatizacije v industriji je krajšanje delovnih časov, izboljšanje delovnih pogojev, ki posledično pomenijo zmanjševanje stroškov. Diplomska naloga podaja napotke za avtomatizacijo delno že izvedenega in delujočega sistema. Pristop k rešitvi je razdeljen v trdnostno kontrolo obstoječega vozička, ndgradnjo z komponentami elektromotornega pogona in avtomatizacijo. Izveden je potreben izračun parametrov pogona, izbor pogona in opreme za avtomatizacijo. Podan je bil tudi predlog enostavne izvedbe krmilja z uporabo čim več že preizkušenih sistemov, ki so na voljo na trgu.
Ključne besede: Avtomatizacija, transport, konstruiranje, transportni voziček, elektromotorni pogon, relejno krmiljenje
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 64; Prenosov: 0

5.
Napovedovanje temperature vodnikov in obremenitev na stebrih daljnovodov s pomočjo genetskih algoritmov
Kristijan Šket, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema reševanje problema v sistemu prenosa in distribucije električne energije. Proučevali smo atmosferske vplive in vplive odvzema električne energije iz sistema na temperaturo in poves električnih vodnikov ter napetosti in vibracije v podporni konstrukciji. Za modeliranje smo uporabili metodo genetskih algoritmov, ki temeljijo na darvinističnih izsledkih o razvoju vrst in posnemajo principe naravne selekcije. Razviti modeli omogočajo študij teže posameznega vpliva. Namen dobljenih modelov je določanje najmočnejših vplivov in možnost napovedovanja vrednosti odzivov za daljše časovno obdobje in s tem ocenjevanje življenjske dobe daljnovodov. Rezultat našega dela so napovedni modeli z visoko stopnjo prilagojenosti na učni in testni množici. Modeli podajajo natančne napovedi, predvsem za temperaturo električnih vodnikov in njihov poves. Nižjo stopnjo natančnosti napovedi pri napetostih in vibracijah v stebrih pripisujemo dejstvu, da na te odzive vplivajo tudi obremenitve na konstrukciji in lastnosti materiala.
Ključne besede: električni vodniki, stebri, napetosti, vibracije, genetski algoritmi, modeliranje in optimizacija.
Objavljeno: 10.09.2020; Ogledov: 214; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

6.
Razvoj nosilca senzorja mrtvega kota
Simon Zidar, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisan razvoj plastičnega nosilca senzorja mrtvega kota v avtomobilski industriji. Nosilec je bil razvit na podlagi predpisanih fiktivnih vhodnih podatkov in zahtev izključno za namen magistrskega dela. Zbrane, opisane in upoštevane so bile omejitve in smernice, ki veljajo pri zasnovi brizganih plastičnih delov. Posebna pozornost je bila posvečena geometrijski stabilnosti 3D modelov, kar je omogočilo enostavno implementacijo popravkov in sprememb. Na modelu so bile izvedene analize debelin, kontaktov, kotov izvleka in trdnosti. S pomočjo le-teh smo potrdili ustreznost nosilca glede na naše zahteve in ga po potrebi izboljševali.
Ključne besede: razvoj, nosilec, brizganje plastike, plastični deli, omejitve
Objavljeno: 02.06.2020; Ogledov: 309; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (4,45 MB)

7.
Sistem za razločevanje optičnih senzorjev na podlagi meritev odbojnosti para vlakenskih zrcal
Denis Furman, 2019, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu je opisan postopek izdelave merilnika, s katerim lahko merimo lomni količnik tekočin. Merilnik deluje na principu odboja svetlobnega pulza od para vlakenskih zrcal, pri čemer merimo razmerje odbojev svetlobe referenčnega in merilnega zrcala. Amplituda odbite svetlobe merilnega zrcala je odvisna od lomnega količnika medija v katerega namakamo oz.optično vlakno. Zaključno delo opisuje fizikalne principe , delovanje in praktično izvedbo vključno s shemami tiskanih vezij, PCB izvedbami, programom in eksperimentalnimi rezultati.
Ključne besede: Optično vlakno, vlakensko zrcalo, transimpedančna stopnja, laserski gonilnik, diferencialni ojačevalnik
Objavljeno: 16.12.2019; Ogledov: 462; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

8.
Dimenzioniranje in razvoj nosilca dodatne opreme pečice
Igor Vuković, 2019, diplomsko delo

Opis: Razvitost trga vsak dan postaja vse večja, kupci postajajo zahtevnejši, podjetja se morajo prilagoditi zahtevam kupca, da bi obdržala promet in ostala na trgu. V podjetju Gorenje d.o.o. se je s prihodom nove generacije visoko-cenovnega razreda kuhalnih aparatov pojavila potreba po razvoju nečesa inovativnega, ker se od teh pečic pričakuje popolnost v vsakem pogledu. Predmet diplomskega dela je razvoj nosilca dodatne opreme zaradi lažjega obratovanja s številnimi pekači, ki so osnovni del vsake pečice. Nosilec moramo sprva skonstruirati, nato izvesti statično analizo in na koncu izdelati prototip, da se prepričamo, da je vse tako, kot mora biti. Z razvojem takšnega nosilca želimo uporabniku poenostaviti in pohitriti vsakodnevno uporabo pečice »Life simplified«.
Ključne besede: vgradne pečice Gorenje, dodatna oprema, pekači, razvoj
Objavljeno: 18.10.2019; Ogledov: 404; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

9.
Razvoj avtomatiziranih vodil vgradne pečice
Srđan Vuković, 2019, diplomsko delo

Opis: Varnost pri uporabi vročih elementov iz pečice je zelo pomembna, saj smo drugače lahko izpostavljeni poškodbam. Določene norme varnosti aparatov nam predpisuje evropska zakonodaja. Prav teh predpisov se mora aparat držati, preden gre v prodajo. Največji problem pri uporabi vgradnih pečic je dotikanje vročih elementov v delovnem območju pri mešanju hrane. V diplomskem delu je opisana avtomatizacija vodil vgradne pečice. Pri konstruiranju sem najprej iskal ideje in morebitne rešitve problema. Narejenih je nekaj konceptov, v katerih so uporabljene različne vrste pogona vodil. Po izvedbi preračunov so vsi sestavni deli narisani v programu Siemens NX z ustrezno tehnično dokumentacijo. Sledila je izdelava prototipa na 3D-tiskalniku v podjetju Gorenje d. o. o.
Ključne besede: varnost, konstruiranje, avtomatizacija, razvoj
Objavljeno: 18.10.2019; Ogledov: 345; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

10.
Testiranje kompozitnih laminatov za formulo s
Jernej Krajnc, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljeno načrtovanje laminatnega materiala in določevanje materialnih lastnosti. Temo sem si izbral zato, da prikažem del postopka razvijanja šasije pri Formuli Študent. Osrednji področji naloge sta določitev laminacije materiala s pomočjo numerične analize in primerjava med numeričnim in realnim preizkusom na preizkuševalnim stroju. V prvih poglavjih so predstavljeni in opisani pojmi, s katerimi se srečamo v nalogi. Drugi del pa se posveti simulaciji in preizkusom.
Ključne besede: Kompozitni materiali, ogljikova vlakna, Formula Student, numerične simulacije.
Objavljeno: 20.09.2019; Ogledov: 304; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.36 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici