| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analiza vedenja pešcev v interakciji z avtonomnimi vozili : magistrsko delo
Aleksija Rainer, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo proučevali interakcije med pešci in avtonomnimi vozili (AV) ter stališča javnosti do sprejemanja avtonomnih vozil. S pomočjo spletne ankete smo analizirali mnenja 108 udeležencev glede varnosti, zanesljivosti in sprejemljivosti AV. Rezultati so pokazali previdnost in zadržanost pri sprejemanju te tehnologije, zlasti glede varnosti ranljivih udeležencev v prometu. Poleg ankete smo izvedli tudi eksperiment sledenja pogledu, kjer smo primerjali odzive pešcev pri prečkanju prehoda pred avtonomnim in navadnim vozilom (NV). Ugotovili smo, da pešci potrebujejo več časa za odločitev o prečkanju prehoda pred avtonomnim vozilom kot pred navadnim vozilom, kar kaže na povečano previdnost in negotovost. Te ugotovitve kažejo na potrebo po izboljšanju varnostnih sistemov in komunikacije med avtonomnimi vozili in pešci.
Keywords: pešci, avtonomna vozila, prometna varnost, eye-tracking, gap acceptance
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (6,87 MB)

2.
Prometna varnost otrok na poti do šole
Ina Džafić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava prometno varnost osnovnošolcev, s poudarkom na varnosti na poti do šole. V uvodnem delu so opredeljeni problem, cilji raziskave, teze, predpostavke in uporabljene metode raziskovanja. Glavni cilj raziskave je oceniti trenutne razmere prometne varnosti v okolici izbranih osnovnih šol in predlagati izboljšave za večjo varnost otrok. Raziskava se osredotoča na pomen prometne varnosti in vlogo različnih deležnikov, vključno z izobraževalnim sistemom. Obravnavan je tudi vpliv razvoja otroka na njegove varnostne potrebe in opravljena analiza varnosti otrok na poti do šole. V okviru raziskave je izvedena anketa med učenci treh osnovnih šol v Mariboru: OŠ Bojana Ilicha, OŠ Prežihovega Voranca in OŠ Toneta Čufarja. Cilj ankete je ugotoviti percepcijo varnosti med učenci in njihovimi starši ter oceniti obstoječo prometno infrastrukturo v okolici teh šol. Rezultati ankete so pokazali razlike v stopnji zaznane varnosti med različnimi šolami, kar je privedlo do primerjalne analize in oblikovanja predlogov za izboljšanje prometne varnosti. Med glavnimi ugotovitvami sta izpostavljeni potrebi po izboljšanju infrastrukture in večji ozaveščenosti učencev in staršev. Diplomsko delo zaključujemo s sklepom, kjer so povzeti glavni rezultati raziskave in podani konkretni predlogi za izboljšanje varnosti otrok na poti do šole.
Keywords: šolske poti, prometna varnost, varnostni ukrepi, otroci
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (3,32 MB)

3.
Problematika varnosti starejših voznikov motornih vozil v prometu : magistrsko delo
Anamarija Poll, 2024, master's thesis

Abstract: Zaključno delo predstavlja problematiko z vidika prometne varnosti, s katero se soočajo starejši vozniki motornih vozil. Osnovni namen je prikazati njihovo varnost v prometu skozi analizo prometnih nesreč in s pomočjo eksperimenta, ki smo ga izvedli na fakulteti. Analiza prometnih nesreč prikazuje podrobne informacije o prometnih nesrečah za obdobje 2012–2022, v katerih so bili udeleženi kot povzročitelji, starejši vozniki. Približno 20 % prometnih nesreč v zadnjih letih povzročijo prav oni. Za boljše razumevanje analize prometnih nesreč je bil izveden eksperiment s 30-imi prostovoljci različnih starosti. Vseboval je anketo s testom o cestno prometnih predpisih in vožnjo na simulatorju z očali za sledenje pogleda. Rezultate poizkusa smo primerjali po starostnih skupinah in ugotovili, da z leti znanje o cestno prometnih predpisih pada. Ena izmed pomembnih ugotovitev je, da imajo starejši vozniki kljub manjši vozni hitrosti daljši reakcijski čas v primerjavi z ostalimi vozniki. Na koncu so podani tudi možni predlogi za izboljšanje stanja na področju prometne varnosti starejših voznikov.
Keywords: varnost v prometu, starejši vozniki, analiza prometnih nesreč, simulator vožnje, očala za sledenje pogleda
Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 247; Downloads: 35
.pdf Full text (5,41 MB)

4.
5.
Analiza simulatorjev vožnje v cestnem prometu : diplomsko delo
Kevin Zorin, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Simulatorji vožnje so sistem s pomočjo katerega lahko vplivamo na izboljšanje prometne varnosti na cestah in povečevanje pretočnosti cestnega prometa. Bistvena prednost simulacij je, da lahko že v fazi raziskav predvidimo pomanjkljivosti voznikov in morebitne napake cestne infrastrukture. V diplomskem delu smo na začetku predstavili splošne informacije o simulatorjih vožnje v cestnem prometu in predstavili področja uporabe simulatorjev v tujini ter podrobneje uporabo simulatorjev v Sloveniji. Posebej smo analizirali simulatorja vožnje družbe DARS d.d. in simulator za potrebe raziskav v cestnem prometu laboratorija za prometno inženirstvo UM FGPA, ki sta med seboj tudi primerjana. Omenjena simulatorja sta bila analizirana z vidika zgradbe, uporabljenih podatkov, izhodnih rezultatov simulacij, vizualizacije podatkov in uporabnosti simulacij. Na koncu smo predstavili primerjavo rezultatov simulacij in dodatne možnosti uporabe simulacij za raziskovalne namene ter njune prednosti in slabosti.
Keywords: prometno inženirstvo, simulator vožnje, prometna varnost
Published in DKUM: 11.09.2023; Views: 723; Downloads: 56
.pdf Full text (4,07 MB)

6.
Vplivi motoriziranega prometa na okolje v času trajnostnega dogodka: primer FIS Finale svetovnega pokala v smučarskih skokih Planica 2023 : diplomsko delo
Jan Prelc, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Trajnostni športni dogodki so del družbene in gospodarske trajnosti, ki vplivajo na zmanjšanje emisij v okolju. Netrajnostne oblike mobilnosti, kot so vozila na fosilna goriva, prispevajo k onesnaženosti narave. Planica slovi po smučarskih poletih in gostovanje trajnostnega športnega dogodka v njej ima več pozitivnih vplivov na mobilnost in okolje. Organizacijski Komite Planica udeležence spodbuja k uporabi alternativnim oblikam prevoza, kot so javni prevoz, hoja ali deljenje prevoza. S tem poskušajo zmanjšati število osebnih vozil na cesti, prometne zastoje in emisije. V soboto, 1. 4. 2023, so obiskovalci z vozili, vključno s tehničnim osebjem v treh urah pridelali 58,32 t emisij. Z namenom po zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov v dolini, ki leži tik ob Triglavskem narodnem parku smo pripravili štiri variante prometnih ureditev, ki bi lahko pripomogle k čistejšemu okolju. S pomočjo programskih orodij Vissim in Enviver smo izdelali prometni model in preko analize ugotovimo, da bi bila najboljša sedanja rešitev za zajezitev emisij varianta C z avtobusi, brez osebnih vozil. Dolgoročno gledano pa električni avtomobili ter avtobusi, ki naj bi bili 50 % na električni pogon. S prehodom z dizelskih na električne avtobuse želimo v Sloveniji zmanjšati izpuste toplogrednih plinov
Keywords: trajnostni dogodek, mobilnost, emisije, okolje, simulacija
Published in DKUM: 11.09.2023; Views: 447; Downloads: 80
.pdf Full text (2,76 MB)

7.
Development of a methodology to calibrate a pedestrian microsimulation model : doctoral dissertation
Chiara Gruden, 2022, doctoral dissertation

Abstract: Walking, as a mode of transport, is becoming widespread, in a world, where urban conglomerates are broadening and becoming denser. Modern lifestyle trends on a side, and eco-friendly policies on the other, push people into walking habits, increasing the need for a suitable, attractive, accessible, connected and safe walking infrastructure. To reach such a result, it is necessary to understand, what are the needs of the users of this infrastructure, taking into consideration the behavioral specificities and the safety needs of pedestrians. In this process pedestrian microsimulation models, surrogate safety techniques, and technologies able to measure specific traits of pedestrian dynamics play a central role. The firsts allow to reproduce repeatedly in a virtual environment a specific infrastructure and to study the response of pedestrians. Nevertheless, to be accurate and efficient, they need to go through long and tedious calibration and validation processes, that are often seen as an important limitation by technicians. Surrogate safety techniques are methods, that are based on the concept, that it is possible to predict the safety level of a location, using near accidents. The main advantage of such techniques is that they are proactive. Till this moment, these techniques have been mainly applied to on-field measurements and are primarily centered on motorized road users. Less interest has been shown for vulnerable road users, especially for pedestrians, who have been less extensively studied. Finally, an element that could highly affect pedestrian safety is their reaction time. Nevertheless, its measurement has long been a big issue. Eye-tracking technology could be one of the solutions, allowing to analyze the directions and objects fixated by pedestrians. These listed issues are also the topics that are addressed by this research work. Focusing on the study of the action of pedestrians while crossing the road on an unsignalized crosswalk set on a roundabout entry leg, the dissertation thesis aims at studying the crossing time, reaction time and surrogate safety aspects typical of pedestrians at the recalled location. The main purpose of the research work is to develop a methodology to calibrate pedestrian Social Force Model at a selected location, using a specifically formulated neural network as a tool to fine-tune model's behavioral parameters. Eight parameters have been chosen to be fine-tuned, five of those are related to pedestrian behavior and three of them are related to car-following behavior. After the selection of input parameters, a feedforward network has been formulated. Its application in the framework of the whole calibration process has brought to considerably positive results, finding a combination of input parameters that improved the performance of the microsimulation model of 37 % in comparison to the default one. The outputs of the calibrated model have been used to calculate three measures of surrogate safety, and also in this case results demonstrated an improvement in the calculation of surrogate safety measures when using the calibrated outcomes in comparison to their calculation on the “default” model outputs. Finally, reaction time measurement and prediction have been addressed by the thesis, in order to be able to describe pedestrian crossing action in its completeness. Quantitative eye-tracking outputs have been the starting point for the calculation of pedestrian reaction time at different locations, and they allowed to create a database of behavioral, geometric, regulatory and flow characteristics, which was the foundation for the formulation of a new prediction model for pedestrian reaction time. The prediction model, which consists of a cascade-correlation neural network, gave a good response to the learning and generalization steps, turning a 74 % correlation between the measured reaction time values and the predicted ones, and being able to follow the variability of these values.
Keywords: pedestrian, microsimulation model, calibration, neural network, surrogate safety indicators, reaction time.
Published in DKUM: 03.10.2022; Views: 873; Downloads: 108
.pdf Full text (5,93 MB)

8.
Varnost starejših pešcev v prometu : diplomsko delo
Esmera Bećirović, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena analiza prometne varnosti pešcev, še posebej pešcev, ki so starejši od 65 let. Namen je ugotoviti glavne dejavnike, ki vplivajo na prometno varnost pešcev in starejših pešcev, na podlagi analize prometnih nesreč za obdobje 2017-2021, ter poudariti značilnosti, ki imajo največji vpliv na varnost starejših pešcev. Analiza PN z udeleženimi pešci vseh starosti je dokazala, da je najpogostejši vzrok vseh tovrstnih PN neupoštevanje pravila o prednosti, in da se večina PN konča z lažjimi poškodbami. Podrobnejša analiza, ki upošteva samo pešce starejše od 65 let, pa je dokazala, da je za to starostno skupino najpogostejši vzrok PN premiki z vozilom ( kar 27% vseh PN z lažjimi, hudimi poškodbami ter s smrtnim izidom) ter neupoštevanje pravila o prednosti (24% omenjenih PN). Analiza je tudi poudarila, da 67% PN je imelo kot posledice lažje telesne poškodbe ter 33% PN se je končalo s hudimi poškodbami ali s smrtnim izidom. Če se osredotočimo na hude poškodbe PN in na PN s smrtnim izidom, je najpogostejši vzrok tega tipa nesreč je neupoštevanje pravila o prednosti. Podobno ugotavljamo za starejše pešce. Na koncu smo tudi predlagali morebitne ukrepe za izboljšavo stanja prometne varnosti pešcev, torej tehnične ukrepe s področja infrastrukture in mehke ukrepe s področja izobraževanja, delavnice za povečanje znanja o prometni varnosti.
Keywords: starejši pešci, varnost prometa, statistična analiza, prometne nesreče
Published in DKUM: 09.09.2022; Views: 720; Downloads: 82
.pdf Full text (2,85 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica