| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Predlog ozelenitve odprtih in zaprtih strelišč
Boštjan Bavdek, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo opisuje izzive in možne predloge za ozelenitev odprtih in zaprtih strelišč. Podan je osnovni opis trenutnega stanja na področju strelišč v Republiki Sloveniji. Opisani so tudi predlogi ozelenitve oz. okolju prijazne izgradnje odprtih in zaprtih strelišč, da se zagotovi ustrezna gradnja, načini zbiranja odpadkov, uporaba ustreznega streliva, omejevanje hrupa in ustrezni viri napajanja. Ključen je poudarek na ukrepih, ki jih lahko upošteva vsak, ki se loti gradnje strelišča. Predlog ozelenitve je nastal zaradi problemov onesnaževanja okolja na področju strelišč, saj je treba skrbeti za naravo okolja v katera so postavljena.
Keywords: okolju prijazno, strelišče, strelivo, gradbene rešitve, lovilec nabojev
Published: 29.03.2021; Views: 167; Downloads: 26
.pdf Full text (2,25 MB)

2.
Izbira distribucijskega modela v podjetju jöbstl
Tilen Joshua Heržič, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Dandanes se tako v logističnih kot v prevoznih podjetjih srečujejo s težavami, kako izbrati način dostave ali prevoz pošiljke. Podjetja poskušajo poslovati čim bolj ekonomično, zaradi česar se poslužujejo različnih načinov dostave oziroma prevoza svojih pošiljk s čim nižjimi stroški. Ker so lahko pošiljke zelo različne po obliki, dimenziji in masi, je zelo pomembno, kakšen način prevoza izberemo. Zaradi omenjenih raznolikosti ne poznamo univerzalnega pravila, ampak je vsakokrat potrebno analizirati in preveriti možnosti prevoza za optimalno končno dostavo. Poznamo dva načina, ki se najbolj uporabljata v velikih prevoznih podjetjih. Najenostavnejši je neposreden prevoz, ki je, kot že ime pove, neposreden od točke A do B, brez vmesnih postankov. Drugi način je prevoz po modelu »hub-and-spoke«. To je prevoz z večjim številom pošiljk hkrati. V tem modelu so t. i. »hub-i« vozlišča, v katerih se pošiljke zbirajo ter pripravijo na skupen prevoz in »spoke-i«, ki predstavljajo izhodiščne točke ali pa končne destinacije, v katere je pošiljka namenjena. V postopku izbire med dvema modeloma je na prvem mestu vedno želja stranke. Stranka lahko določi, na kakšen način želi, da je pošiljka prenesena. Če stranka določi le datum prevzema in dostave, se lahko sami odločamo, na kakšen način bo dostavljena. V podjetju analiziramo pošiljke. Z analizo preverimo dimenzije, maso ter izvirno in namembno mesto pošiljke. V diplomski nalogi smo raziskali težave in postopek izbire v logističnem podjetju Jöbstl. Opravili smo analizo izbire in učinkovitosti načina prevoza. Prav tako smo raziskali način, s katerim lahko izboljšamo postopek in prevoz. Podali smo predloge in rešitve za optimizacijo prevoznih modelov, s katerimi bi lahko izboljšali oskrbovalno verigo kot sam proces prevoza različnih pošiljk od pošiljatelja do prejemnika.
Keywords: neposreden transport, »hub-and-spoke«, pošiljka, zbirnik, skladišče.
Published: 23.10.2020; Views: 211; Downloads: 27
.pdf Full text (1,85 MB)

3.
Sistemski predlogi za pospešeno prodajo električnih vozil v sloveniji
Gregor Duh, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi smo se podrobneje posvetili električnemu avtomobilu in njegovemu delovanju. Na kratko smo opisali zgodovino nastanka električnih vozil (v nadaljevanju EV), kako so nastala ter napredovala skozi desetletja, kdo so bili njihovi inovatorji, njihov zaton ter kasneje ponovni prodor na tržišče. V nadaljevanju smo se podrobneje posvetili avtomobilskim baterijam, saj vplivajo na prodajo zaradi njihovega vpliva na okolje, ter sami Norveški, saj je vodilna proizvajalka EV. Zanimalo nas je, kakšne ukrepe ima država, da je temu tako, kakšni so njihovi načrti za prihodnost ter kakšne ukrepe imajo proizvajalci EV. Nato smo preverili, kako je s proizvodnjo EV v Sloveniji, kakšne so politike in strategije, kakšna je slovenska zakonodaja, subvencije in omejitve, kako se tržijo slovenski avtomobilski proizvajalci, ko pride do prodaje EV ter kakšne akcijske načrte ima za prihodnost Slovenija. Nato smo primerjali prodajno statistiko obeh držav in na njeni podlagi ter podlagi predhodnih poglavij podali sistemske predloga za pospešitev prodaje EV v Sloveniji. V nadaljevanju zaključnega dela pa smo se dotaknili še napovedi za prihodnost, kakšne so špekulacije za razvoj tehnologije v prihodnosti, kaj se nam obeta v sledečih letih. Namreč tehnologija EV je nedvomno tehnologija prihodnosti.
Keywords: električni avtomobil, domet, baterija, prodajna statistika, tehnologija v prihodnosti
Published: 23.10.2020; Views: 208; Downloads: 42
.pdf Full text (1,55 MB)

4.
Osebna dostava zdravil z brezpilotnimi zračnimi letalniki-droni
Andjelko Andy Kober, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju podjetja uvajajo nove tehnologije in povečujejo svojo paleto izdelkov in storitev. Eno izmed razvijajočih področij je tudi izvedba različnih storitev s pomočjo brezpilotnega zračnega letalnika. Namen diplomskega dela je preučitev možnosti uporabe brezpilotnih zračnih letalnikov v zdravstveni panogi v Sloveniji, še posebej na področju dostave zdravil, ki bi lahko v prihodnosti tvorila novo panogo v logističnih modalitetah. Skozi raziskovalno delo v obliki pregleda literature potrjujemo vse naše zastavljene hipoteze. Pri tehnologiji uporabe brezpilotnih zračnih letalnikov gre za novo in hitro rastočo tehnologijo, o kateri se moramo še veliko naučiti, saj je glede uporabe brezpilotnih zračnih letalnikov še veliko nejasnosti in težav, ki jih opisujemo raziskavi. Prav tako glede na rezultate raziskave ugotavljamo, da brezpilotni zračni letalniki predstavljajo osnovo za dostave v prihodnosti, zelo primeren za dostavo zdravil, ki so nujno potrebna za preživetje posameznikov in kjer je zelo pomemben dejavnik čas, ki poteče do dostave zdravil, s čimer potrjujemo drugo hipotezo. Potrjujemo tudi tretjo hipotezo, saj slovenska zakonodaja trenutno še ne dovoljuje tovrstnih dostav z brezpilotnimi zračnimi letalniki, saj da so zakonske osnove osnovane preozko, kar pa ne pomeni, da se bo to dejstvo ne bo spremenilo z novo zakonodajo, ki je v pripravi.
Keywords: brezpilotni zračni letalniki, zakonodaja, dostava zdravil
Published: 23.10.2020; Views: 189; Downloads: 26
.pdf Full text (979,32 KB)

5.
Uporaba električnih vozil v voznem parku Pošte Slovenije, PLC maribor
Daša Šeligo, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi bo najprej predstavljena logistika nasploh, njeni vplivi na okolje in kako se le ta ukvarja z zmanjševanjem negativnih vplivov na okolje. Predstavili bomo alternativna goriva in pokazali primere dobre prakse od drugje. Skozi diplomsko nalogo opisujemo uporabo električnih vozil nasploh in pa predvsem v dostavi Pošte Slovenije. Ta tema je danes zelo pomembna po vsem svetu, tako za posameznike kot tudi za podjetja, ki želijo zmanjšati svoj negativni vpliv na okolje. Po predstavitvi teorije pa bomo opisali okolje, v katerem smo zaznali težavo in hočemo poiskati rešitve. Zato bomo najprej opisali podjetje Pošta Slovenije, d. o. o., in njen vozni park, v raziskavi pa se bomo omejili na vozni park Poštno logističnega centra Maribor. Skozi diplomsko nalogo bomo raziskali in primerjali stroške vozil v dostavi. S SWOT-analizo pa bomo poiskali prednosti in slabosti električnih vozil, na katere lahko sam proizvajalec vpliva in pa priložnosti ter grožnje, ki jih opredeljujemo kot zunanje dejavnike, ki pa so vseeno zelo pomembni. Na koncu želimo priti do rezultata, ki nam bo razkril, kako in v kakšni meri lahko zmanjšamo stroške voznega parka in negativen vpliv voznega parka na okolje.
Keywords: logistika, električna vozila, varovanje okolja, Pošta Slovenije, vozni park.
Published: 23.10.2020; Views: 231; Downloads: 71
.pdf Full text (1,89 MB)

6.
Vpliv baterij električnih vozil na zdravje ljudi in okolje
Alen Zaletelj, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Električna vozila se vedno bolj vključujejo v naš vsakdanjik. Čeprav njihov začetek sega na konec 19. stoletja, svoj razcvet doživljajo ravno v tem obdobju. Razloge za to lahko iščemo na več različnih področjih, eno od glavnih pa je skrb za okolje in zdravje ljudi. Naše okolje postaja prenasičeno s škodljivimi elementi v zraku, vodo onesnažujejo težke kovine, v hrani pa so nevarne primesi. Zrak je v nekaterih velemestih tako onesnažen, da je že dihanje lahko nevarno, zaradi česar morajo prebivalci nositi maske, ki preprečujejo vhod najbolj strupenih snovi v telo. Zaradi navedenega je pomembno, da se na področju avtomobilizma uveljavijo nova, torej boljša in čistejša, prevozna sredstva. Ena od možnosti so tudi električna vozila, ki so navidezno boljša rešitev od konvencionalnih vozil. Električna vozila za pogon potrebujejo zmogljive akumulatorje, ki vsebujejo določene primesi, slednje pa škodijo človekovemu zdravju in okolju. V tem kontekstu so torej nevarni proces pridobivanja teh snovi, njihova uporaba in razgradnja (uničenje ali ponovna uporaba). Kljub navedenemu bodo električna vozila z izpopolnjevanjem tehnologije, boljšim in učinkovitejšim pridobivanjem potrebnih surovin in pravilno razgradnjo napredovala in v prihodnosti ponujala možnost prevoza, ki bo naravnana bolj okoljevarstveno. Ob tem bo čistejše okolje omogočilo boljše pogoje za življenje, zato se zdi uporaba električnih avtomobilov v prometu pomembna in prava rešitev.
Keywords: električna vozila, akumulatorji, ekologija, zdravje ljudi
Published: 17.08.2020; Views: 251; Downloads: 61
.pdf Full text (2,31 MB)

7.
Brezpilotni zrakoplovi
Niko Veit, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Brezpilotni zrakoplovi so se začeli pojavljati na prelomu 19. in 20. stoletja. Sprva so jih razvili in uporabljali predvsem v vojaške namene, v zadnjem času pa vse več tudi v civilne. V diplomski nalogi želimo ugotoviti, ali lahko v bližnji prihodnosti dejansko pričakujemo dostavljanje dobrin z brezpilotniki. V nalogi smo se poslužili kvalitativne raziskave dokumentov in primerjalne metode za preučevanje raznolikosti, s katero smo primerjali predvsem tradicionalne načine dostavljanja in dostavljanje z brezpilotniki. Poudarjamo pomembnost pravne ureditve tega področja. Ker je letalstvo dejavnost, ki ne pozna državnih meja, je zakonodaja s tega področja izredno kompleksna. Dostava z brezpilotniki ima svoje prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti. Njena najpomembnejša prednost je cenovna ugodnost, kar potrjujejo v stroškovnih analizah. Pomembna prednost je tudi enostavno dostopanje do odročnih krajev, kar se je ničkolikokrat potrdilo tudi v praksi. S tovrstnim dostavnim načinom lahko nenazadnje tudi zmanjšamo emisije ogljikovega dioksida. Seveda pa moramo omeniti tudi številne slabosti tovrstne dostave. Globalna ureditev tega področja, vključno s standardi, še zdaleč ni ustrezno urejena in vsekakor potrebuje izboljšave. Morda največja slabost pa je mnenje javnosti, saj se pojavljajo pomembna vprašanja v zvezi z varovanjem zasebnosti ter svetlobnim in zvočnim onesnaževanjem. Problematiki sta za širšo javnost izjemno pomembni in lahko odločilno opredeljujeta, ali bo v prihodnosti dejansko potekala dostava dobrin z BPZ na potrošnikov prag.
Keywords: brezpilotniki, dostavljanje, pravna ureditev, stroškovna ugodnost, varovanje zasebnosti.
Published: 07.01.2020; Views: 598; Downloads: 61
.pdf Full text (1,69 MB)

8.
Kontejnerski transport posebnih vrst blaga
Matic Bešter, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Kontejnerski transport je bistvena aktivnost logističnega sistema, ki omogoča čezmorskim potrošnikom pridobiti pravo blago, na pravem mestu, po konkurenčni ceni, v ustreznem stanju, ob pravem času in v pravi količini. Namen diplomske naloge je predstaviti proces organizacije transporta posebnih vrst blaga, in sicer temperaturno kontroliranega blaga ter blaga izven dimenzij in teže, s specialnimi kontejnerji z vidika logističnega strokovnjaka ‒ špediterja. Opišemo delo špediterja ter njegovo znanje in sposobnosti. Predstavimo tudi razloge za dražji transport posebnih vrst blaga s specialnimi kontejnerji, probleme z dokumentacijo ter morebitne izboljšave in nadaljnji razvoj logistične organizacije tovrstnega dela. V raziskovalnem delu naloge smo z metodo nestrukturiranega intervjuja poskušali pridobiti splošni pregled o logistični organiziranosti špediterja. Za intervjuvanca smo izbrali direktorico operative ladijskega izvoznega oddelka v mednarodnem podjetju. Ugotavljamo, da je ključno za vsa logistična podjetja pri organizaciji transporta posebnih vrst blaga zmanjševanje stroškov ter izboljšanje procesov in postopkov, dobri odnosi z vsemi vpletenimi in povečanje učinkovitosti poslovanja. To dosežemo z učinkovito izmenjavo informacij – z uporabo ustreznega logističnega informacijskega sistema. Mednarodno poslovanje je v razcvetu, naročil proizvajalcev za transport blaga je vedno več, obenem se proizvajalci tudi zavedajo, da je dobra logistična organiziranost ključnega pomena za poslovni uspeh in konkurenčno prednost.
Keywords: transport, posebne vrste blaga, specialni kontejnerji, logistično podjetje, špediter, proizvajalec, potrošnik
Published: 08.05.2019; Views: 648; Downloads: 76
.pdf Full text (1,28 MB)

9.
Upravičenost vzpostavitve distribucijskega centra za sadje in zelenjavo na območju ivančne gorice
Mustafa Hadžić, 2019, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskali upravičenost vzpostavitve distribucijskega centra za sadje in zelenjavo na določeni lokaciji. Uporabili smo lokacijo podjetja Gomilar, d. o. o., ki opravlja svojo dejavnost na območju Občine Ivančna Gorica. Za raziskavo upravičenosti smo upoštevali teoretična izhodišča strokovnjakov s področja distribucijskih centrov za sadje in zelenjavo. Izhodišča smo razdelili na spoznanja o razvoju, strukturi in vplivih distribucijskih centrov za sadje in zelenjavo na okolico. V nadaljevanju smo opredelili metodologijo in metode, ki smo jih uporabili skozi naše raziskovanje; navedli smo cilje in postavili tezo. Naslednji koraki so nam dali ključne informacije pri ugotavljanju upravičenosti vzpostavitve centra in so sestavljeni iz zakonskih podlag za vzpostavitev distribucijskega centra za sadje in zelenjavo, tržne analize ter analize lokacije in organizacije. V prvem delu smo po pregledu zakonskih podlag za vzpostavitev distribucijskega centra analizirali poglavitne regulativne, zakonodajne in prostorske usmeritve. V drugem delu smo raziskali makroekonomske in mikroekonomske vidike tržne analize, pri kateri smo dobili informacije o človeških virih, infrastrukturi, gospodarstvu in razvojnih spodbudah. Tretji del predstavlja analizo lokacije in organizacije podjetja Gomilar, d. o. o., v kateri smo zajeli značilnosti njegove lokacije, infrastrukture, informacijske podpore in organizacije dela. Na podlagi pridobljenih podatkov smo zastavili strateške in operativne cilje distribucijskega centra za sadje in zelenjavo in predlagali potrebne prilagoditve lokacije, infrastrukture, informacijske podpore in organizacije dela. Sledila je diskusija o upravičenosti vzpostavitve distribucijskega centra, s katero smo ugotovili, da vzpostavitev distribucijskega centra za sadje in zelenjavo na lokaciji podjetja Gomilar, d. o. o., ni upravičena. Lokacija, obstoječa infrastruktura, informacijska podpora in organizacija dela ne izpolnjujejo vseh zahtev za nemoteno delovanje predlaganega distribucijskega centra in bi potrebovale določene spremembe za izpolnjevanje vseh pogojev.
Keywords: distribucijski center, skladiščenje, predelava, lokacija, organizacija
Published: 04.04.2019; Views: 552; Downloads: 79
.pdf Full text (2,01 MB)

10.
Upravičenost vzpostavitve logističnega centra v Slovenski Bistrici
Sašo Prijol, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Pri izbiri ustrezne lokacije za logističen center (v nadaljevanju LC), je potrebno narediti celovito prostorsko analizo. Tržna analiza in geografski informacijski sistemi (v nadaljevanju GIS) so idealni za takšne vrste analiz, ki zagotavljajo funkcionalno zajemanje, shranjevanje, raziskovanje ter analiziranje geografskih, infrastrukturnih, gospodarskih značilnosti regije in podrobnosti o človeških virih. Magistrsko delo predstavlja metodologijo za prostorsko načrtovanje LC, ki temelji na tržni analizi, katero sestavljajo makro in mikroekonomski vidiki, GIS in SWOT (strenght – weaknesses – opportunities – threats, v nadaljevanju SWOT) analizah. Omenjena metoda uporablja GIS za zbiranje podatkov, prostorsko analizo, ustvarjanje alternativ in izdelavo zemljevidov za nadaljnjo analizo. GIS smo uporabili za podporo pri odločanju in za analizo potencialnih lokacij, vključno z drugimi pomembnimi dejavniki, in sicer: lokacija potencialnega LC, intermodalne povezave (cestni, vodni, zračni in železniški promet), velikost lokacije, topografijo, lokalne prometne povezave, okolje, ekološki vidik lokacije, lastniške strukture, komunalna opremljenost lokacije, druge omejitve na sami lokaciji in na bližnjem območju, itd. SWOT analizo smo uporabili za določanje/prepoznavanje prednosti, pomanjkljivosti, priložnosti in nevarnosti lokalnega območja za privabljanje novega kapitala, znanje in inovacij. Rezultati uporabe predlagane metodologije v študiji prostorskega načrtovanja LC v občini Slovenska Bistrica, Slovenija kažejo, da predlagana metodologija zagotavlja dobre rezultate pri prostorskem načrtovanju in izbiri ustrezne lokacije LC.
Keywords: logistični center, analiza lokacije, prostorsko načrtovanje, regionalni razvoj, geografski informacijski sistemi
Published: 05.02.2019; Views: 654; Downloads: 77
.pdf Full text (6,04 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica