1. |
2. Črna barva v grafikiTamara Hršak, 2017, magistrsko delo Opis: Osrednja tema magistrskega dela je črna barva v grafiki, ki je že od začetkov tiska temelj grafičnega izraza. Za boljše razumevanje črne barve smo na začetku preučili, kako barva deluje na človeka ter kako ta barvo zaznava. Barva namreč na vsakega posameznika deluje drugače, saj gre za občutek, ki ga zazna oko. V nadaljevanju smo posebej poudarili in obravnavali črno barvo in proučevali njene simbolične pomene in funkcije. V delu nas je zanimala predvsem črna barva v grafiki, ki se je v tej vrsti likovne umetnosti začela uporabljati že pred odkritjem papirja, z odkritjem tiska pa je postala sinonim za grafični postopek. S pojavom modernizma je črna barva dobila nov pomen, postala je izrazno sredstvo. S pojavom avantgard in s prehajanjem iz predmetnega v abstraktno je črna barva prišla v ospredje. Za primer smo predstavili dela in ustvarjanje umetnika Edvarda Muncha, ki je v ospredje postavil črno figuro, Kazimira Malevicha, ki je s svojim črnim kvadratom naredil prelom v umetnosti, ter Pieta Mondriana, ki se je obrnil k čisti abstrakciji in je z geometričnimi oblikami izražal videnje sveta. V magistrskem delu smo obravnavali tudi slovenske umetnike, ki se ukvarjajo s črno barvo, ki je v slovensko umetnost vstopila leta 1980. Na koncu smo izpostavili dva pomembna slovenska umetnika, ki ustvarjata v črni barvi na različnih likovnih področjih. Delo smo zaključili z njuno primerjavo, v kateri smo izpostavili podobnosti in razlike med njima glede ustvarjanja v črni barvi. Ključne besede: barve, črna barva, grafika, tisk, risba, modernizem, abstraktno. Objavljeno v DKUM: 10.10.2017; Ogledov: 2038; Prenosov: 248
Celotno besedilo (3,54 MB) |
3. RISBA: MED FIGURALNIM IN ABSTRAKTNIMMaruša Aberšek, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo temelji na raziskovanju risbe kot temelju vsakega likovnega ustvarjanja. V magistrskem delu smo obravnavali prvinsko funkcijo risbe, katera lahko privede do samostojnega likovnega dela ali pa služi le kot predpriprava za nadaljnje delo. Pojasnili smo pojem skica, v kateri se že lahko kažejo težnje po likovni artikulaciji v drugem mediju in nam je zgolj v pomoč ali pa tudi ne in ostane na nivoju skice. V nadaljevanju smo obravnavali linijo kot osnovni element risbe. V delu nas je zanimal predvsem spontani in prvinski pristop k likovnemu ustvarjalnemu delu in prav risba je tista, ki nam to omogoča. Zato smo v nalogi obravnavali grafično risbo, katera zaradi specifike grafičnega medija risbi daje posebno izrazno noto. V nalogi smo obravnavali risbo kot podobo, kjer figuralno povezujemo z estetskim pojmom posnemanja. Zaradi postopnega prehajanja podobe iz predmetnega v abstraktno, smo obravnavali abstraktno umetnost in z njo pomembne avtorje, kot so Kandinski, Picasso, Malevič in Mondrian. S Picassovim redukcionizmom smo predstavili sestop iz predmetnega v nepredmetno. Prav tako smo se oprli na Maleviča in Mondriana, ki sta se kot začetnika t. i. geometrijske abstrakcije začela zanimati za čiste oblike in barve. Preko obravnave postopnega redukcionizma smo v delo vključili tudi svoje lastno izražanje, kjer izpostavljamo prvinskost risbe in njeno izrazno moč. Ključne besede: risba, risarska artikulacija, grafična risba, skica, mimezis, podoba, figuralno, abstraktno Objavljeno v DKUM: 09.11.2016; Ogledov: 2187; Prenosov: 246
Celotno besedilo (3,90 MB) |
4. KNJIGA UMETNIKAAljoša Ozmec, 2013, diplomsko delo Opis: V sodobni umetnosti sta pomembna tako tekst kot kontekst. Zato ima v knjigi umetnika posebno vlogo pisava, ki kot osnovni sestavni element knjige izgublja pomen ali celo izgine. Ker umetnik pri ustvarjanju knjige umetnika ne potrebuje pisave, si želi uspešno in koristno uporabljati pridobljene izkušnje, spretnosti in znanja, ki jih prinašajo različne grafično tiskarske tehnike, dodelave in njihove kombinacije. Umetnika zanimajo nova izrazna sredstva, njihove lastnosti, spremembe namembnosti. Išče nove poti, zato ga zanimajo tudi nova orodja in s tem nove tehnologije. Posledično uporabljena orodja v knjigi umetnika pogosto sovpadajo s tehnološkim napredkom. Raznolikost in pestrost materialov, različne možnosti zapisovanja, omejitve in možnosti tiska, barvni obsegi, obdelave, dodelave,… postajajo orodja, s katerimi umetnik začne komponirati. Tudi vpliv družbe ima pomembno vlogo. Kot izraz določenega časa in kraja vpliva na način dojemanja in branja. Od ruske avantgarde, futurizma, prek fluxusa, poparta, konceptualnih umetnikov v šestdesetih letih do današnjih dni se knjigo umetnika skuša postaviti v nek okvir. Najkrajša definicija knjige umetnika je, da gre za umetniško delo, ki je izvedeno vsaj v abstraktni obliki knjige. Ključne besede: knjiga umetnika, retrospektiva knjige, umetniško delo, pisave, branje, percepcija, knjigoveške dodelave Objavljeno v DKUM: 23.09.2013; Ogledov: 2759; Prenosov: 259
Celotno besedilo (7,39 MB) |
5. UJETI TRENUTKI GIBANJA IN GRAFIKANika Petek, 2011, diplomsko delo Opis: Pričujoče diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretičnega.
V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem gibanja, predstavili zgodovino preučevanja gibanja ter pojasnili pojme gibanje, figura in silhueta. V nadaljevanju smo se lotili pojma fotografije, kjer smo pojasnili zaporedno fotografijo in gibanje ter predstavili vlogo in vpliv fotografije na umetnika. V povezavi s praktičnim delom smo nato tudi predstavili iluzijo gibanja s poudarkom na animaciji in animacijskih tehnikah. Predstavili smo tudi britanskega umetnika Juliana Opiea, ki pri ustvarjanju svojih raznolikih umetniških del uporablja za prikaz iluzije gibanja animacijske tehnike. V poglavju grafika smo na kratko predstavila pojem in pomen le-te ter predstavili dva umetnika, ki ustvarjata zanimiva grafična dela, Alena Kučerová in Lino Mannocci.
Jedro dela predstavlja šesto poglavje, ujeti trenutki gibanja in grafika, ki je hkrati tudi praktični del diplomskega dela. V njem sem skozi grafična dela, v tehniki suhe igle črno-belega tiska, ki ima še dodatno izrazno moč, prikazala ujete trenutke gibanja figure. Za izdelavo grafik so mi za predloge služile fotografije. Ujeto figuro v gibanju, silhueto le-te, sem tako prenesla iz fotografije na matrico. Natančno sem izbrala položaj, smer, velikost silhuetne figure in format grafike ter skozi silhuetni pristop k formi predstavila posamično grafično delo, na katerem sem skušala zajeti ekspresivno moč danega ujetega trenutka. Posamična grafična dela sem na koncu združila v skupno celoto s pravim zaporedjem grafičnih del in s klasično obliko animacije poskušala ustvariti iluzijo gibanja. Ključne besede: gibanje, fotografija, grafika, suha igla, figura, animacija Objavljeno v DKUM: 12.05.2011; Ogledov: 2602; Prenosov: 341
Celotno besedilo (6,53 MB) |
6. GRAFIKA IN KOLAŽPetra Nemec, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga je osredotočena na kolažiranje različnih medijev v grafiki. Del vsebine zajema predstavitev grafičnih tehnik globokega tiska, ki jih je avtorica osvojila v grafičnem studiu Edinburgh Printmakers. Predstavljeni so tudi različni mediji, kot so kolaž, fotografija, risba in grafika, v medsebojnem odnosu.
V drugem delu je izvedena primerjava posameznih del slovenske grafičarke Zore Stančič z deli avtorice tega diplomskega dela. Vsako izmed del je razloženo z vidika izpričanih kolažnih lastnosti, uporabe posameznega medija in likovnega problema. Avtorica se je odločila za primerjavo svojih del in del Zore Stančič z vidika kolažne tehnike, in to zaradi njunega neprestanega raziskovanja in kombiniranja drugih medijev v grafiko. Preučila je tipične značilnosti kolaža in možnosti, ki nam jih ta tehnika ponuja. Raziskovala je odnos med kolažem in grafiko ter drugimi mediji in grafiko v Zorinih in svojih delih ter predstavila, v katerih njunih delih se prepozna princip kolaža, in ga razložila. Na osnovi obravnavanih grafik je skušala odkriti tako tendence te tehnike kot načine izvedbe. Preko tega je razvidno, da so tendence kolaža prisotne v vseh predstavljenih delih in da je kolažiranje različnih medijev mogoče in lahko tudi zelo kvalitetno. Pridobivanje informacij o temi je potekalo z deskriptivno, zgodovinsko in komparativno metodo. Uporabljeni so bili primarni in sekundarni viri ter viri s spletnih strani avtorjev in projektov. Namen diplomskega dela je preučiti možnosti kolažiranja različnih medijev v grafiki in raziskati vzrok za tovrstno kolažiranje. Hkrati pa medsebojno primerjati njune grafike in njihov nastanek. Ključne besede: grafika, različni mediji, fotografija, risba, kolaž, kolažiranje, sodobni pripomočki, tradicionalni postopek Objavljeno v DKUM: 07.07.2010; Ogledov: 4857; Prenosov: 393
Celotno besedilo (6,67 MB) |
7. REPERSONALIZACIJA AKTAMaja Pegan, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Repersonalizacija akta vsebuje predstavitev ustvarjalnih izkušenj povezanih z novimi mediji in grafiko.
Del vsebine zajema kratek pregled akta skozi umetnostno zgodovino vključuje tudi kratek pregled zgodovine umetniške fotografije akta na Slovenskem. Zajema še pregled zgodovinskih obdobij in v njih ustvarjenih aktov.
Drugi del vsebine opisuje prehod iz tehnik, izkušnjo poseganja v podobo in opredelitev repersonalizacije akta. Nastanek diplomskega dela je povezan z željo po predstavitvi lastnega dojemanja akta in ustvarjalne izkušnje ob njegovi stvaritvi.
Ključne besede: Ključne besede:
- akt, - umetniška fotografija akta, - digitalna fotografija in grafika, - poseg v podobo, - repersonalizacija akta. Objavljeno v DKUM: 08.07.2009; Ogledov: 3255; Prenosov: 423
Celotno besedilo (60,98 MB) |