| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 27
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Osnove turističnega vodenja : učbenik
Igor Rajner, Mitja Gorenak, 2022

Abstract: Učbenik Osnove turističnega vodenja predstavlja zbirko petih poglavji, v katerih se študentje seznanijo s povsem praktičnimi pristopi k turističnemu vodenju. Prvo poglavje se osredotoča na pripravo itinerarija, s tehničnim pristopom se tako razdeli besedno bogat turistični program v logistično rešitev primerno za turističnega vodnika ali vodnico. Drugo poglavje se osredotoča na pripravo materialov, kjer je poudarek na pravilnem pristopu k iskanju ustrezne literature. Ker so zgolj podatki lahko suhoparni dodajamo tretje poglavje, kjer iz podatkov tvorimo zgodbe, ki so za turizem še kako pomembne. Četrto poglavje predstavljajo podporni materiali vodenju, ki obogatijo izkušnjo potnikov na potovanju. Zadnje peto poglavje zaokrožuje celoto, saj dodaja vpogled v preštevilne situacije, ki jih ni mogoče predvideti a ravno v teh se mora turistični vodnik ali turistična vodnica še toliko bolj izkazati. Celoten učbenik je zasnovan tako, da so vsebine močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin.
Keywords: turizem, vodenje, turistični vodnik, destinacije, doživetja
Published in DKUM: 29.11.2022; Views: 37; Downloads: 8
.pdf Full text (5,06 MB)
This document has many files! More...

2.
Management in teorija organizacij : Učbenik
Gregor Jagodič, Mitja Gorenak, 2022

Abstract: Učbenik Management in teorija organizacij predstavlja zbirko skupaj desetih poglavji, skozi katere bodo študentje pridobili pregled nad osnovo razumevanja managementa in teorije organizacij v turizmu. Uvodna tri poglavja so osredotočena predvsem na organizacijo in koncepte organizacije v turizmu. Tako se v prvem poglavju osredotočamo na evolucijski pogled, kako smo sploh prišli do organizacij, v drugem analiziramo, kako je turistični sistem vezan na organizacijsko delovanje in v tretjem poglavju zelo ozko analiziramo specifike prav turističnega sistema in kodiranja, ki se v sistemu uporablja. Nadalje se poglavja osredotočajo bolj na managerske vsebine, ki so kljub vsemu prepletena s primeri, ki so direktno vezani na turizem. Tako v poglavjih najdemo osnovno predstavitev kaj je management in kdo je manager, kakšne so vloge in naloge managerja in celoto zaključimo z zapletenim odnosom med managementom in etiko. Celoten učbenik je zasnovan tako, da so vsebine močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin.
Keywords: organizacija, vodenje, management, ljudje, kadri
Published in DKUM: 15.11.2022; Views: 45; Downloads: 15
.pdf Full text (3,68 MB)
This document has many files! More...

3.
Spretnosti za uspeh na delovnem mestu : Učbenik
Tomi Špindler, Mitja Gorenak, 2022

Abstract: Učbenik Spretnosti za uspeh na delovnem mestu predstavlja zbirko skupaj osmih poglavji, skozi katere bodo študentje prejeli določena znanja, ki jih potrebujejo pri izbiri sebi primernega dela. Najprej mora posameznik dobro poznati kakšna znanja in sposobnosti, torej kakšne kompetence so zahtevane za posamezno delovno mesto, zato učbenik začenjamo prav s kompetencami. Nadaljujemo s kombinacijo, zaposlitvenih oglasov, pravil pisanja življenjepisa ter priprave motivacijskega pisma, ki bo posamezniku omogočilo pripravo dobre prijave za željeno delovno mesto. Ker samo prijava ni dovolj se v nadaljevanju osredotočamo na proces zaposlitvenega razgovora in testov, ki so zelo pogosto sestavni del zaposlitvenega procesa. Zadnji dve poglavji, delov v skupini in stres na delovnem mestu zaokrožujeta vsebine, vse od iskanja pravega delovnega mesta za posameznika, do vraščanja vanj in prilagajanja novemu okolju. Vsebine so močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin.
Keywords: organizacija, vodenje, management, ljudje, kadri
Published in DKUM: 15.11.2022; Views: 36; Downloads: 11
.pdf Full text (7,62 MB)
This document has many files! More...

4.
Hotel branding exposed : a content analysis of related organisational values
Kristijan Breznik, Kris Law, Mitja Gorenak, 2021, original scientific article

Abstract: Background/Purpose: This paper explores how organisational values can help to understand the interlinks of hotel brands and their hotel rating. The study assumes that the importance of organisational values in the service sector represents one of the key components of both growth and development of an organisation. Methods: Conceptual content analysis was used on the dataset of organisational values found on websites of the top 100 European hotel brands. Advanced network analytic procedures were applied to identify clustered dimen­sions of organisational values among various hotel brands. Results: Results identified shared organisational values among hotel brands clustered into four predominant dimen­sions: entrepreneurial, stakeholders, moral, and tradition. The study confirmed wide content variability of organisa­tional values within the hotel brand industry. Conclusion: The cluster analysis identified clusters of the most important words from values statements, conclud­ing that hotel brands highly value “entrepreneurial” and “ethical” clusters. The island analysis approach on hotel brands’ level also reveals that organisational values in this sector are determined by many factors, including the scale and market positioning. Our study provides theoretical and practical implications to hotel brand strategists in order to better understand their current and desired sector position.
Keywords: organisational values, hotel industry, branding, content analysis, network analysis
Published in DKUM: 15.09.2022; Views: 62; Downloads: 6
URL Link to file

5.
RECEPTOR V TURIZMU 4.0: ANALIZA PRIMERA IZBRANE ORGANIZACIJE
Nina Andrejč, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi razvoja hotelsko informacijskega sistema 4.0 potrebujejo receptorji v dobi digitalizacije za uspešno opravljanje delovne funkcije določene lastnosti, znanja in veščine. V teoretičnem delu zaključnega dela temelji poudarek na podrobnejši opredelitvi kompetenc posameznika, kompetencah posameznika po ravneh in opredelitvi kompetenc receptorja po poklicnem standardu receptor/ receptorka. V empiričnem delu smo uporabili raziskovalno metodo študije primera, kjer smo vključili analizo hotelsko informacijskega sistema in dveh intervjujev v vodjema recepcij turističnega kompleksa. Ugotovili smo, da se v digitaliziranem okolju od receptorja pričakujejo ustvarjalnost, inovativnost, kreativnost, sodelovanje, izmenjava znanja, zapleteno reševanje problemov, fleksibilnost in prilagodljivost. Digitalna transformacija lahko predstavlja obremenitev za starejše generacije zaposlenih, kar lahko privede do občutka nekompetentnosti, medtem ko so mlajše generacije zaposlenih nekoliko bolje prilagodljive hitre tehnološke spremembe v okolju. Ne glede na neizogibnost tehnologije v okolju pa niso ključne samo digitalne kompetence zaposlenih v organizaciji, ampak je poudarek na kreativnosti in čustvenih kompetencah vsakega posameznika.
Keywords: Kompetence posameznika, Turizem 4.0, digitalizacija, receptor.
Published in DKUM: 18.11.2021; Views: 350; Downloads: 67
.pdf Full text (1,18 MB)

6.
Strast in vztrajnost pri delu turističnih vodnikov v Sloveniji
Nataša Uršič, 2021, master's thesis

Abstract: V življenju je zelo pomembno, kako posameznik dojema svoje delo ali poklic. Predanost delu je le eden izmed dejavnikov, ki lahko posledično vplivajo na posameznikovo zadovoljstvo z delom in doseganje ciljev ter končni uspeh. Kako razvijati interese, vztrajati do zastavljenih ciljev kljub oviram na poti, vedno znova najti smisel in biti ob tem še zadovoljen, je zelo pomembno že od človekove rane mladosti. V magistrski nalogi smo se osredotočili na raziskovanje strasti in vztrajnosti, ki skupaj predstavljata predanost. Posebno pozornost smo namenili skupini turističnih vodnikov ter pri njih skušali razumeti predanost in njihovo osebno zadovoljstvo z delom. Empirični del smo izpeljali s pomočjo kvantitativne raziskave na vzorcu populacije turističnih vodnikov v Sloveniji. Pri analizi podatkov in diskusiji je poudarek na preverjanju povezav med občutenjem strasti in vztrajnosti ter osebnim zadovoljstvom. Opredeljena je tudi povezava med občutenjem predanosti in gotovostjo opravljanja poklica turističnega vodenja v prihodnosti. Ugotavljamo, da je za turistične vodnike v Sloveniji bolj pomembna vztrajnost kot strast. A hkrati v trenutnih razmerah ne dajejo nobenega zagotovila, da bi kljub predanosti opravljali svoj poklic turističnega vodnika tudi v prihodnosti. Izpostavljamo tudi trenutne razmere v svetu v povezavi s COVID-19 in njegov vpliv na turizem. Predstavljene so možnosti nadaljnjega raziskovanja ter smeri praktične uporabe pridobljenih ugotovitev.
Keywords: strast, vztrajnost, predanost, turistični vodnik, zadovoljstvo pri delu
Published in DKUM: 16.07.2021; Views: 636; Downloads: 81
.pdf Full text (756,88 KB)

7.
Izzivi kadrovskega managementa v XXI. stoletju
Marko Ferjan, Iztok Podbregar, Antonia Novak, Polona Šprajc, Eva Jereb, Vesna Novak, Marko Urh, 2021, scientific monograph

Abstract: Marko Ferjan obravnava fenomene: zadovoljstva pri delu, organizacijske klima in zavzetosti. Koncept zadovoljstva pri delu izhaja iz paradigme organizacijskega vedenja. Konec 20. stoletja se je že zdelo, da v teoriji in praksi kadrovskega managementa koncept zadovoljstva ni več aktualen. Vendar v zadnjem obdobju merjenje zadovoljstva v povezavi z merjenjem zavzetosti spet postaja aktualno. Marsikatera današnja anketa zadovoljstva pa ne upošteva spoznanj znanosti, ni pa zanemarljivo, da je pri uporabi anket o zadovoljstvu vačsih prihajalo tudi do zlorab. Zato se je avtor odločil za ponovno obravnavo te teme. Iztok Podbregar, Antonia Novak in Polona Šprajc obravnavajo prepoznavanje, spodbujanje in vključevanje raznolikosti talentov. Eva Jereb v prispevku poda značilnosti trenutno najbolj zastopanih generacij na delovnih mestih v organizacijah. Vesna Novak obravnava razširjenost prekarnega dela. nameni posledicam prekarnosti. Eva Jereb in Marko Urh se ukvarjata s spremembami in tranzicijo v času krize ter vloga vodstva organizacij pri tem.
Keywords: kadrovski management, zavzetost, delo s talenti, pekarno delo, krizni management, medgeneracijsko sodelovanje pri delu
Published in DKUM: 09.03.2021; Views: 637; Downloads: 69
URL Link to file

8.
Supplementary material for paper Perceived threat of COVID-19 and future travel avoidance : results from an early convenient sample in Slovenia
Maja Turnšek, Boštjan Brumen, Marjetka Rangus, Mitja Gorenak, Janez Mekinc, Tanja Lešnik Štuhec, 2020, complete scientific database or corpus

Keywords: COVID-19, coronavirus, tourism, health threat perception, future travel avoidance, fear appeals
Published in DKUM: 23.11.2020; Views: 15889; Downloads: 418
.png Research data (46,91 KB)
This document has many files! More...
This document is also a collection of 1 document!

9.
Turistični vodniki in čustveno delo
Lara Cafuta, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Čustveno delo predstavlja velik izziv pri delavcih v turizmu, še posebej pri turističnih vodnikih, ki so glavni stik z gostom in od njih je odvisno, kako si bodo gostje zapomnili destinacijo. Turistični vodniki se pri svojem delu nenehno srečujejo s čustvenim delom. To pomeni, da morajo zelo dobro obvladovati svoja čustva in jih ustrezno prikazovati, da bi zadovoljili potrebe gosta ali ugodili pravilom obnašanja turistične agencije. Vpliv čustvenega dela na turistične vodnike je glede na rezultate raziskave zelo velik in raznolik, kar smo analizirali s pomočjo polstrukturiranih intervjujev s petimi turističnimi vodniki v Sloveniji. V teoretičnem delu je opredeljena definicija čustvenega dela in turističnih vodnikov, poglavja pa smo še podkrepili z raziskovanjem čustvene inteligence, pomena čustev pri delu in sposobnosti turističnih vodnikov. Turistični vodnik mora imeti temeljne sposobnosti za opravljanje tega poklica, pri svojem delu mora biti resnično pripravljen na vse. Zdi se nam zelo pomembno, da se turistični vodniki zavedajo čustvenega dela, saj lahko le tako zmanjšujejo vpliv čustvenega dela na svojem osebnem področju.
Keywords: turistični vodniki, čustveno delo, turistično vodenje, upravljanje čustev pri delu, čustva.
Published in DKUM: 20.11.2020; Views: 611; Downloads: 211
.pdf Full text (1,19 MB)

10.
Povezava med vrednotami generacij in izborom produktov v TA X
Janko Virant, 2020, master's thesis

Abstract: Generacije nam lahko pri kvantitativni analizi vzorca populacije pomagajo zaradi skupnih lastnosti in vrednot, ki si jih delijo pripadniki posameznih generacijskih kohort. Kako lahko vrednote generacijskih kohort povežemo s prakso, pojasnimo s pomočjo kvantitativne analize podatkov. Poudarek v teoretičnem delu je na podrobnejši opredelitvi generacijskih vrednot, njihovega nastanka ter njihovih lastnosti. Podrobneje je že v tem delu opredeljena povezava med generacijami in uporabo njihovih lastnosti v praksi. V empiričnem delu je predstavljen šifrant, ki smo ga uporabljali za analizo. Pri analizi podatkov in diskusiji je poudarek na morebiti povezavi med vrednotami generacijskih kohort in lastnostmi izbora potovanj pri Turistični agenciji X. Izpostavljamo tudi uporabnost raziskave v praksi. Ugotovili smo, da obstajajo povezave med vrednotami in lastnostmi izbora potovanj. Ugotavljamo, da si pripadniki baby boomerjev in generacije X pogosteje privoščijo cenovno dražja potovanja, da obstaja bistvena generacijska razlika pri avtobusnih in letalskih potovanjih ter da se mlajše generacije (generacija Y) odločajo pretežno za potovanja z več prostega časa. Odprte so možnosti za nadaljnje raziskave, tudi v smeri praktične uporabe pridobljenega znanja.
Keywords: generacije, vrednote in lastnosti generacij, lastnosti izbora potovanj, uporabnost v praksi
Published in DKUM: 16.11.2020; Views: 728; Downloads: 98
.pdf Full text (2,04 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica